دو پادشاه هایپرکار در یک مسابقه درگ در مسیر ۴۰۰ متر، همدیگر را به مبارزه طلبیدند.
بوگاتی ویرون، عمری ده ساله دارد و رکورددار سرعت و شتاب خودروهای تولیدی جهان است. هر دو خودرو بیش از هزار اسب بخار قدرت دارند و نیرو را به محور و دیفرانسیل عقب منتقل میکنند. صرفنظر از اینکه چه نگاهی به این خودروها داشته باشید، این یک نبرد نسبتاً عادلانه بین این دو خودرو است. البته لافراری ۱۲ سیلندر، خودروی جدیدتری است و از پیشرانه هیبریدی سود میبرد و حدود ۵۰۰ کیلوگرم نیز از بوگاتی، سبکوزنتر است. این در حالی است که قدرت تولیدی آن تنها حدود ۵۰ اسب بخار کمتر از بوگاتی ۱۶ سیلندر میباشد. بنابراین انتظار میرود که لافراری بتواند بوگاتی را نابود کند، اما این همان چیزی نیست که اتفاق میافتد. لافراری در زمان عبور از مسافت ۱۶۰۰ متر به سرعت ۳۳۲ کیلومتر بر ساعت رسید، در حالی که سرعت بوگاتی ۳۴۵ کیلومتر بر ساعت بود. بوگاتی سپس در یک امتحان دیگر، بدون حضور فراری به سرعت ۳۶۱ کیلومتر بر ساعت نیز دست یافت. این در حالی است که این نسخه معمولی ویرون بود و با نسخه ۱۱۸۴ اسبی (1200ps) مدل سوپراسپرت آن نیز فاصله دارد. بوگاتی رازهایی در سینه دارد که با طلوع هایپرکارهای هیبریدی نظیر مک لارن P1، فراری لافراری و پورشه ۹۱۸ اسپایدر، این دایناسور (لقب بوگاتی ویرون) را هنوز در اوج قرار میدهد. [jwplayer mediaid=”۱۰۷۰۶۵″] [دانلود ویدئو]۴۳ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
احمد
۱۱ فروردین ۱۳۹۴یعنی کل صنعت کشور ما توانایی ساخت 1 پیچش رو هم نداره
برید مستند نشنال جیوگرافیک رو ازمراحل ساخت ویرون ببینید میفهمید چی میگم
بد جایی افتادیم بد
محمد
۱۱ فروردین ۱۳۹۴ولی من بازهم به همون لا فراری راضیم اینو به من بدن قول میدم که ویرون نخوام
سجاد
۱۱ فروردین ۱۳۹۴آقا محمد برادر من ،، شما همیشه تمایل تون برای داشتن این ماشینا رو ابراز می کنید اما هیچ وقت آدرس تون رو مشخص نمی کنید که ما براتون این ماشینا رو بفرستیم… حداقل یه کد پستی ، شماره تلفنی .. به خدا ماشینا پوسیدند تو انبار از دوری شما
:-D
حسین
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام.خدا به راهه راست هدایتت کنه
مهدی 911
۱۱ فروردین ۱۳۹۴سرور سوپر اسپرتها 918پورشه شاید قویترین نباشه ولی پیشرفته ترین هستش هرچند با شتاب2/2 سریعترین شتاب رو داره ولی در سرعت بالا از بوگاتی لا فراری ومکلارن یخورده عفب میمونه
SAEED
۱۱ فروردین ۱۳۹۴سرور باز هم همون بوگاتیه
بوگاتی سوپر ویرون (دقت کنید گفتم سوپر ویرون اینو با ویرون سوپر اسپرت اشتباه نگیرید)
که فقط یک نسخه خاص مخصوص یک فرد کلکسیونر خاصه که سفارشی تولید شده
با شتاب اولیه 1.8 ثانیه ای !!!
و قدرت 1600 اسبی !!!
و حداکثر سرعت بالای 450 تا !!!
سجاد
۱۱ فروردین ۱۳۹۴آقا سعید الان پیگیرش شدم .. خیــــــــــــــــــــــــــــــــلی زیبا بود واقعا.
اگه بازم اطلاعات دارید مشتاقم بدونم.
لینک تو سایت تاپ اسپید :
http://www.topspeed.com/cars/bugatti/2014-bugatti-superveyron-ar138038.html
احتمالا اون یارو که پشت فرمونه همون کلکسیونره ست!!
مرسی داداش
Infinite
۱۱ فروردین ۱۳۹۴آقای سعید لطف می کنید لینک بدید.
من چنین چیزی رو نشنیده بودم.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ فروردین ۱۳۹۴درود .
افرین برتو سعید که طرفدار بوگاتی هستی .
درسته موتور بوگاتی حجیم تره و تعداد سیلندراش بیشتره و همچنین توربوهاش . اما اختلاف تکنولوژیش بالای 10 ساله .
بعدش بوگاتی کلا فلسفه تولیدش با فراری و …. فرق میکنه . اصلا وزن و مصرف و …. برای این ماشین تو اولویت نبوده .
پدرام
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴الان فراری ک براش مهم بود چرا از ی ماشین با تکنولوژی 10 سال پیش ک تازه نسخه معمولیش بود شکست خرد؟
parsa
۱۱ فروردین ۱۳۹۴یعنی خوشم میاد از بوگاتی.تا یه ماشین جدید که بهترین جهان باشه اماده نکرد ویرون رو با نسخه های مختلف توی صدر نگه داشت.فولکس واگن بهترین سیاست هارو بین کمپانی های خودرو سازی داره.زمانی که اروپا تو رکود بود چند تا کارخانه ی بزرگ اسم و رسم دار رو خرید.
(((RETOLEX(((REZA
۱۱ فروردین ۱۳۹۴فقط ویرون
ALIen
۱۱ فروردین ۱۳۹۴لافراری به خاطر تعویض دنده بد راننده و خیس بودن جاده که به نفع یه ماشین awd مثل بوگاتی باخت وگرنه قبلا دوبار بر بوگاتی پیروز شده بود.
سعید
۱۲ فروردین ۱۳۹۴شاید بوگاتی هم تو اون دوتا درگ قبلی به خاطر تعویض دنده بد راننده باخته باشه :D
Xman
۱۷ خرداد ۱۳۹۴خودت داری لافراری میکوبونی ! لافراری ماشینیه که هر راننده ای نمی تونه خوب برونتش ولییییییییییییییییییییییییییییییی ویرون با هر رانندهای چه حرفه ای چه اماتور بهترین فرمونو میده حالا مورد دوم این یه ضعف که تو جاده خیس کم میاره بعدشم یه جوری در مورد بوگاتی حرف میزنی که آدم فک میکنه داری یه پرایدو نقد میکنی!!!!!!!!!
ali2240
۱۱ فروردین ۱۳۹۴این اوج هنر مهندسین آلمانو نشون میده
۱۰ سال اختلاف سن دارن ولی باز….
زنده باد آلماااااان
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ فروردین ۱۳۹۴درود .
همه این ها به کنار ، تلفیق و عجین شدن تکنولوژی خودرو و هواپیما رو بچسب .
بوگاتی هنوز در صدره جدوله . بدجور عاشقشم .
از بابا ( فولکس واگن ) هم به خاطر خلق و تربیت همچین پسری ممنونم . بابای گنده داشته باشی ،بایدم پسرت این بشه .
honda nsx rr mugen { سی بی آر 400 سابق }
۱۲ فروردین ۱۳۹۴آقا میلاد بوگاتی ویرون از چه تجهیزاتی بهره میبره که توی هواپیماها هم استفاده میشه ؟
ghasem
۲۵ آبان ۱۳۹۵بوگاتی کارخونش تو فرانسست و تمام مهندسینش و حتی بنیانگدارش ایتالیایی هستن. فقط مالکش فولکس واگن المانه. پس اگه دقت کنی میبینی اینم ایتالیاییه
صادق
۱۱ فروردین ۱۳۹۴درود
من هنوز این کلیپا ندیدم، ولی اگه همونه که توی باند فرودگاهن و فراری پیش میوفته باید بگم که فراری تا سرعت ۱۰۰ اجازه ارز اندام به بوگاتی نمیده و در سرعت های بالاتر هم فاصلشون بیشتر میشه، اما به خاطر میانگین سرعت بیشتر در مسافت ۱ مایل بوگاتی باید بگم خب مسلمه که ۱۶ سیلندر بعد از شتاب گیری میتونه شتاب یکنواخت تری نسبت به ۱۲ سیلندر ایجاد کنه برای همین میانگین سرعتش بیشتره و همینطور اینکه فراری داره به نهایت سرعتش میرسه ولی بوگاتی هنوز باید ۱۰۰ کیلومتر سرعت دیگر را شتابگیری کند
اگه فراری هم میخواست تا ۴۱۰ کیلومتر سرعت بگیره قطعا نتایج فرق میکرد
و یه نکته ی دیگه که هم شتاب ۰-۲۰۰ و شتاب ۰-۳۰۰ لافراری از بوگاتی بهتره
در آخر هم بگم که اینا اصلا رقیب نیستن ولی درگ جالبیه
ارادت
امیر
۱۱ فروردین ۱۳۹۴با سلام و احترام،
خیر، اون کلیپ نیست. اینجا ویرون از همون ابتدا پیش می افته. این نظر جزو معدود نظرات شماست که تعصب بی مورد نسبت به یک برند خاص توش موج میزنه. ضمنا “عرض اندام” صحیح است. پیروز باشید.
صادق
۱۲ فروردین ۱۳۹۴آقا امیر شما بابت غلط املایی ببخش
اما در مورد ماشین باید بگم ارقام گویای همه چیز هست گه شتاب ۰-۲۰۰ و ۰-۳۰۰ لافراری کمتر از بوگاتیه، یعنی میخواید بگید دروغه؟؟؟ در صورتی که مجلات معتبر هم این ارقام کارخونه رو تایید کردن
و در اون کلیپ هم رقابت در شرایط عادی برگزار شد و در ضمن ۲ بار هم مسابقه دادن که هر ۲ بار هم بوگاتی با اختلاف تقریبا مشابه شکست خورد
اگه این شواهد به این گویایی اسمش تعصبه، پس من متعصبم دیگه
ارادت
پدرام
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴دادااش کیلیپ و ببین خوب … از ب بسم الله بوگاتی جلو بود
حسین
۱۲ فروردین ۱۳۹۴صادق جان کاملا موافقم که اینا رقیب نیستن. اینجا برعکس اون کلیپی که توش لافراری بوگاتی رو شکست میده، بوگاتی به راحتی لافراری رو شکست میده.
طبق ارقام علام شده لافراری صفر تا 300 رو در 15 ثانیه و بوگاتی در 16.7 (اگه اشتباه نکنم) پر میکنن. پس حد قل تا سرعت 300، فراری باید جلوتر میموند!! جای شک و تعجب وجود داره و به نظر بنده اعتراض وارده.
جی تی ار
۱۱ فروردین ۱۳۹۴پس اون درگی که توآپارات هست و لافراری بوگاتی رو برد چی بود?…
ALIen
۱۱ فروردین ۱۳۹۴هم راننده و هم شرایط فرق داره.هم زمین خیسه و هم تعویض دنده راننده لافراری بده.
Zonda R
۱۱ فروردین ۱۳۹۴@.F
عجیبه فاصله اونتادور خیلی کمتر بود با ویرون
پس با این تفاسیر اونتادور لافراری رو میگیره
البته چیزی از شایستی لافراری کم نمیشه
ولی ویرون طوفانیه که 10 ساله جلوی همه ی سوپراسپورتا ایستاده
ممنون از لینک دانلود
sevlan
۱۱ فروردین ۱۳۹۴زوندا جان تاپیک ایجاد کردی و تفسیر کردی که فقط بگی آونتادور از لافراری برتره، مقایسه لافراری دف عقب با اونتادورچهارچرخ متحرک که یک هایپر کار نیست از بیخ و بن اشتباهه ، مثل مقایسه خر و اسبه تو دویدن!!!!!!!!!!
احمدرضا
۱۱ فروردین ۱۳۹۴اون صحنه ای که بوگاتی بعد از عقب افتادن باسرعت لافراری رو پشت سر گذاشت اشک توی چشمام حلقه زدمن رو یاد زمانی که هشت ساعت در روز توی اسباب بازی فروشی ها دنبال بوگاتی اسباب بازی میگشتم انداخت افسانه
شیطان
۱۱ فروردین ۱۳۹۴دانلود رو استارت کردم.فردا شب که دان شد کامنت می ذارم :(
امیر
۱۱ فروردین ۱۳۹۴ببخشید که سوالم ربطی به پست نداره ولی اجبارا همین جا فقط میتونم بپرسم.
فرق فورد موستانگ شلبی با فورد موستانگ GT چی هست؟
فرق شورلت کامارو z28 با شورلت کامارو zl1 و ss چی هست؟
تفاوت قیمتشون به چه صورت هست؟
و شما بین فورد موستانگ و شورلت کامارو کدوم رو انتخاب میکنید؟
واقعا ممنون میشم راهنمایی کنید،جواب این سوالات حیاتی هست؟
امیر
۱۱ فروردین ۱۳۹۴ببخشید که سوالم ربطی به پست نداره ولی اجبارا همین جا فقط میتونم بپرسم.
فرق فورد موستانگ شلبی با فورد موستانگ GT چی هست؟
فرق شورلت کامارو z28 با شورلت کامارو zl1 و ss چی هست؟
تفاوت قیمتشون به چه صورت هست؟
و شما بین فورد موستانگ و شورلت کامارو کدوم رو انتخاب میکنید؟
واقعا ممنون میشم راهنمایی کنید،جواب این سوالات حیاتی هست.
لطفا سریع تایید کنید
مجتبی
۱۱ فروردین ۱۳۹۴چند لحظه سکوت کنیم و نظرات عجولانه ندیم …….
هر اتومبیلی و هر شرکتی که در عین نوآوری مشتری مدار هم باشه قابل احترامه.
فقط سرعت ،قدرت و گشتاور ملاک برای انتخاب اتومبیل ها نیستن بلکه یک اتومبیل در عین سادگی و قدرت متوسط هم میتونه گزینه مناسبی باشه.
این رقابت ها هم چیزی بیشتر از یه سرگرمی برای ما عشق ماشین ها نیست چون فراری هم فروش خودشو داره بوگاتی هم همینطور تویوتا ،لامبو،بنز ووووووو هر ماشینی به تناسب خودشون فروش دارن.
پس زیاد لازم نیست جو گیر بشیم فقط در همین حد باشه که توسط این نقد وبررسی های دوستانه یه چیزی از علم اتومبیل عایدمون بشه خدارو چه دیدی شاید یه روزی ماهم سری تو دنیای اتومبیل در آوردیم.
مجتبی
۱۱ فروردین ۱۳۹۴البته به جان خودم قصد ضد حال زدن ندارم
هر طور دوست دارین نظر بدین حالشو ببرین اما یکم چاشنی فنی و اطلاعاتی بین نظراتتون دیده بشه بد نیست که منم یک چیزی ازتون یاد بگیرم.
یا علی
متشکرم
حسین
۱۱ فروردین ۱۳۹۴درود. یک نکته مهم اینکه این دو خودرو رقیب هم نیستن، حتی اگه بعضیا با هم مقایسشون بکنن. در واقع طبیعیه که لافراری از بوگاتی عقب بیفته چون بوگاتی برای رکورد شکنی طراحی شد و با کونیخزگ و هنسی رقابت میکنه.
نکته بعد اینکه من یک کلیپ دیدم (اصن شاید توی همین مسیر انجام شد) که توش لافراری بوگاتی رو شکست میداد. صفر تا صد لافراری کمتر از 3 و صفر تا دویستش کمتر از 7 و صفر تا سیصدش 15 ثانیس. طبق ارقام اعلام شده در تستها، قطعا تا سرعت 300 فراری باید جلوتر میموند!!! جای تعجب و شک داره به نظر من!!!
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۱۲ فروردین ۱۳۹۴هیچ وقت از بوگاتی ویرون خوشم نیومده،ماشین پردردسریه
اما 10 سال سلطنت کرده و هنوزم کسی به طور رسمی رکوردشو نشکونده،
ولی ایا شیرون هم به مدت چند سال میتونه سلطنت کنه؟
همه چیزو اینده مشخص میکنه،بازار خودرو در سال2013-2014 تکون درس حسابی نداشت اگر ای ام جی جی تی رو به حساب نیاریم،امسال زیاد سال خوبی نبود و بیشتر معرفی ماشین ها برای2016 به بعد بود.
فکر میکنم 2016 سال خیلی خوبی باشه چون که هم کوینخزگ وان وان اونموقع میخواد بیاد هم شیرون و این یه رقابت درس حسابی میشه.
ایام به کام
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۱۲ فروردین ۱۳۹۴هیچ وقت از ویرون خوشم نیومده
سال2016 سال جذابی میشه چون هم بجز وان وان یه خودرو جدید میخواد بزنه کوینخزگ هم شیرون به بازار میاد و یه جارو جنجال حسابی بر پا میشه
enzo
۱۲ فروردین ۱۳۹۴کسی نمیتونه منکر توانایی ویرون بشه ولی هرکس دوزار اطلاعات خودرویی داشته باشه میدونه تو سطح خیس ماشین AWD چسبندگی بهتری داره نسبت به RWD
و اینکه اصلا مقایسه یه تنفس طبیعی با توربو شارژر دار اشتباه هست
ضمنا تو Vmax پارسال یه لافراری دیگه همین بوگاتی با همین راننده رو وقتی مسیر خشک بود 2بار پشت سر هم شکست داد .
اون دوستانی هم که دم از مهندسی ویرون ، 10 سال اختلاف و این حرفا میزنن اینم در نظر بگیرین فلسفه ساخت ماشینایی مثل لافراری ، 918 یا P1 با امثال ویرون یا آگرا که هدفشون تاپ اسپید هست تفاوت داره فقط همین قدر بدونید که 918 که رقیب مستقیم لافراری حساب میشه تو پیستی مثل پیست Autocar حدود 3ثانیه از ویرون SS سریع تر هست یعنی تو یه مسابقه 10 دوری نیم دقیقه عقب میفته !
حتی 458 اسپشیاله تو پیست سریع تر از ویرون SS هست لافراری که جای خود
عیار واقعی یه ماشین تو پیست یا پیچای جاده مشخص میشه شما تمام مجلات معتبر خودرویی رو ببینید برای تست ماشینا میرن پیست یا جاده های استاندارد هیچ وقت یه مسیر مستقیم رو نمیگیرن تا تهش برن بگن اینم از تست ما
سعید
۱۲ فروردین ۱۳۹۴تا همین چند وقت پیش اصلا از بوگاتی خوشم نمیومد،ولی نمیدونم چرا روز به روز بیشتر عاشقش میشم،فقط کونیگزگ میتونه حریف این بوگاتی بشه.
البته بوگاتی توی پست حریف لافراری،918 و خیلی از ماشینای دیگه نمیشه
enzo
۱۲ فروردین ۱۳۹۴تست شتابگیری رسمی لافراری توسط مجله road&track :
0–30 s 1.1 : mph
0–60 s 2.4 : mph
0–100 s 4.7 : mph
0–150 s 9.8 : mph
Quarter Mile: 9.7 seconds @ 149.1 mph
این 0 تا 60 برای ماشین دیف عقب فوق العادس
این مجله قبلاً پورش 918 و ویرون ss رو هم تست کرده بود :
Veyron SS
0-60mph: 2.5
0-100mph: 4.9
Quarter Mile: 9.9
918
0-60mph : 2.5
0-100mph: 5.1
Quarter Mile: 10
محمد حسن
۲۷ مرداد ۱۳۹۴سلام مسابقه قشنگی فقط حیف بوگاتی تودست اصلی می بازه
miladlion
۲۹ مرداد ۱۳۹۴من کاملا با نظر آقای انزو موافقم . ولی همه سوپر کار ها رو حساب کنید خیلیا تو پیچ خوبن مثل پاگانی
mahdj
۱۹ آذر ۱۳۹۴عزیرانم
ایران توایی ساخت سانتریفیوژ رو داره و میسازه
حالا شما میگی نمیتونه یه پیچ تیتانیومی تولید کنه