چین یکی از مهمترین بازارهای بیوک است و به همین دلیل تعجبی ندارد که این شرکت برای رونمایی از کراساوور تمام الکتریکی کانسپت خود که Enspire نام دارد، نمایشگاه خودروی پکن را انتخاب کند. حال پیش از آغاز نمایشگاه پکن، بیوک پس از انتشار یک تیزر، این کانسپت را بهصورت آنلاین معرفی کرده است. بیوک از این کانسپت برای نشان دادن برداشتی فوقالعاده از زبان طراحی کنونی خود استفاده کرده است؛ بنابراین در نمای جلویی Enspire درحالیکه هنوز هم تشابهاتی با مدلهای انکلیو و لاکراس دیده میشود اما جلوپنجرهای عریض که با ورودیهای هوای اسپرتی احاطه شده است به همراه کاپوت عضلانی و چراغهای LED باریکی که خطی کرومی از درون آنها تا داخل جلوپنجره کشیده شده، نمایی تهاجمی را ایجاد کردهاند.
استایل اسپرت Enspire به دیگر قسمتها هم کشیده شده است چراکه در نمای جانبی نیز بدنهای پویا به همراه خط سقف شیبدار و گلگیرهای عضلانی عقب دیده میشود. در این قسمت همچنین آینههای جانبی دوربینی و رکابهای آئرودینامیک هم به چشم میخورد. در نمای عقبی اما به جهت هماهنگی با طراحی قسمت جلو، چراغهای باریکی با یک خط کرومی سراسری داخل آنها کار شده است. از دیگر ویژگیهای ظاهری نمای عقبی Enspire هم میتوان به ورودیهای هوای عمودی، اسپویلر روی سقف و سپری که در ارتفاعی پایینتر از حد معمول قرار گرفته است اشاره کرد.
بیوک فعلاً تنها دو تصویر از داخل کانسپت Enspire منتشر کرده است و آنرا کابینی جادار توصیف کرده که ترکیبی از مهندسی بدیع را با رنگهای ساده و ویژگیهای ظریف ارائه میکند. بااینحال هرچند تصاویر داخلی نمای چندان مناسبی از کابین Enspire را ارائه نمیکنند اما کاملاً واضح است که این کانسپت از کابین کاملاً پیشرفتهای برخوردار است زیرا در آن یک صفحه آمپر دیجیتالی، نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و نمایشگری در بخش پایینی دیده میشود که قسمتهایی مانند گرمکن صندلیها از طریق آن کنترل میشود.
علاوه بر این، بیوک در کانسپت Enspire تکنولوژیای را ارائه کرده که کل شیشهٔ جلو را به یک نمایشگر سربالا تبدیل میکند. این یعنی برای اطلاع از ناوبری هرگز نیازی نیست که راننده چشم خود را از جاده بردارد زیرا فناوری واقعیت مجازی بهراحتی مسیر درست را پیش روی راننده به نمایش درمیآورد. از سوی دیگر، بیوک در کابین این کانسپت ترکیبی از تریم چوب طبیعی و جیر به همراه نورپردازی داخلی را هم ارائه کرده است.
همانطور که در ابتدا اشاره شد، کانسپت Enspire از قوای محرکهٔ تمام الکتریکی استفاده میکند که شامل دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۵۵۰ اسب بخار میشود. این نیرو به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند و ماشین را ظرف چهار ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت میرساند. هنوز اطلاعاتی از باطریهای Enspire منتشر نشده است اما به گفتهٔ بیوک، این کراساوور تمام الکتریکی میتواند با یکبار شارژ کامل باطریهایش مسافتی تا ۶۰۰ کیلومتر را طی کند. قوای محرکهٔ این کانسپت علاوه بر قدرت بالا و بُرد زیاد، از مزیت شارژ بیسیم و سریع هم برخوردار است تا جایی که ۸۰ درصد از باطریهای آن ظرف تنها ۴۰ دقیقه شارژ میشود.
F۲۲RAPTOR
۳۱ فروردین ۱۳۹۷کابینش خیلی خشکله
ولی هیچ کدوم به داشبورد تیبا و ۴۰۵ جدید نمیرسه??
فورد
۳۱ فروردین ۱۳۹۷یادی هم کنیم از دوستان سانتافه باز که الان میان میگن شبیه سانتافه شده
maximus
۳۱ فروردین ۱۳۹۷مشخصاتش برای یک ماشین الکتریکی خیلی خوبه
80 درصد باتری در 40 دقیقه
600 کیلومتر پیمایش
0 تا 100 در 4 ثانیه
550 اسب بخار قدرت
ماشین های الکتریکی تا اینجا خیلی خوب جلو آمدن … دور نیست اون روزی که شرکت هایی مثل همین بیوک خودروهایی با زمان شارژ زیر 5 دقیقه و سقف پیمایش بالای 1000 کیلومتر رو عرضه کنند
Sajjad
۳۱ فروردین ۱۳۹۷عجب ظاهری
خداییش کف بر شدم
فرمونش چقدر خوشگله
دوران اوج، سلامی دوباره…
مهران
۳۱ فروردین ۱۳۹۷بیوک و کادیلاک دارن دوباره به دوران طلایی میرسن
Mercede kaviani
۳۱ فروردین ۱۳۹۷با سلام به دوست عزیز امیر دهقان
وتشکر از مطلب عالی شما در مورد اتوموبیل الکتریکی بیوک
این زمان در سوپر خازن های گرافنی زیر 10 دقیفه است عمر وهزینه بسیار پایین تر نسبت به نسل فعلی باترهای لیتیوم
باتشکر دوستدار شما مرسده کاویانی
Saman
۳۱ فروردین ۱۳۹۷با ساخت چنین خودروهای پیشرفته ای دیگه متاسفانه باید کم کم با پیشرانه های دوست داشتنی درون سوز خداحافظی کنیم :-(
ehsan
۳۱ فروردین ۱۳۹۷خانم کاویانی چی از ابرخازن گرافنی میدونی؟
وقتی راجع به چیزی اطلاعات کامل نداریم بهتره راجع بهش اظهار نظر نکنیم