زمانی بود که حتی تصور یک پورشه شاسیبلند هم دور از ذهن بود اما امروزه نه تنها پورشه در جایگاه رفیعی در این کلاس حضور دارد، بلکه محصولات بنتلی و رولزرویس را هم میتوان در قامت شاسیبلندهای اشرافی خریداری نمود.
با این حال همین چند سال پیش، ساخت شاسیبلند برای فراری و بوگاتی خط قرمز بود اما اکنون که لامبورگینی با اوروس خود توانسته تعادلی عالی بین پرفورمنس و جذابیتهای یک شاسیبلند اسپرت ایجاد کند، دیگر غیرممکنی وجود ندارد و شاید حتی بتوان در آینده بوگاتی و مک لارن را نیز به صورت SUV یا چیزی شبیه به آن در خیابانها ملاقات کرد.
از این جمع، تاکنون شاسیبلند پورسانگ (Purosangue) فراری قطعیت یافته است و در مورد بوگاتی فقط حدس و گمان وجود دارد و مک لارن نیز اخیراً شایعاتی را دامن زده است.
شاسیبلند فراری تا آنجا که میدانیم فرمی خاص و متفاوت با اوروس و سایر SUV ها و کراساوورها خواهد داشت و احتمالاً یک کوپه GT بلندقامت خواهد بود. در مورد مشخصات این خودرو اطلاعاتی وجود ندارد اما حدس زده میشود از موتور هشت سیلندر توربوشارژر یا یک موتور ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی در آن بهره برده شود. حتی دیدن یک نسخه هیبریدی با توجه به تجربه فراری در مدل لافراری نیز بعید نیست و با توجه به قدرت ۶۲۱ اسبی بنتلی بنتایگا و ۶۴۱ اسبی لامبورگینی اوروس یا حتی ۵۴۲ اسبی آستون مارتین DBX اگر قوایی مشابه ۹۵۰ اسب بخار لافراری را در این خودرو داشته باشیم با یک هیولا روبرو خواهیم شد.
موتورهای برقی در سیستم هیبریدی علاوه بر افزایش قدرت به شتاب بهتر هم کمک خواهند کرد و بعلاوه روی مصرف سوخت نیز تأثیر مثبتی میگذارند. این مدل از فراری همچنین میتواند برای نخستین بار میزبان سیستمهای کمکراننده نظیر ترمز خودکار و تشخیص عابر پیاده و کروز کنترل تطبیقی باشد.
فراری شاسیبلند تا سال ۲۰۲۲۲ رونمایی خواهد شد و احتمالاً قیمت شروع آن ۳۵۰ هزار دلار خواهد بود.
بوگاتی برای تولید یک هایپر SUV میتواند فرمولهای خاص خود را به کار بندد. این موضوع هزینههای تولید را بسیار بالا خواهد برد. طبیعی است که شاسیبلند بوگاتی با قیمت احتمالاً میلیون دلاری را کسی به آفرود نخواهد برد تا قسمتهای گران قیمت فیبرکربنی بدنه آن آسیب نبیند. طراحی این خودرو با المانهای آشنای بوگاتی همچون جلوپنجره نعل اسبی و انحنای ستون C و چراغهای مشابه شیرون بسیار گیرا و میخکوب کننده خواهد بود.
این احتمال وجود دارد که پیشرانهای مشابه با شیرون با ۱۶ سیلندر و چهار توربوشارژر و قدرتی بیش از ۱۵۰۰ اسب بخار در زیر کاپوت این خودرو قرار گیرد. انتقال نیرو هم همانند شیرون به هر چهار چرخ صورت میگیرد. اما بهتر است تا آن زمان بوگاتی با موتورهای الکتریکی و هیبریدی سازی این خودرو، علاوه بر کاهش مصرف سوخت، تواناییهای آن را نیز افزون نماید. طبیعی است که گروه فولکس واگن برای این ابرخودرو از بالاترین تکنولوژیها استفاده خواهد نمود.
OMID
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹مک لارن گفته بود شاسی بلند نمیزنه پس جریان این شایعات چیه؟
تقریباً مطمئنم فراری از موتور دوازده سیلندر توی شاسی بلندش استفاده نخواهد کرد هم بحث الایندگی هست هم هزینه
از اونور افرادی که دنبال شاسی بلند هستن معمولا دنبال صدا و پاسخگویی موتور و اینا نیستن پس بهترین گزینه همون هشت سیلندر توئین توربوس به نظرم
فورد
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹وانتشون یه وقت درنیاد
ممد ژانگولر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹فعلا که تو شاسی بلند زدن به نظر مایباخ از همشون معقولانه تر و بهتر در امده .
سورنا
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹گفتنو ولش کن همشون یه روزی دیر یا زود میسازن
فراری رو دوس دارم بسازه و مستقیم بره واس رقابت با اوروس وااااای چه شود
ولی بوگاتی چون کوه مهندسیه اصلا دوس ندارم کوهش خراب بشه چون مطمعنم مثلا بسازه میاد یه سانت بالا بردن ماشینو میکنه اپشن و چند میلیون دلار باید بهش بدی اضافه
NAVID۰۰۹۸
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹مسخرهبازیه ممکن برای دو غولساز ممکن
ممد
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹فقط فرانسه اینا چیه بابا
MOHAMADjesko
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹بنظرم خیلی بد و ضایع است برای این دو شرکت و اصلا حرکت جالبی نیست شاسی بلندِ فراری و بوگاتی?
امیر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹خیلی نگرانم
ایمان
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹سه گزینه برای انجین شاسی بلند فراری وجود داره
V۶ هیبرید ، V۸ تویین توربو ، V۱۲ تنفس طبیعی
بنا به گفته مدیرعامل فراری پلتفرم این ماشین بسیار منعطف و توانایی استفاده از انجین های نامبرده رو داره
محتمل ترین گزینه ها V۶ هیبرید و V۸ تویین توربو هستن
مانی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹کاش V12 تویین توربو و هایبرید باشه
مسعود
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹فراری شاسی بلند باید کاربردی تر از سوپر اسپورت باشه.
برا همین از کم استهلاک ترین موتورش استفاده خواهد کرد .مثلا ۶ سیلندر هیبرید
ز
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹واقعا یعنی فکر میکنی کسی با این ماشین میره سر کار یا پنجشنبه ها ساک میبندند میرن شمال که بخواد کم استهلاک باشه تا حالا به این موضوع فکر نکرده بودم که چقدر فکرمونم فقیره
Ferrari
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹اتفاقا نظردرستی بود. برای من یکی از ویژگی های مهم ماشین خانوادگی نرم و راحت بودن و استهلاک مناسب هستش ماشین که هر ماه نباید تو تعمیرگاه باشه
Alireza
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹هایپر suv بوگاتی؟ اون روزی که همچین چیزی ساخته بشه دیگه باید رفت سمت سوپربایک و موتورسیکلت
Serjik
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹خیلی هم عالی میشه کی فکر میکرد اوروس انقد خوب فروش کنه و ثبت نام اوروس از کوپه لامبو بیشتر بشه اینم اتفاق میفته و ما هم به تغییرات عادت میکنم سبک طراحی خودروها عوض شده
Garmanarnar
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹به نظرم که فراری تو زمینه طراحی تکه
واقعا نمی دونم چرا شاسی بلند ساختن فراری و امثالشو فاجعه می دونن
شخصا علاقه زیادی به شاسی بلند ندارم ولی فک کنید زیبایی فراری رو سوار بر یه حجم عظیم تر ببینید. قدرت که بماند
Farzad
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹اسم اصلیش در واقع پوروسنگو (Purosangue) هستش که در زبان ایتالیایی “اصیل” معنی میده ، و به نظرم همه ی رندر هایی که تا حالا ازش دیدیم در حد نام فراری نبودن !!!
Obscured
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹بی ربط به این پست:
پدال خیلی وقته یک تحلیل از بازار داخلی نذاشتی. در غیاب تحلیل های بی طرف دلمون برای گزارشات شما تنگ شده.
اگر دوباره هر چند روز یک تحلیل در این زمینه قرار بدید مخاطبان خوشجال می شن.
ممنون
Farzad
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹بازار داخلی ؟ ?
فری
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹شیب بام
Obscured
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹منظورم همین بلوشویی هست که شاهدیم. چی میشه تهش؟ چیکار می شه کرد؟
مهرآیین
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹معمولا افراد از ریسک و تغییر دوری می کنند حتی زمانی که این تغییر تنها راه نجات شرکت یا مغازه یا کسب و کارشان یا هر چیز دیگری باشد باز هم ترجیح می دهند که تغییری در روند کارشان ندهند . در واقع غیر ممکن پنداشتن کارها به ترس افراد بر می گردد چون تغییر در هر چیزی باعث هراس افراد می شود و این اتفاق در کسب و کارها بیشتر است تا جایی که شرکت ها و سازمان ها سعی دارند با اعتدال جلو رفته و سراغ غیر ممکن ها نروند …… ولی به نظر من غیر ممکن وجود ندارد و برای هر چیزی و هر کاری باید بار اولی وجود داشته باشد چون نباید ترسید و باید امتحان کرد
zeg
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹خیلی زشت از آب در اومدند!
حسین دهمرد
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹به جلوپنجره کلاسیک بوگاتی میخوره.