بوگاتی در سال ۲۰۱۹ که رکورد سرعت خودروهای تولیدی را با دستیابی به ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت شکست، مدل جدید شیرون سوپراسپرت ۳۰۰+ را معرفی کرد؛ اما در این نسخه، بهمنظور ارائهٔ حداکثر سرعت، بسیاری از ویژگیهای تجملی و رفاهی شیرون حذف شده بودند. حال اما برای کسانی که قدرت و پرفورمنس سوپراسپرت ۳۰۰+ را میخواهند اما نمیتوانند از خیر ویژگیهای لوکس شیرون معمولی بگذرند، بوگاتی یک شیرون سوپراسپرت جدید را معرفی کرده است.
این نسخهٔ جدید وعدهٔ ترکیبی بهترینهای دو جهان را داده است یعنی پرفورمنسی که از قوانین فیزیک سرپیچی میکند بدون قربانی کردن ذرهای از راحتی. شیرون سوپراسپرت از همان بدنهٔ آئرودینامیک سوپراسپرت ۳۰۰+ استفاده میکند که این یعنی در اینجا هم شاهد همان دُم کشیده هستیم. این ویژگی موجب میشود بوگاتی بتواند بال عقب شیرون را روی حالت حداکثر سرعت تنظیم کند و همچنان پایداری کافی داشته باشد. دریچههای هوای منحنی روی گلگیرهای جلو و سر اگزوزهای دوقلو که هردو از EB110 الهام گرفتهاند نیز از سوپراسپرت ۳۰۰+ به این نسخهٔ جدید منتقل شدهاند اما رینگهای پنج پرهٔ Y شکل خاص سوپراسپرت جدید هستند.
در داخل خودرو بجای آلکانترای اسپرت که در سوپراسپرت ۳۰۰+ و پور اسپرت دیده بودیم، چرم، آلومینیوم و ویژگیهای لوکس دیگری ارائه شده که برای مسافرتهای بینقارهای سرعتبالا مناسب هستند. در سینهٔ شیرون سوپراسپرت اما همان نیروگاه ۸ لیتری W16 چهار توربو قرار گرفته که مثل همان نسخهٔ رکوردشکن، در اینجا هم ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نسخهٔ جدید اما برخلاف همتای رکوردشکن خود، نمیتواند به سرعت ۳۰۰ مایل بر ساعت یا ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند زیرا به دلایل ایمنی، حداکثر سرعت آن بهصورت الکترونیکی روی ۴۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
هرچند شاید شیرون سوپراسپرت در نبرد سرعت نتواند حریف کوئنیگزگ آگرا یا SSC تواتارا شود اما رانندگی با آن بسیار لذتبخشتر خواهد بود زیرا در این نسخه، مهندسان بوگاتی از بند ایمنی و پایداری لازم در سرعت بیش از ۳۰۰ مایل بر ساعت آزاد شده و تایرها و سیستم تعلیق را متناسب با سرعتهای پایینتری توسعه دادهاند. بااینوجود، شیرون سوپراسپرت به لطف قدرت بیشتر پیشرانه، هنوز هم پرفورمنس بهتری نسبت به شیرون معمولی دارد بهگونهای که ظرف ۵.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و در ۱۲.۱ ثانیه به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
برای مقایسه، این اعداد در شیرون معمولی به ترتیب برابر با ۶.۱ ثانیه و ۱۳.۱ ثانیه هستند. به گفتهٔ بوگاتی، این نسخهٔ جدید ۷ درصد از سریعتر از شیرون معمولی به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. از شیرون سوپراسپرت تعداد ۶۰ دستگاه ساخته میشود که دو برابر بیشتر از تعداد ساخت سوپراسپرت ۳۰۰+ است. قیمت این نسخهٔ جدید هم ۳.۲ میلیون یورو اعلام شده که ۳۰۰ هزار دلار ارزانتر از نسخهٔ رکوردشکن است.
حیدر حسن پور
۱۹ خرداد ۱۴۰۰چقدر خوشگل و زیباست راحتی و رفاه در کنار قدرت و سرعت و کیفیت واقعاً عالیه
Reza
۱۹ خرداد ۱۴۰۰نسبت به سوپراسپرت ۳۰۰ خیلی خیلی خوشگل شده
محمد امین
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ظاهرش که تفاوت چندانی با قبلی نداره
اصلا این ماشین در واقع طراحی ظاهری خودش رو حفظ کرده، البته این حرف من نیست
ولی این رنگ خیلی برازنده اش هست
NAVID۰۰۹۸
۱۹ خرداد ۱۴۰۰فکر کنم ، یکیش را مانی خوشبین خرید کرده ، که در آینده تحویل میگیره !
محمدرضا
۱۹ خرداد ۱۴۰۰مرسی از پدال اما
۳.۲ میلیون یورو اعلام شده که ۳۰۰ هزار دلار
parsa_ashgh.mashine
۱۹ خرداد ۱۴۰۰خیلی خوشگله
محمدرضا جان منظورت چی؟
محمدرضا
۱۹ خرداد ۱۴۰۰پارسای عزیز قیمت به یورو اعلام شده.ولی تفاوت قیمت به دلار 😐
mahdi_abdi
۲۴ خرداد ۱۴۰۰عه راست میگه😂
محمدرضا
۱۹ خرداد ۱۴۰۰در داخل خودرو بجای آلکانترای اسپرت که در سوپراسپرت ۳۰۰+ و پور اسپرت دیده بودیم، چرم، آلومینیوم و ویژگیهای لوکس دیگری ارائه شده که برای مسافرتهای بینقارهای سرعتبالا مناسب هستند.
این تفاوت اصلی بوگاتی با بقیه هایپر کار ها هست.
البته تفاوت بعدیش هم اینه که هیچ الکتریکی سازی در اون صورت نگرفته.
ایران
۱۹ خرداد ۱۴۰۰من که همیشه بوگاتی رو دوست داشتم به نظرم زیباست
SRT
۱۹ خرداد ۱۴۰۰واقعا زیباست🖤
BenzSLR
۱۹ خرداد ۱۴۰۰عالیه ❤
امیر
۱۹ خرداد ۱۴۰۰یادتونه می گفتم بوگاتی ماشین بی معنی هست ؟
حالا دیگه در مقابل این تسلیم شدم خیلی زیباست.
parsa_ashgh.mashine
۱۹ خرداد ۱۴۰۰منم خیلی نظرم تفاوت کرد نظرم
حسین
۱۹ خرداد ۱۴۰۰زیباییش دیگه داره از حد میگذره 😍😍
شیطونه میگه برم یواشکی برش دارم
پا رو بزارم رو گاز و فرار 😁🏃♂️🏃♂️
VENENO / SC V12
۱۹ خرداد ۱۴۰۰فرار کن منم دنبالت میام!
فقط صبر کن من هم یکی بردارم 🙃
حسین
۱۹ خرداد ۱۴۰۰مطمئن باشید تنها خودرویی که از این به بعد
به راحتی تو جاده ها میشه باهاش ۴۰۰ تا بری
(البته با توجه به شرایط جاده و ترافیک و محدودیت)
همین الهه زیبایی هاست
عرفان
۱۹ خرداد ۱۴۰۰من کلا کونییگ زگ رو به خاطر یکسری مسائل بیشتر میپسندیدم
اما نمیشه کتمان کرد که خصوصا الان که دنیا پر سوپراسپرت ساز بی اصالت شده بوگاتی کلاس کارش یه پله از همه بالاتره و این موضوع تو ماشیناش کاملا مشهوده
یعنی این ماشنو شما نگاه کنین ! در عین حال اینکه هایپر کار هست داره نهایت لوکس بودنو به مخاطب القا میکنه
و این مدل رو به تمامی مدل های کونییگ زگ ترجیح میدم
بنظرم تفاوتشون کاملا معلوم شد البته خب بخاطر سرمایه ی کلان گروه فولکس که پشت این برنده هم هست
کونییگ زگ دست تنهاست بنده خدا !!!
SF90 STRADALE
۱۹ خرداد ۱۴۰۰پادشاه هایپر کارها برازنده بوگاتی کبیر هست 👑👑
همه چی دقیق و مهندسی شده هست
زیبایی مطلق در کنار لوکس بودن
پرفورمنس هم که بهترینه
عشق ب ام و
۱۹ خرداد ۱۴۰۰۴۹۰کیلومتر بر ساعت !
حتی تصور همچین سرعتی هم مغز آدمو داغون میکنه !
porsche
۱۹ خرداد ۱۴۰۰منظورش یه طرفه و تو مسیر گرده که همونم تایید نشده
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ خرداد ۱۴۰۰رکورد سرعت هنوز دست کویینیخ زگه این تایید نشده…
عشق ب ام و
۱۹ خرداد ۱۴۰۰برادر!
میدونم تایید نشده !
منظورم دیوانه وار بودن این سرعت بود.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ خرداد ۱۴۰۰خب از اول میگفتی دیگه!😂
محمد مختاری آذر
۱۹ خرداد ۱۴۰۰واقعا عجب سرعتی عجب پرفورمنسی تا 300 مایل رو میتونه تحمل کنه واقعا عالی هستش
کابینی واقعا زیبا و طراحی بیرونی هم که واقعا عالی هستش ولی ای کاش سیستم سرگرمی داشت
HamiD
۱۹ خرداد ۱۴۰۰طراحی زیبایی داره …
حد نهایی لوکس بودن در کنار پرفورمنس عالی …
فقط یه چیزی کم داره …
و اینه که
یه انجین V12 نداره که پشت سرت غرش کنه … خیلی دوست داشتم ی همچین چیزی داشت! هر چند فلسفه ساختش اصلا این نیست …
Whermacht
۱۹ خرداد ۱۴۰۰عوضش W16 داره ولی صدا نداره
Ninja
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ولی در عوض یه w16 داره که خودش یه دنیایی هست
Ninja
۱۹ خرداد ۱۴۰۰من که این ۱۶ سیلندر W شکل رو با این همه همه ابهت و لوکس بودن راحت به هنسی و تواترا ترجیح میدم
porsche
۱۹ خرداد ۱۴۰۰اتوره بوگاتی: و وصیعت میکنم که هر خودرو را با کمی قرشدگی و تغییر در عکس گرفتن با دو برابر قیمت مدل جدیدی بسازید و بفروشید
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ خرداد ۱۴۰۰این که وصیت مدیر عامل سایپا بوده!😂😂😂
Ninja
۱۹ خرداد ۱۴۰۰خخخخخخ
rezars pc
۱۹ خرداد ۱۴۰۰خوب دوتون مال فولکس واگن اید
عشق ب ام و
۱۹ خرداد ۱۴۰۰دوست عزیز
درسته شاید کمپانی هایی مثل بوگاتی وقتی یه تغییر کوچیک روی ماشینشون میدن ؛ ۵۰۰۰۰۰دلار میکشن روش ! که با عقل ما اصلا و ابدا جور در نمیاد ؛ ولی افرادی که بوگاتی میخرن (مثل کریس رونالدو)دوس دارن ماشینشون به بهانه های مختلف گرون تر باشه تا بیشتر خاص باشن و افراد و رسانه ها به بهانه های مختلف بیشتر بهشون توجه کنن !
Ninja
۱۹ خرداد ۱۴۰۰اره با این حرف موافقم مثل الماس بلند گو یا چراغ جلو یا ترکیب فیبرکربن با الماس یا استفاده از طلا توی پیشرانه فقط بهونس برا خاص بودن ولی هر وقت به اینا فکر میکنم یاد ویرون میفتم که برای ساخت هر کدوم 5 میلیون خرج میشد ولی 2 میلیون فروخته میشد نه به ویرون نه به شیزون لاویتور چندویچی !!!!
Sina10
۱۹ خرداد ۱۴۰۰فوق العاده زیبا جذاب! از بهترین هایپرکار ها!
این دیگه انتهای قدرت شیرونه و بهتره بوگاتی بجای اینکه ساخت مدل ها تکراری بره سراغ یه مدل دیگه و این سوپراسپرت رو تکراری نکنه
واقعا جالبه ، طراحیش خیلی بهتر از شیردن عادیه
امیدوارم دوباره به رکورد سرعت برگردن چون کار اصلیشون اونه
شیرون سوپراسپرت برخلاف شیرون عادی برام خیلی جذابه!!
Ninja
۱۹ خرداد ۱۴۰۰اره یکی بولاید رو درست کنه برا پیست یکی هم درست کنه برای کار اصلی
ایران
۱۹ خرداد ۱۴۰۰چی میشد ما مردم ایران میتونسم ۱۰ دقیقه با یکی از اینا رانندگی کنیم یه اتوبان فقط میخواد پات رو رو گاز فشار میدی و نهایت لذت میبری 😄😄😄❤❤❤❤❤❤
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ خرداد ۱۴۰۰خیلی خیلی زیباست،هم رنگش هم طراحیش❤️
تازه عناصری هم درش بکار بردن که بیشتر به لوکس ها شبیه باشه،واقعا عالیه👌
mm.y@rlou
۱۹ خرداد ۱۴۰۰به نظرم طراح بوگاتی یه چهره عصبی و ترسناک رو طراحی کرده واقعا بوگاتی یک هایپر کار اصیل هستش
حسین دهمرد
۲۰ خرداد ۱۴۰۰هنوزم همون ویرون قدیمی قشنگ تره.
کیا
۶ تیر ۱۴۰۲اینم داشته باشی و تو جاده ی خلوت با سرعت ۴۰۰ بری اخرش یه آردی نقره ای مدل ۸۵ میاد پشتت چراغ بده. حالا ببین کی گفتم بهت.🤌🤌