همه از مدل جدید بوگاتی شیرون انتظار دارند تا یک رکورد سرعت جدید برای خودروهای تولیدی به ثبت برساند، ولی این خودروی چند میلیون دلاری فقط به خاطر سرعت بالای خود معروف نشده است و قابلیتهای بسیار دیگری نیز دارد. شیرون ادامهدهندهٔ راه بوگاتی ویرون فوقالعاده میباشد، خودرویی که توسط بوگاتی برای عصر جدید بازطراحی شده است و همچنین استانداردهای دنیای ابرخودروها را در صنعت خودرو از نو تعریف میکند، و همچنین طراحی جدید و تکنولوژیهای نوآورانهای را نیز به دنیای ابرخودروها اضافه مینماید.
درحالیکه موتور ۸.۰ لیتری مجهز به چهار توربو شارژ ۱۶ سیلندر W شکل ۱۵۰۰ اسب بخاری آن توجه همه را به خود جلب کرده است، بازیگران اصلی پشت پروژهٔ شیرون اطلاعات، جزئیات و نکات جدیدی را در مورد این خودرو به ما دادهاند که توجه و علاقهٔ ما را به آن بیش از پیش کرده است. ما با مهندسان شیرون و طراحان آن صحبت کردیم تا بیشتر در مورد این موشک زمینی بینظیر دنیا بدانیم. آماده هستید تا شما نیز بیشتر بوگاتی شیرون را بشناسید؟ پس در ادامهٔ این مقاله با ما همراه باشید.
چهار توربوشارژر
یکی از اصلیترین عوامل عملکرد فوقالعاده شیرون سیستم توربوشارژر آن میباشد. چهار توربوشارژر روی موتور این خودرو همانند ویرون نصب شده است، ولی اندازهٔ توربوهای شیرون حدوداً ۶۹ درصد بزرگتر از ویرون میباشد. کمپرسورهای بزرگتر به معنای اینرسی بیشتر میباشد، و این تأخیر توربوی بیشتری را به ارمغان خواهد آورد. برای مقابله با این تأخیر و غیرقابل مشاهده کردن آن، بوگاتی یک سیستم دومرحلهای طراحی کرده است: دو توربوی اول در ۱۹۰۰ دور در دقیقه درگیر میشوند، و اگزوز سپس بهطور مستقیم با فلپی که دو توربوی دیگر را در ۳۸۰۰ دور در دقیقه فعال میکند درگیر میگردد و آن را در مرحلهٔ چهار توربو قرار میدهد. اینگونه است که میتوانید از یک موتور خودرو ۱۶۰۰ نیوتنمتر گشتاور به دست بیاورید.
آئرودینامیک فعال: بالهٔ عقب
با نیمنگاهی به ثبت یک رکورد سرعت جدید، ولفگانگ دورهایمر مدیرعامل بوگاتی گفته است که شیرون در سال ۲۰۱۸ شانس خود را برای این امر امتحان خواهد کرد، ازاینرو استفادهٔ استراتژیک از تجهیزات آئرودینامیک فعال به امری غیرقابلاجتناب تبدیل میشود. قابلتوجهترین مورد بالهٔ عقب کاملاً سازگار شوندهٔ شیرون میباشد، که وزن کمتری داشته و سطوح درگ کمتری در مقایسه با بالهٔ ویرون دارد و میتواند با توجه به آنچه در لحظه موردنیاز است به یکی از چهار موقعیت اصلی تغییر وضعیت دهد. فراتر از یک حالت کاملاً جمع شده، این باله میتواند در حالت حداکثر سرعت کمی بالا بیاید، یا در حالتهای هندلینگ و اتوبان بهطور کامل باز شود. در هر حالت، بالهٔ خودرو این قابلیت را دارد که بهمنظور رسیدن به دینامیک بهتر در زوایای مختلفی تغییر حالت دهد. هنگامیکه کمی به سمت جلو کج شود، باله میتواند با بازی کردن نقش ترمزی هوایی به ترمزهای غولآسای خودرو برای کاهش سرعت آن کمک کند.
مهندسان این موضوع را به ما میگوید چون آزمایش تونل باد به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است که بسیار از محدودیت شیرون کمتر است. بوگاتی مجبور شد برای کامل کردن آنالیزهای حداکثر سرعت از پیست گروه فولکسواگن در نزدیکیهای شهر ولفسبورگ استفاده کند. با آزمایشهای انجام شده در سرعتهای بالاتر از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت، مهندسان میگویند که شیرون در کلاس توسعهٔ مختص به خود میباشد.
رینگ و تایرهای قدرتمند
همانند ویرون، بوگاتی برای ساخت تایری مناسب که بتواند از پس قدرت و سرعت شیرون بربیاید به شرکت میشلن همکاری نزدیکی داشته است. برای این خودرو شرکت میشلن تایرهایی ویژه با اندازهٔ ۲۸۵/۳۰ R۲۰ برای چرخهای جلو و تایرهای ۳۵۵/۲۵ R۲۱ برای چرخهای عقب طراحی کرده است.
بوگاتی از یک ترکیب رینگهای ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب برای این خودرو استفاده کرده است، دلیل آن این میباشد که این مجموعه میتواند ابعاد و همچنین دینامیک بهتری را برای خودرو ارائه نماید. برای هماهنگی با این تغییرات، و همچنین ساخت ترمزهایی بزرگ برای تایرهای بزرگ خودرو، کالیپرهای بزرگ شیرون از هشت پیستون در جلو و شش پیستون در عقب به ازای هر کالیپر استفاده کرده است. این کالیپرها نقشی اساسی در ارائهٔ عملکردی فوقالعاده و همچنین کاهش آنی سرعت ماورایی شیرون ایفا میکنند.
آخیم آنشیت، رئیس بخش طراحی بوگاتی میگوید دلیل دیگری نیز وجود دارد که چرا رینگهای جلو یک اینچ از رینگهای عقب کوچکتر هستند: “بر اساس قانون، راننده باید قادر باشد تا چهار درجه پایین را ببیند. هر چه رینگهای جلو بزرگتر باشد، راننده در ارتفاعی بالاتر خواهد نشست، موضوعی که بهعنوان یک طراح هیچگاه شما نمیخواهید اتفاق بیفتد.”
آئرودینامیک غیرفعال بسیار بالا
علاوه بر باله، شیرون از یک سیستم مدیریت دریچههای هوای پیچیده و تقویت شده نیز بهره میبرد. کل طراحی قسمت جلوی خودرو با در نظر گرفتن جریان هوا انجام شده است، مخصوصاً در مناطق با فشار هوای بالا مانند جلوپنجره و پردههای هوای چرخها. منطقهٔ درگ مؤثر اطراف چرخها بهمنظور به حداقل رساندن تلاطم ناشی از چرخش مداوم چرخها کاهش پیدا کرده است. سه دریچهٔ ورودی هوا در هر سمت کناری خودرو بهطور خاص برای خنک کردن ترمزها طراحی شده است.
برخی از تجهیزات بسیار مهم به صورت عمدی از دید مخفی شدهاند، مانند یک فلت و طوقههای زیر بدنه که به کانالیزه کردن جریان هوا کمک میکنند. شیرون همچنین از یک دیفیوزر عقب بهینهشده و همچنین یک اسپلیتر جلوی بهبودیافته ازنظر هندسی بهره میبرد، که داون فورس قابلتوجهی را بدون اضافه کردن درگ بیشتر برای خودرو به ارمغان میآورد. بهمنظور خنک نگاه داشتن موتور تحت فشار زیاد، خودرو در هر دقیقه به ۶۰ هزار لیتر هوا نیاز دارد، برای اینکه بتوانید بزرگی این عدد را درک کنید، ۶۰ هزار لیتر هوا مقداری است که یک انسان در طول ۵ روز نفس میکشد.
فیبر کربن آن را مستحکم و گرانتر کرده است
با توجه به استحکام و قدرت بالا و درعینحال وزن بسیار کم، فیبر کربن یک مادهٔ اولیه فوقالعاده، هرچند گرانقیمت برای تولید ابرخودروها میباشد. آخیم آنشیت، رئیس بخش طراحی بوگاتی که اعتقاد دارد این بخشی است که کمپانی آنها در صنعت خودرو یکی از پیشگامان میباشد در مورد فیبر کربن میگوید: “ما قطعاً در این بخش از مهارت و تخصص بالایی برخوردار هستیم. فیبر کربن خود بهتنهایی یک هنر است.”
اتاق فیبر کربنی شیرون برای یک خودروی جادهای بسیار مقاوم و مستحکم بوده و به عدد ۵۰ هزار نیوتنمتر به ازای هر درجه از استحکام پیچشی رسیده است. این عدد مشابه استحکام بدنهٔ یک خودروی مسابقهای لومان میباشد، یا بهعبارتیدیگر سه برابر قوی و محکمتر از یک خودروی معمولی با بدنهٔ فولادی. یک نکتهٔ بسیار جالبی که ما در خط تولید بوگاتی متوجه آن شدیم: اگر رشتههای فیبر کربن استفاده شده در بدنهٔ شیرون را کنار هم قرار دهید، طول آن بهاندازهٔ ۹ برابر فاصلهٔ زمین تا کرهٔ ماه خواهد بود.
سرعت حداکثری
خوب، ما نمیتوانیم لیستی از مواردی که شیرون را از بقیه خودروها جدا میکند تهیه کرده و اشارهای به سرعت نکنیم. درحالیکه بقیهٔ ابرخودروهای فوقسریع دنیا مانند فراری لافراری، پورشه ۹۱۸ اسپایدر و مکلارن P۱ از موتورهای الکتریکی در کنار موتورهای درونسوز خود بهره میبرند، بوگاتی بهطور کامل آن مسیر را فراموش کرده و به موتور غولآسای درونسوز خود بسنده کرده است. پس از رسیدن به سرعت ۴۲۱ کیلومتر بر ساعت با این خودرو، راننده میتواند با فشردن یک کلید سرعت خودرو را تا ۴۶۰ کیلومتر بر ساعت افزایش دهد. درواقع این مکانیسمی است که اگر بخواهید قدرت واقعی شیرون را ببینید، بوگاتی به این شکل محدودیتهای الکترونیکی شیرون را برای شما برخواهد داشت. هرچند، فقط چند نقطه در دنیا وجود دارد که میتوان به چنین سرعتهایی دست یافت.
دکتر ویلی نتوشیل، مهندس ارشد بوگاتی دراینباره میگوید: “باید این نکته را به یاد داشته باشید که برای توقف کامل خودرویی در آن سرعت به مسافت ترمز بالایی نیاز خواهید داشت. پیست گروه خودروسازی فولکسواگن در نزدیکی شهر ولفسبورگ یک مسیر مستقیم طولانی طراحی شده مختص این امر را دارد که در تستهای حداکثر سرعت مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین یک پایگاه ارتش در آلمان وجود دارد که در صورت درخواست میتوانیم از آن نیز استفاده کنیم.”
یک مشتری پر و پا قرص
با خودرویی به این اندازه خاص و ویژه، لیست مشتریان خاص بوگاتی نیز آمار بسیار جالبی در خود دارد. شاید باور نکنید، بهطور میانگین مشتریان خاص بوگاتی ۴۲ خودرو در گاراژ خود دارند. بله، درست خواندهاید، ۴۲ خودرو! بودن در موقعیت آنها قطعاً آرزوی خیلی از عشق خودروها در سراسر دنیاست. آخیم آنشیت در این مورد میگوید: “بسیاری از این افراد ۱۰ فراری، تمام مدلهای مکلارن و چندین ابرخودروی دیگر در گاراژ خود دارند. بوگاتی معمولاً گل سرسبد کلکسیون خودروهای آنها محسوب میشود.”
با این همه خودرو، بدون شک هیچکدام از آنها کارکرد بالایی نمیتوانند داشته باشند. بهطور میانگین، مالکان مدلهای بوگاتی در سال حدوداً ۲۶۰۰ کیلومتر با آنها رانندگی میکنند، و پس از یک دهه حضور در بازار، پرکارکردترین بوگاتی ویرون حاضر در بازار فقط ۴۰ هزار کیلومتر کار کرده است. خودروی سرویس و تست خود کمپانی بوگاتی بیشترین کارکرد را با ۹۰ هزار کیلومتر، رکورد بیشترین کارکرد را به خود اختصاص داده است.
یک نکتهٔ جالب: علاوه بر ابرخودروهای زیادی که مالکان بوگاتی در گاراژهای خود دارند، بهطور میانگین هرکدام از آنها مالک ۱.۷ جت اختصاصی و ۱.۴ قایق بزرگ تفریحی میباشند.
مواردی که نمیتواند به سرانجام برسد
درحالیکه بوگاتی شیرون یک ابرخودروی بینظیر دنیای خودرو میباشد، چند مورد وجود دارد که بوگاتی قصد انجام آنها را داشته ولی تاکنون موفق نشده آنها را کامل کند.
یکی از بارزترین المانهای طراحی بوگاتی شیرون، طراحی چراغ جلوی “هشت چشم” آن میباشد که به نوعی امضای این خودرو محسوب میشود. ساشا سپیلوف، طراح اصلی بدنهٔ شیرون دراینباره میگوید: “ما در مورد این چراغها از مدتها قبل تصمیم خود را گرفته بودیم، سال ۲۰۱۱ یا ۲۰۱۲ بود، و ما فکر کردیم که این طراحی میتواند به آن ظاهر هدفمند و جذابی که به دنبالش بودیم کمک کند.” چهار لامپ LED موجود در هر چراغ نوعی ادراک افقی عرضی ایجاد میکند، یکی از حقههای بصری که بهمنظور عریضتر نشان دادن شیرون در مقایسه با ویرون استفاده شده است، درحالیکه در واقعیت شیرون فقط چند میلیمتر عرض بیشتری دارد. هرچند این چراغهای فقط جنبهٔ زیبایی ندارند.
سپیلوف میگوید: “درواقع یک دریچه هوای فعالی داخل چراغ وجود دارد، بنابراین یک جنبهٔ عملکردی نیز این چراغها دارند و فقط برای زیبایی خودرو طراحی نشدهاند.” چراغهای عقب نیز ارزش جلبتوجه ما را دارد، بوگاتی میگوید این چراغها با طول ۱.۶ متری خود طولانیترین چراغهای LED استفاده شده در صنعت خودرو هستند. داخل پنل این چراغهای ۸۲ عدد لامپ LED نصب شده است.
تستهای نهایی
به دلیل خروجیهای فوقالعاده بالای نیرو و گشتاور این خودروی جدید، تست نهایی خودرو در مولشایم باید دوباره انجام بگیرد. کریستوف پیوچون، مدیر تولید و تدارکات بوگاتی میگوید: “ما این موتور را برای ویرون توسعه دادیم، ولی گشتاور خروجی آن برای جادههای فعلی و همچنین آزمایشی که قصد انجامش را داشتیم بسیار زیاد بود.”
یک نکتهٔ جالب: بوگاتی ۳۰ دستگاه خودروی ویژه آزمایش دارد که هماکنون در جادهها به گشتوگذار میپردازند. اینها همان خودروهایی هستند که در حال آزمایش در نقاط مختلف مشاهده شدهاند، و همچنین از این خودروها برای بازاریابی و نشان دادن آن به خریداران احتمالی نیز استفاده شده است. این خودروها رویهم تاکنون بیش از ۴۶۰ هزار کیلومتر مسافت طی کردهاند و ۱۰۰۰ تایر عوض نمودهاند.
“خوی وحشیگری”
در مورد پروژهٔ شیرون، تیم طراحی بدنه مجبور بودن اطمینان حاصل کنند که بحث آئرودینامیکی و همچنین سیستم خنککننده میتوانند پاسخ گوی قدرت بالای موتور خودرو باشند. فرانک هِیل، رئیس تیم طراحی بدنه شیرون در این مورد میگوید: “در ابتدا، ما در تمامی اسکچهایمان ۲۵ درصد بیشتر را مدنظر قرار میدادیم.” ۲۵ درصد بیشتر را از نظر آماری میتوان در ۱۵۰۰ اسب بخار نیروی شیرون در مقابل ۱۲۰۰ اسب بخار ویرون مشاهده کرد.
فراتر از نیازهای فنی، طراحان شیرون تلاش کردهاند تا خوی و همچنین ظاهری تهاجمیتر به این خودرو بدهند. ساشا سلیپانوف، کسی که بعدها مسئولیت تیم طراحی بدنهٔ شیرون را به عهده گرفت اعتقاد دارد: “شخصاً آنچه همواره تلاش کردهام این بوده است که خوی وحشیگری بیشتری را در این خودرو ایجاد کنم.”
درحالیکه ایجاد ظاهری تهاجمی برای بدنهٔ شیرون اولویت داشت، لوکس و شیک بودن اولویتهای اصلی در طراحی کابین خودرو بودند. ولی اجازه ندهید این ظاهر شیک شما را گول بزند. صفحه سرعتسنج این خودرو یادآور قدرت فوقالعاده بالا، نیروی مطلق و سرعت عجیبوغریب شیرون است. عدد ۵۰۰ روی صفحه سرعتسنج این خودرو حرفهای زیادی برای گفتن دارد…
[دانلود ویدئو]
رامتین
۲۴ آبان ۱۳۹۵فوق العاده است. فقط هنسی ونوم ادعا کرده سال 2017 خودروی 1400 اسبی با تاپ اسپید 467 میزنه. یعنی 7کیلومتر بالاتر. البته تا الان هم سریعترین خودروی دنیا هنسی ونومgt بوده که در فرودگاه آمریکا سرعت 436 را زد اما ویرون 431 براش ثبت شده. در هر حال رقابت غولهای خودروسازی دنیا یعنی آلمان و آمریکا همیشه در جریانه و شرکت وزین تویوتا به عنوان قطب سوم خودروسازی دنیا اصلا در زمینه سوپرکار پیشرفتی نداشته و نهایت تلاشش لکسوسlfa بوده که البته بسیار قابل احترامه.
Mohamad
۲۴ آبان ۱۳۹۵آخرش معلوم نشد خواستی تویوتا را بکوبی یا تعریف کنی!
رامتین
۲۴ آبان ۱۳۹۵منظورم اینه تویوتا فوق العاده است اما در این زمینه و تکنولوژیهای روز مثه فرمول1 خیلی عقبه.
Madjid
۲۴ آبان ۱۳۹۵هنسی ونوم هیچ دخلی به بوگاتی نداره.
راحتی و امکانات بوگاتی نصفش که چه عرض کنم یک صدمش در هنسی نیست.
با قیافه ی لوتوس کی میخواد به ماشینی برسه که حلقه های چراغ هاش ورودی هوای فعال دارند.
هنسی از مدل جدیدش 30 تا نمیتونه بسازه در حالیکه بوگاتی فقط 30 مدل برای نشون دادن به مشتری ها و دور زدن دنیا ساخته !
.
در مورد LFA
اولا این ماشین مال سال 2008 هست (شروع تحقیق 2000 و عرضه به بازار 2010 ) یعنی حدود یک دهه قبل.
اون زمان شتاب3.7 ثانیه خیلی عالی بود.
مزیت های لکساس LFA خیلی زیاده. فقط شتاب نیست
بعدش هم هر شرکتی تخصصی داره.
ساختن ماشینی مثل پریوس و Land Cruiser و Camry و Corolla در تخصص هیچ شرکتی به جز نیست.
ارزش پریوس برای زندگی آدم ها خیلی خیلی بالاتر از شیرون هست.
از شیرون فقط 400 تا شیخ و امیر لذت میبرن.
اما از پریوس نه تنها انسان ها بلکه حیوانات و همه ی ساکنان زمین لذت میبرن.
Madjid
۲۴ آبان ۱۳۹۵تازه LFA به 3.2 هم میرسید
ماسل
۲۴ آبان ۱۳۹۵حرفت متین فقط بگو این لکساس رو از کجا آوردی؟به چه زبونیه؟دوستان اشتباه برداشت نکنن.فقط یه سوال دوستانس.همین.
Madjid
۲۵ آبان ۱۳۹۵.
من برداشت سوئی نمیکنم دوست خوبم.
شما حق داری بپرسی.
تا وقتی 1 درصد احتمال بدم هدف یادیگیری داری با تمام وجود جوابت رو میدم.
ماسل جان عرضم به خدمتت برای اسم این عزیز دل 2 تا تلفظ درست هست :
1 – 75 درصد امریکایی ها و انگلیسی ها میگن Lekses
2 – ژاپنی خودشون قریب به 100 درصد میگن Leksas .
فقط برای اینکه بیشتر مطمئن بشی میگم شما به کلمه ی Sun ( خورشید ) میگی سون یا سان ؟
مشخصه دومی درسته.
ژاپنی ها و امریکایی ها و انگلیسی هایی که مقید به تلفظ درست نام خودروها هستن میگن لکساس .
لگزوز ، لکزوس ، لکسوز ، لکزز ، لگزز ، و … همه 100 درصد غلطن.
اگر میخوای درست بگی بگو لکسس
اگر میخوای درست تر بگی بگو لکساس
ولی خوب تو ایران اگر بگی لکساس در کمال بی اطلاعی مسخرت میگن که از پشت کوه اومدی و میگن درستش لگسوزه !!
منم اینجا چون سایت تخصصی هست از لکساس استفاده کردم .
وگرنه در جمع کسایی که میدونم چیزی بارشون نیست میگم لگزوس.
Madjid
۲۵ آبان ۱۳۹۵حتی یادم اومد که پدال هم همین مقاله رو داره.
در گوگل سرچ کن
پدال+ مجله خودرو + تلفظ صحیح نام خودروها.
فکر کنم بیاد.
تو خود پدال هم میتونی اینو سرچ کنی
تلقظ صحیح نام خودروها
رامتین
۲۵ آبان ۱۳۹۵هنسی هم میتونه علاوه بر بحث موتور روی راحتی و آپشن کار کنه. شرکت فورد براش کاری نداره. اما هر خودرویی برای کاری ساخته شده. ضمن اینکه الان در دنیا خودروهای بهتری از کرولا و کمری از هر نظر وجود داره و صرف فروش بیشتر دلیل بر برتری این دو نیست. در نهایت دنیای آینده در اختیار پریوس و خودروهای سبز نیست بلکه بیشک از آن شرکت آمریکایی تسلاست و ژاپنیها در این زمینه بسیار عقبند.
بهزاد
۲۵ آبان ۱۳۹۵صحبت ها مجهوله!
آینده دست پریوس و خودروهای سبز نیست و دست تسلاست! تسلا سبز نیست؟
مک میسل
۱۶ آذر ۱۳۹۵اگزوز هم نکنه میگن؟؟؟
ونوم
۲۴ آبان ۱۳۹۵نکته دوازدهم : با امدن ونوم اف 5 بوگاتی باز هم به جایگاه دوم راضی میشود الان زود میان میگن لوتوس لوتوس عزیز جان ونوم اف 5
محمدرضا
۲۴ آبان ۱۳۹۵واقعا به نظر من که این اثر یکی از بهترین سازه های دست بشر که فوق العادست???واقعا که کسی نمیتونه ایراد بگیره
Madjid
۲۴ آبان ۱۳۹۵.
بوگاتی بر قله ی دنیای خودروسازی ایستاده.
همه ی ویژگی های خوب که یک میلیاردر میخواد رو داره.
فقط میخوام زودتر تولید بشه و درگ هاشو ببینم.
هر چند درگ در این خودرو در رتبه ی 5 یا 6 اهمیت قرار داره
ماشینی که مثل رولزرویس آرام و متین و مثل لافراری و 918 وحشی باشه یک معجزه ی تکنولوژیک محسوب میشه.
همین و بس.
امیر
۲۴ آبان ۱۳۹۵من که میلیاردر بشم روزی بگو ایشالله امثال بنتلی رولز رویس رو ترجیح میدم راحتی براسپرت بودن برای من ارجحیت داره وقتی نمیتونی از سرعتش استفاده کنی چه فایده
Madjid
۲۴ آبان ۱۳۹۵با نظرت موافق نیستم.
ولی ان شاللله به ارزوهای خوبت برسی.
Iman mclaren p1
۲۴ آبان ۱۳۹۵من کونیخزگ رگرا رو به این ترجیح میدم…
0 تا ۳00 رو رگرا تو 10 ثانیه پر میکنه با موتور 8 سیلندر ولی مطمئنم شیرون 2 تا 3 ثانیه بیشتر…
دوستان مخالف قصدم زیر سؤال بردن شیرون نیست این ماشین فوق العادس…
ولی تو دنیایی که همه خودروسازا تو هر یه دیقه یه تکنولوژی جدید ارائه میدند و موتورهایی با حجم کمتر و قدرت بالاتر سعی میکنند بسازند و میسازند بنظرم شیرون فقط یه پروژه لاکچری و تبلیغاتیه واسه گروه فولکس…
وگرنه بنظرم کونیخزگ وان و رگرا، لافراری و p1 و 918 هیچی از این کم ندارند…
البته بنظر من بوگاتی باید بمونه چون کلاس طراحی و قدمت بوگاتی مثل یک دفترهنر نقاشیه که وقتی نگاش میکنی انگار همزمان هم پاریسی هم رم…نصف فرانسه نصف ایتالیا…
فقط من دوس دارم بوگاتی هم لاکچری بمونه هم سعی کنه مقرون به صرفه تر سوپر اسپرت بسازه نه ماشینی با این هزینه های نگهداری بالا…
GOD BLESS AMERICA
۲۵ آبان ۱۳۹۵دوست عزیز با چه ظرافتی به بوگاتی نگاه میکنی!
دست مریزا ، ایول داره به خدا.
با نظرت کلی حال کردم .
دمت گرم به مولا.
میخوامت.
مجید
۲۴ آبان ۱۳۹۵پاراگراف تست نهایی خیلی جالب بود برام!!!!!!!فکر کن نزدیک نیم میلیون کیلومتر این ماشین ها برای تست فقط رونده شدن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!و البته تایرها!!!!!!!!در مورد ویرون میدونم که ست تعویض لاستیک هاش نزدیک به 20 هزار دلار بود!!!!!!!!!و سالیانه انجام میشد!
(new great britain(king mclaren
۲۴ آبان ۱۳۹۵((بسیاری از این افراد ۱۰ فراری، تمام مدلهای مکلارن و چندین ابرخودروی دیگر در گاراژ خود دارند. بوگاتی معمولاً گل سرسبد کلکسیون خودروهای آنها محسوب میشود.))
آقای آخیم آنشیت لطفا بوگاتی رو سرتر از مک لارن ندونید.??
یعنی راضیم ازشون تمام تکنولوژی های خودشون و زیرمجموعشون وصرف میلیون ها دلار اینو ساختن اونوقت برتر از مک لارنی میدونن که 1 هزارم اینم خرج نمیکنه اونوقت تا این حد برتره مک لارن.
یعنی واقعا به چیشون مینازن؟؟؟؟؟؟؟؟
یعنی حاضرم شرط ببندم نصفه پولی که صرف ساخت این کردن به مک لارن بدن یه چیزی میسازه مک لارن که فضایی ها مهندسین مک لارن رو بیان بدزدن ببرن .??
Bushido
۲۴ آبان ۱۳۹۵دیگه این حرف ها و گوشه کنایه ها از هر دو طرف چه مجید چه مهران چه شما چه فقط انگلستان چه monster alm به قدری برای بقیه ی کاربرا خسته کننده و مشمئز کننده شده که بیانش از وصف خارجه.
همه ی کاربرا خواستار تمام شدن این بحثان.
آخه سایت که فقط مال شما 10 نفر نیست.
همه رو خسته کردین با این بی مزه بازی ها و تیکه پرونی های بی مزتون. خودتون هم میدونید رو هوا فقط حرف الکی میزنید. همش حرف های تکراری و بی معنی.
بس کن دیگه آقا. وا بده.
بیا کامنت علمی و درست خسابی بده
منظورم شخص شما به تنهایی نیست.
مجید ؛ شما ؛ monster
من طرفدار خودروهای ژاپنی و چند سوپراسپرت ساز هستم اما به خاطر جو سایت کامنت نمیدم.
Madjid
۲۴ آبان ۱۳۹۵.
دستت درد نکنه !
Bushido
۲۴ آبان ۱۳۹۵دست شما چند نفر درد نکنه که با این بحث های بی ثمر و تکراری و بی مزه و خسته کننده فضای سایت پدال مسموم کردینننن. هر صفحه ای باز میکنم همین بحثا. صفحه ی پورشه بحث. صفحه ی مکلارن بحث. صفحه ی بنتلی بحث. صفحه ی فرمول 1 بحث. بس کنید دیگه. بقیه ی کاربران حق ندارن ؟؟؟؟؟ ///////////// ما علاقمندان به خودروهای ژاپنی ساکت هستیم و بحث نمیکنیم. خودروهای ژاپنی با عملکرد و کیفیت خیره کننده و آمار JDpower و کانسومر ریپورت به جای ما حرف میزنن. ماشین های ژاپنی نیاز به بحث ندارننن.
امااا
شما طرفداران انگلیس و آلمان حتما در خودروهاتون نقص میبینید که با بحث و دعوا میخواید جبران کنید. درست میگم ؟؟؟؟؟ این برداشت منه از علت رفتار شما.
Bushido
۲۴ آبان ۱۳۹۵ببخشید تند حرف زدم.ولی حالم دیگه ازین حرفا به هم خورد. بذارین خودروساز ها خودشون از خودشون دفاع کنن
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۲۵ آبان ۱۳۹۵مجید و new great britain زدید سیم اخر مدام کل کل …….
راستی رفیق یه king هم که اضاف کردی چه خبره جریان چیه ؟؟؟؟!!!!!
Monster_ALM
۲۶ آبان ۱۳۹۵Bushido
دوست عزیز شما میتونی نظر خودتو بذاری و نخونی…کسی شما مجبور به خوندن تمام کامنت ها نکرده…در ضمن کل کل ها بحث ها توی تمام سایت های دنیا هست…اما اینجا کل کل به دشمنی ختم شده دلیلشم فقط این دوست عزیزمون
مجید هست که برای افزایش تعداد کامنت هاش میشینه تک تک کامنت ها رو جواب میده و جو دوستانه رو خراب کرده. وگرنه من علی رغم اینکه چندین سال سایت پدال رو سر میزنم هیچ علاقه ای برای کامنت گذاشتن ندارم و نداشتم…چون با بالا رفتن آمار کامنت ها جایزه ای میدن نه نظر کسی درمورد اطلاعات اون فرد تغییر میکنه…
Madjid
۲۴ آبان ۱۳۹۵آره میان مکلارن رو بدزدن بهش موتورسازی یاد بدن !!!???????
بگن اینقدر یک موتور رو روی 10 تا ماشین ننداز !!
ONE MAN ARMY
۲۴ آبان ۱۳۹۵قهرمان سنگین وزن جنگ اسب بخار کمپانیای خودروسازی
حميد
۲۴ آبان ۱۳۹۵نمیدونم هی میگند مثبت فکر کن خوب کار کن ولی نمیدونم چرا هر چی مثبت به دنیا نگاه میکنیم و سخت کار میکنیم نمیشه چنین ماشینهایی بخریم
GOD BLESS AMERICA
۲۵ آبان ۱۳۹۵آخه چرت میگن تا مردم عوام رو آروم نگه دارن.
ASA
۲۴ آبان ۱۳۹۵وقتی فهمیدم نیسان با شیش سیلندر شتاب 2.7 ثانیه زده، حالم از ویرون به هم خورد، اصولا 6 سیلندر غیرفعال داشت در برابر گودزیلا، اما این داستان توی سرعت بالا عوض میشد
از طرفی رخ ویرون اصلا برام جذابیت نداشت، کلن بوگاتی رو دوست نداشتم دیگه
ولی وقتی شیرون رو دیدم، نظرم عوض شد
واقعا زیباست
قدرت و توان فوق العاده داره
حسین
۲۴ آبان ۱۳۹۵من اگه اینو داشته باشم بعد چند وقت میفروشم و یه مکلارن f1 میخرم.
شاید همه سری های مک لارن! ولی اول f1
مهدی
۲۵ آبان ۱۳۹۵از نظر من مزخرفترین هایپرکار موجوده
16 سیلندر 8 لیتر حجم چهار توربو و هزارتا رادیاتور خب که چی بشه؟! چیزی که مشخصه اینه که این ماشین رو باید رو اسفالت روند نه خطوط هوایی و مصلما چه تو پیست چه تو خیابون مثل خرس گنده از رقیباش عقب میمونه تو لذت رانندگی هم فکر نمیکنم برتر از ماشینی مثل لافراری باشه. هدف صرفا نهایت تجمل بوده اون هم به روش احمقها
GOD BLESS AMERICA
۲۵ آبان ۱۳۹۵جناب برادر یادت باشه فولکس واگن با بوگاتی ویرون رقابت هایپرکارها رو وارد یک سطح کاملا جدید کرد.
و هم اکنون نیز با شیرون این راه رو ادامه میده.
باید تو کلاس سوپراسپرتها و هایپرکارها بوگاتی رو به چشم یک معلم سخت گیر نگاه کرد که باعث پیشرفت و تعالی شاگردانش میشه.
اما من حتی اگه ثروتمندترین فرد جهان هم باشم باز پول بی زبون رو به امثال بوگاتی نمیدم. :-)
MjM
۲۵ آبان ۱۳۹۵سلطان بدون منازع امپراطوری خودروهای درونسوز…
فرزاد
۲۵ آبان ۱۳۹۵اینو داش منصوری ی دستی بهش بکشه …
اسمی میشه ….
ما که منتظریم….
داش منصوری یالا…..
ما کربن میخوایم یالا….
????
سعید
۲۵ آبان ۱۳۹۵این ماشین برای رانندگی نیست، من اگه اینقدر پول داشتم حتما میخریدم، بعد توی سالن خونه که حتما خیلی خونه مجللی هم هست یه سکو میساختم اینو روش قرار میدادم، به شخصه اطمینان دارم این مدلها در صد سال آینده به شدت کلاسیک خواهند شد و داشتن یه نمونه کار نکرده مثل سرمایه گذاری و خرید یه تابلو نقاشی کلاسیک میمونه که نوه ها و نتیجه ها برای گذاشتن همچین میراثی به روح آدم درود میفرستن، اگه اینطوری نگاه کنی قیمت ۲/۷ میلیون دلاری اصلا زیاد نیست، البته بنظرم ارزش کلاسیک ویرون در آینده از شیرون بیشتر خواهد بود…
احمد باقری
۲۶ آبان ۱۳۹۵این ماشین، اسطوره ای معرکه است، انصافا همه چیز داره، از طراحی، زیبایی، استایل، قدرت، شتاب. همه چی تمومه.
Roozbeh
۱۳ آذر ۱۳۹۵چرا وقتی ۵۰۰ رو کیلومترش نوشته ۴۶۰ تا میتونه بره؟ ویرون هم ۴۵۰ نوشته ولی ۴۳۱ تا تونست بره. چرا اصلا همه ماشینا اینجورین؟
R
۲۶ شهریور ۱۳۹۶سلطان ماشینا