فکر میکردیم دیگر همهچیز را دربارهی بوگاتی ویرون، هایپرکار مشهور دنیا میدانیم اما ظاهراً اشتباه میکنیم. اجازه دهید جیسون کامیسا توضیح دهد چرا نسخه ۱۲۰۰ اسب بخاری ویرون سوپر اسپورت چیزی بیشتر از یک ویرون پرقدرت است.
بوگاتی ویرون اصلی که ۱۰۰۱ اسب بخار قدرت داشت به محدودیتهای مهندسی دوران خود رسیده بود اما این امر مانع از بهبود هرچه بیشتر ویرون در طول عمر خود نشد. در واقع زمانی که فرصت توسعهی مدل سریعتر سوپر اسپورت فرا رسید، بوگاتی چارهای جز تولید این خودرو نداشت.
اگرچه اضافه کردن ۲۰ درصد قدرت بیشتر به یک پیشرانه توربوی مدرن نمیتواند کار سختی برای یک تیونر باشد اما همین موضوع را نمیتوان درباره ویرون گفت. ماهیت خاص این هایپرکار باعث میشد کل خودرو از نو مهندسی شود و این موضوع شامل لوله کربنی جدید، سیستم خنککننده ارتقا یافته، سیستم تعلیق جدید و… بود.
تفاوتهای بین بوگاتی ویرون استاندارد و ویرون سوپر اسپورت به حدی است که شما میتوانید این دو را خودروهایی متفاوت بدانید. زمانی که مهندسان بوگاتی برای اولین بار پیشرانه ۱۲۰۰ اسبی را روی ویرون نرمال تست کردند خودرو به حدی وحشیانه شتاب گرفت که کمپرسور کولر منفجر شد.
پیشرفتهای صورت گرفته در تکنولوژی فیبر کربن به مهندسان بوگاتی اجازه داد تا طراحی بسیار قویتر و البته سبکتری برای لوله کربن ویرون سوپر اسپورت در نظر بگیرند. این ویژگی به همراه سیستم تعلیق بازنگری شده باعث شد سواری ویرون سوپر اسپورت هم متمایز باشد. این خودرو علاوه بر پرفورمنس فوقالعادهای که در خط مستقیم داشت از سواری چابک و هیجانانگیزی سود میبرد.
افراد زیادی که اول ویرون استاندارد را رانده بودند گفتهاند که این خودرو خیلی کلینیکی، خیلی امن و حتی کلافه کننده بوده است. ظاهراً ویرون سوپر اسپورت اصلاً کلافه کننده نبوده زیرا هنوز هم پس از گذشت این همه سال از معرفی آن شاهد انتشار جزئیات هیجانانگیزی دربارهاش هستیم.
[دانلود ویدئو]
Saeed
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹هیچ وقت درگ ویرونss و کونیگزگ آگراR توسط مجله GT Boardتوی پیست Ehra lessienرو فراموش نمیکنم
خیلی درگ زیبایی بود
اگه ندیدین حتما ببینید!!!
جواد خطر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹این ماشینا رو فقط میتونیم عکساشو ببینیمو حسرت بخوریم یه چندتا بوگاتیم که تو ایران هس فقط برِ چندتا آدم خیلی خاصه! من که یه پژو پارس دارم از آبان 98 تا الآن خوابوندمش تو حیاط خونه شاید گاهی اوقات بیارمش بیرون اونم فقط واسه کارای خیلی ضروری چون اوضاع طوریه که اگر بخوای ماشین سوار شی باید هرچی پول در میاری بدی بنزین! مگه ماهی چقدر حقوق می گیریم؟ والا بخدا
مهرآیین
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹اوه عجب اسمی…….جواد خطر!!! درود جواد خطر حالت چه طور است؟بچه کجایی؟ از سیاساکتی چه خبر؟
جواد خطر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹مخلص داداش … بچه نظام آباد تهرونم،سیاساکتیم حالش خوبه همین امروز صب پیشش بودم گفت سلاممو به بروبچه های پدال برسون!!! خخخخخخ
امین
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ببخشید میشه بگی چند تا بوگاتی تو ایران داریم؟؟؟؟ دست چه آدم های خیلی خاصه؟؟؟
وقتی چیزی نمی دونید اینقدر اظهار فضل نکنید. از کی تا حالا بوگاتی تو ایران اومده که دست چند تا آدم خاص باشه !!! ضمنا در کل یک دونه بوگاتی اون هم به صورت ترانزیت از ایران گذر کرد. اینقدر اطلاعات نداشته ی خودتون رو به رخ این و اون نکشید.
Carbonado Aventador
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹همون درگکه کونیگزگ آگرا ؛ ویرون رو ۴ راند پاره کرد??
.
عجب شتاب وحشانه ای داشت
Saeed
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹هیچ چیز بهتر از اون صحنه درگ نیست که مجری مجله با بوگاتی داشت سرعت میرفت،بعد آگراR که جلوی بوگاتی بود ترمز میکنه
اما مجری فیلم میگیره که ب گاز بوگاتی رو میگیره میره تا اینکه میرسه به 370 کیلومتر درساعت بعد فیلمبردار از عقب فیلم میگیره که ببینه کونیگ زگ کجاست؟ بعد یهو دید کنارشه!خلاصه دوتاشون شوکه میشن و حسابی هم میخندن
فکر کنم دقیقه 22 فیلم بود چون نیم ساعت طول خود فیلم بود
Reza
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹بله داش سعید هزار بار اون درگ رو دیدیم هر دوتاشون خدایی بودن زمان خودشون نباید ولی ملاک انتخاب فقط تاپ اسپید باشه. هردو خودرو نقاط ضعف و قوت خوشون رو داشتن. من عاشق هر دوتاشون هستم .
Saeed
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹بله رضا جان هر دو خودرو در زمان خود عالی بودند
بنده فقط یاد آوری کردم وگرنه درگ مال ۵ سال پیشه!
حسین
۱۰ خرداد ۱۳۹۹خخخ اون ویرون ss نبود
گرند اسپرت بود عشقم
وگرنه ss بود . آگرا مچاله میشد
amg 63
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹کاش میشد از نزدیک حس کرد این ماشین رو ://
مهدی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹باید با اسباب بازی بچه کوچولوی فامیل حسش کنی
Car lover
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹فگ کنم با چهار هزار دلار بتونی تو امارات اجارش کنی( ایراد نگیرید چرا به درهم نگفتم ارزشش رو عرض کردم)
البته تمهیدات همراهش از قبیل چک و اینا هم هست
ایمان
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹بعد از ویرون SS رکورد شکن بود که دنیای هایپرکارها شکل گرفت
دنیای خودرو هیچ وقت ویرون افسانه ای را فراموش نخواهد کرد
ferrari_lvr
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹چهرش انگار سعی کرده زورکی لبخند بزنه... حال و حوصله نداره،
خوب و دلنشین
من که اگه ماشین رو نمیشناختم فکر میکردم یه خودروی لوکس هست
این ماشین موقعی معرفی شد دنیا رو تکون داد
مهراد
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹فکر کنید یه عالمه انتخاب بین بهترین رنگ ها و طرح های دنیا برای اجرا بر روی یک اتومبیل خارق العاده دارید ?
اونوقت سفید یخچالی رو انتخاب کنید ?
OMID-LAMBO
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹اون صدای وووش توربوهاش موهای تنمو راس کرد !!
عجب صدای معرکه ای داره !
سورنا
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹چرت ترین ماشین دنیا که فقط اسمشو بزرگ کردن وگرنه فراری و لامبو و استون و مک و … هزار برابر این ارزششون بیشتره
سینا BMW
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹رکورد سرعت دنیا که دهه ها نزدیک ۴۰۰ کیلومتر نشد تا ۴۰۸ کیلومتر سپس ۴۲۰ برد.(البته حدودی فکر کنم ۱۰ کیلومتر بیشتر یا کمتر بود ) و الان هم با شیرون ۳۰۰ مایل !!!!
البته داخل اون فیلمی که جیمز می باهاش رکورد زد میشد فهمید چقدر سریعه و عجب صدایی داره. [ البته از نظر اندازه ی صدا ]
سورنا
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹یعنی چون رکورد سرعت زده پس عالیه ؟؟؟؟
تا حالا دیدی یکی از صاحبانش به این سرعت ها حتی نزدیک بشه ؟
خداوکیلی چرا الکی چیزیو ازش بت میسازید ؟
سینا BMW
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹همین رکورد چیزیه که کوئینزگ و هنسی سالها دارن براش هزینه میکنن و کلی تلاش کردن ، فعلا خبری از هنسی نشده ولی کوئینزگ خیلی جدی برای رکورد رفته.
حسین دهمرد
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹بچه تخس فامیل
بهراد
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹یه سوالی ،ویرون دیفرانسیل عقبه یا چهار چرخ متحرک؟
چون تو اون عکس فیکسچر و شاسی و موتور، من نشونی از میله انتقال قدرت به چرخ جلو ندیدم
آریا ماشین
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ولی من همچنان ویرون اصلی ۲۰۰۵ رو ترجیح میدم ، اون یه چیز دیگه س…