نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۵: درحالیکه تا الآن مدل لاکراس (LaCrosse) پرچمدار محصولات کمپانی بیوک محسوب میشد، جنرال موتورز بار دیگر طرفداران این برند را به وجد آورده است و با ساختن سدان کانسپت اَوِنیه (Avenir) و رونمایی آن در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۵ همهٔ ما را شگفتزده کرده است. این خودرو در واقع نمونه تکمیل شده مدلهای الکترا، ریویرا و پارک اوِنیو میباشد.
کلمه اَوِنیه (Avenir) در زبان فرانسوی به معنای آینده میباشد که بهراستی توصیف کاملی از این خودرو است. این سدان بزرگ طولی معادل ۵۲۰ سانتیمتر و عرضی معادل ۱۹۳ سانتیمتر دارد و گنجایش چهار نفر را داراست. این خودرو از یک پیشرانه تزریق مستقیم نسل جدید V6 با قابلیت فعالسازی و غیرفعال کردن سیلندرها بهره میبرد. بیوک هیچ اطلاعات دقیقی در رابطه با قدرت این پیشرانه مطرح نکرده است و امکان دارد با توجه به اندازه اَوِنیه از یک یا دو توربوشارژر در این خودرو استفاده شود که به عنوان گل سرسبد بیوک، استفاده از چنین پیشرانههایی جهت تولید قدرت بیشتر از ارزش والایی برخوردار است. همچنین جنرال موتورز پیشرانه V6 با توربوشارژر دوقلو را نیز که از کادیلاک CTS-V اسپرت و ATS-V به عاریت گرفته شده است را در این خودرو به کار خواهد برد. قدرت این پیشرانه به وسیله جعبهدنده ۹ سرعته اتوماتیک به تمام چرخهای خودرو توسط یک سیستم کلاچ دوگانه منتقل میگردد. در بخش تعلیق خودرو از یک سیستم قابل تنظیم توسط راننده و با نوسانات کم استفاده شده است که با چرخهای ۲۱ اینچی مرتبط میشوند. شاید بتوان گفت بیش از ویژگیهای فنی اَوِنیه به ویژگیهای ظاهری آن توجه شده است. برای مثال در بخش عقب کابین و مسیر سقف خودرو با ویژگیهای متمایزی روبرو میشویم و همچنین پیش آمدگیهای (حدفاصل سپر جلو تا چرخهای جلو و حدفاصل سپر عقب تا چرخهای عقب) جلو و عقب خودرو کوتاهاند. از جمله ویژگیهای برجسته دیگر این خودرو میتوان به جلوپنجره آبشار مانند سنتی آن و نوار افقیای که از لوگوی سه سپر بیوک میگذرد، اشاره کرد.
در رابطه با طراحی بخش جلوی خودرو، بیوک اعلام کرده است که این جلوپنجره برگرفته از کانسپت گربه وحشی (Wildcat) مدل ۱۹۵۴ میباشد.چراغهای اصلی جلوی خودرو که در کنارههای آن تعبیه شدهاند تمام LED اند اما تغییرات اصلی مربوط به عقب خودرو میباشند. عقب قایق مانند اَوِنیه ما را به یاد مدل ریویرا میاندازند. یک جفت چراغ عریض در عقب خودرو بهکاررفته و تا کنارههای خودرو ادامه یافتهاند و خطوط سپر عقب خودرو و صندوق عقب همگی به یک نقطه ختم می شوند.
طراحی کابین اَوِنیه الهام گرفته شده از طبیعت میباشد. یک صفحه نمایش لمسی ۱۲ اینچی که با نرمافزار بهروز شده بیوک تحت عنوان IntelliLink به کار میرود، در وسط داشبورد به چشم میخورد که قابلیت اتصال به چندین دستگاه را داراست. این سیستم همچنین این امکان را فراهم میآورد تا راننده به دستگاههای موجود در خانه متصل شود و بر دوربینهای امنیتی نظارت کند و توسط ریموت درب گاراژ را باز و بسته کند.
مترجم: باربد حبیبی
4MATIC
۲۵ دی ۱۳۹۳این مطلبو هم پدال وهم خودرو بانک وهم وان کار وکاردات ای ار گذاشتن
اصلا ماشین جالبی نیست
عارف
۲۵ دی ۱۳۹۳کماکان حسرت می خوریم و نگاه می کنیم!
ALIUnited
۲۵ دی ۱۳۹۳خوب اگه به ایران هم می اومد بازم حسرت می خوردیم که پولش رو نمداریم بخریم واسه من که اینجوریه شمارو نمی دونم
امیررضاFXX K
۲۵ دی ۱۳۹۳اخه به چیش نگاه کنیم و حسرت بخوریم واقعا باهیچ هایپری نمیشه مقایسه اش کرد یعنی درحد مقایسه با هایپرا نیست…
AliZeus
۲۵ دی ۱۳۹۳معرکه ای به خدا…جمله اول چه ربطی داشت؟
بعدشم به سفیته فضایی میگه جالب نیس!
بعضی ها انگار مجبورن کامنت بزارن… :/
ALIUnited
۲۵ دی ۱۳۹۳5متر و 20 سانتی متر!!!!!!!
مگه تریلیه .
من که خیلی از خوشم اومد کلا بیوک کارش ساختن ماشین های گندس یعنی تقربا می شه گفت ماشین های آمریکایی همشون جثه ی بزرگی دارن بجز الکتریکی ها
نوید
۲۵ دی ۱۳۹۳اینو ساخته برای اون بنده ی خدایی که قدش 198 هست
میگم بچه ها وزنش چقدر بود؟
سامان از تبریز
۲۶ دی ۱۳۹۳من قدم 191 هست
MAFIA
۲۵ دی ۱۳۹۳چرا هست 4 ماتیک.دیگه ای از آمریکا انتظار زیادی نمیره.
مهدی .فقط آمریکا .فقط دوج
۲۵ دی ۱۳۹۳شما خواهشا بگو کدوم طرفی؟
توی هر مقاله ای تا به یه برند یا کشور توهین نکنی نمیشه نه؟
خاوری
۲۵ دی ۱۳۹۳هدف بیوک از این مدل تو کوتاه مدت بازار چینهاما تو بلندمدت میخاد رو دست رقبای بزرگ بازار بلند شه و این یعنی رونق دوباره صنعت خودروسازی جهان در عالی ترین رده تولیدی یعنی سدان های لوکس اندازه کامل :-)خیلی برای بیوک خوشحالم… این برند برای ما ایرانی ها خیلی خاطره انگیزه
4MATIC
۲۵ دی ۱۳۹۳دقیقا باهات موافقم بیوم می خواد بازار چین رو داشته باشه ولی الان بیشتر تو چین فولکس واگن سوار می شن تابیوک
شلبى
۲۵ دی ۱۳۹۳اینجورى نیست که فقط فولکس سوار شن تا بیوک، بیوک هم فروش خوبى تو چین داره
فریا
۲۹ دی ۱۳۹۳چی میگی آخــه ؟!!
نمیدونم چی بگـــم بخدا !
فروش برند لوکس رو با برند ارزان قیمت مـــقایسه میکنی ؟!!!!
کامنتات خیلی جالبن ;-)
had
۲۵ دی ۱۳۹۳از همه طرف زیبا و جذابه. کلاً من بیوک رو خیلی دوس دارم مخصوصاً طراحی های داخلیش خیلی خوشگله.
4MATIC
۲۵ دی ۱۳۹۳ابروی هرچی کانسپته برده خداییش بااون جلوپنجرش
saeed.shariati
۲۵ دی ۱۳۹۳میخواستم به یه چیز جالبش تو کامنتم اشاره کنم اما دیدم همه جاش جالبه;-)
شلبى
۲۵ دی ۱۳۹۳بسیار زیباست و برخلاف بعضى از کانسپت ها تولیدش دور از ذهن نیست و به واقعیت نزدیک،پشتش از جلوش امریکایى تره
با وارد شدن کادیلاک و بیوک به این کلاس خودرویى خلأ نبود امریکایى ها در این کلاس پر میشه
فقط در متن نوشته شده استفاده از پیشرانه v6 با توربوشارژر دوقلو که از cts-v به عاریت گرفته شده)) مگه موتور cts-v موتور هشت سیلندر 6.2 سوپرشارژر نیست ؟؟
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۵ دی ۱۳۹۳شلبی جان همونطوری که تو متن نوشتم CTS V اسپورت و ATS V،باید گفت پیشرانه ی 3.6 لیتری با دو توربو هم تو CTS استفاده شده و هم ATS البته از سنوات گذشته اما الان که CTS V جدید موتور LT4 قدرتمند تری رو استفاده میکنه بیشتر تو ATS اون یکی موتور استفاده میشه.
اما بازم میگم تو نسل های گذشته ی CTS V از اون 3.6 استفاده شده.
ممنون از دقتت شلبی عزیز.
شلبى
۲۵ دی ۱۳۹۳ممنون باربد جان از توضیحت، دیگه داشتم از سایت پدال دلخور میشدم که از کانسپت فولکس واگن و اینفینیتى مطلب گذاشت ولى از بیوک نه که شما زحمت این مطلبو کشیدى و اونو روى سایت گذاشتى
به نظرم اگه یه موتور هشت سیلندر هم براش در نظر بگیرن بهتر میشه و رقابتش با رقباش در سطح بهترى قرار میگیره، به هر حال امیدوارم که به تولید انبوه برسه
ارادت
فریا
۲۹ دی ۱۳۹۳3.6 twin turbo توی ATS-V و CTS VSport هـــست .
CTS-V با CTS-Vsport فــرق داره .
فریا
۲۹ دی ۱۳۹۳موتور V6 مذکور الان هم توی CTS استفاده میشه نه فقط توی نسل قبلی .
مهران72
۲۵ دی ۱۳۹۳سلام.به نظر من که خیلی قشنگ شده.
از نمای بغل به خصوص دماغه شبیه بی ام و سرس 4 یا شیشه،البته اگه صندقشو نبینید.
در کل خوبه.
این تکنولوژی از کار انداختن سیلندر ها فوق العادست.اگه یکم روش کار بشه میتونه نیاز آینده رو براورده کنه.
ناصر ساتیا
۲۵ دی ۱۳۹۳حال کردیم دمشون گرم فقط این جلو پنجرش مثل لیفان ارم شبکه 3داره اینو بگین عوضش کنن طراحی داخل وخارج 20 یه نظر از نمای پشت شبیه پانامرا میباشد جلوشم bmw
farzad
۲۵ دی ۱۳۹۳این روزا امریکایی های کولاک میکنن
علی
۲۵ دی ۱۳۹۳خدای ماشین خودشم بیوک و امریکا فقط باید احترام گذاشت وسکوت
Ghost
۲۵ دی ۱۳۹۳تو این کانسپتای اخیر این یکی واقعا عالیه ! /m\
رسول
۲۵ دی ۱۳۹۳واقعا محشره ادم اینو نگاه میکنه اس500 یادش میره
امیر محمد
۲۵ دی ۱۳۹۳اس پونصد و این!!!! اس پونصد اینو قورت میده لاستیکشم باقی نمیزاره حتی اب هم روش نمیخوره خالی خالی میخورتش
چراغاش میرزه به کل این ماشین
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۵ دی ۱۳۹۳امیرمحمد جان بنده هیچ ادعایی ندارم چه در مورد اونیه چه S500 اما هنوز هیچ مقایسه ای بین این دو صورت نگرفته شما این قدر با اطمینان صحبت میکنید.تکنولوژی به کار رفته در این خودرو کم چیزی نیستا!!!!!
البته تنها بیوک نیست و بلکه در اصل کادیلاک برنامه هایی برای بنز داره.
جسارت نباشه امیرمحمد جان ولی بنده ترجیح میدم در انتظار آینده باشم و به قول میلاد عزیز:
آینده همه چیز را مشخص خواهد کرد.
ارادتمندم
P.G
۲۵ دی ۱۳۹۳اگر بخایم منصفانه نگاه کنیم تو بعضى از قسمت هاش مثل کنسول وسط،طراحى صندلى ها و درهاى عقب،طراحى عقب خودرو و … از بعضى از مدل هاى بنز مثل S500 یا AMG GT الهام گرفته شده اما با این حال براى من جالب و دوست داشتنیه،البته اگر با همین طراحى و کیفیت به خط تولید برسه!
به نظر من بیوک با معرفى این مدل میخاد بازخورد مشترى ها رو در رابطه با بازگشتش به کلاس خودروهاى لوکس ارزیابى کنه و همچنین یه زبان طراحى براى خودش در این کلاس به دست بیاره
در آرزوی vanquish
۲۵ دی ۱۳۹۳پشتش خیلی زشت بود اما طراحی داخلیش معرکه است.
احسان(احسان سابق)
۲۵ دی ۱۳۹۳کاملا مشخصه رقیب سری 7 و کلاس اس هست.بیوک و جنرال موتورز باید خیلی سخت کار کنن و زمان و هزینه رو بخوبی صرف کنن
godfather
۲۶ دی ۱۳۹۳شورش یانکی ها
جای یانکی ها تو ایران خالیه
s.class
۲۶ دی ۱۳۹۳بابا دوستان تورو خدا یکم فکر کنید حداقل بعد یه چیزی بتایبید
آخه s.class و این اصلا باهم قابله مقایسه ان؟؟؟؟آقارسول شمارو میگم….
بابا بیوک با این تازه میخواد اگه بشه و بتونه لوکس سازی کنه حالا کو تا لوکس ساختن
بیوک تازه میخواد اگه بشه شروع کنه درحالی که سالهاست که دیگه رو s.class بنز ماشینی نیومده و نمیاد اگه هم بیاد بازم نمیتونه ارزش معنویه s.class رو داشته باشه
و…………..
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۶ دی ۱۳۹۳دوست عزیز برند با تجربه ی بیوک از قدیمی ترین برندای لوکس ساز آمریکا و جنرال موتورزه.رقابت با بنز اس کلاس برای بیوک دور از ذهن نیست.نمیدونم ارزش معنویه دیگه چه صیغه ایه!
ولی بازم میگم من منتظر رقابتشون هستم و الان نظری نمیدم و در واقع چنین اجازه ای رو هم به خودم نمیدم که از روی تعصب حرف بزنم.
سهیل
۲۷ دی ۱۳۹۳بدجوری
شبیه لاک پشته!!
Amir buick
۱۸ خرداد ۱۳۹۴بیوک یک برند خیلی باسابقه در امریکا و حتی در دنیا هست و توانایی اینو داره که بتونه با برندهایی مثل بنز و بی ام و رقابت کنه همانطور که در گذشته ثابت کرده خودرو سازان امریکایی مثل جی ام در دهه ۵۰ ۶۰ و ۷۰ میلادی به جرات میشه گفت تمام بازار خودرو رو در کنترل خودشون داشتن ولی بعد از دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی بعلت مدیریت اشتباه و تغییر معیار های طراحی باعث افت فروش ومحبوبیتشون شد بعلت کوچک شدن تدریجی سایز خودروها و ضعیف تر شدن انجین ها که از یک خودروی امریکایی انتظار نمیرفت ولی بعد از شروع قرن بیست و یکم به این ضعف توجه شد و باعث چرخش مسیر کمپانی ها به مسیر گذشته شد ولی بعلت بحران مالی در سال ۲۰۰۸ کمپانی ها نتونستن بخوبی به دوران اوجشون برگردن و طی چند سال گذشته حرکت هایی صورت گرفته که نشون میده به ارامی دوباره خودروسازان امریکایی دارن به دوران اوج خودشون نزدیک میشن.
اون بک گراندی که همه از ماشین های امریکایی توی ذهنشون دارن ابعاد بزرگ ،انجین های پر قدرت و حجم بالا و زیبایی و ابهتشون هستش و دور شدن از این مسیر یعنی شکست خودروساز امریکایی پس در نتیجه دوستانی که نظر میدن اینها رو مد نظر داشته باشن و لطف کنن از روی قصد و غرض نظر ندن.