نسل جدید، از خودروهایی پر از امکانات و تکنولوژی با چهرههای عجیب و غریب و بعضی هم کوچک و جمعوجور استقبال میکنند، ولی هنوز کسانی هستند که با وجود هرگونه مشکل اقدام به بازسازی و نگهداری از نسلی میکنند که شاید حتی در کوچه و خیابانها هم جایی برایش نباشد چه برسد به دل جوانان.
هر دو خودرو با صدای وحشتناکی وارد محل قرار شدند هیبت و زیبایی هر دو چنان بود که از دختر و پسرهای اواخر دهه ۸۰ هم دلفریبی میکرد قبل از توضیحات در مورد خودروها این مطلب را ذکر کنم که هر دو خودرو در حال انجام تعمیرات و بازسازی بعضی از اجزا بودند و قابل ذکر است، دوستانی که مایل به داشتن خودروهای کلاسیک هستند بدانند تمامی قطعات بکار رفته در این خودروها باید فابریک خود خودرو باشد در غیر این صورت از حالت کلاسیک خارج خواهد شد. (مثال: تعویض رینگهای جدید و بزرگ کرومی با رینگهای فابریک اصلی مدل موردنظر). تمامی قطعات این خودروها در ایالاتمتحده هنوز تولید میشود و با کمی کنکاش و صرف هزینهای نامشخص در کشور قابل دسترس میباشد
مشخصات فنی بیوک Skylark
بیوک ایران ۱۳۶۵ پارسخودرو (اسکای لارک)
این خودرو در ایالاتمتحده به نام چکاوک معروف بوده و تولید این مدل تا سپتامبر سال ۱۹۷۸ با ۳ پیشرانه در آمریکا
ادامه داشت موتور خودرو با حجم ۵.۷ لیتر ۸ سیلندر وی شکل با بدنهای بزرگ چهار درب سدان محسوب میشود.
که با وزن ۱۵۷۸ کیلوگرم شتابی معادل ۱۰.۵ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ را دارد و البته با این حجم و وزن و شتاب مصرفی نزدیک
به ۱۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر البته درون شهر، توان تولیدشده این مدل حداکثر ۱۷۵ اسب بخار با حداکثر سرعتی معادل ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
داخل کابین بیوک ایران
اتاق بسیار بزرگ و جادار است صندلیها پس ۳۰ سال همچنان سالم و نرم و راحت مسافران را در آغوش میگیرند، برای سرنشینان جلو جای پا و فاصله تا سقف فراوان است برای سرنشینان عقب کمی کوچکتر، آن هم به خاطر فرم صندلیها و سقف خودروست.
این مدل در جای خودش کم از امکانات نیست سیستم تهویه خوب (کولر و بخاری) و حتی مکنده و دمنده برای سرنشینان عقب هر چهار شیشه برقی و با کنترلر مرکزی توسط راننده با شیشههای سولار، دربهای جلو دارای کلید مخصوص قفل درب و قفل مرکزی کمربندهای ایمنی سقفی که به راحتی باز و بست میشوند که تمامی اینها نوید یک سفر راحت و ایمن را به شما میدهد.
پشت فرمان مینشینم سوئیچ خودرو را درون شیار پشت فرمان قرار داده کمی میچرخانم با صدای زنگ عجیبی متوجه میشویم که برق وارد مدار
شده است و سوئیچ باز است شاید بهجرئت باید گفت فاصله چرخش سوئیچ تا استارت بهاندازه چند میلیمتر است و در کمتر از ۲ ثانیه این غول خفته
بیدار میشود دنده اتوماتیک خودرو را از حالت پارک خارج کرده و در حالت درایو میگزارم ترمز پایی را که بیشتر در خودروهای ۲۰۱۲ به بعد
میبینیم میزنم با کمی نیش گاز دماغه بلند میشود شتاب خودرو عالیست و مهار کردن خودرو کمی سخت مخصوصاً اینکه آینههای این هیولاها بسیار
کوچک هستند خودرو را در مسیری مستقیم تست میکنیم بسیار پرقدرت شتاب میگیرد تعویض دنده کمی تکان به خودرو میدهند ولی آزاردهنده
و شدید نیست ترمزها هم خوب عمل میکنند تکانهای داخل کابین به لطف سیستم تعلیق و کمکهای فوقالعاده بسیار کم است.
مشخصات فنی شورولت کامارو
شورولت کامارو
این خودرو در ایالاتمتحده عنوان بهترین خودرو را از اکتبر ۱۹۷۷ تا ۱۹۷۸ از آن خود کرد.
سبک و سیاق خودرو کوپه اسپرت فست بک و دیفرانسیل عقب بوده و نسخه دوم کامارو زد ۲۸ میباشد. موتور خودرو تولید شرکت جنرال موتور با کد ۳۵۰ با حجم ۵.۷ لیتر ۸ سیلندر وی شکل با دماغهای بزرگ دو درب هر جا که باشد ناخودآگاه همه را به خود جذب میکند.
با وزنی ۱۶۱۰ کیلوگرمی شتابی معادل ۹.۳ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ را دارد و البته با این حجم و وزن مصرفش نزدیک به ۱۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حداکثر توان تولیدی کامارو ۱۸۸ اسب بخار، باک بنزین ۷۹ لیتری را پر میکنیم تا این کوپه بتواند به حداکثر سرعت ۱۶۶ کیلومتر دست پیدا کند.
داخل کابین شورولت کامارو
درب را باز میکنیم شاید بهاندازه یک آدم بالغ اندازه درب باشد داخل که مینشینیم همه چیز تغییر میکند خیلی جمع و جورتر بوده و انگار فضایت کم است در را بهسختی میبندم بسیار سنگین است فضای سر و پا کافی است ولی انگار خیلی از خودروی سدان کوچکتر است عقب هم جای کمی دارد از امکانات هم خبری نیست بخاری و یک نوار بسیار نازک که دور تا دور شیشه جلوی خودرو نقش آنتن رادیو را بازی میکند که بسیار ماهرانه درون شیشه فابریک این کامارو نصب شده است.
کامارو هم مانند بیوک با اندک اشارهای روشن میشود صدایش زیباست این مدل هم مانند بیوک از گیربکس اتوماتیک ۳ دنده استفاده میکند مانند خودروی قبلی گیربکس را از حالت پارک به درایو برده بعد ترمز پایی و ناگهان از زمین کنده میشود در مسیرهای مستقیم چنان زوزهای میکشد که تمامی خودروهای جلویی و عابرین در جای خود میایستند تا گذر این شهاب زمینی را نظاره کنند چنان قدرت خودرو بالاست که اگر در جایی فقط بهاندازه ۳۰۰ سیسی آب روی زمین باشد ماشین وحشتناک در جا میزند بههرحال کار هر کس نیست کنترل این خودرو.
استفاده از این خودروها را به کسی پیشنهاد نمیدهم مخصوصاً در شهر بسیار کار دشوار و پرخطری است ولی نگهداری از این نوع مجموعهها البته با صرف هزینههای سنگین میتواند کمک بزرگی برای حفظ میراث دنیای خودرو باشد.
در انتها از مالکین محترم خودرو آقایان سلطانلو و حسینی که برای تهیه این گزارش من را یاری نمودند و همچنین نگهداری و حفظ این نمونههای باقی مانده در کشور تشکر میکنم.
عکس: سینا سندی
این گزارش اختصاصی برای مجله پدال تهیه و تنظیم شده است.
tv
۱۵ خرداد ۱۳۹۵آقا سینا دمت گرم دل مارو شاد کردی …
چیزی که هست دوستی که صاحب کامارو ه اصلا درست ازش نگه داری نکرده ، همونطور که میبینی دستگیره داخلی سمت راننده نیست … این کامارو ال تی ه نه زد 28 … ترمز دستی همه امریکایی ها اینجوری ه که دسته زیرداشبورد ازاد می کنی بعد پدال پایی رو یواش به سمت بالا ازاد می کنی … کد موتور که مثلا 350 نوشته شده منظور 350 اینچ مکعبه … که اسم موتورو رو از رو حجم موتور انتخاب می کردن
فورد
۱۵ خرداد ۱۳۹۵یادش بخیر سال 82بیوک داشتیم با سرعت 140 تا لاستیک جلو ترکید اصلا متوجه نشدیم صندلی هاش راحت بود امنیتش عالی بود هیچ وقت صدای موتور خورجینیش یادم نمیره
Nima
۱۵ خرداد ۱۳۹۵بسیار ممنون از مقاله خوب شما.(کامارو ایشون Z/28 نیست!) دوستان اهل فن میشناسن Z/28 رو.
منو یاد بیوک و کامارویى که داشتم انداخت مال من 64 سفید و 74 قرمز بود
اما چندتا مورد درباره متن و اشکالاتش:
مورد اول درباره توان بیوک اسکاى لارک: توى تمام منابع خارجى توان این خودرو 165 و خیلى کم 168 اسب بخار اعلام شده و مصرف سوخت 16 در شهر و 12 براى جاده.
شتاب اعلامى درسته اما حداکثر سرعت بیوک(خیلیا با بیوک 200 تارو رفتن به راحتى)
وزن بیوک به صورت دقیق 1565کیلوگرم براى نمونه اتوماتیک هست.
راستى اون تکان مال تعویض دنده میتونه از خوب نبودن فیلتر روغن گیربکس یا ضعیف بودن کیت گیربکس یا این جور موارد باشه وگرنه بسیار نرم دنده عوض میشه.
راستى بیوک به صورت فابریک فقط آینه راننده داره.ایشون خودشون آینه شاگرد رو از برادرشون یعنى شورولت نوا گرفتن.
کامارو: توان شورولت کامارو 1987 دقیقا 185 اسب بخار هست.مصرف سوخت کاملا صحیح ولى شتاب و سرعت رو اشتباه اعلام کردین. شتاب این خودرو بسته به کد دیفرانسیل(10:41-11:41-13:41-15:41) بین اعداد 7.1-8.3 ثانیه هست با حداکثر سرعتى بازم بسته به دیفرانسیل بین 178 تا 217 کیلومتر بر ساعت.(مشخصات Z/28)
نشانه هاى کامارو Z/28: دوخت نخى کلفت فرمان و اسکوپ و هود روى کاپوت که حالت مثلثى و تورى داره. ترکیب رنگ ۲ تایى و کیت بدنه. هواکش روى گلگیر دندونه دندونه مانند براى مدل 78.
گیربکس مدل Z/28 هم ۴ دنده اتوماتیک هست و خوب شیشه برقى و کولر و قفل مرکزى و … هم داره.
شرمنده اگر طولانى شد.
Nima
۱۵ خرداد ۱۳۹۵این کامارو مدل 1979 هست(توى اون سال داشبورد تغییر کرد)که ضعیفتر از 1987 شد به دلیل بحران ها(حدود 5-10 اسب بازم بسته به مدل)
l[dn
۱۵ خرداد ۱۳۹۵با تشکر از شما باید بگم که اولا این کاماروی z-28 نبود و دوما رینگ ترنس ام روش بود در نتیجه اصلا کلاسیک هم نیست و به نظر من کادیلاک فیلت وود و پونتیاک ترنس ام اسطوره های با ارزش تری به نسبت این دو خودرو هستند
سینا
۱۵ خرداد ۱۳۹۵با سلام و تشکر از نیما و TV عزیز و خیلی ممنونم از اینکه اطلاعات بنده رو کامل کردین
فقط لازم دونستم چند نکته رو یاد آور بشم
1-بنده در حوضه خودروهای کلاسیک اطلاعات بصورت حرفه ای ندارم
2-تمامی اطلاعات از خود دارندگان خودرو گرفته شده بود ولی با این حال با اطلاعاتی که خودم داشتم و پرس و جو فهمیدم که صحیح ترین است
3-کامارو مورد آزمایش ال تی نیست چون ال تی 3 مدل 350 داره که به ترتیب در سالهای 73،74،75 تولید شدند مدل 73که اصلا این شکلی نیست مدل های 74 و 75 تماما یا موتور توربو داشتند یا 4 سرعته بودند یا موتور 305 و 250 و هم از نمای پشت کاملا متفاوت هست مخصوصا چراغهاش
4-در مورد نگهدارندگان خودرو شما فرمودین خوب نگهداری نشده است هر دو مدل خودرو در حال بازسازی و رفع عیوب هستند و چون هزینه بالایی دارند کمی به کندی پیش میرود.
5-در مورد رینگ ها هم بله رینگ های خود کامارو هر 4 حلقه دزدیده شده بود و با رینگ پونتیاک تعویض شده البته به گفته مالک خودرو در حال گشت گزار جهت خرید رینگ فابریک است
باز هم از ریز بینی شما دوستان ممنونم این نشون میده خیلی ها عاشق خودرو هستند و من سعی می کنم دقتم را بیشتر کنم
Nima
۱۵ خرداد ۱۳۹۵خواهش میکنم داداش.
جواب بند ها:
۱. منم بیشتر علاقم به آمریکایى ها هست و کمتر دنبال بقیه رفتم ولى خوب رفتم
۲.اطلاعات دریافتى از دارندگان میتونه سند باشه ولى به شرطى که واقعى باشه! تاپ اسپید ۱۶۶ واقعا نمیتونه مال کامارو باشه ولى شتاب درسته. توان هم توى خیلى منابع میشه دید که کامارو 1979 که مال ایشون باشه حداکثر توان 165 اسبى داره ولى ایشون کیت MSD من توى ماشین دیدم ولى باز 188 عدد قطعى نمیتونه باشه!
۳.منم موافقم که ال تى نیست چون ال تى مدل لوکس کامارو هست و شیشه برقى و قفل مرکزى و عدم باله عقب و زهکشى چراغ و … از امکاناتشه.
اما در مورد تیپ بندى ها: کامارو از 1967 تا 2012 هرگز از حالت اتمسفریک یا تنفس طبیعى خارج نشده. اون کد سرى ساخت شناسایى موتور هست که بش turbo fire میگن یا یه نسل دیگه hydramatic هست. کامارو از 1970-1981 توى این نسل تولید شده که 1970-1973 بیشتر شبیه هم هستن با چهار چراغ عقب گرد و بعد از اون همون سپر فلزى هاى بزرگ هستن از 1974-1977 و از 1978 تا 1981 سپر فایبرگلس داشتن.
گیربکس ها هم به اسن صورت بوده براى این نسل 3 دنده اتو و 3-4 دنده دستى که یه نمونه اتوماتیک 4 دنده هست مخصوص کامارو Z/28 با کد 350.
۴. بله همین طوره اشاره کردین.(البته من ایراد نگرفتم)
۵.این رینگ ها مال ترنس ام 1991 هستن و فابریک 78 واقعا کمیابه ولى 74-77 راحت پیدا میشه.
Nima
۱۵ خرداد ۱۳۹۵یک سرى منبع مفید براى تحقیق درباره ماشین هاى قدیمى:
http://fastestlaps.com/models/chevrolet-1979-camaro-z28
Automobile-catalog.com
Zeperfs
tv
۱۵ خرداد ۱۳۹۵همین جایی که اقا نیما ادرس دادنو نگاه کنید ، مدل زد 28 بغلش و پشتش و روی قاب دور پنجرهای جلو حتما نوشته زد 28 ، یه خط سه رنگم دور ماشین کشیده میشده که باز کاماروی دوستمون اونونداره … کاپوت جلو طرح هود اسکوپ داره که باز م میبینیم نیست
http://www.automobile-catalog.com/photo/1979/206615/66395.html
این جلوی z28
http://www.sunsetclassics.com/1979-camaro-z28/images/1979-camaro-z28-body.jpg
اینم مدل برلینتا(همون ال تی خودمون)
http://www.flemingsultimategarage.com/galleria_images/926/926_main_f.jpg
که میبینید lt عین ماشین دوستمونه
حالا برسیم به اینتریر :
این داخل برلینتا ست
http://0101.nccdn.net/1_5/251/2e0/17e/24937_1399221760_47_24937.JPG
http://www.cars-on-line.com/photo/54700/79chev54729-3.jpg
داخل z28
http://www.smalltowndjs.com/images/1979-camaro-interior-343-1979-camaro-z28-interior-1000-x-715.jpg
http://bloximages.chicago2.vip.townnews.com/fltimes.com/content/tncms/assets/v3/editorial/5/5c/55c4be7e-e985-11e2-8f69-001a4bcf887a/51dd986554825.image.jpg?resize=540%2C405
تمام امکاناتی مثل شیشه بالابر برقی ، تهویه ی اتوماتیک ، اینه ی برقی و صندلی برقی اپشنال بوده وقابل سفارش رو هر تیپی بوده ،شما باید ببینید کدوم نمایندگی ماشینو سفارش داده و با چه آپشنی … (هستن مدلایی که حتی بخاری ندارن )
این دوتا کیتم بیشتر مربوط به ظاهر بیرونی وقدرت و نوع موتور ، قطعات سرسیلندر و این جور چیزا بوده
داج توماهاک
۱۵ خرداد ۱۳۹۵امریکا خوراک تولید خودروهای عضلانی و قدرتی
ارمان
۱۵ خرداد ۱۳۹۵یادش بخیر بیوک رو سوار شدم ادم احساس میکرد گنگستر شده و کلی حال میداد سوار شدنش پشتش هم که پاتو درازم کنی بازم جا هست به هر حال بعد این همه سال هنوز یه گیر بوکس اتومات 3 دنده هم نداریم . خسته نباشن دوستان در تولید و صنعت کلا همه چیز
احمد باقری
۱۵ خرداد ۱۳۹۵انصافا زحمت کشیدی آقا سینا. دمت گرم.
MjM
۱۵ خرداد ۱۳۹۵دهه 60 و 70 اوج دوران آمریکایی ها بود(موتورهای حجیم و پر قدرت)…بعد ازون افول کردن و در برابر اروپایی ها حرفی برای گفتن نداشتنتا چند سال اخیر…..ولی الان دوباره دارن اوج میگیرن..و نسل جدید خودروهاشون پیشرفتهای زیادی کردن…حجم موتورا کم شده…مصرف بهینه شدهسیستم ها بروز اضافه شده…و دیگه بوی پلاستیک نمیدن!!
سینا
۱۵ خرداد ۱۳۹۵نیما جان مرسی از اطلاعات دقیقت و راهنمایی هات سعی میکنم حتما ازشون استفاده کنم
Nima
۱۵ خرداد ۱۳۹۵خواهش میکنم عزیزم
در خدمتم داداش.
ali
۱۵ خرداد ۱۳۹۵دوتا ماشین واقعا باحالن که خیلی دوستشون دارم ولی هر کدوم تو یه وادی اند و نقطه اشتراکشون یه چیز عزیز به اسم جی ام هستش
کامارو که دیگه قابل بحث نیست بیوک هم که درسش رو الحق که خوب پس داده و هنوزهم ماشین زیر پای خیلی هاست
خوشبختانه هر دو دارن به سازی میشن و همینجا یه ای ول به صاحابهای عزیز این دو ماشین زیبا میگم که دارند این دو جواهر رو نگهداری میکنند
ایشالا بازسازی شوی نوای من هم تموم شه و نشون بدیم که هنوزهم دود از کند بلند میشه
محمد
۱۵ خرداد ۱۳۹۵با سلام عمر این امریکایی های پر مصرف تمام شده فقط درد ذوب میخورن تعصبی برخورد نکنید مصرف بسیار بالا تازه اگه موتور سالم باشه اگه ماشین تک کار کنه یا دور سوپاپ ها گشاد باشه مصرف شده صدی 35 هر روزم در تعمیرگاهی همیشه ماشینت روعن روزی داره از سرعت 100 به بعدم ترمز نداری من خودم امریکایی داشتم فقط داستان تعصبی شده برای زمان خودشون خوب بودن برا الان سرطان هستن
tv
۱۷ خرداد ۱۳۹۵دوست عزیز ، اولا این خودرو ها با استاندارد 40 سال پیش ساخته شدن ، بعد از خیلی از تولیدات امروز کشورمون پیشرفته ترن ، این حرف شما در مورد مصرف بالا رو قبول دارم( مرد مومن 40 سال پیش ساخته شده) ، که اینم قابل حل شدنه ، بااضافه کردن کیت های ادل بروک ، افزایش توان و گشتاور و هم چنین مصرف خیلی خوبی خواهی داشت که هیچ کسی تو خیابون نمیتونه باهات رقابت کنه و حرفیت تنها ماشینای میلیاردین
گشاد شدن سوپاپ خیلی کم اتفاق میفته (محض اطلاع که اول فکر و تحقیق بعد حرف زدن) ولی گشاد شدن رینگ شایعتره ، که اینا همش به شرایط نگهداری ربط داره … که اون چیزیم که شما سوارش بودی فقط سواری داده که هر چیم باشه داغون میشه ( بوگاتیم باشه خراب میشه)
دوست خوب من بوستر ترمز ماشین امریکایی تاحالا از نزدیک دیدی؟! میدنی چقدر بوست تولید میکنه ؟! یا دیسک ترمزشو؟ بغیر از ماشینا ی روز چند صد میلیونی من جای دیگه ای همچین چیزایی رو ندیدم
من خودم کادیلاک سویل 78 وارداتی داشتم ، که هر چهار چرخش دیسکی و دیسک ها جلوش با فن خنک کننده بود به صورت فابریک … اندازه ی دیسکشم اندازه کل چرخ پراید بود …
ali
۱۵ خرداد ۱۳۹۵در مورد موتور 350 که عشق منه صحبت شد بگم که همانطور که دوستان امریکایی باز میدونند انجین 350 بسته به سال ساختش قدرتش فرق داره
مثلا 350 ای که 1969 استفاده میشده نزدیک به 370 اسب قدرتش بوده اما 350 که سال 1978 استفاده میشده 165 اسب بوده
این دلیلش اینه که 350 بالای 10 نوع سر سیلندر و میل سوپاپ و لوازم مختلف داشته و در هر دوره بنا بر شرایط حاکم از اونها استفاده میشده
همین موتور بیوک که میبینید که موتور 350 شورولته و برای بیوک نیست با یکم تقییرات میتونه راحت 300 اسب قدرت بده و پتانسیل وحشتناکی داره
در ضمن موتور 350 بیوک دلکوش جلو هست و 350 شورولت دلکوش پشت کاربرات هستش اینو برای عزیزانی میگم که ممکن هست ندونند
ناصر
۱۶ شهریور ۱۳۹۹2آفرین به تو که یاد دلکو جلو رو برام زنده کردی تو ضیحاتت خوب بود من با بیک سنچوری دلکو جلو ۶ سال خاطره دارم داداش به خدا وحشی ترین موتور بود و لی مال من موتورش ۴۵۰ بود
moein
۱۶ خرداد ۱۳۹۵اطلاع دقیقی از تاپ اسپید کامارو ندارم ولی محال ممکنه 160 تا بیشتر نره مگه خودروی مورد برسی معیوب بوده باشه
جالب بود دیروز یه شورلت دیدم نوا 6 بود گذاشته بود برا فروش قیمت هم 10 زده بود برا سال 60 نکته جالب و قابل تامل این بود پشتش زده بود شورلت ایران
یعنی من این کلمه رو با کل ساختار مدیریتی و کاری حال ایران عوض نمی کنم
genius
۱۶ خرداد ۱۳۹۵آخه چرا داغ دل ما رو تازه میکنی پدال!!!پارس خودرویی که روزگاری این اسکای لارک دلبر رو تو خطوط تولیدش مونتاژ میکرد حالا کاسه گدایی جلوی برلیانس گرفته و دل خوشه به مونتاژ H320 و وانت ریچ و هایس های کپی و…!!!!
هرچند با معیارهای امروزی این خودروها دیگه واقعا کلاسیک شدن و بدرد مصرف روزمره نمیخورن اما اگر سطح مقایسه رو ببری به سالی که اینها خلق شدند کاملا درک میکنی که با چه اعجوبه هایی طرف هستی هرچند امثال من هنوز هم صدای غرش این یانکیها را عاشقانه دوست دارند!
مهدی
۱۶ خرداد ۱۳۹۵من نوا چهاردر داشتم الان هم نوا کوپه دارم هم کامارو ولی نفهمدیم شما چطور سوار بیوک شدین که میگین کابینش بزرگ و جادار و راحته؟ اول اینکه به خاطر قابل تنظیم نبودن صندلی جلو معمولا بیوک و نوا اصلا راحت نیست دوم اینکه صندلی عقب هم تقریبا اندازه ۲۰۶ جا داره و سوم اینکه به خاطر نیم شاسی بودن کلا ماشین نرمی نیست! من همین الانش هم امریکایی سوارم اما باید انصاف هم
احسان(احسان سابق)
۱۸ خرداد ۱۳۹۵عموم یدونه ایمپالا 1978 داره.ادم وقتی میشینه توش حس میکنه باید خلافکار بشی و پلیس بیوفته دنبالت در حالی که داری اهنگ راک دهه 60 و 70 گوش میدی.کابین ماشین فوق العاده نرم و کم سر و صداست و از اون موقع وقتی سوار سمند خودمون میشم حس میکنم چیزی به نام ضربه گیر و. کمک فنر نداره.خیلی طرفدار کلاسیک های امریکایی نبودم اما از 3-4 ماه پیش که سوار ایمپالا شدم واقعا متوجه شدم که چرا 40 سال پیش امریکا رو پادشاه خودورسازی دنیا میدونستن و از طرفدارای سرسخت این خودروهای کلاسیک شدم.
فرامرز
۲۵ بهمن ۱۳۹۵سلام دمت گرم عالی بود داداش اگه میشه دربارهی Ford Mustang سالهای 1969 و 1970 واطلاعات دقیق راجع به انجین های این مدل بنویسد
علی جون
۱۷ اسفند ۱۳۹۵با سلام خدمت همه دوستان و اساتید
بنده تاحالا ماشین آمریکایی اتومات یا دنده ای نداشتم ولی خیلی وقته میخام بیوک بگیرم با این اوصاف سوخت و یدکی به نظرتون کار درستیه؟ البت این بیوکو واسه داشت میخام یعنی میخام نیگهش دارم اگه همه شرایطش خوبه
ممنون اگه جواب بدین
شهرام
۳ دی ۱۳۹۶سلام و درود
دو بار در مجله ماشین سالهای 1389 به بعد در مورد شورولت کامارو قدیمی بحث کرده و یه جا که عنوان کرده ؛ دود از کنده بلند میشه ؛ حداکثر قدرت شورولت کاماروی ایران را نوشته بیش از 300 اسب بخار
یکی از شما هم میهنان عزیز با منبع موثق کاماروهای این نسل فقط را با موتورهای 6 و 8 سیلندر در انواع مختلف حجم موتور را ایمیل به همین سایت بفرسته و دیدگاه بزند، سپاس
مهندس حاج حیدررمضانی
۱۲ دی ۱۳۹۷عزیزم :توجه داشته باشید امنیت جانی نکته بسیار هایز اهمیتیه که در خودروهای امروزی خیلی جایی نداره ولی در خودروهای کلاسیک وآمریکایی صد در صده بقیه اش کشکه
رامین
۶ بهمن ۱۳۹۷وقتی در مورد کادیلاک سویل و بیوک اسکای لارک تو گوگل به انگلیسی سرچ میکنین تو ویکی پدیا میبینید که نوشته فقط در ایالات متحده آمریکا و تهران تولید و مونتاژ میشدن
یه احساس عجیبی به آدم دست میده که ترکیبی از غرور و غم هستش
بیوک عشقه منه، تمام سالهای جوونیم رو باهاش بودم از سن ۱۸ تا ۲۶
به اعدادی که توی مطالب مربوط به این ماشینها در تمام سایتهای ایرانی وجود داره کوچکترین اعتقادی ندارم
نمیدونم ماشینی که من داشتم( بیوک B3 مدل ۵۹) خیلی غیر عادی بود یا این اعداد اشتباه
توی اون ۸ سالی که با این هیولا زمین و زمان رو بهم ریختم ! و به دلیل جوانی هر ماشینی دیگه ای که از بغلم رد میشد باعث میشد پدال گاز رو تا آخر فشار بدم…! یاد ندارم هیچ ماشینی توان ماندن بیش از چند ثانیه در برابر بیوک رو داشته باشه
برای همین با این اعداد خیلی مشکل دارم
تمام خانواده پژو ها…از ۴۰۵ و سمند بگیر تا ۲۰۶ تیپ ۵
زانتیا ۲۰۰۰، گلف ۱۸۰۰gti، دوو اسپرو، گالانت سوپر سالن و عینکی، نیسان ماکسیما اتومات، مزدا ۳۲۳، بنز e190، بنز e240 پلیس، بنز e230 کپل و کلی ماشین ریز و درشت دیگهای که الان خاطرم نیست رو با بیوک تست کردم بین سالهای ۷۹ تا ۸۵ هیچ کدوم از پس بیوک بر نیومدن
فقط بین چندتا ماکسیمایی که توی اون سالها باهم کل کل کردیم یادمه یکیشون واقعا کم نمیاورد و توی ۲ کیلومتر فقط یه گلگیر عقب مونده بود! میدونم باورش برای کسایی که این ماشین رو نداشتن خیلی سخته و امکان نداره قبول کنن
منم متاسفانه دیگه اون ماشین رو ندارم که بتونم حرفام رو ثابت کنم
اما به دوستانی که هرکدوم از ماشینایی که اسم بردم رو دارن برادرانه پیشنهاد میکنم زیاد سر به سر این هیولای پیر نذارن و اصلا گول سن و سال و وزن زیادشو نخورن! هر ماشینی سربالایی لشکرک رو نمیتونه با سرعت ۱۸۰ کیلومتر بالا بره و توی حالت ایست کامل و دنده D بدون لانچ کردن و فقط با فشار ناگهانی پدال گاز ۲۰ متر خط لاستیک روی جاده به جا بذاره
دوستان حتما میدونن که شتاب ۲۰۶ تیپ ۵ با ECU ۷.۴.۴ تقریبا ۱۱ ثانیه است ( این ماشین رو در حال حاضر دارم و میتونم توی تهران ثابت کنم) شتاب بیوک حدود ۱۰.۵ ثانیه گفته میشه یعنی شما با یه ۲۰۶ تیپ ۵ باید بتونی خیلی راحت واسه بیوک مزاحمت ایجاد کنی و در آخر با اختلاف ناچیز ازش عقب بمونی! اما به شما پیشنهاد میکنم حتی لحظه ای همچین فکری رو از سرتون عبور ندید! تنها چیزی که در این حالت براتون پیش میاد ابتدا صدای معروف ماسل کارهای آمریکایی، بالا اومدن دماغه، و محو شدن شما توی آینه وسط بیوک خواهد بود! و شما همچنان که پاور شیفت دنده میدید متوجه میشین که پلاک عقبش رو هم دیگه نمیتونید رویت کنین!
اما اگه ماکسیمای خیلی سرحالی داشتین تست کنین شک نکنین از نتیجه خودتون تا مدتها برای دوستان تعریف خواهید کرد!
و در آخر هرچقدر خواستین میتونین دیس لایک بدید اما یکبار هم که شده پشت بیوک بشینید تا متوجه عرایض بنده بشید
بهرام
۸ شهریور ۱۳۹۸بیوک عشقه عشق
ی پوکیدش میارزه به دهتا پژو و سمند
باید پشتش بشینی تا بفهمی رانندگی ینی چی شتاب سرعت امنیت نرم
اصن ی وضیه
سام
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰من ۱۹ سالمه ماشینی که تازه گرفتم بیوک اسکای لارک b5 هست واقعا سواریش از لذت های بهشتیه مخصوصا مدله ۴ دنده دستیش که آدمو به جنون میرسونه
Magnum
۸ آبان ۱۴۰۰هنوز داریدش ؟