هرچند تصاویر بوگاتی چنتودیچی پیش از رونمایی رسمی افشا شد اما حالا این شرکت رسماً جدیدترین ساختهٔ خود را در پبل بیچ رونمایی و اطلاعات رسمی آنرا منتشر کرده است. ازآنجاییکه چنتودیچی از مدل EB110 الهام گرفته است که در سال ۱۹۹۱ در تولد ۱۱۰ سالگی اتوره بوگاتی معرفی شد، طراحی منحصربهفردی دارد که سوپراسپرت کلاسیک بوگاتی را به یاد میآورد. چنتودیچی طراحی کاملاً جدید و جسورانهای دارد که درعینحال کاملاً گذشته را تداعی میکند.
البته به گفتهٔ مدیر طراحی بوگاتی آقای «Achim Anscheidt» این کار چالشبرانگیز بوده است. وی توضیح داده است:
انتقال نمای کلاسیک به هزارهٔ جدید بدون کپی کردن از لحاظ فنی پیچیده بود. ما مجبور شدیم برای ترکیب نیازهای هوایی پیچیدهٔ شیرون با ظاهر کاملاً جدید، روش جدیدی را ایجاد کنیم
با وجود این چالشها، چنتودیچی خارقالعاده به نظر میرسد زیرا با موفقیت توانسته ویژگیهای طراحی شیرون و EB110 را با چند مورد جدید از خود ترکیب کند. در جلو، بالههای افقی و جلوپنجرهٔ نعل اسبی کوچکی کار شده تا نمایی مشابه EB110 ایجاد گردد. چنتودیچی همچنین به اسپلیتر جدید و کاپوتی با آئرودینامیک بهینهشده مجهز شده درحالیکه چراغهای جلوی LED بسیار باریک هم یکی دیگر از ویژگیهای قابلتوجه آن هستند.
استایل متمایز چنتودیچی در پروفیل جانبی آنهم ادامه پیدا کرده و در این قسمت با شیب بیشتر ستونهای A و سقف صافتر، نمای گوِهای شکل EB110 ایجاد شده است. ازآنجاییکه ورودیهای هوای جانبی شیرون حذف شدهاند، پنج ورودی هوای دایرهای در پشت پنجرهٔ عقب جایگزین آنها شدهاند تا هم هوای موردنیاز پیشرانه تأمین گردد و هم شباهت با EB110 را تکمیل کند. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای قابلتوجه پروفیل جانبی چنتودیچی نیز میتوان به ورودی هوای پایینی مشابه EB110 و خط شانهٔ برجسته با شیبی به سمت بالا اشاره کرد.
هرچند بخش عمدهای از استایل بیرونی چنتودیچی از EB110 الهام گرفته است اما قسمت عقبی آن طراحی منحصربهفردی دارد. در این قسمت یک دیفیوزر بزرگ با چهار سر اگزوز عمودی و چراغهای شناور به همراه یک بال بسیار بزرگ جلبتوجه میکنند که موجب بهبود داونفورس میشود. هرچند همانطور که گفته شد طراحی قسمت عقب خودرو منحصر به چنتودیچی است و در این نما شباهت چندانی با EB110 به چشم نمیخورد اما طرح چراغها تا حدودی سوپراسپرت دهه ۹۰ بوگاتی را به یاد میآورند.
با توجه به اینکه چنتودیچی بر اساس شیرون ساخته شده است، در سینهٔ آن همان نیروگاه ۸ لیتری W16 چهار توربو قرار دارد ولی نیروی این موتور در اینجا به ۱۶۰۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده که ۱۰۰ اسب بخار بیشتر از شیرون است. به لطف این قدرت بیشتر، چنتودیچی ظرف تنها ۲.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت هم به ۶.۱ ثانیه زمان نیاز دارد. در همین حال، تنها ۱۳.۱ ثانیه زمان کافی است تا این هیولا از حالت سکون به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد ولی بااینحال حداکثر سرعت آن بهصورت الکترونیکی روی ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
ارتقاء عملکرد چنتودیچی نسبت به شیرون اما در اینجا به پایان نمیرسد زیرا هایپرکار جدید ۲۰ کیلوگرم هم وزن کمتری دارد. این کاهش وزن با مجموعهای از تغییرات مثل برفپاککنهای سبکوزن و تثبیتکنندههای فیبر کربنی حاصل شده است. مدیرعامل بوگاتی آقای «استفان وینکلمن» دراینباره گفته است:
افزایش قدرت و کاهش وزن موجب بهبود عملکرد و حتی شتاب بهتر در سرعتهای بالا میشود
از چنتودیچی تنها ۱۰ دستگاه ساخته میشود و در هرسال فقط دو دستگاه به خریداران تحویل داده میشود. علیرغم قیمت ۸ میلیون یورویی این ماشین، تمامی ۱۰ دستگاه آن از قبل پیشفروش شدهاند.
امیر
۲۶ مرداد ۱۳۹۸اگه این بهبود عملکرد رو نداشت واقعا بدترین محصول تاریخ بوگاتی میشد
ظاهرا عملکردش کمی بهتر از شیرون هست
کامنت های زیر پست معرفیش خیلی جالبه !!
mg
۲۶ مرداد ۱۳۹۸چقدر از بغل مثل کونیک زگه
دوست داره مثل اون باشه فکر کنم در اصل میشه گفت یه کونیخ زگ تقلبیه
mk
۵ فروردین ۱۴۰۲بوگاتی رو لطفا با کونیگزگ مقایسه نکن
بوگاتی به چیز دیگس
اصالت بوگاتی با کونیگزگ قابل مقایسه نیست
یانکی
۲۶ مرداد ۱۳۹۸آخه چرا8 چوب.بوگاتی هم یه سری مشتری احمق گیر آورده خوب جا میکنه.حتی اگر در آینده ارزش بیشتر پیدا کنه که اونم دلیلش همین احمقها هستن.
Reza
۹ شهریور ۱۴۰۳تو برو به ماشین ایرانی اشغال خودت برس چه میدونی بوگاتی چی هست هههههه
Amir.ferrari
۲۶ مرداد ۱۳۹۸اگه این بهبود عملکرد رو نداشت واقعا بدترین محصول تاریخ بوگاتی میشد!!!!!!!!!!!!!!!!!! فازتو دوس دارم،الان تو خودرویی که تازه معرفی شده رو تست زدی و با دیگر محصولات این برند مقایسه کردی و به این نتیجه رسیدی که میتونست بدترین محصول تاریخ بشه؟!!!!!هر جا یه پست راجب هر محصولی از بوگاتی تو پدال بود تو اومدی اراجیف سر هم کردی،این دیگه واضحه که پیشرفت بوگاتی تو رو ناراحتت میکنه نه صرفا محصولات جدیدی که معرفی میکنه، با این کامنتت هر جای دنیا که بری راحت بهت پناهندگی میدن،خوشا به حالت
سورنا
۲۶ مرداد ۱۳۹۸تو اون پست یکی بود میگفت بوگاتی راحت میتونه با یه تغییر نرم افزاری صدها اسب اضافه کنه !!!
یعنی عاشق مهندسای تو پدال خودمونم …
همین ۱۰۰ اسبی هم که میگه اضافه کرده بهتون قول میدم هیچوقت تو عمل نبینیم و فقط میخواسته بگه با شیرون از نظر فنی فرق داره !!!
محمد
۲۶ مرداد ۱۳۹۸۲چیز ته نداره:
یکی افزایش دستمزد بازیکنان فوتبال دنیا
یکی هم افزایش قیمت هایپرکارهای دنیا
.
۸ میلیون دلار واسه یه ماشین صفر کیلومتر و نه هنوز کلکسیونی،
کاملا عادی،
همه فروش رفته،
و تحریک شرکتها به ارایه محصولات گرانتر!!!!
.
.
شیرون ۳ میلیون دلار
چنتو دیجی ۸ میلیون دلار
آیا ۵ میلیون دلار شما رو واسه این میزان از تغییرات نسبت به شیرون که خود چنتودیچی ازش ساخته شده، قانع میکنه؟؟؟؟؟
mk
۵ فروردین ۱۴۰۲حتما نمیدونی که بوگاتی با چه ظرافت و وسواسی ماشیناشو میسازه
و متخصصانی برای گرفتن خطای اندازه گیری برای کاهش لرزش و به حداقل رسوندن داره
که یک مثالشه
اگه میدونستی چنین چیزی نمیگفتی
محمد
۲۶ مرداد ۱۳۹۸از نظر طراحی هم نمای پشت گیراست
اما نمای جلو شیرون گیراتره مخصوصا با دماغه بزرگتر نشانه محصولات بوگاتی
SFXSuperFast
۲۶ مرداد ۱۳۹۸هیچوقت فکر نمیکردم زمانی اینو در مورد یه بوگاتی بگم”زیباست”
دیگه از ظاهر چاق ویرون وشیرون خبری نیست و با یه هایپرکار تیز(البته فقط از نظر طراحی طرفیم) با رنگ آبی کاربنی فوق العاده میشه
M
۲۶ مرداد ۱۳۹۸طراحی کاملا مربوط به یه هایپر کار الکتریکیه نه یه 16 سیلندر!
سروش
۲۶ مرداد ۱۳۹۸علی رغم قدرت عالیش طراحیش فقط خاصه. اصلا زیبا و هماهنگ نیست
جمشید
۲۱ بهمن ۱۴۰۰نه بابا این حرفا کدومه؟ماشین به این قشنگی و زییایی.
مانی
۲۶ مرداد ۱۳۹۸قوانین جدید اجازه میده اورهنگهای جلو و عقب اینقدر کوتاه باشه؟؟
Amir Machine
۲۶ مرداد ۱۳۹۸حالا باز یه سری میان میگن لپ تایم بوگاتی تو پیست از پورشه کیمن ضعیفتره پس هیچ مهندسی و تکنولوژی خاصی نداره!!!
آدم کامنتهایی اینجا میخونه که از صد تا جوک خندهدارتره!!!
s.h
۲۶ مرداد ۱۳۹۸اما دوست عزیز دور از شوخی واقعا راست میگند این همه قدرت که نه تو پیست به درد خورده تا الان نه تو سرعت و نه تو شتاب و همه جوره از رقبا کمتره به چه دردی تا الان خورده ؟؟ دقیقا چیه مهندسی بوگاتی رو خاص میکنه ؟؟؟ والا از یه ماشین معمولی تیون شده کمتر عملکرده یا درحد همون اخه هایپر کار علاوه بر اسم و رسم و اعداد گول زننده و راحتی و هر فاکتوری که مد نظره باید یه سر و گردن از بقیه بالاتر باشه که خب نیست دور از هر بحثی واقعا اگر یه روزی بتونم این ماشین رو داشته باشم تبدلش میکنم به سه تا جسکو ؛ حالا اگر این فکر خنده دار باشه یا نه میخوام بگم در این حد؛ واقعا فقط یه اسم و یه تغییر کوچک و خالی کردن جیب ادمایی که دوست دارند حساب بانکی رو نشون بدند و البته که دارندگی و برازندگی
اما اگر لپ تایم و این حرفا ( گرچه اشتباهه چون شیرون واسه پیست نیست ) رو مقایسه میکنند در حد موتور 16 سیلندر و 8 هزار سی سی توقع دارند ؛ نه به عنوان یه منتقد و حرفه ای حداقل به عنوان یه تماشاگر از بیرون
Amir.ferrari
۲۶ مرداد ۱۳۹۸اول هیچ وقت یادت نره این بوگاتی بود تو سال ۲۰۰۵ کلاس هاپر رو پایه گذاری کرد با ویرون افسانه ای،تو یه خودرو قبل ویرون نام ببر که قدرت هزار اسب و تاپ اسپید و رکورد بالای چهارصد اونم در کمال آرامش و حس اطمینان بالا و قیمت میلیون دلاری داشته باشه، قبل از بوگاتی هیچ خودروسازی فکرشو نمیکرد بشه خودرو میلیون دلاری داد دست مشتری،حالا گیربکس دو کلاچه و ترمز هوایی و … که جزو اختراعات بوگاتی هست الان تمام خودروسازای عالم دارن از روش اسکی میرن بماند،بعد تو میپرسی چه چیزی مهندسی بوگاتی رو خاص میکنه؟؟؟؟؟!!!!،فلسفه بوگاتی ساخت یه خودرو لوکس هایپرکار که تو سرعت های بالا آرامش و متانت یه بنتلی یا رولزرویس رو داشته باشه نه یه خودرویی که تو سرعت بالا حس کنی پیچاش داره باز میشه و الانه که از هم بپاچه،همین شیرون تو تست هایی که ازش شد سر هر پیچ نیرویی معادل دو جی رو تحمل میکنه که نمونش فقط تو خودروهای لمانز یافت میشه،اونم یه خودرو با وزن دو تن! اینا همه واسه خودروسازی که هیچ وقت ادعا پیست رو نداشته،حالا جنابعالی بگو کونیگ زگ که این همه ادعا وزن و اسب بخار ۱.۱ رو داره چرا نمیتونه تو پیست در حد یه سدان ۵۰ هزار دلاری ظاهر بشه؟!چرا تو شتاب اولیه نمیتونه از پس یه کامارو شیش سیلندر بر بیاد؟!این وزن و قدرت به درد کجاش خورده و میخوره؟!!!چرا امثال شما از بوگاتی که ادعایی تو پیست نداره توقع دارید ولی از یه تیون ساز ادعا کار که مثه طبل تو خالی میمونه توقع لپ تایم ندارید؟!!!
s.h
۲۶ مرداد ۱۳۹۸کسی با شما صحبت نکرد
PaRHaM
۲۶ مرداد ۱۳۹۸جناب امیر فراری
رکورد بالای ۴۰۰ چیزی نبوده ک تا قبل از ۲۰۰۵ در دسترس نبوده باشه!
نمونه اش زیاده ولی اونی ک من دوس دارم
Oldsmobile Aerotech
۴۳۱ کیلومتر در ساعت اونم سال ۱۹۸۷
و همه اینا با ی موتور ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری کواد توربو ۸۵۰ اسب بخاری
Saeed
۳۰ مرداد ۱۳۹۸بوگاتی ترمز هوایی رو اختراع کرد؟!؟!
یعنی مکلارن F1 ترمز هوایی نداره؟!؟!
اگه اختراع کرده بود که آخه قربونت دیگه چرا ثبت اختراع نشد؟؟؟
آها چون تو هواپیما هم ترمز هوایی و برخی از ماشینای دیگه که از بوگاتی قدیمی تر و دارای ترمز هوایی هستن!!!
Amir Machine
۲۶ مرداد ۱۳۹۸دوست عزیز
مگه همه چیز تو اعداد رو کاغذ خلاصه میشه؟
بله حتی شرکتهای تیونینگ هم میتونن با کلی توربوشارژر بوست بالا، بیشتر از هزار اسب قدرت بگیرن و با هر زوری شده به 400 کیلومتر برسن اما ذرهای از آرامش و راحتی بوگاتی تو اون ماشینها پیدا میشه؟
آرامش بوگاتی تو سرعت بالاتر از 400 تا رو تو تاپ گیر دیدیم
من مطمئنم نصف آرامش، راحتی، صلابت و احساس امنیت بوگاتی تو سرعتهای بالاتر 400 تا نه تو کوئنیگزگ پیدا میشه، نه هنسی نه هیچ هایپرکار دیگهای
این فقط یکی از ویژگیهای فوقالعاده بوگاتیه
از طرف دیگه از لحاظ اعداد و ارقام هم بوگاتی اصلاً دست و پا بسته نیست
کدوم هایپرکاری شتابش سریعتر از 2.4 ثانیهس؟
غیر از کوئنیگزگ (اونم با اختلاف جزئی) کدوم هایپرکاری تا حالا تونسته به سرعت بیشتر از 430 کیلومتر برسه؟
تو پیست هم شیرون رو نمیدونم اما ویرون سوپراسپرت تو پیست تاپ گیر از خیلی از سوپرکارهای زمان خودش مثل فراری 599 GTO، لامبورگینی مورسیهلاگو SV، مرسدس SLS Black، کوئنیگزگ CCX، پاگانی زوندا و… سریعتر بود
مطمئن باشید اگه بوگاتی فوقالعاده نبود، جرمی کلارکسون که بهترین ماشینهای دنیا رو سوار شده اونقدر عاشق و دیوونهش نمیشد
جادو و مهندسی بوگاتی رو فقط وقتی میشه واقعاً فهمید که سوارش شده باشی نه از رو چهارتا عدد رو کاغذ
Saeed
۲۹ مرداد ۱۳۹۸جناب امیر ماشین
مثل اینکه شتاب صفر تا صد ۱/۸ ثانیهای مدل رودستر تسلا رو ندیدی!!!
چیزی که گفتی مال چند سال پیش بوده که حیرت آور بود الان به قول معروف خز شده ….باید ببینیم سال ۲۰۲۰ چه ماشینایی رکورد زیر ۲ ثانیه میزنن
فعلا که تسلا زده باید درونسوز هارو ببینیم چه میکنن
Amirferrari
۲۶ مرداد ۱۳۹۸بی نهایت زیبا،?طرفدارای کونیگ زگ هم نگران نباشن درسته کونیگ زگ تا هزار سال آینده هم نمیتونه همچین محصولی تولید کنه ولی انصافا تو نامگذاری مدل ها رقیب نداره، منتظر مدل های جسکو نظیرa,b,c,d,e,f,g,h,I,j,k,l,m,n,o,p,q,r,s,t,u,v,w,x,y,a از کونیگ زگ باشید? میدونید چی جالبه،اینکه کونیگ زگ اگه بخواد از یه مدل ده تا بسازه یازده تاش میره ته دره و گاردریل و آخر سرم اگه چیزی ته ماشین مونده باشه دور رنگ میکنن دست به دست بشه برسه به دست یه بدبخت از همه جا بی خبر،همون کاری که با مانی خوشبین کردن و سر یه ماه نشده ماشینش رو پس فرستاد واسه کمپانی?بوگاتی لااقل اگه پول میگیره یه ماشین با طراحی متفاوت و خاص میده دست مشتری،کونیگ زگ هم واسه اضافه کردن یه r یا x یه چند میلیون دلار گرونتر قیمت میکنه ماشیناشو،دست آخرم یه دونه خریدار ندارن محصولاتش،خود کونیگ زگ هم رو در و دیوار کارگاه مونتاژش پوسترای بوگاتی رو میچسبونه تا هیچ وقت یادش نره همین اسمی که در کرده از صدقه سری بوگاتیه از بس خودشو میچسبونه به بوگاتی واسه اسم در کردن…خدا شاهده اگه بوگاتی نبود کونیگ زگ هنوز داشت بستنی قیفی میداد دست مشتری هاش و برا معروف شدن خودش رو چسبونده بود به اکبر مشتی? به قول مدیری خدا رو شکر یه بوگاتیتیم…
عرفان
۲۶ مرداد ۱۳۹۸اگه داری می گی کونیگ زگ ماشین بلد نیست بسازه پس چرا پولدارها هجوم آوردن سرش وروز به روز داره محبوب تر میشه الان لیست انتظار برای خرید همین کونیگ زگ به چهار سال رسیده در حالی که بوگاتی از 3 سال پیش هنوز 500 تا دستگاه شیرونش رو کامل پیش فروش نکرده من و تو که این ماشینا رو موندیم اونا روندنو میدونن کدوم بهتره
Amir.ferrari
۲۶ مرداد ۱۳۹۸اول یه ذره اطلاعات کسب کن بعد بیا سخن ایراد کن،کونیگ زگ از آغاز بشریت تا به امروز کل خودروهایی که تولید کرده سر جمع به صد تا نرسیده،اگه ۴۵۰ ویرون رو از زمان تولید در نظر نگیریم بوگاتی از ۵۰۰ تا شیرون تا الان ۲۵۰ تاش رو تولید کرده داده دست مشتری اونم از ژنو سال ۲۰۱۶ به این ور که میشه طی ۳/۵ سال!فراری از لافراری ۴۹۹ دستگاه ساخت به جز اون یه دستگاه که ساخت واسه موزه و ۲۰۰ دستگاه اپرتا هم بعد از ساخت اون ۵۰۰ دستکاه کوپه ساخت که میشه سر جمع ۷۰۰ دستگاه اونم تو مدت کمتر از سه سال!کونیگ زگ رگرا رو ژنو ۲۰۱۴ معرفی کرده ولی هنوز نتونسته قریب به ۵ سال ازش رو هم رفته ۵ تا دونه بده دست مشتری،حالا تو به این دلیل که یه خودروساز دست و پا چلفتی و نمیتونه تو ۵ سال ۴ تا دونه خودرو بسازه در صورتی بقیه خودرو ها بعد ۵ سال نسل عوض میکنن رو دلیل برتر بودنش میدونی؟!
یکی از دلایلش هم اینه که مشتری نداره،واسه همین از جیب آقای جسکو پدر گرامیش نمیتونه که ماشین تولید کنه بعد خودش سوارشون بشه، حالا طرفداراش باید دعا کنن ورشکست نشه،اگه کونیگ زگ نباشه کی از پیشرفت بوگاتی حرص بخوره؟…
OMID
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ببخشید موفقیت کونیگزگ بهت فشار اورده
Amir Machine
۲۶ مرداد ۱۳۹۸والا ما که تا حالا موفقیتی از کوئنیگزگ ندیدیم
نه درگی
نه لپ تایمی
نه بررسی و تجربه رانندگی
نه جایزهای
نه ارزش کلکسیونی و افزایش قیمتی
فعلاً همش ادعا بوده و اعداد رو کاغذ برای جلبتوجه
فقط یه رکورد سرعت داشته که اونم تنها 15 کیلومتر بیشتر از رکورد 10 سال پیش بوگاتیه
OMID
۲۶ مرداد ۱۳۹۸همون بسه…
انگار بوگاتی چیکار کرده
بوگاتی همون تاپ اسپیدم نداره…
دانیال روشنی
۲۶ مرداد ۱۳۹۸کامنت بی نهایت مزخرف و خالی از هر گونه بار فنی و ادبی
Scorpion
۲۶ مرداد ۱۳۹۸آقای امیر فراری اینم حساب کن که کونیگ زگ یک برند آزاده و مجبوره پولش رو خودش دربیاره ولی بوگاتی زیر مجموعه فولکس واگنه …پس نونش تو روغنه
وگرنه اگه کونیگ زگ زیر مجموعه یه برند بود و پولش تامین میشد میتونست ۱۰۰۰ تا خودرو بسازه پس الکی حرف نزن…خودت که اطلاعات نداری…
Amir Machine
۲۶ مرداد ۱۳۹۸بوگاتی چیکار کرده؟!
بوگاتی بعد از 12 سال رکورد سرعت رو ارتقاء داد
رکوردی که از سال 1993 دست مکلارن F1 بود و هیچ ماشینی موفق به شکستنش نشد
بوگاتی اولین ماشینی بود که مرز 400 کیلومتر رو رد کرد و به دنیایی وارد شد که تا قبل از اون هیچکس جرات نزدیک شدن بهش رو نداشت
تاپ اسپیدی که امروز کوئنیگزگ بهش افتخار میکنه توسط بوگاتی پایهگذاری شد
Saeed
۳۰ مرداد ۱۳۹۸۴۰۰ کیلومتر پررررررر
حالا بحث ۵۰۰ کیلومتره?
و اگه بوگاتی مدل هایپر رو پایه گذاری کرد کونیگزگ هم مدل مگا کار رو پایه گذاری کرد?
OMID
۳۰ مرداد ۱۳۹۸?
این طوری که کار کونیگزگ و بزرگتر کردی
کونیگزگ اومد همون رکورد جدید که بوگاتیتون بعد دوازده سال زد و شکست?
ایمان
۲۶ مرداد ۱۳۹۸اول بیاییم از طراحی شروع کنیم
نمای جلو یکم شلوغ به نظر میرسه و زیاد چشم نواز نیست
نمای بغل به خاطر انتقال حس کلاسیک بودنش قابل قبوله
نمای عقب به نظرم بسیار زیبا و هماهنگ از کار در اومده
بحث دوم انجین این ماشین هست
با وجود ۱۰۰ اسب بخار بیشتر ، ۲۰kg وزن کمتر و شتاب ۰/۱ ثانیه ای بهتر نسبت به شیرون چیز عجیب و غریبی اتفاق نیفتاده
به نظرم اگه نیمه پُر لیوان رو ببینیم و سبک جدیدی که بوگاتی در پیش گرفته میشه این ماشین رو قابل قبول توصیف کرد
Ali Keyhani
۲۶ مرداد ۱۳۹۸زیبایی این بوگاتی توی سلیقه ها متفاوته یکی دوست داره یکی نه،به نظر من همه جاش زیباس جز چراغای جلوش،ولی ابهت و زیبایی شیرون رو توش نمیبینم،دیگه هم به این قیمت های بوگاتی عادت کردیم و چیز عجیبی واسمون نیست.
مهدی
۲۶ مرداد ۱۳۹۸بوگاتی حالا چه ویرون چه شیرون و… رو برتر از رقبای شترگاوپلنگش میدونم اما ماهیت وجودیش فقط برند بودن هست یه جورایی نماد تجمل و اغراق! وگرنه پیچیده کردن یه ماشین به معنی تکنولوژیک بودنش نیست. ماشین اسپرت از اسمش مشخصه باید چالاکی داشته که بوگاتی عقبتر از خیلی از سوپراسپرتهاست .اگر ماشین باز باشید تو هر سطحی متوجه میشید وزن حتی اگر ۳۰ کیلو به خودرو اضافه بشه فشارش رو راننده هم حس میکنه و از کیفیت سواری کم میکنه مطمئن باشید اسپرت سازها بیجهت بخش زیادی از هزینه ها رو معطوف به سبک سازی با متریال و الیاژهای خاص نمیکنن این موضوع فراتر از نسبت قدرت به وزن هست و واقعا رو کیفیت سواری و چالاکی خودرو تاثیر داره
milad
۲۶ مرداد ۱۳۹۸نمای جلوش هماهنگ نیست زمخته ‘نظر شخصی ‘ فکر میکنم شبیهه میلان رد شده همون اتریشیه…
Behrouz. anzali
۲۶ مرداد ۱۳۹۸بابا برید پرایدتون رو سوار شید ! از بوگاتی ایراد میگیرید ؟ خخخخخخخخ ملتی عجیب غریب داریم واقعا !!!!!!
Saeed
۳۰ مرداد ۱۳۹۸بله از بوگاتی ایراد میگیرم
وزن زیاد
ظاهر ماشین
استهلاک زیاد و تلف شدن خیلی از قدرت موتور
قیمت سرسام آور
s.m
۲۶ مرداد ۱۳۹۸طراحی eb110 خیلی سرتر از اینه
charger
۲۶ مرداد ۱۳۹۸https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcSwMfoi7fkgxWlN95JR2eSdvaW241Dr4S20H0z_P15rowzFHqzD
ADAK
۲۶ مرداد ۱۳۹۸سبحان الله
این همه زشتی چطوری گرد هم اومده …
ایلیا
۲۶ مرداد ۱۳۹۸کلا یعده پولدار توی دنیا هستن که قیمت کالا براشون مهم نیست فقط میخوان خاص بودن خودشون رو نشون بدن، بنابراین از دوستان خواهش میکنم همیشه گرون بودن یک کالا رو برابر با ارزشمند بودن اون ندونن(البته تا ی حدی اینجوریه و کالاهای گرونتر طبیعتا کیفیت بالاتری هم دارن)
ولی در موارد اینچنینی فقط چشم و هم چشمی پولدارا باعث میشه ی کالا اینقدر قیمت بخوره.
بنظرتون اگه روی این ماشین بجای 10، بیست ملیون قیمت میذاشتن چه اتفاقی میفتاد؟ مطمینا بازم همش پیش خرید میشد، چون همونطور که ده میلیون نمی ارزه و پیش خرید شده میتونه با بیست تومن هم پیش خرید بشه.
نمیخوام سر بحث رو باز کنم ولی این مساله برای برندهای دیگه هم همینه، اگه لامبو یه تغییری توی چراغ های لامبو بده و ی محصول جدید با تعداد تولید ده عدد و قیمت 5 ملیون دلار و امضای فلان راننده عرضه کنه فروش نمیرن؟ فروش میرن چون حتما ده نفر توی دنیا هست که 5 ملیون دلار براش پولی نیست.
این قضیه برای خودروهای قدیمی فراری هم هست، فلان مدل قدیمی فراری 50 ملیون قیمت میخوره فقط بخاطر اینکه ی عده سر اون مدل قمار میکنن وگرنه اون ماشین رو هرچقدر هم در موردش افسانه ببافی نهایتا 500 هزار دلار بیشتر نمی ارزه.
بنظرم باید بحث خودروهای تولید محدود و خاص رو، حالا چه جدید و چه کلاسیک، از صنعت خودروسازی جدا کرد و در ی حوزه ی بررسی کرد.
(Saeed(peugeot
۲۶ مرداد ۱۳۹۸خدایا ببین بوگاتی چی زده که یه عده کلا تو توصیف این ماشین رد دادن……..
بعضی از دوستان ایشالا چند سالی دیگه این طراحی و درک میکنن
ساسان
۲۶ مرداد ۱۳۹۸دیفیوزعقب شمارو یاد هیچ خودرویی نمیندازه؟رویه جدید گروه فولکس واگن که استفاده از المانهای طراحی زیرمجموعه ها هست بسیار اشتباست.
https://pictures.topspeed.com/IMG/jpg/201303/2013-lamborghini-veneno-24.jpg
Saeed
۳۱ مرداد ۱۳۹۸اینا که هیچ
اگه گیمر باشید و بازی GTA v. رو میشناسید…
این خودرو کپی خودروی Zentorno توی بازی است!!!!!
این یعنی کپی از لامبورگینی و طرح راک استار گیمز!!!
Saeed
۳۱ مرداد ۱۳۹۸https://images.app.goo.gl/DSG6GZPZS7TUXurh6
میتونید شباهت زیاد این خودروی مجازی با این مدل بوگاتی رو احساس کنید?
Saeed
۲۶ مرداد ۱۳۹۸هههه اون از لاویتور اینم از این??
کلا روش ایران خودرو رو یاد گرفته چطوری هزینه آیدنش رو تامین کنه
اینم یه مدل زشت واسه سرکیسه کردن مشتریا
اونایی که میگن سرعت بالای ۴۰۰ بهت آرامش میده(بوگاتی) خو معلومه همون آرامش بهش ۲ تن وزن داده ..بوگاتی سعی کرد یه ماشین قوی و لاکچری بسازه که تقریبا هم موفق شد ولی با این وزن احتمال رسیدن به ۵۰۰ کیلومتر خیلی کمه
کونیگ زگ و هنسی هم اگه رسیدن به ۵۰۰ فقط رکورد رو میزنن ولی مدلای بعدیش لاکچری میاد و سرعتش رو به ۴۰۰ کیلومتر محدود میکنن!!!پس نگین بوگاتی تو ۵۰۰ کیلومتر هم آرامش داره!صد درصد سرعت این مدل شیرون ss مثل بقیه روی ۴۰۰ یا ۴۵۰ محدود میشه چون اصن جادهای نیست که بخواد ۵۰۰ تا بره!
Adolf hitler
۲۱ بهمن ۱۴۰۰چنتودیچی عشق منه همه چیز منه.