چندی پیش بیوک در نمایشگاه شانگهای دو کراساوور کاملاً جدید را با نام انکور رونمایی کرد که حالا یکی از آنها در حال رسیدن به بازار ایالاتمتحده است. این برند لوکس جنرال موتورز کراساوور بزرگتر انکور GX را برای عرضه در بازار ایالاتمتحده در نظر گرفته تا تعداد شاسیبلندهای خود را به چهار مدل افزایش داده و در سه بخش بشدت محبوب کوچک، کامپکت و میان سایز حضور داشته باشد. بیوک میگوید کراساوور جدید انکور GX در بازار ایالاتمتحده بین مدل سابکامپکت کوچکتر انکور (البته نسل فعلی انکور نه مدل جدیدی که در چین معرفی شده است) و مدل کامپکت بزرگتر انویژن قرار میگیرد.
در انکور GX از جدیدترین زبان طراحی بیوک استفاده شده که ازجملهٔ مشخصههای آن میتوان به جلوپنجرهٔ بزرگ، زه کرومی که از بالای پنجرههای عقب کشیده و به شیشهٔ عقب متصل شده و چراغهای بزرگ و عریض عقب اشاره کرد. نسخهٔ آمریکایی این کراساوور کامپکت در ظاهر تقریباً با نسخهٔ چینی یکسان است و صرفاً سپرهای اسپرت، پوششهای پلاستیکی همرنگ بدنه و تریم قرمزرنگ در جلوپنجره آنرا از همتای چینیاش متمایز کرده است. البته شاید اینها از ویژگیهای خاص یک تیپ باشند.
داخل انکور GX نیز به لطف تریم دورنگ، نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی که بهصورت یکپارچه در میانهٔ داشبورد جای گرفته و غربیلک فرمان چندمنظورهٔ اسپرت، مدرن و باکیفیت به نظر میرسد. یک نمایشگر بزرگ در میانهٔ صفحه آمپر و یک نمایشگر سربالا هم از دیگر ویژگیهای قابلتوجه کابین این کراساوور لوکس آمریکایی هستند. بیوک فعلاً هیچ اطلاعاتی از ابعاد، قیمت و قوای محرکهٔ انکور GX منتشر نکرده و صرفاً گفته است که حجم صندوق بار آن حدود ۱۴۱ لیتر بیشتر از انکور و ۸۵ لیتر کمتر از انویژن است. ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، هشدار برخورد جلو و هشدار خروج از خط ازجملهٔ تجهیزات ایمنی استاندارد این ماشین هستند درحالیکه امکان سفارش آینهٔ دوربینی عقب و سیستم دید اطراف هم برای آن وجود داد.
در مورد قوای محرکهٔ انکور GX بیوک صرفاً گفته است که عملکرد سرزنده و کارآمدی را ارائه میکند. بااینحال انتظار میرود جنرال موتورز پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ انکور کنونی که ۱۵۳ اسب بخار قدرت دارد را بهعنوان پیشرانهٔ پایهٔ انکور GX در نظر گرفته باشد درحالیکه احتمالاً موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ۲۳۷ اسب بخاری کادیلاک XT4 نیز بهصورت سفارشی برای آن ارائه خواهد شد. نیروی این موتورها هم به چرخهای جلو یا هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند. بیوک انکور GX از اوایل سال آینده راهی نمایندگیهای فروش شده و همان زمان قیمت و مشخصات کامل آن اعلام خواهد شد.
علیرضا(lexus)
۱۱ خرداد ۱۳۹۸هر چقدر خواستم راجع به شباهتش نگم نشد…
بیوک رسما پشت توسان رو گذاشته رو انکورgx…
MOHAMMAD.DEMON
۱۱ خرداد ۱۳۹۸خدا وکیلی قبل نوشتن کامنت
به عکس ها یه بار دیگه نگاه کنید
توسان چراغ های عقب کاملا بیضی داره
چراغ های بیوک انکور اصلا بیضی نیست
توسان اگزوز هاش زیر سپر هست
انکور اگزوز هاش داخل سپر هستش
فقط همین دو تا باعث میشن ذره ای به هم شبیه نباشن
AMANTE
۱۱ خرداد ۱۳۹۸شباهت هایی دارن ولی همون طور که آقای محمد گفتن تفاوت هایی دارن. جهت مقایسه.
هیوندای توسان.
https://hips.hearstapps.com/amv-prod-cad-assets.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2018/03/2019-Hyundai-Tucson-114.jpg
میشه گفت شباهت هایی هم به چراغ عقب لیفان X50 داره، ولی بازم تفاوت هایی داره.
https://carso.ru/sites/default/files/xray_cross_back.jpg
MOHAMMAD.DEMON
۱۱ خرداد ۱۳۹۸چقدر زیبا خوش ساخ به نظر میاد
از نمای بغل خیلی جذاب مخصوصا که گلگیر سیاه پلاستیکی نداره
عکس کابینشو سه روز گذاشتم رو دسکتاپ
F22RAPTOR
۱۱ خرداد ۱۳۹۸نمایه بغل خیلی شیکی دارن
و در کل ماشین بسیار دوست داشتنی هست
کابینش هم که فوقالعاده
امیر
۱۱ خرداد ۱۳۹۸پشتش منو یاد لیفان x50انداخت ک البته خود لیفان هم کپی از الفا هست!!!
از شوخی ک بگذریم کلا بیوک طراحی کابینش خیلی بهتر از طراحی خارجیشه
Alireza
۱۱ خرداد ۱۳۹۸آغا جلوشم شبیه محصولات چریه حالا اگه چری دیر تر زده بود به کپی کاری متهم میشد
حسن
۱۱ خرداد ۱۳۹۸حالا اشکال نداره
چراغ cls 2018 هم شبیه برلیانس هست