بیوک

بیوک اَوِنیه و بازگشت به دنیای خودروهای لوکس

نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۵: درحالی‌که تا الآن مدل لاکراس (LaCrosse‌) پرچم‌دار محصولات کمپانی بیوک محسوب می‌شد، جنرال موتورز بار دیگر طرفداران این برند را به وجد آورده است و با ساختن سدان کانسپت اَوِنیه (Avenir) و رونمایی آن در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۵ همهٔ ما را شگفت‌زده کرده است. این خودرو در واقع نمونه تکمیل شده مدل‌های الکترا، ریویرا و پارک اوِنیو می‌باشد.

2015 Buick Avenir Concept
۲۰۱۵ Buick Avenir Concept
کلمه اَوِنیه (Avenir) در زبان فرانسوی به معنای آینده می‌باشد که به‌راستی توصیف کاملی از این خودرو است. این سدان بزرگ طولی معادل ۵۲۰ سانتیمتر و عرضی معادل ۱۹۳ سانتیمتر دارد و گنجایش چهار نفر را داراست. این خودرو از یک پیشرانه تزریق مستقیم نسل جدید V6 با قابلیت فعال‌سازی و غیرفعال کردن سیلندرها بهره می‌برد. بیوک هیچ اطلاعات دقیقی در رابطه با قدرت این پیشرانه مطرح نکرده است و امکان دارد با توجه به اندازه اَوِنیه از یک یا دو توربوشارژر در این خودرو استفاده شود که به عنوان گل سرسبد بیوک، استفاده از چنین پیشرانه‌هایی جهت تولید قدرت بیشتر از ارزش والایی برخوردار است.
2015 Buick Avenir Concept Detroit
۲۰۱۵ Buick Avenir Concept Detroit
هم‌چنین جنرال موتورز پیشرانه V6 با توربوشارژر دوقلو را نیز که از کادیلاک CTS-V اسپرت و ATS-V به عاریت گرفته شده است را در این خودرو به کار خواهد برد. قدرت این پیشرانه به وسیله جعبه‌دنده ۹ سرعته اتوماتیک به تمام چرخ‌های خودرو توسط یک سیستم کلاچ دوگانه منتقل می‌گردد. در بخش تعلیق خودرو از یک سیستم قابل تنظیم توسط راننده و با نوسانات کم استفاده شده است که با چرخ‌های ۲۱ اینچی مرتبط می‌شوند.

2015 Buick Avenir Concept
۲۰۱۵ Buick Avenir Concept
2015 Buick Avenir Concept
۲۰۱۵ Buick Avenir Concept
شاید بتوان گفت بیش از ویژگی‌های فنی اَوِنیه به ویژگی‌های ظاهری آن توجه شده است. برای مثال در بخش عقب کابین و مسیر سقف خودرو با ویژگی‌های متمایزی روبرو می‌شویم و هم‌چنین پیش آمدگی‌های (حدفاصل سپر جلو تا چرخ‌های جلو و حدفاصل سپر عقب تا چرخ‌های عقب) جلو و عقب خودرو کوتاه‌اند. از جمله ویژگی‌های برجسته دیگر این خودرو می‌توان به جلوپنجره آبشار مانند سنتی آن و نوار افقی‌ای که از لوگوی سه سپر بیوک می‌گذرد، اشاره کرد.

2015 Buick Avenir Concept
۲۰۱۵ Buick Avenir Concept
در رابطه با طراحی بخش جلوی خودرو، بیوک اعلام کرده است که این جلوپنجره برگرفته از کانسپت گربه وحشی (Wildcat) مدل ۱۹۵۴ می‌باشد.چراغ‌های اصلی جلوی خودرو که در کناره‌های آن تعبیه شده‌اند تمام LED اند اما تغییرات اصلی مربوط به عقب خودرو می‌باشند. عقب قایق مانند اَوِنیه ما را به یاد مدل ریویرا می‌اندازند. یک جفت چراغ عریض در عقب خودرو به‌کاررفته و تا کناره‌های خودرو ادامه یافته‌اند و خطوط سپر عقب خودرو و صندوق عقب همگی به یک نقطه ختم می شوند.

2015 Buick Avenir Concept Interior
۲۰۱۵ Buick Avenir Concept Interior
2015 Buick Avenir Concept Interior
۲۰۱۵ Buick Avenir Concept Interior
2015 Buick Avenir Concept Interior
۲۰۱۵ Buick Avenir Concept Interior
طراحی کابین اَوِنیه الهام گرفته شده از طبیعت می‌باشد. یک صفحه نمایش لمسی ۱۲ اینچی که با نرم‌افزار به‌روز شده بیوک تحت عنوان IntelliLink به کار می‌رود، در وسط داشبورد به چشم می‌خورد که قابلیت اتصال به چندین دستگاه را داراست. این سیستم همچنین این امکان را فراهم می‌آورد تا راننده به دستگاه‌های موجود در خانه متصل شود و بر دوربین‌های امنیتی نظارت کند و توسط ریموت درب گاراژ را باز و بسته کند.

هم‌چنین برای تلفن‌های همراه، شارژر بی‌سیم و Wi-Fi 4G LTE از طریق OnStar در دسترس است. برای سرنشینان عقب نیز امکان استفاده از نمایشگرهای نصب شده بر روی صندلی‌ها فراهم شده است و دستگاه‌هایی را می‌توان از طریق پورت‌های USB مورد استفاده قرار داد و علاوه بر این برای تازه نگه‌داشتن هوای کابین از یک سیستم تصفیه یونی استفاده شده است. بیوک اَوِنیه کانسپت ثمره تلاش جنرال موتورز و گل سرسبد بیوک است که اگر به تولید نهایی برسد، افتخار بزرگی را نصیب دیگر برندهای لوکس جنرال موتورز خواهد کرد. [jwplayer mediaid=”۹۹۷۰۷″] [دانلود ویدئو]

مترجم: باربد حبیبی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. 4MATIC

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    این مطلبو هم پدال وهم خودرو بانک وهم وان کار وکاردات ای ار گذاشتن
    اصلا ماشین جالبی نیست

    1. عارف

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (53 ديدگاه)

      کماکان حسرت می خوریم و نگاه می کنیم!

      1. ALIUnited

        ۲۵ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (135 ديدگاه)

        خوب اگه به ایران هم می اومد بازم حسرت می خوردیم که پولش رو نمداریم بخریم واسه من که اینجوریه شمارو نمی دونم

      2. امیررضاFXX K

        ۲۵ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (26 ديدگاه)

        اخه به چیش نگاه کنیم و حسرت بخوریم واقعا باهیچ هایپری نمیشه مقایسه اش کرد یعنی درحد مقایسه با هایپرا نیست…

    2. AliZeus

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (419 ديدگاه)

      معرکه ای به خدا…جمله اول چه ربطی داشت؟
      بعدشم به سفیته فضایی میگه جالب نیس!
      بعضی ها انگار مجبورن کامنت بزارن… :/

    3. ALIUnited

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (135 ديدگاه)

      5متر و 20 سانتی متر!!!!!!!
      مگه تریلیه .
      من که خیلی از خوشم اومد کلا بیوک کارش ساختن ماشین های گندس یعنی تقربا می شه گفت ماشین های آمریکایی همشون جثه ی بزرگی دارن بجز الکتریکی ها

      1. نوید

        ۲۵ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        اینو ساخته برای اون بنده ی خدایی که قدش 198 هست
        میگم بچه ها وزنش چقدر بود؟

        1. سامان از تبریز

          ۲۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (3216 ديدگاه)

          من قدم 191 هست

    4. MAFIA

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      چرا هست 4 ماتیک.دیگه ای از آمریکا انتظار زیادی نمیره.

      1. مهدی .فقط آمریکا .فقط دوج

        ۲۵ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (89 ديدگاه)

        شما خواهشا بگو کدوم طرفی؟
        توی هر مقاله ای تا به یه برند یا کشور توهین نکنی نمیشه نه؟

  2. خاوری

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    هدف بیوک از این مدل تو کوتاه مدت بازار چینهاما تو بلندمدت میخاد رو دست رقبای بزرگ بازار بلند شه و این یعنی رونق دوباره صنعت خودروسازی جهان در عالی ترین رده تولیدی یعنی سدان های لوکس اندازه کامل :-)خیلی برای بیوک خوشحالم… این برند برای ما ایرانی ها خیلی خاطره انگیزه

    1. 4MATIC

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1051 ديدگاه)

      دقیقا باهات موافقم بیوم می خواد بازار چین رو داشته باشه ولی الان بیشتر تو چین فولکس واگن سوار می شن تابیوک

      1. شلبى

        ۲۵ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (705 ديدگاه)

        اینجورى نیست که فقط فولکس سوار شن تا بیوک، بیوک هم فروش خوبى تو چین داره

      2. فریا

        ۲۹ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (684 ديدگاه)

        چی میگی آخــه ؟!!

        نمیدونم چی بگـــم بخدا !

        فروش برند لوکس رو با برند ارزان قیمت مـــقایسه میکنی ؟!!!!

        کامنتات خیلی جالبن ;-)

  3. had

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    از همه طرف زیبا و جذابه. کلاً من بیوک رو خیلی دوس دارم مخصوصاً طراحی های داخلیش خیلی خوشگله.

  4. 4MATIC

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    ابروی هرچی کانسپته برده خداییش بااون جلوپنجرش

  5. saeed.shariati

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (477 ديدگاه)

    میخواستم به یه چیز جالبش تو کامنتم اشاره کنم اما دیدم همه جاش جالبه;-)

  6. شلبى

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (705 ديدگاه)

    بسیار زیباست و برخلاف بعضى از کانسپت ها تولیدش دور از ذهن نیست و به واقعیت نزدیک،پشتش از جلوش امریکایى تره
    با وارد شدن کادیلاک و بیوک به این کلاس خودرویى خلأ نبود امریکایى ها در این کلاس پر میشه
    فقط در متن نوشته شده استفاده از پیشرانه v6 با توربوشارژر دوقلو که از cts-v به عاریت گرفته شده)) مگه موتور cts-v موتور هشت سیلندر 6.2 سوپرشارژر نیست ؟؟

    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (810 ديدگاه)

      شلبی جان همونطوری که تو متن نوشتم CTS V اسپورت و ATS V،باید گفت پیشرانه ی 3.6 لیتری با دو توربو هم تو CTS استفاده شده و هم ATS البته از سنوات گذشته اما الان که CTS V جدید موتور LT4 قدرتمند تری رو استفاده میکنه بیشتر تو ATS اون یکی موتور استفاده میشه.
      اما بازم میگم تو نسل های گذشته ی CTS V از اون 3.6 استفاده شده.
      ممنون از دقتت شلبی عزیز.

      1. شلبى

        ۲۵ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (705 ديدگاه)

        ممنون باربد جان از توضیحت، دیگه داشتم از سایت پدال دلخور میشدم که از کانسپت فولکس واگن و اینفینیتى مطلب گذاشت ولى از بیوک نه که شما زحمت این مطلبو کشیدى و اونو روى سایت گذاشتى
        به نظرم اگه یه موتور هشت سیلندر هم براش در نظر بگیرن بهتر میشه و رقابتش با رقباش در سطح بهترى قرار میگیره، به هر حال امیدوارم که به تولید انبوه برسه
        ارادت

    2. فریا

      ۲۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (684 ديدگاه)

      3.6 twin turbo توی ATS-V و CTS VSport هـــست .

      CTS-V با CTS-Vsport فــرق داره .

    3. فریا

      ۲۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (684 ديدگاه)

      موتور V6 مذکور الان هم توی CTS استفاده میشه نه فقط توی نسل قبلی .

  7. مهران72

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام.به نظر من که خیلی قشنگ شده.
    از نمای بغل به خصوص دماغه شبیه بی ام و سرس 4 یا شیشه،البته اگه صندقشو نبینید.
    در کل خوبه.
    این تکنولوژی از کار انداختن سیلندر ها فوق العادست.اگه یکم روش کار بشه میتونه نیاز آینده رو براورده کنه.

  8. ناصر ساتیا

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    حال کردیم دمشون گرم فقط این جلو پنجرش مثل لیفان ارم شبکه 3داره اینو بگین عوضش کنن طراحی داخل وخارج 20 یه نظر از نمای پشت شبیه پانامرا میباشد جلوشم bmw

  9. farzad

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    این روزا امریکایی های کولاک میکنن

  10. علی

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (209 ديدگاه)

    خدای ماشین خودشم بیوک و امریکا فقط باید احترام گذاشت وسکوت

  11. Ghost

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (168 ديدگاه)

    تو این کانسپتای اخیر این یکی واقعا عالیه ! /m\

  12. رسول

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (66 ديدگاه)

    واقعا محشره ادم اینو نگاه میکنه اس500 یادش میره

    1. امیر محمد

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (279 ديدگاه)

      اس پونصد و این!!!! اس پونصد اینو قورت میده لاستیکشم باقی نمیزاره حتی اب هم روش نمیخوره خالی خالی میخورتش
      چراغاش میرزه به کل این ماشین

      1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

        ۲۵ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (810 ديدگاه)

        امیرمحمد جان بنده هیچ ادعایی ندارم چه در مورد اونیه چه S500 اما هنوز هیچ مقایسه ای بین این دو صورت نگرفته شما این قدر با اطمینان صحبت میکنید.تکنولوژی به کار رفته در این خودرو کم چیزی نیستا!!!!!
        البته تنها بیوک نیست و بلکه در اصل کادیلاک برنامه هایی برای بنز داره.
        جسارت نباشه امیرمحمد جان ولی بنده ترجیح میدم در انتظار آینده باشم و به قول میلاد عزیز:
        آینده همه چیز را مشخص خواهد کرد.
        ارادتمندم

  13. P.G

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (489 ديدگاه)

    اگر بخایم منصفانه نگاه کنیم تو بعضى از قسمت هاش مثل کنسول وسط،طراحى صندلى ها و درهاى عقب،طراحى عقب خودرو و … از بعضى از مدل هاى بنز مثل S500 یا AMG GT الهام گرفته شده اما با این حال براى من جالب و دوست داشتنیه،البته اگر با همین طراحى و کیفیت به خط تولید برسه!
    به نظر من بیوک با معرفى این مدل میخاد بازخورد مشترى ها رو در رابطه با بازگشتش به کلاس خودروهاى لوکس ارزیابى کنه و همچنین یه زبان طراحى براى خودش در این کلاس به دست بیاره

  14. در آرزوی vanquish

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    پشتش خیلی زشت بود اما طراحی داخلیش معرکه است.

  15. احسان(احسان سابق)

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    کاملا مشخصه رقیب سری 7 و کلاس اس هست.بیوک و جنرال موتورز باید خیلی سخت کار کنن و زمان و هزینه رو بخوبی صرف کنن

  16. godfather

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (196 ديدگاه)

    شورش یانکی ها
    جای یانکی ها تو ایران خالیه

  17. s.class

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (99 ديدگاه)

    بابا دوستان تورو خدا یکم فکر کنید حداقل بعد یه چیزی بتایبید

    آخه s.class و این اصلا باهم قابله مقایسه ان؟؟؟؟آقارسول شمارو میگم….

    بابا بیوک با این تازه میخواد اگه بشه و بتونه لوکس سازی کنه حالا کو تا لوکس ساختن

    بیوک تازه میخواد اگه بشه شروع کنه درحالی که سالهاست که دیگه رو s.class بنز ماشینی نیومده و نمیاد اگه هم بیاد بازم نمیتونه ارزش معنویه s.class رو داشته باشه

    و…………..

    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۲۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (810 ديدگاه)

      دوست عزیز برند با تجربه ی بیوک از قدیمی ترین برندای لوکس ساز آمریکا و جنرال موتورزه.رقابت با بنز اس کلاس برای بیوک دور از ذهن نیست.نمیدونم ارزش معنویه دیگه چه صیغه ایه!
      ولی بازم میگم من منتظر رقابتشون هستم و الان نظری نمیدم و در واقع چنین اجازه ای رو هم به خودم نمیدم که از روی تعصب حرف بزنم.

  18. سهیل

    ۲۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    بدجوری
    شبیه لاک پشته!!

  19. Amir buick

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بیوک یک برند خیلی باسابقه در امریکا و حتی در دنیا هست و توانایی اینو داره که بتونه با برندهایی مثل بنز و بی ام و رقابت کنه همانطور که در گذشته ثابت کرده خودرو سازان امریکایی مثل جی ام در دهه ۵۰ ۶۰ و ۷۰ میلادی به جرات میشه گفت تمام بازار خودرو رو در کنترل خودشون داشتن ولی بعد از دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی بعلت مدیریت اشتباه و تغییر معیار های طراحی باعث افت فروش ومحبوبیتشون شد بعلت کوچک شدن تدریجی سایز خودروها و ضعیف تر شدن انجین ها که از یک خودروی امریکایی انتظار نمیرفت ولی بعد از شروع قرن بیست و یکم به این ضعف توجه شد و باعث چرخش مسیر کمپانی ها به مسیر گذشته شد ولی بعلت بحران مالی در سال ۲۰۰۸ کمپانی ها نتونستن بخوبی به دوران اوجشون برگردن و طی چند سال گذشته حرکت هایی صورت گرفته که نشون میده به ارامی دوباره خودروسازان امریکایی دارن به دوران اوج خودشون نزدیک میشن.
    اون بک گراندی که همه از ماشین های امریکایی توی ذهنشون دارن ابعاد بزرگ ،انجین های پر قدرت و حجم بالا و زیبایی و ابهتشون هستش و دور شدن از این مسیر یعنی شکست خودروساز امریکایی پس در نتیجه دوستانی که نظر میدن اینها رو مد نظر داشته باشن و لطف کنن از روی قصد و غرض نظر ندن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا