دو بازوی آلمانی و آمریکایی جنرال موتورز، یعنی اوپل و بیوک، در یک مشارکت جدید باعث تولد خودرویی کانورتیبل شدهاند. خودرویی که از روی پلتفرم جمعوجور اوپل آسترا ساخته شده و پس از ۱۵ سال تبدیل به تنها خودروی روباز حال حاضر بیوک میشود. بیوک کسکادا خودروی جدید محسوب نمی شود و در نگاه نخست و بدون توجه به نشان آن، با اوپل کسکادا مو نمیزند و ممکن است حتی اشتباه گرفته شود.
درحالیکه ویژگیهای اوپل کسکادا در نسخه بیوک آن تقریباً دستنخورده باقی ماندهاند، خروجی موتور برای تطابق با نیازهای بازار آمریکا کمی افزایش را نشان میدهد. در سینه این خودرو یک پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو انجام وظیفه میکند که ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر (در حالت اوربوست تا ۳۰۰ نیوتن متر) گشتاور، خروجی آن است. در حال حاضر این موتور ویژه تنها در نسخه بیوک کسکادا استفاده میشود. این خودروی دیفرانسیل جلو با گیربکس شش سرعته اتوماتیک ارائه میشود. سیستم تعلیق هایپر استروت جنرال موتورز در محور جلو برای مقابله با گشتاور بالای خودرو بکار گرفته شده است. چرخهای ۲۰ اینچی آلومینیومی این خودرو نیز برای جلب توجه کافی هستند. کسکادا و سدان ورانو از یک پلتفرم استفاده میکنند. در حالی که هیچ نقطه اشتراکی در ظاهر ندارند. کسکادا البته کمی کشیدهتر و عریضتر است. چهار صندلی برای چهار سرنشین تعبیه شده اما در مقایسه با کرایسلر ۲۰۰ کانورتیبل، صندلیهای عقب برای بزرگسالان فضای کمتری دارند. سقف نرم پارچه ای کسکادا را میتوان در ۱۷ ثانیه باز کرد. حتی در زمان حرکت خودرو تا سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت نیز، مکانیزم بازشونده الکتریکی سقف، عمل میکند اما در سرعتهای بیش از آن برای جلوگیری از آسیب ساختار سقف، این مکانیزم از کار میافتد. فضای داخلی بیوک اندکی لوکستر و مرغوبتر از نسخه اوپل آن میباشد. تغییرات جزئی در چراغها و استفاده از LED در لامپهای روزتاب آنها نیز صورت گرفته است. سیستم تهویه ویژه و صندلی و فرمان گرم شونده، اجازه میدهند تا در فصول سرد سال هم بتوان سقف خودرو را باز نمود. یک سیستم ایمنی در هنگام واژگونی نیز در این خودرو وجود دارد که هر زمان زاویه جانبی خودرو بیش از حد استاندارد رسید، دو ستون بهصورت فوری در قسمت عقب خود از جای خود خارج شده و از برخورد سر سرنشینان با زمین جلوگیری میکنند.۳۳ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
نوید
۲۱ دی ۱۳۹۳چقدر باحاله که صندلی های ردیف عقبش میخوابه
این ویژگی معمولا مربوط به SUV هاست و یا بعضی سدان های بزرگ
و برای یک خودروی کروک و کوچک غیر منظرست
REZA BANIASADI
۲۱ دی ۱۳۹۳بسیاری از سدان ها این قابلیت رو دارن
این قابلیت فقط مربوط به suv ها نیست
نوید
۲۱ دی ۱۳۹۳منم سدان هارو ذکر کردم که
ولی کلا کروک ها اینو ندارن
عرفان
۲۱ دی ۱۳۹۳تقریبا همه ی خودرو های کوپه این قابلیت رو دارن.چیز عجیبی نیست.
حتی هیوندای کوپه و جنسیس کوپه هم صندلی پشتشون برای افزایش فضای بار خم میشه.
نوید
۲۱ دی ۱۳۹۳من دیگه هیچ حرفی ندارم
از بس گفتین من خودم هم به کامنت اول خودم دیس دادم
نوید
۲۱ دی ۱۳۹۳ولی کلا من نگفتم کوپه
گفتم کروک
MAFIA
۲۱ دی ۱۳۹۳برند اوپل روش باشه می خرمش ولی بیوک باشه نه!!!
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۱ دی ۱۳۹۳حتما” چون بیوک آمریکاییه نمیخریش مگه نه؟
فریا
۲۳ دی ۱۳۹۳ولــش کن باربد دیــگه … ;-)
4MATIC
۲۱ دی ۱۳۹۳اصن اول ببین می تونی بخریش بعد بیا کامنت بذار
احمدرضا ب ام و
۲۱ دی ۱۳۹۳سری 4 کروک هم میخوابه و تازه یه سیستمی داره ارتفاع صندوق رو میبره بالا برای اینکه بشه چیز های بزرگ رو جا داد
4MATIC
۲۱ دی ۱۳۹۳دقیقا
MAFIA
۲۱ دی ۱۳۹۳طراحی ظاهری یکم جذاب هست.ولی کنسول و داشبوردش واقعا طراحی مزخرف و خسته کننده ای داره.
بهترین طراحی داخلی تو ماشینای آمریکایی مال کادیلاک و کوروت جدید هست.بقیشون از 20 نمره 10 رو هم نمی تونن بگیرن
mir-hadi
۲۱ دی ۱۳۹۳خوش استیله
ويكي
۲۱ دی ۱۳۹۳طراحی جدید اوپل واقعاً جذاب و بدون نقصاً
پوری پوریا!
۲۱ دی ۱۳۹۳به نظر من که طراحی اپل رو تو همه ی قسمت های ای ماشین میشه مشاهده کرد! ینی اگه مارکشو برداری به یکی نشون بدی میگه اپله!!
بیوک هم اگه کمی توطراحی این مدل دخالت میکرد بهتر بود!
ab12
۲۱ دی ۱۳۹۳کاش اسمش یه چیز دیگه بود!!!! که اگه اومد ایران ادم روش شه بگه چی میخوام بخرم !!
MAFIA
۲۱ دی ۱۳۹۳خودرویی هست که صاحبش رو راضی نگه میداره مخصوصا اگه جوون باشه
Mostafa&S
۲۱ دی ۱۳۹۳دمش گرم ماشین خوبیه ولی کانورتیبل های از این بهتر خیلی هست
یه پسر
۲۱ دی ۱۳۹۳واقعا یه ماشین آلمانی آمریکایی چی کم داره ؟
نوید
۲۱ دی ۱۳۹۳ژاپنی بودن رو کم داره
farzad
۲۱ دی ۱۳۹۳زیباست
4MATIC
۲۱ دی ۱۳۹۳همیشه عاشق این ماشین بودم خداوکیلی عالیه بازده موتورش هم که دیگ نگو از1600سی سی 200 اسب قدرت گرفته طراحی فوق العاده عالیی هم داره
ولی اگه موتور3000سی سی 6سیلندر با تنفس طبیعی روش بود دیگه عالی بود
4MATIC
۲۱ دی ۱۳۹۳ببخشید ینی الن بی ام و سری کروک وبنزE300کروک رقیب های این هستن؟؟؟
4MATIC
۲۱ دی ۱۳۹۳راستی یادم رفت این رقیب اسکالا کروک هم هست یا نه؟؟؟
E 36
۲۱ دی ۱۳۹۳200 اسب کمه واسه کروک
آدمو به هیجان نمیاره!
کافر مقدس
۲۱ دی ۱۳۹۳من از همون بچه گی هم کورسا و امگا رو شوی و بیوک صدا میکردم .
محمدرضا
۲۱ دی ۱۳۹۳رکوردو نوشتی رکود :))
مرتضی
۲۱ دی ۱۳۹۳روح اپل شاد فوق العاده بود هر کی با اینا گشت ور افتاد!!!
parseh net30
۲۲ دی ۱۳۹۳اینکه آستراست
علی
۲۲ دی ۱۳۹۳عالی زیبا جمع و جور بیوک امریکاییه اخرته دیگه همه چی تمام ادم دیگه چی میخواهد
نوید
۲۸ دی ۱۳۹۳آفرود
مرتضی
۲۲ دی ۱۳۹۳نسل بعدی فکر میکنه امریکاییها خودشون این همه جذابیت و طراحی برتر رو داشتند!!