استفان وینکلمن مدیر اجرایی بوگاتی تائید کرد نسخههای بیشتری از شیرون تولید خواهند شد اما این خودروها روی دیگر جنبههای این سوپر اسپورت پرسرعت به غیر از پرفورمنس تمرکز خواهند کرد.
شیرون اخیراً رکوردی پر سر و صدا بر جای گذاشت و توانست به سرعت ۴۹۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. با این وجود بوگاتی اندکی پس از ثبت رکورد خود اعلام کرد دیگر به دنبال رکوردزنی در این زمینه نخواهد بود.
وینکلمن در مصاحبه با CNET گفته است که بوگاتی به دنبال تمرکز روی دیگر جنبههای شیرون است. او اظهار داشته است:
پرفورمنس تنها به خط مستقیم و سرعت بسیار بالا خلاصه نمیشود. وقتی شما خودرویی همچون شیرون را میسازید در قله حضور دارید و به همهچیز میتوانید دست یابید به همین خاطر شما قادر نخواهد بود که همهچیز را در یک خودرو پیاده کنید.
این مدیر ارشد ادامه میدهد:
شما برای نمایش در قله بودن باید خودروهای متفاوتی بسازید. این موضوعی بسیار پیچیده بوده و به حدی در لبهی تیغ است که شما نمیتوانید آن را با یک خودرو پوشش دهید. مدل پایهی شیرون خودرویی همهکاره بوده و پس از آن نسخههای قویتری همچون اسپورت و سوپر اسپورت را داریم که روی شتابگیری طولی و حداکثر سرعت تمرکز کردهاند.
بوگاتی تنها ۵۰۰ دستگاه از شیرون خواهد ساخت و این شامل تمامی نسخههای آتی شیرون است. این موضوع میتواند همانند تولید نسخههای سفارشی ویرون با رنگ و طرحهای خاص باشد.
Amir.ferrari
۲۵ شهریور ۱۳۹۸جونم بوگاتی،وینکلمن داره بوگاتی رو با سرعت نور به جلو میرونه،تا قبل از وینکلمن بوگاتی فقط ویرون رو تو دیزاین های متفاوت و با هیچ گونه تغییر ظاهری و فنی ارائه میداد اما بعد از ورود وینکلمن هر سال دو خودرو جدید تو تمام زمینه ها معرفی میکنه،هنوز سال ۲۰۱۹ تموم نشده بوگاتی تو کمتر از یک سال سه خودرو معرفی کرد و رکورد سرعت رو هم جا به جا کرد!بارها گفتیم بوگاتی یه خودرو تک بعدی نیست،اینه که بوگاتی رو جدا از باقی نگه میداره، خودروهایی که در آینده نزدیک از بوگاتی شاهد خواهیم بود شامل شیرون سوپراسپرت،شیرون آپرتا،شیرون سوپرلگرا و…. خواهند بود.
MAHDI
۲۵ شهریور ۱۳۹۸بوگاتی متفاوت از رقباشه. رقبای بوگاتی طراحی تا این حد جذاب و باشکوه ندارن. رقبای بوگاتی طوری هستن که انگار یه خودروی مسابقه ای رو واسشون اجازه تردد گرفته باشن. دیدید خودروهای پیست چه سروصدا و کابین لخت و پتی دارن.یعنی فقط وفقط تلاش کردن که به سرعت بیش از 400 کیلومتر برسن!!!!
اما بوگاتی شیرون انصافا چه در کابین و چه طراحی بیرونیش انگار رقیب بنتلی کنتیننتال GT هستش.یعنی همون احساس اشرافیت در طراحی و رانندگی یه بنتلی رو داره. وهمون آرامش کابین بنتلی رو داره.اما با این تفاوت که بنتلی کنتیننتال تا سرعت 280 کیلومتر میتونی از آرامش کابینش لذت ببری اما بوگاتی شیرون همون حس رو در سرعت بیش از 400 کیلومتر هم داره!!!!
راننده کونیخ زگ میتونه به سرعت 300 کیلومتر برسه. راننده لامبورگینی اونتادور میتونه به سرعت 300 کیلومتر برسه. حتی راننده هنسی میتونه به سرعت 300 کیلومتر برسه. والبته راننده بوگاتی شیرون هم میتونه به سرعت 300 کیلومتر برسه. اما تفاوت اینجاست که راننده های این خودروها در سرعت 300 کیلومتر طپش قلبشون وحشتناک بالارفته و از ترس دستاشون در حال لرزشه والبته کابین هم صدا و لرزش ترسناکی داره. اما راننده بوگاتی در سرعت 300 کیلومتر میتونه یه موزیک آروم گوش بده و حتی میتونه با بغل دستیش راحت گپ بزنه!!!!
Saeed
۲۶ شهریور ۱۳۹۸میشه جنابعالی که ۲ تا شیرون تو حیاط خونتون داری درمورد کونیگزگ و هنسی حرف نزنی؟؟؟
رفتی کونیگزگ روندی…رسوندیش به ۳۰۰ کیلومتر دیدی خیلی ارزش داره؟؟ دیدی خیلی اتاقش بده؟؟ هنسی روندی؟؟ ۳۰۰ تا باهاش رفتی لرزش داشت؟؟ چندتا ویدیو دیدی بعد میای قضاوت ماشینا رو میکنی ؟؟ یعنی چون دوربین تکون میخوره یعنی کابینش هم تکون میخوره؟؟ هرکی عشق بوگاتیه بره شیرون بخره هرکی عشق کونیگزگ و هنسیه بره کونیگزگ یا هنسی بخره…فقط لطفا به ماشینای دیگه احترام بگذارید…تعصب روی چیزی که حتی تو خواب هم نمیشه سوارش شد….
علی
۲۵ شهریور ۱۳۹۸همه اینا رو با هم جمع کردن هنر، نه این که تو هر مدل رو یه چیزی تاکید بشه.
در آینده ای نه چندان دور شیرون با قابلیت روشنایی بیشتر در شب.
Amir.ferrari
۲۵ شهریور ۱۳۹۸این کاریه که همه خودروسازای دنیا انجام میدن،فراری هم وقتی یه سوپراسپرت میسازه بعد از یه مدت مدل اسپایدرش رو میسازه، بعد نسخه ای با محوریت بیشتر روی پیست نظیر اسپشیاله و پیستا و tdf،بعد یه نسخه فیس لیفت شده،لامبو هم همینطور،خودروسازای لوکس هم همینجور،نسخه های متفاوت بی ام و،m پاور،آلپینا،بنز نسخه های متفاوت ای ام جی،هر خودروسازی که فکرشو کنی دقیقا همین کار رو میکنه،نسخه های متفاوت میسازن با تاکید بیشتر چه روی لوکس بودن یا سریع بودن و یا پیست و غیره،حالا بوگاتی هم میخواد با این کار طیف وسیعتری از مشتری هایی که خواهان خودرویی متفاوت تر از نسخه معمولین رو سمت خودش بکشونه، چه چیز این موضوع تو رو آزار میده،اگه این کارو نکنه میگید بوگاتی سال تا سال یه دستی رو ماشیناش نمیکشه،چرا یه خودرو تولید محدود با طراحی بروزتر نداره،چرا یه خودرو نمی سازه مخصوص پیچ ها و پیست؟!چرا یه خودرو نمیسازه سریعتر از نسخه معمولی؟!چرا یه خودرو رودستر نمیسازه؟!فقط بلده همون ماشین همیشگیشو هر دفعه با یه رنگ معرفی کنه و هزار تا چرا دیگه؟ دقیقا اینا کامنتاییه که تا وقتی بوگاتی ویرون رو تولید میکرد به بوگاتی میگفتن،حالا که یه راه متفاوت در پیش گرفته بازم مینالن!!!
علی
۲۵ شهریور ۱۳۹۸سلام.
اول این که چون اکثر یا همه خودرو سازها یه کار رو انجام میدن دلیل بر درست بودنش نیست. تا چند دهه پیش برده داری تقریبا همه جا رواج داشت .
دوما هیچ چیز بوگاتی منو ازار نمیده. من یه عاشق خودرو هستم و بر عکس بعضی ها سینه چاک یه برند نیستم.
سوما منظور من این بود بوگاتی وقتی میگه من در قله هستم پس باید یه چیز متفاوت از بقیه رو کنه که بشه تاپ، نه کاری که همه میکنن. و بوگاتی اینقدر شرکت بزرگی هست که همچین خواسته ای نباید انتظار بزرگی باشه ازش.
علیx76
۲۵ شهریور ۱۳۹۸شما یه ماشین بگو نرمی و فضای فانتوم و شتاب و سرعت شیرون و هندلینگ 911GT2RS و آفرود یونیماگ داشته باشه
مثه این میمونی بگی قهرمان شدن تو وزنه برداری که زحمت نداره ، هر وقت تو همه رشته های المپیک قهرمان شدی اونوقت هنر کردی …
نام
۲۵ شهریور ۱۳۹۸رقابت هایپرکارها داره به جاهای جالبی میرسه. این رقابت فشرده باعث پیشرفت سریع میشه.
من شنیدم رقابت بر سر نهایت سرعت سقفی دارد که 600 کیلومتر بر ساعت است. بعد از آن دیگر خودروهای تولید انبوه نخواهند توانست بیشتر ادامه دهند. به همین خاطر آخرین مدلهای هایپرکارها عبارت خواهند بود از «بوگاتی بیرون» و «کونیگزگ زگرا».
به نظر میرسد کمتر از 7 سال دیگر این دو مدل در خط تولید قرا بگیرند.
طرفدارای بوگاتی بیرون = لایک ?
طرفدارای کونیگزگ زگرا = دیسلایک ?
ایمان
۲۵ شهریور ۱۳۹۸عجب سالی شد امسال برای بوگاتی ؛ واقعاً کولاک کرد
☆ فراری پورسانگ هم با یک موتور V۱۲ هیبریدی می آید
این جدید ترین خبری بود که از Ferrari خوندم
Omid622
۲۵ شهریور ۱۳۹۸تنوع شیرون خیلی بیشتر از ویرون هستش
و این نمونه های تکی که بوگاتی میسازه که هر قیمتی میزاره روش راحت فروش میاره
یک خوبی برای بوگاتی داره که میتونه هزینه سود کلان رو صرف ماشین الکتریکی که در آینده میسازه باشه
Khosrow
۲۶ شهریور ۱۳۹۸اقای ویکلمن هم حتما پدال میخونه این روزا / این مسائلی که عنوان کرده رو بچه های پدال خیلی وقته دارن میگن / به پدال خوش اومدی ..
آریا ماشین
۲۶ شهریور ۱۳۹۸اتفاقا من فکر میکنم ویرون بهتر از شیرون بوده آقای omid62
ویرون کلا ۲ تا مدل داشت یه معمولی با یه سوپر اسپرت ( غیر از مدل های رودستر ) که تفاوت خیلی زیادی تو پرفورمنس داشتن
چند تا مدل سفارشی هم اون وسطا بود که برای همه کمپانی ها هست
ولی شیرون درسته مدل های بیشتری داره ولی عملا تفاوتی با هم ندارن و فقط برای درآمد زایی هستن
مثلا شیرون اسپورت با شیرون چه فرقی داره؟ فقط ۱۸ کیلو سبک تره که تاثیری نداره زیاد
مدل های دیگه هم مثل دیوو و چنتودیچی تفاوتی نداشتن و فقط با ظاهری لوکس تر و تیراژ کمتر قیمت های نجومی خوردن
این روند شاید برای کمپانی خوب باشه و پول زا باشه ولی طرفداران رو خسته و نا امید میکنه
من خودم بوگاتی رو خیلی دوست دارم اما این روش رو دوست ندارم
Omid622
۲۶ شهریور ۱۳۹۸آریا جون
منم در باب همین مسئله گفتم که خوبی این تنوع بیشتر شیرون و تک بودن یا تولید محدود بسیار کم باعث میشه بوکاتی هر قیمتی بزاره روی ماشین هاش فروش بره و خزانه بوکاتی رو برای توسعه محصولات بعدی که هزینه زیادی داره پر بشه