بیوک

قیمت‌گذاری بیوک انکور GX، ارزان‌تر از انکور معمولی

اوایل سال جاری بیوک با معرفی مدل جدید انکور GX، خانوادهٔ کراس‌اوورهای خود را گسترش داد. این خودرو بین مدل‌های انکور معمولی و انویژن قرار می‌گیرد که یعنی از انکور معمولی بزرگ‌تر است اما در برخی تیپ‌های از برادر کوچک‌تر خود ارزان‌تر است. قیمت انکور GX مدل ۲۰۲۰ از ۲۵,۰۹۵ دلار آغاز می‌شود که تنها ۹۰۰ دلار از انکور معمولی با قیمت پایهٔ ۲۴,۱۹۵ دلار گران‌تر است اما همان‌طور که گفته شد، این کراس‌اوور جدید در تیپ‌های بالاتر از برادر کوچک‌تر خود ارزان‌تر خواهد بود.

انکور GX در تیپ Preferred قیمتی برابر با ۲۵,۰۸۵ دلار دارد که ۵۰۰ دلار از قیمت ۲۵,۵۹۵ دلاری همین تیپ در انکور معمولی کمتر است. تیپ Essence انکور GX نیز با انتقال قدرت دیفرانسیل جلو با قیمت ۲۹,۴۹۵ دلار عرضه می‌شود که ۸۰۰ دلار از کراس‌اوور کوچک‌تر با همین تیپ ارزان‌تر است. انکور GX اما علاوه بر این که در چند صد دلار صرفه‌جویی می‌کند، مزیت‌های دیگری هم دارد. این خودرو ۷.۶ سانتیمتر از انکور معمولی طول بیشتری دارد که هرچند ممکن است چندان زیاد به نظر نرسد اما صندوق بار آن ۱۳۳ لیتر ظرفیت بیشتری دارد.

انکور GX در بخش قوای محرکه هم بر برادر کوچک‌تر خود برتری دارد زیرا انکور معمولی فقط با یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۳۸ اسب بخار قدرت عرضه می‌شود که به یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده است اما برای GX دو پیشرانهٔ مختلف قابل انتخاب خواهد بود که هردو سه سیلندر و مدرن هستند. پیشرانهٔ پایهٔ این خودرو از نوع ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو با ۱۳۷ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن متر گشتاور است که در نسخه‌های دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود و انتقال نیروی آن توسط یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد.

پیشرانهٔ دوم اما یک واحد ۱.۳ لیتری سه سیلندر توربو است که خروجی بالاتری برابر با ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۶ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به‌صورت استاندارد در نسخه‌های چهارچرخ محرک ارائه می‌شود اما برای نسخهٔ دیفرانسیل جلوی تیپ‌های Select و Essence هم قابل سفارش خواهد بود. برای انتقال نیروی این موتور اما یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است.

هرچند شاید اختلاف قیمت ناچیز بین انکور و انکور GX عجیب به نظر برسد اما تعجب‌آور نیست زیرا برای رقابت در بخش شلوغ کراس‌اوورها، موقعیت بهتری را برای آن ایجاد می‌کند. این خودرو با قیمتی تقریباً یکسان، طراحی بروزتر، انتخاب‌های بیشتر و کابین جادارتری را نسبت به برادر کوچک‌ترش ارائه می‌کند و بنابراین می‌توان انتظار داشت که فروشی نزدیک به انکور معمولی داشته باشد یعنی خودرویی که هم‌اکنون پرفروش‌ترین محصول بیوک محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. مهرداد

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (78 ديدگاه)

    بعد ما اینجا فکر میکنیم تیوولی طراحی خوبی داره !!! و آقا فکر میکنه ماشین های آمریکایی قدیمی و پر مصرف هستن !!! جهان سوم همینجاست که ماییم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا