تعویض روغن خودرو یکی از سادهترین وظایف نگهداری است که میتوان انجام داد و بیشک همهی ما چندین و چند بار این کار را در تعویضروغنیها مشاهده کردهایم. اگرچه تعویض روغن اکثر خودروها خیلی سخت نیست اما بوگاتی ویرون خودروی سادهای نیست!
در یک بررسی عملی که توسط Royalty Exotic Cars انجام شده، مدیرعامل این شرکت هوستون کروستا و تیمش اقدام به تعویض روغن یک دستگاه بوگاتی ویرون میکنند. اکثر مالکان احتمالاً این کار را در نمایندگی انجام میدهند اما کروستا هزینه ۲۱ هزار دلاری تعویض روغن را در جیبش گذاشته و البته ۲۷ ساعت موردنیاز برای تعویض روغن ویرون را نیز نادیده میگیرد.
این هزینه حتی برای ویرون کاملاً گزاف بوده اما فرایند تعویض روغن خودرو به سادگی تعویض فیلتر و سرازیر شدن روغن پیشرانه به سمت زمین نیست! بجای این کار پانلهای زیر بدنه کاملاً جدا شوند.
این تازه اول کار است زیرا چرخهای عقب نیز باید باز شوند. از اینجا به بعد بخش داخلی فیبر کربنی که چرخ روی آن سوار میشود نیز باز شده تا به پیچ و مهرههای پنهان در زیر بدنه رسید. پس از باز کردن این بخشها باید به قطعات دیگری رسید که آنها نیز باز خواهند شد! این قطعات شامل اسپویلر عقب و پوشش فیبر کربنی پیشرانه هستند. آخرین قطعهای که جدا میشود بزرگتر بوده و شامل بخشهایی از نمای عقب ویرون است.
خب حالا که پیشرانه کاملاً مشخص شده کروستا فیلترهای هوا را جدا کرده و سپس به روغن میرسد. حتی این کار هم ساده نیست زیرا ویرون دارای ۱۶ پیچ روغن متفاوتی است که باید باز شوند! پس از خالی شدن روغن مالک باید فیلتر قدیمی را دور انداخته و نمونهای جدید را به جایش ببندد.
پس از بستن تمامی قطعات و مطمئن شدن از درست بودن عملکرد آنها کروستا به دوستش میگوید این فرایند به اندازهای که انتظار داشتند بد نبوده است! اوضاع در زمان شروع به کار بسیار سخت به نظر میرسیده اما همهچیز در زمانی که پوشش پیشرانه جدا شده سرراست و ساده بوده است. با این وجود این وظیفهای نیست که شما بتوانید انجامش دهید!
s.h
۳ مرداد ۱۳۹۷الان چون موتور خیلی بزرگی داره و الکی تعویض روغنش سخته و همچنین اینکه سختی یا اسانی تعویض روغن یقیه رو ندیدن الان میگن به به عجب تکنولوژی داره میبینی !!!
بعد شروع میکنند به کوبیدن امثال مک لارن و کونیکزگ و یا فراری
الان میگن پیشررفته ترین ماشین دنیاست
ADAK
۳ مرداد ۱۳۹۷احمقانه …
Abbas us.c
۳ مرداد ۱۳۹۷21 هزار دلار!!!!!!
برا هر تعویض روغن پول یه کوروت c6 رو خرج موتور میکنن!!!!!
:::فرشاد:::
۳ مرداد ۱۳۹۷یه طراحی فنی جوگیرانه برای القای حس خاص بودن
CRISTIANO ROLAMBO
۳ مرداد ۱۳۹۷ویرون نیازی به “القای” حس خاص بودن نداره
s.h
۳ مرداد ۱۳۹۷نگو الان میان میگن برترین تکنولوژی جهان رو داره و تو سرعت پایداره انگار بقیه تو سرعت پرت میشن هوا یا مثلا تکنولوژی پراید روشونه همه چیز رو بزرگترین اتخاب کردن تا اینکه مثل بقیه توانا ترین
CRISTIANO ROLAMBO
۳ مرداد ۱۳۹۷.
ماشینی با این ارزش و این حد از خاص بودن باید هم پیچیدگی های خاص خودش رو داشته باشه
قرار نیست مکانیکی که موتور تویوتا و فیات و فولوکس رو تعمیر میکنه با اعتماد به نفس بره دستش رو بگیره به کمرش و سریع کاپوت ماشین های افسانه ای مثل ویرون رو بزنه بالا و تعمیرشون کنه
هر که را طاووس خواهد جور هندوستان کشد
Khan
۳ مرداد ۱۳۹۷از خود رئیس بوگاتی بپرسی واسه چی اینقدر سختش کردین میگه واسه اینکه هربار 21 هزاردلار ازش پول دربیاریم
بعد ملت دارن اینجا از اینکه چون باید خاص باشه، بقیه نتونن، طاووس و جور هندوستان و توجیه های الکی دیگه استفاده میکنن
Mohamad
۳ مرداد ۱۳۹۷کسی که پول خرید اینو داره شکی نیست که پول تعویض روغنشم داره بده….
Sajjad
۳ مرداد ۱۳۹۷هرکه تاووس خواهد جور هندوستان کشد
امیرمحمد
۴ مرداد ۱۳۹۷من که اگر یه همچین خودرویی داشتم حاضر بودم حتی اگر ۱۰۰ هزار دلار هزینه تعویض روغنش باشه این هزینرو پرداخت کنم ولی به جایی غیر از خود کمپانی بوگاتی نسپرمش
shahmir
۴ مرداد ۱۳۹۷با همین طرز فکر شما و امثال شما پراید رو تو کشور میفروشن. وقتی اینقد راحت میتونن ازت پول بکنن …
LAMB,O
۴ مرداد ۱۳۹۷چرت
اگه مهندسیشون خوب بود میتونستن مثل بقیه تعویض روغنشو اسون کنن
بهنام
۴ مرداد ۱۳۹۷تو این خودرو یک موتور شانزده سیلندر با ده تا رادیاتور جا دادن تو اون فضای محدود، اونوقت میگه اگه مهندس بودن تعویض روغنش باید راحتتر میبود. چی بگیم؟ هیچی نگیم بهتره
AventadorSVJ
۴ مرداد ۱۳۹۷این تنها ضعف ویرونه .
تازه الان راحت شده خدا چرخ کارخونه میشلین رو بچرخونه یه زمانی حتی لاستیکشم اینتوری بود خیلی گرون بود یه هفته هم تول میکشین لاستیک برسه و بندازن رو ماشین.
S
۳۱ مرداد ۱۳۹۷ما تازه با این همه تحریم وارد ساخت جنگنده شدیم و تونستیم کاملا بومی سازی کنیم این ی پیشرفته، و بجای این ک با جنگنده های روسیه و امریکا مقایسش کنیم باید بهش افتخار کنیم تا کسایی که این جنگنده رو درست کردن امید داشته باشن و پیشرفت کنیم .
Ehsan
۷ فروردین ۱۴۰۳بعد از بیست سال میمانیم بودن دیدن طراحی های چرت و پرت زیاد، این خداییش تو چرند بودن نامبر وانه،اخه چرا باید موتور یه سواری هزار شیشصد اسب قدرت بخواد،چرا باید یه موتور شونزده سیلندر با ۶۴ تا سوپاپ و یازده تا رادیاتور بسازی!!!؟؟؟که بعد بخوای ۱۶ لیتر روغن و ۲۱ هزار دلار خرج تعویض روغنش کنی؟ که بگی من فوق لاکچری ام!!!؟؟؟باشه عمو ولی از دید منه جهان سومی تا بیخ زدن تو پاچت