اوپل کاسکادا اواخر سال جاری از خط مونتاژ خداحافظی خواهد کرد و نهایتاً بیوک تأیید کرد که نسخهی خودش از این خودرو را نیز روانهی موزه میکند.
حتی پس از آنکه بیوک قطع تولید کاسکادا پس از عدم تولید کاسکادای اوپل را تأیید نکرد هم مشخص بود این خودرو آیندهای نخواهد داشت. به همین خاطر بیانیهی منتشر شدهی بیوک مایهی تعجب نشده است.
کاسکادا نقش خود را به خوبی در سبد محصولات ما ایفا کرد و فروش آن بالاتر از اکثر رقبای کانورتیبل دیگر بود.
این خودروساز همچنین خاطرنشان ساخته کاسکادا در مدل سال ۲۰۱۹ خود با بازار خداحافظی خواهد کرد و نمایندگیها تا آن زمان موجودی انبار کافی برای تأمین نیازهای بازار خواهند داشت.
کاسکادا در اوایل سال ۲۰۱۶ عرضه شد و عنوان اولین کانورتیبل بیوک در ۲۵ سال اخیر را یدک کشید. پیشرانهی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی این خودرو قدرت ۲۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۰۰ نیوتون متری داشته و از آن به عنوان جایگزین ارزانتر آئودی A3 کابریولت نام برده شده است.
علیرغم اینکه کاسکادا ارزانتر از آئودی است اما این خودرو اصلاً بازخورد خوبی در بازار نداشته و بیشترین میزان فروش آن در سال ۲۰۱۶ و به تعداد ۷۱۵۳ دستگاه بوده است. از آن به بعد شاهد افت فروش ادامهدار این خودرو بودیم به گونهای سال پیش تنها ۴۱۳۶ دستگاه کاسکادا در آمریکا فروخته شد.
اگرچه این خودرو جذاب نیست اما خب عدم تولید یک کانورتیبل دیگر هم ناراحت کننده است. با این وجود جنرال موتورز قبلاً خودروی روباز تقریباً هم قیمتی را عرضه کرده است. این خودرو شورولت کامارو کانورتیبل با قیمت ۳۲۴۹۵ دلار است. شایان ذکر است قیمت پایهی کاسکادا هم ۳۳۹۹۵ دلار میباشد. تفاوت قیمتی دو خودرو زیاد نیست اما خب بیوک با پوشش چرم کابین، صندلیهای جلوی گرم شونده، صفحهنمایش ۷ اینچی و جیپیاس و ناوبری عرضه شده است.
خاتمهی تولید کاسکادا میخ دیگری بر تابوت محصولات بیوک است زیرا جنرال موتورز قبلاً اعلام کرده بود تولید خودروی لاکراس هم در آیندهای نزدیک متوقف خواهد شد.
Ali.usa
۲۹ بهمن ۱۳۹۷ماشین زیبا و چند ویژگی که داشت
فضای پشت بزرگ مصرف پاین
حیف شد کاش نسل جدیدش معرفی میکردن
محمد
۲۹ بهمن ۱۳۹۷من میگم یه کاری کنن خودروسازان دنیا همه با هم
.
تمام خودروهای کلاسهای غیر از شاسی بلند خودشونو واسه ۴ سال متوقف کنن تیراژ شاسی بلندهاشونو بالا ببرن
.
.
شاید بعد ۳-۴ سال بالاخره تب شاسی بلند سواری فرو نشست
فروش۴ تا کلاس دیگه هم پیشرفت کرد
که بتونن واسه توسعهشون سرمایه گذاری کنن
و قربانی کمتری بگیره این تب عجیب شاسی بلند سواری
.
خودروهای درجه یکی دارن قربانی میشن و تر و خشک داره با هم میسوزه
و داره به حدی میرسه که واسعه عذاب آور شده
به حد انزجار داره میرسه این حجم از ظهور شاسی بلند و قربانی و له کردن همهی هرچیزی بجز شاسی بلندها در انواع و اقسام مختلف
محمد
۲۹ بهمن ۱۳۹۷همین بیوک رو میبینید؟
همینو به اسم شاسی بلند کوپه بده به بازار ببینید چه فروشی که نکنه
کاش این تب شاسی بلند سورای میزاشت ۴تا کلاس دیگه هم نفس بگیرن
محمد
۲۹ بهمن ۱۳۹۷“شاسی بلند کانورتیبل”
حسن
۲۹ بهمن ۱۳۹۷اتفاقا خیلی هم بد نشد که از رده خارجش کردن
بیوک تو همه جا به عنوان شرکتی لوکس ساز معروفه ولی اوپل به عنوان خودروسازی معروفه که ماشینهاش برای عامه مردم هست
وقتی که از اطاق و پلتفرم یه ماشین ارزون با برند یه شرکتی که محصولاتش لوکس هستن استفاده بشه مشخصا فروش اون ماشین خوب نیست
برا همین اتفاق بدی هم نیست تولیدش متوقف بشه
حمیدرضا
۲۹ بهمن ۱۳۹۷تو امریکا کلا بازار بیوک کم شده و در چین بهتر فروش میره واقعا این تعداد خودرو برای یه خودروساز بزرگ مثل بیوک کمه
دردناکه ولی شاید شاهد دیدن از بین رفتن این برند خوب مثل پونیاک و الدزمبیل و حتی برند موتور سیکلت ویکتوری باشیم