همانطور که میدانید در سری مطالب “بررسی اجمالی” نگاهی کوتاه و کلی به خودروهای مختلف دنیا میاندازیم. در این قسمت سراغ مدل ۲۰۱۷ بیوک لاکراس دوستداشتنی رفتهایم. با ما همراه باشید.
امروزه سدانهای اندازه بزرگ محبوبیت و اقبال گذشته را ندارند. سلیقه مردمِ بازارهای مختلف دگرگون شده و مخصوصاً در قاره اروپا خودروهای کوچک و جمعوجور طرفدار بیشتری پیدا کردهاند. بااینوجود هنوز هم گزینههای خوبی در این سگمنت به چشم میخورد که لاکراس (LaCrosse) قطعاً یکی از آنهاست. این سدان بزرگ درواقع پرچمدار محصولات کمپانی بوده و یکی از اصیلترین خودروهای آمریکایی به شمار میرود.
مدل ۲۰۱۷ از چند جهت قابلتحسین است اما یک نکته منفی بزرگ دارد: به دلیل تمرکز بیشتر روی مسائل بنیادی و پایهای، یکسری موارد جزئی با کملطفی مواجه شده و امتیاز کلی خودرو را پایین آوردهاند.
لحظه ورود به اتاق طراحی زیبا و شناور بخشهای مختلف توجهتان را جلب میکند اما با نگاهی دقیقتر چندین نکته منفی ازجمله کیفیت پایین موارد بکار رفته در داشبورد و کنسول میانی، تزئینات با طرح چوب و دوخت مصنوعی موجود در بخشهای مختلف بهسرعت موجب دلسردیتان میشود. در ردیف عقب فضای پا، نشیمن و شانه خوب است اما افراد قدبلند باید سر خود را کاملاً پایین بیاورند. اتاق در مسیرهای بزرگراهی سکوت و آرامش قابلقبولی دارد اما در سطوح ناهموار ورق کاملاً برمیگردد. لوگوی قدیمی کمپانی در مرکز فرمان کاملاً کهنه جلو میکند و بهتر بود بجای آن از نمونه رنگی موجود در جلوپنجره استفاده میکردند. دستهدنده اقتباسی از بامو هم زیاد با اجزای دیگر متناسب نیست. این چند موردِ بهظاهر کوچک سهم زیادی در افت نمای کابین داشته و حس بدی در سرنشین ایجاد میکنند. درمجموع میتوان گفت فضای اتاق با وجود طرح و شکل زیبا و عایقبندی مناسب کیفیت چندان جالبی ندارد و کمی دلتان را میزند.
برای مدل جدید فهرست بلندبالایی از تجهیزات مختلف تدارک دیده شده که سامانه اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر لمسی، وایفای هاتاِسپات 4G LTE، صندلیهای برقی، ورود بدون کلید و دوربین پشتیبان تنها قسمت کوچکی از آن هستند.
در بخش فنی، بیوک تغییرات زیادی اعمال کرده که ازجمله آن میتوان بهبود سواری، بهبود عملکرد سامانه چهار چرخ محرک و کاهش وزن ۳۰۰ پوندی (۱۳۶ کیلوگرمی) را نام برد. زیر کاپوت بلوک ۳.۶ لیتری شش سیلندر V شکل ۳۱۰ اسب بخاری و ۳۸۲ نیوتونمتری (افزایش به ترتیب ۶ و ۲۴.۴ واحدی) آرمیده که با کمک جعبهدنده هشت سرعته خودکار، ثبت شتاب اولیه را در ۶.۱ ثانیه (۰.۵ ثانیه سریعتر از مدل پیشین) ممکن میسازد و برای گذراندن لاکراس از مرز یکچهارم مایل تنها به ۱۴.۶ ثانیه زمان نیاز دارد (با حداکثر سرعت ۱۵۷.۵ کیلومتر بر ساعت). این سدان بزرگ آمریکایی در یکصد کیلومتر شهری، جادهای و ترکیبی به ترتیب ۱۱.۷۶، ۸.۱۱ و ۱۰.۲۲ لیتر بنزین میسوزاند (ارقام EPA برای نمونه AWD) که نسبت به ابعادش قابلقبول به نظر میرسد. سایر اعداد و ارقام آن نیز به شرح زیر است:
عملکرد اِسکایپاد (Skipad): بهبود ۰.۰۱ واحدی – شتاب جانبی ۰.۸۴ جی (میانگین)
آزمایش figure-eight (طی مسیری به شکل عدد هشت انگلیسی): بهبود ۰.۳ ثانیه ای – زمان ۲۶.۸ ثانیه، شتاب جانبی ۰.۶۶ جی (میانگین)
شاسیِ موسوم به Epsilon II وضعیت بسیار خوبی داشته و سبب بهبود هندلینگ شده است. لاکراس با وجود ابعاد بزرگ خود در شرایط پرفشار اصلا کم نیاورده و مانند یک سدان اسپورت عمل میکند. فرمان پذیری به خوبی انجام میگیرد و تنها در صورت محدودیت شدید فضا، با اندکی کم فرمانی مواجه میشوید. سامانه کنترل پایداری هم با حضور زیرکانه خود آرامش خوبی برای اتاق به ارمغان میآورد.
علیرغم کاهش وزن بیش از یکصد کیلوگرمی، ترمزها هنوز هم آنطور که باید و شاید قوی و مطمئن نیستند. مسافت لازم برای توقف از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت، نسبت به نسل قبل ۱۰ فوت (۳.۰۴ متر) بیشتر شده است. با توجه به نوع شاسی و میزان تحمل شتاب جانبی در اِسکایپاد و figure-eight به نظر میرسد مشکل اصلی نوع لاستیکها بوده و بیوک باید فکری به حالشان بکند.
سراغ قیمت میرویم. لاکراس جدید در مدل پایه حداقل ۳۳.۰۰۰ دلار میطلبد. اگر هم امکانات بیشتری بخواهید میتوانید نسخه پریمیوم را با بهای اولیه ۴۱,۹۹۰ دلار انتخاب کنید. شاید عدهای این رقم را زیاد دانسته و سراغ امثال کیا کادنزا بروند، اما حقیقتاً این کجا و آن کجا! سعی کنید در صورت امکان هرگز مرتکب چنین اشتباهاتی نشوید.
بهطورکلی بیوک لاکراس ۲۰۱۷ نسبت به مدل قبلی پیشرفت زیادی کرده، اما هنوز هم بواسطه عدم توجه به یکسری جزئیاتِ کوچک جای بهبود دارد. تنها با یک فیس لیفت مناسب میتوان تمامی موارد آزاردهنده را حذف و آن را تبدیل به مرکبی دلنشین و دوستداشتنی کرد. امیدواریم بیوک این مورد را در نظر داشته و در سالهای آینده با جدیت بدان بپردازد.
نوع خودرو: سدان اندازه بزرگ / چهار درب / پیشرانه جلو
ظرفیت: پنج نفر
وزن خشک: ۱۶۹۲.۸ کیلوگرم
تقسیم وزن: ۵۹ درصد جلو / ۴۱ درصد عقب
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر): ۵۰۱۶.۵ / ۱۸۶۶.۹ / ۱۴۶۰.۵
فاصله بین دو محور: ۲۹۰۵.۷ میلیمتر
پیشرانه: ۳.۶ لیتری V6 – دارای ۲۴ سوپاپ – DOHC
حداکثر قدرت: ۳۱۰ اسب بخار
بیشینه گشتاور: ۳۸۲ نیوتونمتر
جعبهدنده: هشت سرعته خودکار
شتاب صفر تا یکصد کیلومتر بر ساعت: ۶.۱ ثانیه
زمان طی مسافت یکچهارم مایل: ۱۴.۶ ثانیه
متراژ ایست از ۹۶ کیلومتر بر ساعت: ۳۷.۴ متر
آزمون figure-eight: 26.8 ثانیه – ۰.۶۶ جی (میانگین)
متوسط شتاب جانبی قابلتحمل: ۰.۸۴ جی
میزان انتشار دیاکسید کربن: ۲۲۲.۶ گرم در کیلومتر
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۹ بهمن ۱۳۹۵مقایسه ی کیا و بیوک … آخه برای چی ؟! این مقایسه اصلا عقلانیه ؟!
بیوک یک برند لوکسه. به قول خودشون یک برند upscale یا سطح بالا
کیا یک برند مردمی و عامه پسند.
مثل این میمونه من بگم :
سراغ قیمت میرویم.” بنز S class” جدید در مدل پایه حداقل “100000” دلار میطلبد. اگر هم امکانات بیشتری بخواهید میتوانید نسخه پریمیوم را با بهای اولیه “130000” دلار انتخاب کنید. شاید عدهای این رقم را زیاد دانسته و سراغ امثال “فولکس واگن پاسات” بروند، اما حقیقتاً این کجا و آن کجا! سعی کنید در صورت امکان هرگز مرتکب چنین اشتباهاتی نشوید.
.
آخه این 2 تا چه ربطی دارن به هم؟!؟
فورد
۹ بهمن ۱۳۹۵طراحیه زیبا شتاب عالی قیمت مناسب قدرت ابهت دیگه چی می خواین بیوک یاد اور کیفیتو قدرته یاد بیوک b3 بخیر که با 140 تا لاستیک جلومون ترکید اما از روی صداش متوجه شدیم
(ali (CHEVY NOVA
۱۰ بهمن ۱۳۹۵بیوک یعنی لات بودن
بیوک یعنی قلدر بودن
بیوک یعنی شیک بودن
بیوک یعنی اصالت 110 ساله بودن
بیوک یعنی رودمستر 1954
بیوک یعنی عشق
Nima
۹ بهمن ۱۳۹۵لاکراس هم قیمت کادنزا هست عزیز.
ونوم اف۵
۹ بهمن ۱۳۹۵خدمت اقا مجید سلام عرض میکنم حرف شما درسته ولی به یه نکته توجه نکردی برند لوکس جی ام کادیلاک هست البته بیوک هم عالیه ولی از نظر لوکس بودن به کدی نمیرسه نکته ی دوم شما بنز اس کلاس رو با ۱۰۰ هزار دلار با پاسات مقایسه میکنی ولی نویسنده مقاله دو تا ماشین تقریبا هم قیمت رو مقایسه کرده تو رنج سی و پنج هزار
reza-a
۹ بهمن ۱۳۹۵خب آخه کیا خیلی مدل داره که با یک برند عرضه میشن پیکانتو تا k900
من چند سال پیش یک مقاله دیدم که بیوک لاکراس با لکسس ES با هیوندای آزرا مقایسه کرده بود
ونوم اف۵
۹ بهمن ۱۳۹۵یه مقاله میخوندم مربوط به شرایط اجتماعی امریکا بعد جنگ که نوشته بود مردم شروع خرید ماشین رو با شورلت تجربه میکنن بعدش با بهبود پس انداز میرن سمت بیوک و اگه مایه دار بشن کادیلاک اینو گفتم تفاوت نگاه سنتی مردم امریکا به برندهای خودروسازی مخصوصا جی ام
milad
۹ بهمن ۱۳۹۵هیچی usنمیشه
(ali (CHEVY NOVA
۱۰ بهمن ۱۳۹۵میلاد جان دمت گرم
با این حرفت مشخص کردی که عاشقی
عاشق اصالت
عاشق ابهت
عاشق قدرت
مهراب
۹ بهمن ۱۳۹۵خیلی دل نشینه
یه امریکایی اصیل با خصلتهای اروپایی
حمیدرضا
۹ بهمن ۱۳۹۵زیبا و با ابهت لذت سواری یعنی بیوک حالا یه جاهایی به نظر ارزون بیاد مگه مهمه بیوک از قدیم یعنی ماشین معمولی با کلی اپشن الانم همینه البته کادیلاک نمیشه ولی از شوی لوکس تره مصرفشم با توجه به قدرت و حجم موتور عالیه
AK_007
۹ بهمن ۱۳۹۵از بغل خیلی خوشگله
ali
۱۰ بهمن ۱۳۹۵نسل قبلشو با یه مدل تویوتا و جنسیی مقلیسه کرده بودن.. تویوتا اول جنسیس دوم و بیوک سوم شده بود… بعضی ها چنان امریکایی امریکایی میکنن انگار با بنتلی طرفن ! داداش رقابت سنگینه! ژاپنی ها و کره ای ها با کارایی و قیمت خوبشون خیلی وقته بازار امریکا رو گرفتن… حالا دلت رو خوش کن به اسم امریکایی…
(ali (CHEVY NOVA
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ali
این رو بدون امریکاییها 1000 بار هم اخر بشن بازم عشقن
شاید شما فردی هستی که هر شرکتی که مدلی ازش پیروز شد سریع طرفدار اون بشی اما دوستان امریکایی باز به عشقشون وفادارن حتی اگه سوم بشن
پس شما همون کاری رو که صلاح میدونی انجام بده و یه فردی کار نداشته باش