بیوک

بیوک کسکادا کانورتیبل، هدیه‌ای از سوی اوپل

دو بازوی آلمانی و آمریکایی جنرال موتورز، یعنی اوپل و بیوک، در یک مشارکت جدید باعث تولد خودرویی کانورتیبل شده‌اند. خودرویی که از روی پلتفرم جمع‌وجور اوپل آسترا ساخته شده و پس از ۱۵ سال تبدیل به تنها خودروی روباز حال حاضر بیوک می‌شود. بیوک کسکادا خودروی جدید محسوب نمی شود و در نگاه نخست و بدون توجه به نشان آن، با اوپل کسکادا مو نمی‌زند و ممکن است حتی اشتباه گرفته شود.

2016 Buick Cascada
۲۰۱۶ Buick Cascada
درحالی‌که ویژگی‌های اوپل کسکادا در نسخه بیوک آن تقریباً دست‌نخورده باقی مانده‌اند، خروجی موتور برای تطابق با نیازهای بازار آمریکا کمی افزایش را نشان می‌دهد. در سینه این خودرو یک پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو انجام وظیفه می‌کند که ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر (در حالت اوربوست تا ۳۰۰ نیوتن متر) گشتاور، خروجی آن است.
2016 Buick Cascada
۲۰۱۶ Buick Cascada
در حال حاضر این موتور ویژه تنها در نسخه بیوک کسکادا استفاده می‌شود. این خودروی دیفرانسیل جلو با گیربکس شش سرعته اتوماتیک ارائه می‌شود. سیستم تعلیق هایپر استروت جنرال موتورز در محور جلو برای مقابله با گشتاور بالای خودرو بکار گرفته شده است. چرخهای ۲۰ اینچی آلومینیومی این خودرو نیز برای جلب توجه کافی هستند.
2016 Buick Cascada
۲۰۱۶ Buick Cascada
کسکادا و سدان ورانو از یک پلتفرم استفاده می‌کنند. در حالی که هیچ نقطه اشتراکی در ظاهر ندارند. کسکادا البته کمی کشیده‌تر و عریض‌تر است. چهار صندلی برای چهار سرنشین تعبیه شده اما در مقایسه با کرایسلر ۲۰۰ کانورتیبل، صندلی‌های عقب برای بزرگسالان فضای کمتری دارند.
2016 Buick Cascada
۲۰۱۶ Buick Cascada
سقف نرم پارچه ای کسکادا را می‌توان در ۱۷ ثانیه باز کرد. حتی در زمان حرکت خودرو تا سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت نیز، مکانیزم بازشونده الکتریکی سقف، عمل می‌کند اما در سرعتهای بیش از آن برای جلوگیری از آسیب ساختار سقف، این مکانیزم از کار می‌افتد.
2016 Buick Cascada
۲۰۱۶ Buick Cascada
فضای داخلی بیوک اندکی لوکس‌تر و مرغوب‌تر از نسخه اوپل آن می‌باشد. تغییرات جزئی در چراغ‌ها و استفاده از LED در لامپهای روزتاب آن‌ها نیز صورت گرفته است.
2016 Buick Cascada Interior
۲۰۱۶ Buick Cascada Interior
2016 Buick Cascada Interior
۲۰۱۶ Buick Cascada Interior
سیستم تهویه ویژه و صندلی و فرمان گرم شونده، اجازه می‌دهند تا در فصول سرد سال هم بتوان سقف خودرو را باز نمود. یک سیستم ایمنی در هنگام واژگونی نیز در این خودرو وجود دارد که هر زمان زاویه جانبی خودرو بیش از حد استاندارد رسید، دو ستون به‌صورت فوری در قسمت عقب خود از جای خود خارج شده و از برخورد سر سرنشینان با زمین جلوگیری می‌کنند.
فروش بیوک پس از دوره ای طولانی از رکود، در سال گذشته با ۱۴ درصد رشد همراه بود و انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۵ با ورود مدل‌های هیجان‌انگیزی نظیر کسکادا، یک شروع دوباره در انتظار این برند پیر باشد. [jwplayer mediaid=”۹۹۲۱۲″] [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. نوید

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    چقدر باحاله که صندلی های ردیف عقبش میخوابه
    این ویژگی معمولا مربوط به SUV هاست و یا بعضی سدان های بزرگ
    و برای یک خودروی کروک و کوچک غیر منظرست

    1. REZA BANIASADI

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (41 ديدگاه)

      بسیاری از سدان ها این قابلیت رو دارن
      این قابلیت فقط مربوط به suv ها نیست

      1. نوید

        ۲۱ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        منم سدان هارو ذکر کردم که
        ولی کلا کروک ها اینو ندارن

        1. عرفان

          ۲۱ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (53 ديدگاه)

          تقریبا همه ی خودرو های کوپه این قابلیت رو دارن.چیز عجیبی نیست.
          حتی هیوندای کوپه و جنسیس کوپه هم صندلی پشتشون برای افزایش فضای بار خم میشه.

        2. نوید

          ۲۱ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1525 ديدگاه)

          من دیگه هیچ حرفی ندارم
          از بس گفتین من خودم هم به کامنت اول خودم دیس دادم

        3. نوید

          ۲۱ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1525 ديدگاه)

          ولی کلا من نگفتم کوپه
          گفتم کروک

    2. MAFIA

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      برند اوپل روش باشه می خرمش ولی بیوک باشه نه!!!

      1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

        ۲۱ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (810 ديدگاه)

        حتما” چون بیوک آمریکاییه نمیخریش مگه نه؟

        1. فریا

          ۲۳ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (684 ديدگاه)

          ولــش کن باربد دیــگه … ;-)

      2. 4MATIC

        ۲۱ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1051 ديدگاه)

        اصن اول ببین می تونی بخریش بعد بیا کامنت بذار

    3. احمدرضا ب ام و

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (394 ديدگاه)

      سری 4 کروک هم میخوابه و تازه یه سیستمی داره ارتفاع صندوق رو میبره بالا برای اینکه بشه چیز های بزرگ رو جا داد

    4. 4MATIC

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1051 ديدگاه)

      دقیقا

    5. MAFIA

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      طراحی ظاهری یکم جذاب هست.ولی کنسول و داشبوردش واقعا طراحی مزخرف و خسته کننده ای داره.

      بهترین طراحی داخلی تو ماشینای آمریکایی مال کادیلاک و کوروت جدید هست.بقیشون از 20 نمره 10 رو هم نمی تونن بگیرن

  2. mir-hadi

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (45 ديدگاه)

    خوش استیله

  3. ويكي

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (144 ديدگاه)

    طراحی جدید اوپل واقعاً جذاب و بدون نقصاً

    1. پوری پوریا!

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (322 ديدگاه)

      به نظر من که طراحی اپل رو تو همه ی قسمت های ای ماشین میشه مشاهده کرد! ینی اگه مارکشو برداری به یکی نشون بدی میگه اپله!!
      بیوک هم اگه کمی توطراحی این مدل دخالت میکرد بهتر بود!

  4. ab12

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (89 ديدگاه)

    کاش اسمش یه چیز دیگه بود!!!! که اگه اومد ایران ادم روش شه بگه چی میخوام بخرم !!

  5. MAFIA

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (435 ديدگاه)

    خودرویی هست که صاحبش رو راضی نگه میداره مخصوصا اگه جوون باشه

  6. Mostafa&S

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (318 ديدگاه)

    دمش گرم ماشین خوبیه ولی کانورتیبل های از این بهتر خیلی هست

  7. یه پسر

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1134 ديدگاه)

    واقعا یه ماشین آلمانی آمریکایی چی کم داره ؟

    1. نوید

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      ژاپنی بودن رو کم داره

  8. farzad

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    زیباست

  9. 4MATIC

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    همیشه عاشق این ماشین بودم خداوکیلی عالیه بازده موتورش هم که دیگ نگو از1600سی سی 200 اسب قدرت گرفته طراحی فوق العاده عالیی هم داره
    ولی اگه موتور3000سی سی 6سیلندر با تنفس طبیعی روش بود دیگه عالی بود

  10. 4MATIC

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    ببخشید ینی الن بی ام و سری کروک وبنزE300کروک رقیب های این هستن؟؟؟

  11. 4MATIC

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    راستی یادم رفت این رقیب اسکالا کروک هم هست یا نه؟؟؟

  12. E 36

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (917 ديدگاه)

    200 اسب کمه واسه کروک
    آدمو به هیجان نمیاره!

  13. کافر مقدس

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    من از همون بچه گی هم کورسا و امگا رو شوی و بیوک صدا میکردم .

  14. محمدرضا

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    رکوردو نوشتی رکود :))

  15. مرتضی

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    روح اپل شاد فوق العاده بود هر کی با اینا گشت ور افتاد!!!

  16. parseh net30

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    اینکه آستراست

  17. علی

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (209 ديدگاه)

    عالی زیبا جمع و جور بیوک امریکاییه اخرته دیگه همه چی تمام ادم دیگه چی میخواهد

    1. نوید

      ۲۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      آفرود

  18. مرتضی

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    نسل بعدی فکر میکنه امریکاییها خودشون این همه جذابیت و طراحی برتر رو داشتند!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا