سدان جدید بیوک رگال راهی بازار چین شد. این آخرین رگالی است که بر پایه خودروهای ساخت اپل تکوین و توسعه یافته و ما هم تاکنون آن را دیدهایم. بهای این خودرو از ۱۷۵,۸۰۰ یوآن (۲۶,۰۰۰ دلار) شروع و به ۲۶۹,۸۰۰ یوآن (۳۹,۰۰۰ دلار) ختم میگردد.
بیوک رگال در چهار مدل متفاوت در بازار چین فروخته میشود. مدل 20T با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو ۱۷۰ اسب بخاری، مدل 28T با یک پیشرانه ۲ لیتری توربو ۲۶۱ اسب بخاری،28T GS که از همان پیشرانه ۲ لیتری توربو ۲۶۱ اسب بخاری بهره میبرد و بالاخره جالبترین آنها مدل 30H هیبریدی است با توانی معادل ۲۸۳ اسب بخار.
مشخصات فنی نسخه GS بیوک رگال عرضه شده در چین، جالب و جذاب نیست. این خودرو در بدنه از یک بادی کیت اسپرتی بهره میبرد ولی فاقد پیشرانهای مختص به خود است. در بازار آمریکا، بیوک رگال با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری عرضه میشود که در بازار چین در دسترس نیست.
قوای محرکه مدل 30H هیبریدی شامل یک پیشرانه ۱.۶ لیتری به توان ۱۲۸ اسب بخار و یک پیشرانه الکتریکی به توان ۱۵۵ اسب بخار میباشد. مجموع توان ترکیبی این دو پیشرانه معادل ۲۸۳ اسب بخار و گشتاور آن برابر با ۴۱۵ نیوتنمتر است. گیربکس آن از نوع اتوماتیک CVT بوده که E-CVT خطاب میشود. مصرف سوخت این مدل نیز معادل ۴.۳ لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت است. مدل 30H هیبریدی بیشترین توجه را در چین به سمت خود جلب نموده است و احتمالاً ارقام فروش بهتری را به سبب سهولت فروش در قیاس با مدل GS کسب خواهد نمود.
رنگ داخل کابین کابین رگال تا حدی تاریک است و فرم فرمان هم به نظر قدیمی و منسوخ به نظر میرسد. در عوض، صندلیهای بسیار زیبا هستند و در آنها ترکیبی از پوشش چرمی و آلکانترا به کار رفته است. صفحات مدرج پشت پانل فرمان هم دارای سبک سنتی و مرسوم بوده و در میان آنها یک صفحه دیجیتالی جای گرفته است. صفحه مربوط به سیستم اطلاعات-سرگرمی این خودرو کوچک بوده و تنها از سایزی معادل ۸ اینچ برخوردار است و این برای خودرویی در این سگمنت و در سال ۲۰۱۷ میلادی، بسیار کوچک است. حتی فولکس واگن هم این روزها از صفحات نمایش بزرگی در خودروهای خود بهره میبرد. خریداران خودرو در چین برای سایز صفحه نمایش و ادوات پانل پشت فرمان و چیدمان داشبورد اهمیت بسزایی قائلند. بیوک رگال در این زمینه از مشکلی جدی رنج میبرد.
مشکل دیگر، مربوط به فقدان سامانه نرمافزاری Baidu CarLife در این خودروست، سامانهای که وجودش این روزها در اغلب خودروهای ساخت چین به امری فراگیر درآمده است. این عجیب است که بیوک با تمامی تجارب خود در بازار چین نسبت به نصب آن غفلت ورزیده است. با این وجود، این خودرو از سامانه Apple CarPlay برخوردار است.
در مجموع، بیوک رگال خودرویی کاملاً زیباست و ترکیبی از خطوط به کار رفته در یک سدان کلاسیک را با برخی از جزییات موجود در یک هاچبک را در بدنه خود به تصویر میکشد که البته المانهایی از یک سدان کوپه هم چاشنی کار شده است.
در این میان، انباره لوله اگزوز نمایانی که در پشت این خودرو دیده میشود امری نادر در خودروهای این سگمنت است. به نظر میرسد که فضای کافی جهت پوشاندن آن وجود داشته است و با پایین کشیدن پانل سپر عقب بهراحتی این کار صورت میگرفت اما بیوک این کار را انجام نداده است، از همین رو این خودرو از کادر عقب تا اندازهای ظاهر یک خودروی ارزان قیمت را به خود گرفته است.
شایعات جالبتوجهی درباره بیوک رگال وجود دارد. این خودرو بر مبنای اپل اینسیگنیا تکوین و توسعه یافته است؛ اما از آن زمان اپل به شرکت PSA (پژو-سیتروئن) فروخته شده است. یکی از بزرگترین سهامداران شرکت PSA نیز، کمپانی دانگ فنگ موتور چین است که مشارکت بزرگی هم با شرکت پژو-سیتروئن در چین دارد. شایعه گران میگویند که پلت فرمهای ساخت PSA، تأثیر خوبی بر دانگ فنگ نگذاشته است و این خودروساز چینی در پی کسب پلت فرم رگال برای خودروهای برند دانگ فنگ در یکی دو سال آتی است. شایعه گران احتمالاً درست میگویند. از این رو که دانگ فنگ از فروش کند مدل فنگ فنگشن A9 خیلی ناامید شده است و این مدل از دانگ فنگ نیز بر مبنای مدل C6 سیتروئن تکوین و توسعه یافته است. بیوک رگال هم خودرویی است که از حیث کلاسبندی در ردیف این دو خودرو جای میگیرد.
فرشاد
۳ شهریور ۱۳۹۶بیوکِ دوستداشتنی ❤ طراحی خیلی زیبا، کیفیت بالا، قدرت رضایت بخش، قیمت خوب؛
به این میگن یه خودروی کامل ?
SAEED
۳ شهریور ۱۳۹۶هیچ خودرویی کامل نیست دوست عزیز, حتی میباخ !!
رگال طراحی دوست داشتنی داره ولی هنوز هم میشه بهترش کرد.
فرشاد
۳ شهریور ۱۳۹۶بله هیچ خودرویی کامل نیست، من کمی بزرگنمایی کردم، اما کلی بخوایم حساب کنیم، رگال جدید بر خلاف نظر نویسنده، یه خودروی کم نقص و دوست داشتنیه.
LAST VIPER
۳ شهریور ۱۳۹۶بر خلا ف رویه مرسوم این روزای خودرو سازها،
از نمای بغب فاصله بین خط درب جلو تا خط گلگیر زیاده(نمیدونم اصطلاح تخصصیش چی میشه)
و این باعث میشه که کاپوت کشیده تر از بقیه نمایان شه و این از نطر من خیلی خوبه
ور مورد استفاده دانگ فنگ از پلت فرمهای اوپل خیلی عصبانی شدم
درسته سهام داره ولی خب تصمیم گیرنده که فک نکنم باشه
فرشاد
۳ شهریور ۱۳۹۶هر کی بیشتر پول بده، تصمیم گیرندست، چه دانگ فنگ که خودش از سهامدارهای پژو سیتروئنه، چه ایرانخودرو و سایپا؛ پول بزاری رو سنگ، آبش میکنه!
LAST VIPER
۳ شهریور ۱۳۹۶شرمنده دوستان غلط املائی زیاد داشتم،سر کارم باعجله تایپ میکردم
فرشاد
۳ شهریور ۱۳۹۶فدای سرت داداش ❤ مهم حضور گرمته، چه با غلط املایی، چه بدون غلط.
LAST VIPER
۳ شهریور ۱۳۹۶داداش حضور ما در مقابل شوما مثه جرقه شمع پراید در مقابل بک فایر پورشه ۹۱۸میشه
💥💥💥💥💓💓💓💓
reza-a
۳ شهریور ۱۳۹۶دیگه باید جنرال موتورز باید حداقل طراحی محصولات بیوک رو عوض کنه تا با اوپل یکی نباشه چون دیگه اوپل مال پژو هست این برای جنرال موتورز خوب نیست
رامتین
۳ شهریور ۱۳۹۶زیباست ولی اوپل اینزیگنیا طراحی دقیقتر و شکیلتری داره. حتی فرم چراغهای عقب یا داخل کابین اوپل مشخصه با وسواس بیشتری انجام گرفته.
حمیدرضا
۳ شهریور ۱۳۹۶به نظرم فروش اوپل اشتباه بود جنرال موتور خیلی از فروشش در اروپا رو از دست داد ولی بیوک هر چی باشه من دوسش دارم اینم به نظر من قشنگه
(ali(chevy nova
۳ شهریور ۱۳۹۶حمىدرضا جان
اتفاقا فروش اوپل بهترین و تنها راه حل بود
اوپل و واکسهال دیگه براى جنرال موتورز سود نداشتن و نبودشون بهتر از بودنشون هست برا جى ام
حمیدرضا
۳ شهریور ۱۳۹۶ولی اوپل در بین پنج برند پرفروش اروپا هست نمیدونم چرا سودرسانی نداره
MehdiTurbo
۳ شهریور ۱۳۹۶عاشق این ماشینم،همه اجزاش باهم تناسب داره،طراحی داخلی خارجی همه چی،ای کاش وارد ایران میشد.
ونوم اف ۵
۳ شهریور ۱۳۹۶این پژو سیتغوئن ببین چه شاهکاریه که دانگ فنگ هم شاکی شده
ونوم اف ۵
۳ شهریور ۱۳۹۶اقا یه موردی هست پلتفورم اپل متعلق به جی ام هست و دانگ فنگ شریک پژو سیتروئن و بعد خرید اپل توسط پژو ماشین های اپل از پلتفرم پژو باید استفاده کنن اونوقت اگه دانگ فنگ از اپل پلتفرم بخواد بازم در واقع از پژو گرفته
کارل شلبی
۳ شهریور ۱۳۹۶یکی از زیباترین سدان هایی که تابه حال دیدم البته مالیبو رو هم به همین اندازه دوست دارم.