همانگونه که میدانید بوگاتی شیرون اسپورت ویژه اخیراً توانست در پیست تست Ehra-Lessien به سرعت ۴۹۰.۴۸۴ کیلومتر در ساعت دست یابد. تصمیم عجیب بوگاتی برای ثبت این رکورد در یکجهت مسیر بحثهای فراوانی را ایجاد کرده است. برای ثبت یک رکورد، حداقل از نظر قوانین رکوردهای جهانی گینس نیازمند دو تلاش در هر دو جهت مسیر است که در نهایت سرعت متوسط آنها حساب میشود.
اما تاپ گیر میگوید دلیل تصمیم بوگاتی به پیست Ehra-Lessien مربوط میشود. از آنجایی که تستهای خودروها در این پیست به مدت زیاد در یکجهت ساعتگرد صورت پذیرفته بنابراین سطح جاده دارای خردهریزهایی در همان جهت است. ظاهراً تستهای پرسرعت در خلاف جهت میتواند باعث تولید گرمای بیشتر در لاستیکها شود که این امر خطرناک است.
مدیران گروه فولکسواگن به بوگاتی اجازه ندادهاند تست شیرون اسپورت ویژه را در جای دیگر انجام دهد که دلیل این کار نگرانیهای ایمنی رسیدن به سرعت بالا بوده است.
بوگاتی پس از این رکوردشکنی اعلام کرد که کار خود در ثبت حداکثر سرعت را به اتمام رسانده است. هدف این شرکت ثبت سرعتی فراتر از ۳۰۰ مایل بر ساعت (۴۸۲.۸ کیلومتر در ساعت) بوده است که هماکنون این مأموریت انجام شده است.
فعلاً کونیگ زگ آگرا RS رکورددار سریعترین خودروی تولیدی دنیاست. این خودرو توانست در یک مسیر بسته در نوادای آمریکا سرعت متوسط ۴۴۴.۶ کیلومتر در ساعت را ثبت کند. این شرکت در همان زمان چندین رکورد دیگر را نیز بر جای گذاشت.
MOHAMMAD.DEMON
۱۴ شهریور ۱۳۹۸خیلی خب
رکورد که ارزشی تو گینس نداره
تو متن هم نوشته این ماشین فرق زیادی با شیرون اصلی داره
در اصل وقتی تیون میشه دیگه اون ماشین نیست
پس این شیرون نیست
بوگاتی هم گفته که کارشون تموم دیگه رکورد گیری نمیکنن
رکورد هم هنوز دست کوئینگ هست
خلاصه کلام
یانکی
۱۴ شهریور ۱۳۹۸من خودم به رفت و برگشت اعتقاد ندارم و اینکه بوگاتی کارش رو انجام داد اون همه هزینه و تکنولوژی من کیم که ایراد بگیرم.منتظر میمونم تا هنر نمایی هنسی تواتارا جسکو و دویل رو ببینم.درود به دنیای پیشرفته که خرافات رو کنار گذاشت و با تمام قدرت به پیش رفت.
محمد حسین
۱۴ شهریور ۱۳۹۸آره خدا رو شکر
بعد از چند روز کاهش ، ارزش سهام شما در کونیگ زگ مجددا با زیر سوال رفتن رکورد بوگاتی افزایش پیدا کرد
doubt
۱۴ شهریور ۱۳۹۸من خودم کونیگزگو بیشتر از بوگاتی دوست دارم. این درسته که تغییرات تو این ورژن صورت گرفته برای تاپ اسپید و چیزای دیگه. اما خودمونو گول نزنیم چون الان همه دنیا و ماشین بازا رکورد رو دست بوگاتی میدونن و پر بیراهم نیست این ادعا علیرغم همه ایرادهایی که وارد میدونن بعضیا. کونیگزگ و یا هنسی فقط باید 500 تا رو بزنن تا ورق دوباره برگرده. وگرنه اینکه گینس قبول نداره یا در یک جهت بود و ارتقا داشته و این حرفا این رکورد رو ضایع نمیکنه. تعصبو بذاریم کنار رفیق
جواد
۱۴ شهریور ۱۳۹۸الان مدیر عاملش یک لوح تقدیر به شما میده که این همه هواخواهشونی
محمد
۱۴ شهریور ۱۳۹۸حقیقت اینه که این رکورد قابل اتکا نیست چون بخاطر همین دلایل خود متن، قابلیت ثبت در رکوردهای گینس یا هرجای دیگه بصورت رسمی رو نداره
.
حقیقت دوم اینکه بهتر بود همون نسخه تولیدی رو بدون تغییرات واسه تست میبردن گه خودروی تولیدی تست بشه نه خودروی تقویت شده
درواقع اینجوری رکورد هر هایپرکار تیون شده رو هم میشه رکورد خود ماشین دونست
.
حقیقت سوم اینکه اگه واقعا قصد ثبت رسمی رکورد داشت، میتونست توی مسیرهای ۲ طرفه و استانداردی تست کنه تا نتیجه هم قابل اتکا باشه یا همین نوادا که خیلی رکوردهای سرعت رو اونجا میزنن
.
همه اینا یعنی بوگاتی علاقه به وبت رکورد سرعت به هر قیمتی رو داشته
.
.
اما هنوز هم شیرون بشدت خودروی قابلیه
هم امکان رانندگی طولانی مدت با این سرعت وجود نداره
اگه اشتباه نکنم در عرض حدود ۵ دقیقه
هم لاستیک جواب نمیده
هم بنزین تموم میشه
و…
ولی هنوزم من دوست داشتم شیرون بدون حرف و حدیث تست میشد حالا نتیجه هرچه که بود، بازم شیرون یکی از ابرقدرتهای امروز صنعت بود و هست
محمد
۱۴ شهریور ۱۳۹۸یعنی اینکه قابلیتهای دیگه هایپرکارها مثل شتاب دیوانه وار و تواناییهای فنی بینظیرشون بیشتر مورد توجه و استفاده خریدارانش هست تا زدن سقف سرعت که هم کار هرکسی نیست و هم امکانش در هرجایی نیست
اما باز هم اگه بوگاتی علاقه مند داشتن این رکورد بود، بهتر بود بدون حرف و حدیث این کارو میکرد
امیر
۲۷ آبان ۱۳۹۸رکورد گینس هنوز دست بوگاتی ویرون سوپراسپرت هست از کوئینگزگ آگرا RS
فقط 15 دستگاه ساخته شد و از ویرون 30 دستگاه شد و طبق قوانین گینس باید 30 دستگاه از یک مدل ساخته بشه تا رکوردش ثبت بشه
ارش
۱۴ شهریور ۱۳۹۸مهم اینه که رکورد ۴۹۰ زده شده اونم توسط مجله معتبر انگلیسی top gear دیگه الان کسی نمیگه رکورد کونیخ زگ ۴۴۵ هست همه جا در شبکه های اجتماعی و اخبار صحبت از رکورد شکفت انگیز ۴۹۰ کیلومتر بوگاتی است .
Saeed
۱۴ شهریور ۱۳۹۸آرش همیشه همینطوره…وقتی یک ماشین رکورد سرعت میزنه حداقل تا یک هفته خبرش داغه….اون موقع هم که کونیگزگ رکورد زد خیلیا شوکه شدن و بحث داغی هم بود….هنسی رکورد زد تا چند روز بحث زیادی دربارش شده بود…..یه ۲ .۳ هفته بگذره دیگه عادی میشه و همه دوباره به روی تعصب روی ماشین مورد علاقه خودشون برمیگردن……
فريد
۱۴ شهریور ۱۳۹۸بالاخره بوگاتی هست یا نه؟ این مهمه
ساخته بوگاتی هستش و تونسته رکورد بزنه
حتماً باید شیرون باشه؟
MOHAMMAD.DEMON
۱۴ شهریور ۱۳۹۸میبینم دیگه خبری از اکانت های اصلی نیست
و اکانت های فرعی دارن کامنت میزارن
تو متن نوشته بدنه کار شرکت دالارا هست
به تنهایی بوگاتی توانایی شکستن رکورد با چنین ساخته های سنگینی رو نداره
کامیاب
۱۴ شهریور ۱۳۹۸سیزده سال پیش چطور با بوگاتی فابریکی تونست رکورد بزنه؟
این همه تعصب برای چی هست؟
OMID
۱۴ شهریور ۱۳۹۸همون طور که گفتم رکوردش ثبت نشده و خودش هم پروتوتایپ محسوب میشه
ایمان
۱۴ شهریور ۱۳۹۸کدام یک را رکورد دار فعلی سرعت در دنیا می دانید ؟؟؟؟
بوگاتی : لایک ????
کوئنیگ زگ : دیسلایک ????
MOHAMMAD.DEMON
۱۴ شهریور ۱۳۹۸ایمان آلن هدفت چیه
چیزی که مشخصه دیگه نظر سنجی نمیکنن که ؟
رکورد دست کوئینگ هست وسلام
ارش
۱۴ شهریور ۱۳۹۸با اختلاف کهکشانی بهترین سوپر هایپر کار جهان تاریخ همچین ماشینی به خود ندیده است نابود کرد همه رو شبکه های اجتماعی منفجر شد دیگه الان کسی نمیکنه رکورد کونیخ زگ چقدر ه و عجیب چقدر میتونه ادعا داشته باشه الان صحبت از رکورد شگفت انگیز ۴۹۰ کیلومتر بوگاتی است رکورد زد رفت تمام شد بقیه بدو بدو تا برسند
Seyed AMG
۱۴ شهریور ۱۳۹۸نمیدونم بعضی ها چرا اینقدر مقاومت میکنن ؟؟
قبلا هم گفتم هدف بوگاتی شکستن رکورد کونیگزگ نیست چون اهل بچه بازی و کل کل های کودکانه نیست ، هدفش شکستن رکورد 300 مایل بود که به نحو احسن انجامش داد چون اگر میخواست رکورد کونیگزگ رو بشکنه با شیرون معمولی هم میتونست
بوگاتی = اولین شرکت رکورددار 300 مایل بر ساعت ??
(پای فورد gt رو وسط نکشید )
OMID
۱۴ شهریور ۱۳۹۸خیلی ماشینا از سیصد مایل بیشتر رفتن
بوگاتی تیون شده قبوله ولی فورد جی تی تیون شده قبول نیست؟
(لطفاً نگید شرکت اصلی چون اینم بدنش توسط دلارا طراحی شده شاسیشم تقویت شده توسط همون دلارا )
انجین هم که قدرتش از شیرون معمولی بیشتره
صندلی هم که نداره
بالشم که کلا حذف کردن لاقل نزاشتن رو حالت vmax
فلاپ ها هم که کلا متفاوته
Seyed AMG
۱۴ شهریور ۱۳۹۸آقا امید اگه این بوگاتی نسبت به شیرون تیون شده ست پس آ گرا RS هم نسبت به R تیون شده ست مگه نه ؟؟ من تا حالا نشنیدم به ارتقاهای شرکتی بگن تیون …
دلارا هم فقط رو شاسی کار کرده و هماهنگی بدنه با شاسی جدید کار خود بوگاتی بوده …
خوب تو نسخه شیرون اسپرت اومدن وزن رو کم کردن ،حالا تو این نسخه قدرتش رو هم زیاد کردن من که ایرادی نمیبینم …
در کل اومدن شیرون پایه رو بازنگری کردن حالا خوب که چی ؟؟ منظورتون چیه ؟؟
مگه شرکت های دیگه واسه پیست این کار رو نمیکنن حالا بوگاتی واسه رکورد سرعت تغییرات ایجاد کرده …
اصلا بوگاتی کی گفته میخوام رکورد کونیگزگ رو بزنم که شما جبهه می گیرید ؟؟
باید قبول کنید که بوگاتی اولین شرکت خودرو ساز که رکورد 300 مایل رو بدست آورده نه شرکت تیونینگ … و بقیه شرکت ها فعلا باید تو خوابشون این رکورد رو ببینن ، من که بجز کونیگزگ امید دیگه ای ندارم…
Alireza
۱۴ شهریور ۱۳۹۸کل کل بچه بازی؟ حاجی چی میزنی؟ اصن این شرکتا به نظرت چرا ماشینای بالای 380 کیلومتر بر ساعت میسازن؟ آخه کی میخواد بالای 400 تا با این ماشینا بره؟ خب برا کل انداختن و رکورد شکنی اینکارو میکنن حاجی. اگرم بوگاتی تا الان اینکارو نکرده بود حتما داشته آماده میشده. که رکوردش هم زده میشه
امیر
۱۴ شهریور ۱۳۹۸خب پرونده این قضیه هم بسته شد
البته در عالی بودن نفس قضیه هیچشکی نیس اما مثل خیلی از رکورد های غیر رسمی عملا نمیشه روش حساب کرد
همچنان شرکت بی ادعای کوئینگ زگ رکورد داره!
علی
۱۴ شهریور ۱۳۹۸Only Koeingsegg
Amir.ferrari
۱۴ شهریور ۱۳۹۸مدل Agera RS هم یه نمونه پروتوتایپ شده با کد (فیوریا پوتارو) و تغییر یافته بود که تونسته بود با سوخت راکتور هسته ای رکورد بزنه و بیست سال هم زمان برده بود تا بتونن ازش ۴۰۰۰ اسب در بیارن،الان چون بوگاتی شاسی رو توسعه داده و یه کم دمش درازتر شده دیگه رکورد قبول نیست آره؟!!!دیگه این ماشین ساخت بوگاتی نیست؟!!!
چطوره رکورد رو بین کونیگ زگ و هنسی تقسیم کنن تا بلکه آروم بشید،وگرنه بوگاتی قصد رکورد زدن نداشت که همچین رکوردی رو زد وگرنه اگه قصدش رو کنه وااای از اون روز،دیگه چه بالا برید پایین بیاید بوگاتی اولین خودروساز در جهانه که به این مهم دست پیدا کرده،کونیگ زگ و هنسی هم اگه می تونن با هر جور مدل پروتایپ و هر جور اسب بخاری و با هر جورسوختی و جاده ای و هوایی و لاستیکی و راننده ای و… به همچین رکورد مهمی دست پیدا کنن که دمشونم گرم ما بخیل نیستیم،اونقدر بچه هم نیستیم با کامنت توهین به طرفداراشون رکوردشون رو زیر سوال ببریم،گرچه میدونم تمدن بشری اونقدر عمر نمیکنه بتونیم اون روز رو ببینیم ولی انسان با امید زنده ست ❤
OMID
۱۴ شهریور ۱۳۹۸همین الان هم توهین کردی هم زیر سوال بردی:)
کونیگزگ بدنش همون بود
لاستیکش همون بود
بالش همون بود
تو خیابون بود:)
تو دو جهت رسمی ثبت شده تو گینس
بوگاتی تو پیست:)
بدون بال(کامل حذفش کردن نه بسته)
شاسی دلارا
بدن دلارا
بدون صندلی
قدرت بیشتر
دیگه به ماشین تیون شده چی میگن؟
هی یه جوریم تیونر تیونر میکنی انکار نه انگار که بیست ساله موتور بوگاتی همینه
Saeed
۱۴ شهریور ۱۳۹۸جدا از اینکه ۲۰ ساله انجین بوگاتی ۱۶ سیلندره….بنزین رو عین ساندویچ میخوره!!!!!!بعد بیاین بگین بوگاتی سرشار از نوآوری و با اصل و نسبه و کونیگزگ یک تیونره و بدون اصل و نسب!!!!! کامنت های تعصبی تر از Amir ferrari ندیدم!!!!!????
farhad
۱۴ شهریور ۱۳۹۸اینم از بیانیه ی خود بوگاتی
برام جالبه اون هموطنایی که هرکدوم دو تا بوگاتی تو حیاط خونشون دارن چرا حرفای خود شرکت بوگاتی رو قبول نمیکنن؟
منتظر انتشار یه تکذیبیه و اعلامیه بر علیه شرکت بوگاتی به وسیله ی اتحادیه ی بوگاتی دارای ایران هستم
اینه کوئنیگزگ
Amir.ferrari
۱۴ شهریور ۱۳۹۸کدوم بخش این بیانه تو رو انقدر ذوق زده کرده؟ منظورت کدوم بخش حرفاست که میگی قبول ندارن؟پیشنهاد میکنم یه بار دیگه از اول پست رو بخونی،فکر نکنم چیز خوشحال کننده ای واسه شما داشته باشه،داره میگه قصدشون این بوده اولین خودرسازی باشن که از مرز ۳۰۰ مایل عبور میکنن الان هم به این افتخار دست پیدا کردن،تو چرا اینقدر خوشحالی من نمیدونم،فکر کنم یکی دیگه این پست رو اشتباه واست ترجمه کرده و گفته بوگاتی خواسته به این رکورد دست پیدا کنه تفلک نتونسته؟!!!? اول کاری رکورد بوگاتی رو هم به اسم خودشون ثبت کردن?یکی دیگه رکورد زده نوشته اینه کونیگ زگ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?????
Alireza
۱۴ شهریور ۱۳۹۸آقا تمام.
هر خودرویی رو تیون کنی 490 تا که هیچ برات 1000 تا هم میزنه این حرفا چیه. بیاد با خودروی استانداردش رکورد بزنه طبق قوانین. بوگاتی عالیه اما زیرِ کوئنیگ زگ و هنسیه
Seyed AMG
۱۴ شهریور ۱۳۹۸حالا که رکورد فورد GT تیون شده تازه با سه بار تست کمتر از بوگاتیه…
حالا کونیگزگ به کنار که اونم بالاتر از بوگاتی نیست اما هنسی ??
Alireza
۱۴ شهریور ۱۳۹۸داداش داری اشتباه میزنی. سرچ بزنی میفهمی
ماشین داریم با سرعت صوت!!! روش موتور جت بستن!! سرچ کن تا متوجه بشی، معیار تاپ اسپید اینجا به استاندارد بودنه ماشینه نه تیون شدش.
Seyed AMG
۱۴ شهریور ۱۳۹۸عزیز من اونایی که سرعت صوت دارن طراحی بدنه شون مثل جت و … کلا با ماشین های معمولی زمین تا آسمون فرق دارن ، شما نمیخوای قبول کنی الکی سفسطه نکن …
در ضمن معیار تاپ اسپید شما خیلی گیج کننده ست میشه یکم بیشتر توضیح بدی ??
alireza
۱۵ شهریور ۱۳۹۸رفیق من تا صبح برات توضیح بدم شما یه چیز دیگه میگی . چرا متعصب باشیم اصلا؟ بیخیال
رامتین
۱۴ شهریور ۱۳۹۸من کاملا به رفت و برگشت اعتقاد دارم و باید در هر دو مسیر تست کنند و میانگین این دو را حساب کنند. کاملا از نظر علم آمار درسته این موضوع. ضمنا همین آگرا در مسیر رفت 457 رفت اما 444 در نهایت ثبت شد که میانگین رفت و برگشته.
یادمه یکی از دونده های پرش طول رکورد جهان را زد اما سرعت باد 2.1 متربرثانیه بود، طبق قانون رکوردش حذف شد، چون سرعت بالای 2m/s بی ارزشه. اگر فقط 0.1 سرعت باد کمتر بود، رکوردار دنیا میشد که تو پرانتز بگم 20 ساله این رکورد تغییر نکرده!
بنابراین از نظر من رکورد بوگاتی ارزش نداره. کافیه هنسی یا … بیان رفت و برگشت رکورد را بشکل رسمی ثبت کنند و موضوع کاملا بسته بشه.
Seyed AMG
۱۴ شهریور ۱۳۹۸بابا جناب لب و دهن هنسی که رقیبشه البته تو خواب! رکورد بوگاتی رو قبول کرده، عزیزم اعتقاد من و شما بدرد خودمون میخوره
رامتین
۱۴ شهریور ۱۳۹۸واقعا داری خودتو میزنی به اون راه؟ برادر توجه کن چی میگم: اولا از نظر من بوگاتی بسیار بهتر از هنسی است، چراکه هنسی تیون کاره .اما همیشه بر مبنای سند صحبت کنید و احساسی نباشید. فرض کنید امسال مرد سال فوتبال جهان فن دایک بشه. اما فرضا همین الان از هر 7 میلیارد نفر مردم جهان رای گیری کنند و 6.99 میلیارد نفر بگن مسی. حتی خود فن دایک و یا مربی لیورپول هم بگه مسی باید بشه! اما اینها هیچ ارزشی نداره. چون چیزی که ثبت میشه مهمه. همین. پس اصلا ارزشی نداره که همه شرکتها حتی خود هنسی بگه بوگاتی بهتره. هر وقت رسما اعلام بشه حرفتون صحیح. فعلا همون آگرا رکورد داره.
Amir evolution
۱۴ شهریور ۱۳۹۸والا ب نیسان GTR ام 1500 اسب بدی….. 300 مایل واست پر میکنه
بوگاتی ام بیکاره رکورد گینس ب چ دردی میخوره وقتی این ماشینو نمیشه سوار شد
خواست یه سر صدای کنه ک بگه آره منم هستم این وسط
لقب بهترین سوپر اسپرت جهان بار گرانیس، ب هر کس ندهند
Seyed AMG
۱۴ شهریور ۱۳۹۸هر وقت یه شرکت تیونینگ اومد GTR رو تیون کرد و باهاش رکورد زد اونوقت ما شرکت تیونینگ رو تحسین میکنیم نه نیسان رو که هیچ کاری انجام نداده.
مثلا کسایی که اگرا سوار میشن هر روز باهاش 450 تا میرن???
Amir evolution
۱۴ شهریور ۱۳۹۸سید عزیز
اتفاقا کلی شرکت تیونیگ هس ک جی تی ار و تیون میکنن…. حتی جی تی ار 2000 اسبی ام تیون شده و ثبت شده
کافیه یه سرچ بزنی کلی ویدئو میاد بالا
اگه نیسان میخاست مثل بوگاتی رکورد بزنه… 5 سال پیش این کارو میکرود
ولی راس میگی این رکورد بیشتر ب سود شرکت توونینگه
" Swedish Arrogant Tiger"
۱۴ شهریور ۱۳۹۸خب حالا دیگه همه میدونیم رکورد دست آگرا هست.
بوگاتی هم اومد به اصطلاح خودی نشون بده و سروصدا کنه بگه من هنوزم هستم.
حسن
۱۴ شهریور ۱۳۹۸هیاهو برای هیچ فیلم جدید فولکس
بهراد
۱۴ شهریور ۱۳۹۸TUV المان رو گذاشتیم جیبمون
Mohammadreza
۱۴ شهریور ۱۳۹۸کسایی که این رکورد رو قبول دارن باید تویوتا لندکروزر و سوبارو WRX رو به ترتیب به عنوان سریعترین شاسی بلند و سدان دنیا قبول کنن.
حدود 2 سال پیش بود فک کنم که “خود شرکت” تویوتا یه تک نسخه تقویت شده از لندکروزر ساخت که رسما رکورد سرعت بالای 330 رو ثبت کرد.
سوبارو (خود شرکت سوبارو نه بقول بعضی دوستان که تیونر داغون) هم همون حدودا یه تک نسخه تقویت شده از سوباروWRX ساخت که نوربرگ رینگ رو رسما زیر 7 دور زد.
Behrouz. anzali
۱۵ شهریور ۱۳۹۸بلاخره هر چی باشه رکورد زده . به قول دوستمون سهام بعضی از کاربرا تو کمپانی کونیک زگ در خطر بود با این خبر سهامشون رفت بالا دوباره . فقط بوگاتی وسلام . هضم کردن رکورد براشون خیلی سخت بوده باید قبول کنن.
حسین دهمرد
۱۵ شهریور ۱۳۹۸گینس بیشعور زد تو ذوقمون.
جان هنسی قبول کرده این گیر داده حالا.ثبت کن بره.