مانی خوشبین را اکثر دوستان میشناسند. این تاجر مشهور مالک ۰.۴۴ درصد از تمامی ویرونهای تولید شده بوده و از بین ۴۵۰ ویرون تولید شده در طول عمر ۱۰ ساله این خودرو، ۲ دستگاه روانه گاراژ خوشبین شده است. اگر برخی از ویدئوهای منتشر شده توسط خوشبین را دیده باشید احتمالاً میدانید که او خودروهای خود را بدون نگرانی درباره کاهش قیمت خودرو با بالا رفتن کارکردش میراند. او همچنین علاقه شدیدی به مرسدس SLR مک لارن داشته (۵ خودرو در گاراژ!) اما در جدیدترین ویدئو خود به یکی از دو ویرونش اشاره میکند.
خودرویی با قیمت پایهی ۷ رقمی همیشه هزینههای نگهداری بالایی خواهد داشت اما به نظرتان هزینهی نگهداری ویرون چقدر است؟ خب مانی خوشبین میگوید بوگاتی توصیه کرده تمامی مایعات بکار رفته در این خودرو هر ساله تعویض شوند و این یعنی هزینهای ۲۵ هزار دلاری!
این خودرو دارای ۱۶ پیچ تخلیه روغن بوده که دو برابر خودروهای سطح بالای مشهور دیگر بوده و نسبت به لامبورگینی اوراکان هم پیچهای تخلیه بسیار بیشتری دارد. دسترسی به این پیچها آسان نبوده زیرا مکانیکها باید چرخ ها و ترمزهای عقب و همچنین لولههای زیر گلگیر عقب را باز کنند. در واقع بخشی از عقب خودرو باز میشود تا به پیچهای تخلیه دسترسی ایجاد شود.
بوگاتی میگوید تمامی مالکان ویرون باید لاستیکها را هر چند سال تعویض کنند و این هم هزینهای ۳۸ هزار دلاری روی دست آنها میگذارد؛ اما خود رینگها هم باید هر ۱۶ هزار کیلومتر و با قیمت ۵۰ هزار دلاری تعویض شوند. با یک جمع و تفریق ساده میتوان گفت هزینههای مالکیت این خودرو تنها در سالهای اولیه حدود ۱۰۰ هزار دلار خواهد بود.
ماتی دارای دو ویرون و یک شیرون هرمس تک دستگاهی است که هزینههای نگهداری آنها سر به فلک خواهد زد. البته لاستیکهای شیرون تنها ۸ هزار دلار قیمت دارند. او همچنین زمانی به فروش منصوری ویرون خود فکر کرده که احتمالاً دلیل آن باز کردن جا برای حضور خودرویی جذابتر بوده است. از دیگر محصولاتی که در آینده وارد گاراژ خوشبین خواهند شد میتوان به مرسدس-ای ام جی وان، مک لارن اسپیدتیل، فورد جی تی، پورشه ۹۳۵ و کونیگ زگ جسکو اشاره کرد.
هزینههای نگهداری دیوانه کننده ویرون حدود یک سال پیش منتشر شد یعنی زمانی که خبرهایی دربارهی هزینهی تعویض ۶۴۰۰ دلاری یک توربو و دستمزد حدود ۹ هزار دلاری برای تعویض دو توربوی پیشرانه پدیدار گردید. تنظیم کنندههای میل بادامک شاید حدود ۸۰۰ دلار قیمت داشته باشند اما دستمزد تعویض آنها حدود ۲۱ هزار دلار است چراکه باید قسمتهایی از پیشرانه باز شود.
اما گرانترین قطعه ویرون باک سوخت ۲۰ هزار دلاری آن است که البته دستمزد تعویضش هم ۲۲ هزار دلار میباشد.
Abbas.Lambo
۱۲ آذر ۱۳۹۸علی برکت الله
محمد
۱۲ آذر ۱۳۹۸برای همین هزینه ها بود که هیچ وقت بوگاتی نخریدم!
hamid
۱۲ آذر ۱۳۹۸تو اینستا سرچ کنید گالری های دوبی و ابوظبی و دوحه نمونه های مختلف وایرون رو دارند با قیمت های 500 هزار تا 800 هزار دلار می فروشند !! در حالی که این خودرو زمان خودش 1/2 میلیون دلار بود !!! این یعنی 1/2 ارزشش رو از دست میده
اما انزو فراری 600 هزار دلار اون موقع فروخته شده من جایی انزو زیر 2 میلیون دلار ندیدم یعنی ارزشش 3 برابر شده
همینه که کمپانی های بوگاتی و لامبورگینی و آستون مارتین جدیداً به ساختن مدل های خاص و کمیاب با تیراژ تولید 20 و 10 تا روی آوردن تا بلکه چیزی شبیه به ذهنیت فراری رو توی ذهن مشتریاشون درست کنند البته خوبم عمل کردن ولی معیار خودروهای با تیراژ 300 تا مثل انزو یا لافراریه
رضا
۱۸ آذر ۱۳۹۸چی میگی؟!
بوگاتی 500هزار دلار؟!!
یه سر به نت بزن بعد این حرفهارو بگو
پراید که اندازه فرغونه پیش بوگانی هیچوقت همچین قیمت نمیخوره.اون که بوگاتیه…
Just bentley continental
۱۲ آذر ۱۳۹۸اونی که این همه پول برای بوگاتی میده.
این هزینه ها هیچی نیست براش.
و اصلا به این چیزا فکر نمی کنه.
NAVID۰۰۹۸
۱۲ آذر ۱۳۹۸پ ن پ تویوتاست
امیر
۱۲ آذر ۱۳۹۸همش بکنار
هر ۱۶هزارتا باید لاستیکعوض بشه؟؟؟!!!!
برای همچین ماشینی با این قیمت و با این سطح تکنولوژی ساخت لاستیک ،کمنیست؟
علیx76
۱۲ آذر ۱۳۹۸لاستیک فوق چسبنده هستش
شما مسابقه فورمولا وان نگاه کن
تو یه مسابقه یکی دو ساعته ، اقلا یک بار تایر ها عوض میشه و تایر های جدید هم تا اخر مسابقه تقریبا تموم میشن
بی نام
۱۲ آذر ۱۳۹۸مطمئنم کسی که بوگاتی میخره از فروشنده نمیپرسه هزینه نگهداری خودرو چقدره
علیرضا
۱۲ آذر ۱۳۹۸به نظرم منطقیه . ولی نه برای آدمهای معمولی . ماها چون هیچوقت توی ایران همچین مسائلی رو ندیدیم برامون عجیبه . توی ایران وقتی به سوناتا و اپتیما میگن لوکس و لاکچری دیگه خودتون تا تهشو بخونین
پویا
۱۲ آذر ۱۳۹۸کسی میدونه شغل مانی دقیقا چیه؟؟؟ یعنی بیزنسش ب چی مربوط میشه دقیقا؟؟؟
حسین وی
۱۲ آذر ۱۳۹۸ایشون تو کاره املاک هستن
مانی
۱۳ آذر ۱۳۹۸دلال هستن
تو آمریکا هیچ وقت چنین مایه دارهایی رو با مایه دارهایی مثل
ماسک با یه چش نگاه نمیکنن
مسعود
۱۳ آذر ۱۳۹۸مگه ما مایه داری مثل علی دایی رو با مایه دارای دلال دیگه تو ایران به یه چش میبینیم ؟
مانی
۱۴ آذر ۱۳۹۸ایران بحثش کلا جداست
اینجا اغلب مایه دارها خون مردم رو تو شیشه کردن(منظورم پول 200 میلیون دلار به بالاست)
اما اونجا مردم تقریبا رابطه خوبی با مایه دارها دارن
Saeed
۱۲ آذر ۱۳۹۸عکس ۴
اگه گفتید چه بوگاتیه؟؟
بله بوگاتی با تیونینگ منصوری که از طلای ۲۴ عیاری استفاده کرده
البته خود مانی تو یه ویدیویی که ازش دیدم گفت محبوب ترین خودروی گاراژش مکلارن سنا هستش!
فقط ای کاش اطلاعات بیشتری درباره کونیگزگ یسکو میداد که ببینیم چه رنگیه آیا طبق معمول طلای ۲۴ عیاری میکوبه یا نه… اصن مدل ۳۰۰ یا پایه؟
فرهاد کرمستجی
۱۳ آذر ۱۳۹۸اقا یعنی چی مالک ۴۴ درصد ویرون های تولیدی بوده؟
Alireza
۱۳ آذر ۱۳۹۸۴۴صدم درصد، از ۴۵۰تا که ساخته شده دوتاش دسته این داداشمونه
بهرام
۱۳ آذر ۱۳۹۸داداش علی دایی رو پای خوشبین میذاری ما ایرانیا چون خیلی اوضاع مالیمون خیلی خرابه دایی به چشممون پولدار میاد کل سرمایه دایی یک صدم خوشبینم نیست
Khosrow
۱۳ آذر ۱۳۹۸ندید میگم با فروش 2 تا ملک همه ی زندگی مانی رو میخره داش علی مون ..
آرمین
۱۳ آذر ۱۳۹۸خودت میگی ندید.بهتره ببینی