این روزها بیوک به برندی تبدیل شده که صرفاً به ساخت کراساوورهای خانوادگی نهچندان هیجانانگیز میپردازد که این برای علاقهمندان خوشایند نیست. در گذشته اما اوضاع کاملاً متفاوت بود و بیوک با سدانها و کوپههای عظیمالجثهٔ لوکس شناخته میشد. بااینحال این شرکت در تاریخ خود به ساخت خودروهای اسپرت و قدرتمند هم پرداخته است که مهمترین آنها مدل افسانهای GSX است. این مدل بر اساس بیوک GS455 ساخته شده بود که خود آن روی پلتفرم اسکایلارک شکل گرفته بود.
GSX در اصل یک پکیج هندلینگ و پرفورمنس بود که با قیمت ۱۱۰۰ دلار برای مدل GS455 ارائه میشد. GSX همچنین پاسخ بیوک به پونتیاک GTO جاج و شورلت شول SS محسوب میشد. این ماسل کار جذاب بیوک فقط در دو رنگ سفید آپولو و زرد ساترن عرضه میشد و دو گیربکس دستی وظیفه سنگین یا اتوماتیک هایدراماتیک برای آن قابل انتخاب بود. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای خاص GSX هم میتوان به گرافیک متضاد بدنه، تایرهای بزرگتر، صندلیهای گود، فرمان با ضریب متغیر، ترمزهای جلوی دیسکی و سیستم تهویه مطبوع کارخانهای اشاره کرد. ویژگی عجیب GSX هم نصب دورسنج موتور روی کاپوت بود.
اما آنچه واقعاً GSX را برجسته میکرد، پرفورمنس آن بود. زیر کاپوت این ماسل کار نیروگاه ۴۵۵ اینچ مکعبی (۷.۵ لیتری) بلوک بزرگ جنرال موتورز قرار گرفته بود که ۳۵۰ اسب بخار قدرت و گشتاور بسیار چشمگیر ۶۹۰ نیوتن متر را تولید میکرد. این بیشترین گشتاور در بین همهٔ خودروهای آمریکایی محسوب میشد و GSX این رکورد را ۳۳ سال حفظ کرد تا اینکه در سال ۲۰۰۳ دوج وایپر SRT-10 با ۷۱۲ نیوتن متر گشتاور بیوک را پشت سر گذاشت.
حال قرار است یک دستگاه GSX مدل ۱۹۷۰ با رنگ سفید آپولو به حراج گذاشته شود. گفته میشود از GSX با رنگ سفید آپولو تنها ۱۸۷ دستگاه ساخته شده که این خودرو یکی از آنها است. قرار بود این ماشین در ماه ژوئن به حراج گذاشته شود اما آن رویداد به تعویق افتاده است. قیمت این GSX مدل ۱۹۷۰ اعلام نشده اما این ماسل کار بیوک خودروی ارزانقیمتی نیست و به دلیل تولید پایین این روزها ارزش پیدا کرده است بهگونهای که نمونههای باقیماندهٔ آن با قیمتهایی بیش از ۲۰۰ هزار دلار در حراجیها خریدوفروش میشوند.
Carbonado Aventador
۱۱ خرداد ۱۳۹۹در وصف حال بیوک:
.
روزگاری ما هم ای گل چون تو یاری داشتیم
.
این چنین رسوا نبودیم اعتباری داشتیم
.
ما که امروز این چنین افتاده ایم از چشم خلق
.
روزگاری سر در اغوش نگاری داشتیم
.
ای که در فصل خزانم دیده ای با پشت خم
.
این زمستان را نبین ما هم بهاری داشتیم
.
واقعا چرا یه کمپانی که اسمشو تریلی نمیکشید و یه دوره ای عشق همه ی ماشین بازها بود ؛ به این وضعیت افتاد!!☹
car lover
۱۱ خرداد ۱۳۹۹امریکای نیکسون و ایزنهاور:بیوک جی اس ایکس و الدورادو 59
امریکای بوش و ترامپ: پونتیاک ازتک و بیوک کسکدا:\\\\\
با همین سیاستا پیش بره ده سال دیگ چیزی از اون امریکا ک اسمشو ی تریلی نمیکشید نمی مونه
سعید(تهران)
۱۱ خرداد ۱۳۹۹حرفت درسته، اول ۱۱ سپتامبر، درگیری پر هزینه و بیفایده در عراق و افغانستان، بحران مالی سال ۲۰۰۸ و الآنم تحریم کشورهای مختلف از روسیه و ایران گرفته تا چین! شاید تحریم ایران یا حتی روسیه ضرر اقتصادی بزرگی برای آمریکا نباشه ولی داستان چین فرق داره، آمریکا داره توی وضعیت بدی قرار میگیره، منم چین رو توی موضوع کرونا مقصر میدونم ولی این رویارویی شرق و غرب به نفع هیچکس تموم نمیشه، حس خوبی به آینده ندارم…
فورد
۱۱ خرداد ۱۳۹۹فقط رخ ماشین و داشته باش واویلا
Farzad
۱۱ خرداد ۱۳۹۹خودرو های کلاسیک بیوک هوش از سر آدم میبرن .
کلا خودروهای قدیمی چیزهایی تو خودشون دارن که این جدیدها ندارن .
علیx76
۱۱ خرداد ۱۳۹۹حتی اسمشون هم باحاله
فایربرد
باراکودا
الدورادو
اسم های ایتالیایی ها هم جذابه
تستاروزا
کانتاش و …
MASIHA
۱۱ خرداد ۱۳۹۹یادی بکنیم از رزیتا خانوم
تلفظ درست اسم این شرکت, بیوئیک هست که ما بهش بیوک میگیم??
Mad.z.Max
۱۲ خرداد ۱۳۹۹:))
♦Shahrukh♦
۱۱ خرداد ۱۳۹۹همه چی قدیمیش خوبه?
رفیق،غیرت،وطنپرستی،ناموس پرستی،موتورسیکلت،خودروی کلاسیک…
تا صبح میشه لیست کرد?
Hamidreza
۱۱ خرداد ۱۳۹۹کامپیوتر
تلفن همراه
هواپیما
و …
قدیمیش خوبه؟
Hamidreza
۱۱ خرداد ۱۳۹۹البته قطعا اون چیزایی که آقا شاهرخ فرمودید صحیحه!
MehdiTurbo
۱۱ خرداد ۱۳۹۹لامصب هنوزم از خیلی ماشین ۲۰۲۰ جدید و بیوکای جدید جذاب تره
ALIREZA
۱۱ خرداد ۱۳۹۹یعنی بیوک های جدید جذاب نیستن ؟
Twin H Power
۱۱ خرداد ۱۳۹۹فرمان با ضریب متغییر در سال 1970 !!!
MASIHA
۱۱ خرداد ۱۳۹۹یک دستگاه لِسابرِ تو ایران هست
عشقیه واس خودش
عششششق
♤Angus_812♤
۱۱ خرداد ۱۳۹۹بیوک باید از همون اول ماشین آمریکایی میزد(ماسلکار ها)
ولی برای رقابت با اروپایی ها دیگه وارد کلاس سدان کوچکتر و شاسی بلند شد
یه بار تو دورهمی خودرو های کلاسیک تهران یه دونه دیدم توربو شارژ روش نصب بود رانندش یه گاز داد همه نگاها برگشت سمتش
واقعا هیولای واقعی مدل های قدیمی فورد و شورولت و دوج و بیوک بودن بقیه برای خالی نبودن میدون امده بودن
گنج تویی الماس اداتو درمیاره
مهراد
۱۱ خرداد ۱۳۹۹مو به تنم سیخ میکنه
حالمو حالی به حولی میکنه احساس میکنم از نظر روحی و فکری تماما آدمو ارضا میکنه
مهراد
۱۱ خرداد ۱۳۹۹پونتیاک – پلیموث – بیوک – موستانگ – داج – شورولت
اینا دهه ۶۰ و ۷۰ رو خیلی زیبا کردن
Farzad
۱۱ خرداد ۱۳۹۹کادیلاک هم فوق العاده است ، مثلا 1960 DeVille
Saeed
۱۱ خرداد ۱۳۹۹یادی هم کنیم از Road Runner Super Bird با اون بال عقب بسیار بزرگش…….
این بیوک هم تو زمان حال هنوز جذابه!خدا میدونه موقعی که معرفی شد مردمی که اون زمان از نزدیک دیدنش چه حسی داشتن…..
Behrouz. anzali
۱۱ خرداد ۱۳۹۹بیوک ریویرا زیباترین و خلاقترین طراحی خودرو در ان زمان بود کاش ازش یه مقاله میزاشتید
benz
۱۲ خرداد ۱۳۹۹واقعا زیباست
مانی
۱۳ خرداد ۱۳۹۹من اینو بیشتر از GTO و شول دوست دارم