پس از ماهها شایعه و گمانهزنی، پورشه رسماً اعلام کرده که بوگاتی و ریماک به هم پیوستهاند. بهعنوان بخشی از این معامله، دو شرکت در حال تشکیل جوینت ونچر جدیدی هستند که با نام بوگاتی-ریماک شناخته میشود. مقر این شرکت در زاگرب در کرواسی بوده و قرار است در سهماههٔ پایانی امسال تأسیس شود. این اتحاد توسط ریماک کنترل خواهد شد زیرا ۵۵ درصد از جوینت ونچر را در اختیار دارد. ۴۵ درصد سهام باقیمانده نیز در اختیار پورشه است که ۲۴ درصد از سهام ریماک را هم در اختیار دارد.
در ابتدا چیز زیادی تغییر نخواهد کرد زیرا بوگاتی به تولید شیرون ادامه میدهد و ریماک هم نِوِرا را به بازار عرضه خواهد کرد اما محصولاتی برای بوگاتی که بهطور مشترک توسعه پیدا میکنند برای بلندمدت برنامهریزی شدهاند. گفته میشود در این اتحاد، بوگاتی نقش فرمانبردار را خواهد داشت زیرا «مت ریماک» مدیرعامل شرکت مشترک جدید خواهد بود. پورشه نیز قرار است بهعنوان یک شریک استراتژیک، نقشی اساسی داشته باشد و مدیرعامل این شرکت «اولیور بلوم» عضو هیئت نظارت بوگاتی-ریماک خواهد شد.
مت ریماک در بیانیهای دراینباره گفته است:
بوگاتی و ریماک شرکایی عالی برای یکدیگر هستند. ما خود را بهعنوان یک پیشگام در زمینهٔ تکنولوژی الکتریکی تثبیت کردهایم درحالیکه بوگاتی بیش از یک قرن تجربه در زمینهٔ تولید خودروهای رده بالا دارد و سنت برجستهای را به همراه میآورد که عملاً در تاریخ صنعت خودرو بینظیر است. ما باهم دانش، تکنولوژی و داراییهای خود را با هدف ایجاد پروژههای بسیار خاص در آینده جمع خواهیم کرد
از سوی دیگر، خود ریماک در حال تقسیم به دو شرکت به نامهای ریماک گروپ و ریماک تکنولوژی است. ریماک گروپ فعالیت بزرگتری دارد اما ریماک تکنولوژی که بهطور کامل متعلق به ریماک گروپ خواهد بود، روی توسعه، تولید و تأمین سیستمهای باطری، قوای محرکه و دیگر قطعات الکتریکی تمرکز خواهد داشت. جالب اینجا است که هیوندای ۱۲ درصد سهام خود در ریماک را حفظ خواهد کرد.
Philipp
۱۵ تیر ۱۴۰۰جالب اینه خود فولکس اقدام نمی کنه
مسائل رو به پورشه دایورت می کنه
Angus_812
۱۵ تیر ۱۴۰۰حرفت خیلی بچگانس
وقتی مالک بوگاتی پورشهس دیگه فولکس چه دلیلی داره بیاد
فولکس نقش شرکت سرمایه گذار و هدایت کننده رو داره نه که همه چی بخواد زیر نظرش باشه
محمد
۱۵ تیر ۱۴۰۰میتونید پاسختونو محترمانه تر بیان کنید. “حرفت خیلی بچگانس”
شاید بنده خدا اطلاعاتش محدود باشه.
Philipp
۱۵ تیر ۱۴۰۰وقتی قراره که شرکت جدیدی اضافه بشه باید پول پرداخت بشه
پورشه هم از خودش انقدر پول نداره
باید به فولکس بگه
و در نهایت فولکسه که پولو پرداخت می کنه
Bayerische Motoren Werke
۱۵ تیر ۱۴۰۰Porsche نقش پدرخوانده رو داره در VW
حسین
۱۵ تیر ۱۴۰۰طوفانی در هایپر کار ها در حال رخ دادنه
پورش ، ریماک و بوگاتی !!!
قیامت داره نزدیک میشه راست میگنا !
این سه تا غول هر کدوم برا خودشون یه دنیایی هستن! ترکیبشون چه ها که نمیکند
البته امیدوارم حاصلش بهترین ها باشه
هر چند که از فرمان بردار بودن بوگاتی
نا امید شدم.
بوگاتی اصالت و مهندسیش حتی از فراری هم بیشتره و نباید اینطوری باهاش رفتار
بشه
ولی امیدوارم که در عمل همکاریشون
در کنار هم دیگه و دوستانه باشه
تا این ترکیب رو اون طور که باید پیش ببرن
قراره از این به بعد شاهد
خودرو های انقلابی باشیم
ریماک با تکنولوژی فوق العادش
پورش با مهارت،تجربه، مهندسی و مدیریت عالیش
و بوگاتی با اصالت و مهندسی بی نظیرش
امیدوارم بترکونن😎😎❤
akrh78
۱۵ تیر ۱۴۰۰شاید فولکس مدیریت بوگاتی رو داده به پورشه
همونطور که لامبورگینی و بنتلی زیر نظر ائودی هستن
و دوکاتی زیر نظر لامبورگینی
مهدی
۱۵ تیر ۱۴۰۰فکر نمیکردم پورشه اجازه بده کنترل دست ریماک باشه بااینکه پورشه ۲۴ درصد ریماک رو داره ولی فکر میکردم از این فرصت برای بالابردن سهام مستقیم خودش استفاده بکنه حالا انشالا که خیره و پیوندشون مبارک!
(JONATHAN (TESLA
۱۵ تیر ۱۴۰۰ظاهراً توسعه سخت تر اون چه بوده که پورشه و فلکس فکر میکردند .
نام بوگاتی در مقابل تکنولوژی الکتریکی ریماک
انتظار بهتر از این هم نمیرفت
Silent
۱۵ تیر ۱۴۰۰می شه ساعت ها روش انالیز کرد! عتیقه های پر سر صدا به پایان راه رسیدن! اتفاقا دیروز در مورد پست پروجکت وان و استون خواستم بگم در قیاس با همین ریمااک انگار از گذشته اوومدن… ماشین هایی که برای پر کردن ردلاین ساخته شدن ولی طبق اعداد اعلامی روی کاغذ شانسی ندارن. روندی که قابل پیش بینی بود. ((تیتر میزدین یک نوپا از کرواسی بوگاتی رو بلعید)) شرط بندی رو اسب بازنده
SF90 STRADALE
۱۵ تیر ۱۴۰۰حرفات خیلی باحالن _ همینطور ادامه بده 😂😂
Silent
۱۵ تیر ۱۴۰۰مدیرعامل همین شرکت هایی که فن شین (بدون دیتا!) هم اوایل باحال می دیدن همه چیو … اما اوون چیزی که باحال تره حال روز الان شونه😂😎 مطمین باش راضی هستن برگردن 10 سال پیش کل TESLA رو بخرن این روزا رو نبینن😁
Amirreza
۱۵ تیر ۱۴۰۰جوابتو نمیدم چون صدای سشوار از من بلندتره و صدامو نمیشنوی ، ایلان ماسک با صدای سشوار میخواد همرو چشم و گوششون رو ببنده ، موفق باشه و موفق باشی
R@m!n
۱۵ تیر ۱۴۰۰بخدا جوابشو ندین میره ها. طرف تروله ول کن داداش
rezars pc
۱۵ تیر ۱۴۰۰میکرفون دست تو یعنی اتم دست داعش
پس بهترره این میکرفون بمونه دست صابش
محمد امین
۱۵ تیر ۱۴۰۰پسر جان ، پیشرفته ترین دستگاهای که بشر ساخته در این ابعاد ماشین فورمول یک ، هست ، و پراژکت وان هم به نوعی یه ماشین فورمول یک هست ، چه طور میگی ریماک از این ها بهتره ، باور کن یک دور نوربرگ رو با ۳۰ ثانیه اختلاف از ریماک میره، ریماک نورا شاید یک هزارم پراژکت وان تکنولوری نداشته باشه، اتفاقا در خط مستقیم هم سریع تره
امین
۱۵ تیر ۱۴۰۰سلطان وان خودش به قدرت باطری این پرفورمنسو اراعه میده بدون باطری هیچی نیست تقریبا میشه گفت خدافس درون سوز روزی که یه سدان ۲.۱ و ۹.۲ زد فاتحه هر چی سوپر اسپورت و هایپر اسپورت ۲.۵ و ۲.۸ و ۱۰ ثانیه ای خونده شد
محمد امین
۱۵ تیر ۱۴۰۰امین جون ،سلطان یه موتور ۱.۶ لیتری داره که ۸۰ درصد قدرت رو حدودا اون تولید میکنه ، واقعا شمایی که چشمتون رو روی عظمت درون سوز ها و تاریخ درخشانشون میبندید رو سخت میتونم درک کنم ، حداقل الکتریکی دوست داری ، چرا هیت میدی
الکتریکی ها یه مومل برای بنزینی ها هستند و بنزینی ها یه مکمل برای الکتریکی ، جایی که برق نیست موتور برق برق میسازه و جایی که سوخت نیست با برق حمل نقل رخ میده
رابطه ی مکملی وجود داره اینجا
Amirreza
۱۵ تیر ۱۴۰۰سلطان وان تکنولوژیش برا هیچ کدوم از ما قابل درک نیست پس وقتی نمیتونیم چیزیو درک کنیم نظر الکی ندیم
Philipp
۱۵ تیر ۱۴۰۰نمیدونی که پراجکت وان خودش به تعداد ریمک موتور الکتریکی داره و هنوز قدرت موتور های الکتریکیش به صورت رسمی اعلام نشده
میای هیتش می کنی جناب تسلا ابرفن؟
Amirreza
۱۵ تیر ۱۴۰۰اگه جدید بودن یعنی صدای سشوار با متریال افتضاح و یه مدیر عاملی که تو حالت نرمال نیست پس من ترجیح میدم تو عصر حجر زندگی کنم تا تو زمانی که یه شرکت فقط از ماشین سازی ساختن ماشین مخصوص درگ رو یاد گرفته
Silent
۱۵ تیر ۱۴۰۰یعنی کامنتایی که در مورد پروجکت وان و استون بوود معلومه چقدر از برنداتون شناخت دارید! فن م فن آره فن آشپزخونه اید 😂. سیستم تعلیق و گشتاور و گیربکس 8 سرعته و اتوماتیک از هم تشخیص بدین بعد! بپرسی موتور ماشین کجا ست و چرا؟ چون اوون بنزه و گوشه چراغ ش تیزه پس خوبه باشه 😂 تهی از شناخت…
پروجکت وان: 8 سرعته اتوماتیک چهار چرخ محرک شتاب اعلامی 0 تا 100 2.7 و 0 تا 200 کمتر از 6 سقف سرعت 217 تا
استون: 7 سرعته سیکونتال محور جلو 0 تا 100 2.5
بد نیست بدونی بوگاتی شیرون پیور اسپورت 1479 hp و شتاب 2.3 و 1.4 مایل رو 9.3 زده! استون 1160 hp و پروجکت کمی بیش از 1000 hp هست پس بین پروجکت و استون اگه یکی هم دست بالا رو داشته باشه استون هست به خاطر سقف 250 mph نسبت به 217 تایی پروجکت.
ریماک الکتریکی: تک سرعته اتوماتیک و چهارچرخ محرک 0 تا 100 1.9 و 1.4 مایل 8.7 داریم با 1900hp و وزن بسیار بیشتر
مطمین باش اگرر این دو ماشین چیزی توو چنته داشتن رونمایی شون در حد ریماااک می بود نه اینگونه مبهم! کل نت و زیر و روو کن چیزی در مورد اعدادشون نیست!
چیزی که اعتبار داشته باشه مثل پلید از 6 ماه پیش مشخصاتش همگانی می شد.😎
Silent
۱۵ تیر ۱۴۰۰جواب و دادم رفت برا تایید که چاپ نشه بدرود… توو همون درگ متواتسون با sf90 و ریماک ببین گیربکس8 سرعته معیوب فراری چه ریپیی داره می زنه در برابر تک سرعته ریمااک! فعلا که بوگاتی اوومد زیر سایه سشوارسازی که توسط TESLA تاسیس شد کمتر از یک دهه😂
Philipp
۱۵ تیر ۱۴۰۰جناب ساکت که اتفاقا حرف هم زیاد میزنی
صفر تا صد ماشین های پیست رو با درگر ها مقایسه نمی کنن
و تنها نکته بی اهمیت در مقایسه خودروهای پیست حداکثر سرعت هست اینم بدون
درضمن پراجکت وان مثبت 1200 اسب قدرت داره نه مثبت 1000
Amirreza
۱۵ تیر ۱۴۰۰پروجکت وان ۱۲۰۰ اسب داره با تکنولوژی فرمول یک که یعنی تو پیست بوگاتیو قورت میده و حتی میتونه رقیب ۹۱۹ باشه، فرق گیربکس و موتورم که گفتین ، متاسفانه بهم اطلاع دادن که تو کل جهان هسای فقط شما فرق هارو متوجه میشین ، بعدشم من همین حالا گفتم که اگر ماشین ساختن به شتاب توی خط مستقیمه اون خودروسازی به درد لای جرز میخوره ، تو همین حالا موتور شیرون رو بزار روی تویوتا جی تی ، ببین از همه سریعتر میره ، بعدشم این یه چیز طبیعیه که خودروهای الکتریکی در مسافت های کوتاه سریعتر از بنزینیا باشن چون گشتاور آنی ندارن و از یه دور خاصی اون گشتاور در دسترسه ، ولی همون ماشین بنزینی که تو چهارصد متر از رقیب برقیش میبازه تو ۸۰۰ متر و مسافت های بیشتر میتونه ازش فاصله زیادی بگیره ، بعدشم اگر شما یه سری به هر سایتی بزنی مشخصاتو بیست بار نوشته که ۱.۶ لیتری توربو شارژ با تکنولوژی فرمول یک مرسدس ، که ۶ سیلندر و موتور الکتریکی داره که روی هم ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکنه و قیمتش ۲.۷۳ میلیون دلاره
Amirreza
۱۵ تیر ۱۴۰۰شما به چه حقی به گیربکس فراری میگی معیوب ؟ اصلا این دوتا رقیب همن ؟ هم قیمت همن ؟
zeg
۱۵ تیر ۱۴۰۰ببین چقدر در برابر کوئنیگ زگ احساس ضعف کردند که رفتند و دوتایی متحد شدند
ولی صدتایی هم جلوی کوئنیگ زگ حرفی برای گفتن ندارند
برتری بوگاتی! برتری ریماک! برتری بوگاتی ریماک! زهی خیال باطل
Angus_812
۱۵ تیر ۱۴۰۰داش تو کوینگ زگ فن هستی دلیل نمیشه همه چی رو با معیار خودت بسنجی
بنظر تو کم اوردن چیه؟
وقتی مدیر شرکت میاد میگه بی دلیله دیگه حرف از اینبالاتر میخوای؟؟؟
رکورد سرعت دیگه دورش تموم شده چون دیگه مثله قدیم همه تو مسیر صاف مسابقه نمیدن
بلکه شده پیست و پرفومنس
Philipp
۱۵ تیر ۱۴۰۰که البته نه ریمک و نه بوگاتی تا حالا اصلا حساسیتشون روی پیست نبوده
rezars pc
۱۵ تیر ۱۴۰۰سعید زشته بس کن
Saeed
۱۵ تیر ۱۴۰۰@rezars pc
منو چیکار داری؟
RezaRs
۱۵ تیر ۱۴۰۰هع ببخشید سعید جان فک کردم این یه سعیدی دیگه است نه تو نمیشناسیش همکلاسیمه
Amirreza
۱۵ تیر ۱۴۰۰خیلی چیزی که جالبه اینه که این سه تا که در واقع رقیب همدیگن ، تکنولوژی موتور سه تاشون با هم فرق داره ، یکی برق ، یکی هیبرید ، یکی بنزین
porsche
۱۵ تیر ۱۴۰۰ریماک میخواد پورشه رو گول بزنه
محمد مختاری آذر
۱۵ تیر ۱۴۰۰شاید موفق بشند ولی نباید اصالت و تجربه بوگاتی از بین برود
Amirreza
۱۵ تیر ۱۴۰۰ریماک زیر دست پورشه و فولکس بدون شک انقلابی تو دنیای هایپر کارها انجام میده یعنی همون کاری که بوگاتی سال ۲۰۰۶ انجام داد
Swedish arrogant tiger
۱۵ تیر ۱۴۰۰حس میکنم زیاد باهم اشتراک ندارن، یکی الکتریکی، یکی از بزرگترین در نسوز های حال حاضر با 16 تا سیلندر!
Reza Waffen SS
۱۶ تیر ۱۴۰۰خوب همون بزرگترین درونسوز قراره بشه بهترین الکتریکی دنیا
مهدی
۱۵ تیر ۱۴۰۰ریماک که فعلا یه شرکت کوچک و ضعیف است از نظر فنی مهندسی… تا ببینیم با تزریق تکنولوژی در آینده چه اتفاقی واسش میفته
HamiD
۱۵ تیر ۱۴۰۰یه کامنت خوب تو این پست ندیدم!!!
نمیدونم چطور یه عده چشمشون رو روی گذشته درخشان خودرو های درون سوز میبندن و نمیدونم چطور ی عده مزیت های خودرو های برقی رو نمیبینن
آقا خودروی برقی که فقط تسلا نیس … اگرچه خودم خودرو های برقی رو اونقدر جذاب نمیبینم که بخوام ازشون لذت ببرم اما مثلا برای تاکسی ها ، اتوبوس ها و … برقی ها خیلی مناسب اند و آلودگی کمتری دارن… همچنین برای کسانی که فقط میخوان ی ماشین اقتصادی خوب داشته باشن!
آریا ماشین
۱۵ تیر ۱۴۰۰یه بحثی شد بین ماشین های الکتریکی و هیبریدی با تکنولوژی فرمول ۱ که جا داده چند تا چیز بگم
دوست عزیز قدرت و گشتاور بیشتر به معنای سریع تر بودن در پیست نیست ، این مسئله بار ها و بار ها ثابت شده
الان شما ماشین فولکس واگن ID.R رو در نظر بگیر که فقط با ۶۸۰ اسب بخار شده دومین خودروی سریع در نوربرگرینگ شده ، چرا؟ چون یه ماشین هست که کاملا طراحی شده برای پیست از وزن کم بگیر تا آیرودینامیک فوق خفن و… در صورتی که اونطرف یه ماشین داریم مثل NEXTEV NIO EP9 که اتفاقا برقی هم هست با قدرت بالای ۱۳۰۰ اسب ولی ۴۰ ثانیه از فولکس کند تره!
درسته ریماک یه غول واقعیه و در خط مستقیم هیچ بنی بشری حریفش نیس و صد درصد با اختلاف ماشین هایی مثل مرسدس وان و والکری رو شکست میده
ولی در پیست اوضاع کاملا فرق میکنه و همه چیز جور دیگه ای کار میکنه
شما فقط به طراحی دو ماشین دقت کنی کاملا قدرت آیرودینامیکی رو متوجه میشی که در ریماک وجود نداره
و اینکه این ماشین ها وزن بسیار پایینی دارند در صورتی که نسبت قدرت به وزنشون ۱ به ۱ هست ولی ریماک یه ماشین بالای ۲ تن هست
Reza Waffen SS
۱۶ تیر ۱۴۰۰این کار بوگاتی رو تحسین میکنم