بیوکفورد

خاتمه تولید سدان‌های مشهور فورد فیوژن و بیوک رگال

اصلاً دوست نداشتیم این اتفاق بیفتد. فورد و بیوک امروز اعلام کرده بودند تولید فیوژن و رگال پس از خاتمه مدل سال ۲۰۲۰ متوقف می‌شود. زمان وداع فرا رسیده است. هم‌اکنون گفته می‌شود فورد تولید فیوژن را ۳۱ جولای متوقف کرده و همین اتفاق برای رگال و رگال تورایکس نیز افتاده است.

فورد در سال ۲۰۱۸ تمرکز اصلی خود روی تولید کراس اوورها، شاسی بلندها و پیکاپ ها را اعلام کرد و به همین خاطر مدل‌های مشهوری همچون تاروس، فیستا، فیوژن و فوکوس را از بازار آمریکا حذف کرد. بیوک نیز اواخر سال ۲۰۱۹ بود که بازنشستگی رگال را اعلام کرد.

در حال حاضر تغییر استراتژی این شرکت‌ها تعجب‌آور نیست. در سال ۲۰۱۹ حدود ۹۰ درصد فروش بیوک به کراس اوورها اختصاص داشته است. فورد نیز روی گسترش سبد محصولات خود تمرکز داشته و به دنبال تولید موستانگ مک ای، برانکو دو و چهار درب و برانکو اسپورت کوچک‌تر است. این دسته از خودروها می‌توانند تا ۹۰ درصد فروش فورد در سال‌های آینده را تشکیل دهند. بیوک نیز کراس اوور انویژن نونوار شده را برای مدل سال ۲۰۲۱ خود تدارک دیده و انکور GX نیز به زودی وارد میدان می‌شود.

خاتمه تولید فیوژن و رگال در حالی صورت می‌گیرد که چندین خودروی دیگر نیز سرنوشت مشابهی داشته‌اند. برای مثال جنرال موتورز چندین سدان خود همچون شورولت ایمپالا، بیوک لاکراس، کادیلاک CT6، شورولت کروز و… را روانه موزه کرده است.

البته همه سدان ها با بازار خداحافظی نکرده‌اند. برای مثال تولید لینکلن کانتیننتال ادامه داشته هرچند امسال سال آخر این خودروست. MKZ هم دیگر سدان ناکام لینکلن است. تویوتا و هوندا اما همچنان به تولید سدان های خود ادامه می‌دهند اما هوندا تولید خود را با تقاضای مشتریان هماهنگ می‌کند. ماه پیش این برند اعلام کرد تولید مدل‌های فیت و سیویک کوپه را متوقف خواهد کرد. البته برخی افراد همچون مدیر طراحی جنرال موتورز معتقدند در نهایت سدان ها باز خواهند گشت…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Ho3ein

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (358 ديدگاه)

    خیلی دارن خوب عمل میکنن قبل از اینکه فروش نداشته باشه دارن متوقفش میکنن
    کارخونه رو برای ماشین‌های جدید اماده میکنه ن
    همین میشه بیشترین فروش و بیشترین کلاس خودرویی رو دارن
    بعد ما به شاهین و ساینا دل خوش کردیم?
    اینا کجان ما کجاییم…

  2. Enzo

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (317 ديدگاه)

    یه سر برم سایت فورد و شورولت بگردم ببینم موزه اینا کجاست .آخه این قدر زود اونم درست همون تاریخی که اعلام کردن میفرستن موزه .اینا از خودرو سازی هیچی حالیشون نیست بابا .باید بیان از سایپا و مخصوصا پراید یاد بگیرن

  3. nikzad

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (279 ديدگاه)

    خداحافظ سدان و کوپه. حالا الان محبوریم که به کراس اوور ها عادت کنیم.کراس اوور ها ماشین هایی با قابلیت بالا هستن ولی دیگه بیش از حد دارن تو بازار حضور پیدا میکنند و محبوبیتشون بیشتر میشه.الان اینجور که میبینم بیشتر شما طرفدار سدان و کوپه هستید پس کی کراس اوور میخواد؟

  4. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1892 ديدگاه)

    آمریکایی ها که خیلی وقته سدان هارو کنار گذاشتن و کمرنگ شده بودن.

  5. بی ریا

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    شاسی بلندهای موجود در ایران رو با شاسی بلندهای اروپا و آمریکا و ژاپن مقایسه کنید
    اونا چی سوارن و ماچی
    اینجا یه لکسوس ال ایکس کارکرده ۲۰۱۳ رو حدود شش میلیارد حداقل قیمت میزارن ، لندکروز ۲۰۱۰ حدود سه میلیارد ، ولوو ایکس سی حدود شش میلیارد ، پورش کاین ۲۰۱۳ چهارمیلیارد ، بی ام و ایکس فور شده چهار میلیارد
    یارو پاترول پلاک کرده قیمت گذاشته ۱۴ میلیارد !!!!!!!
    جالبه بازم میگن گرون میشه
    یعنی زمانی میشه طرف یه ساختمون شیش طبقه نوساز رو با یه بی ام و ایکس فور معاوضه کنه

  6. AMG///

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (576 ديدگاه)

    من فیوژنو خیلی دوست داشتم………

    1. مانی

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      فکر می‌کنم نسل جدیدش وقتی‌ معرفی‌ شد از رقبای مستقیمش مثل کمری و آکورد سرتر بود(نظر شخصی‌)
      وقتی‌ که کمری و آکورد همچنان مثل نقل میفروشن اینا با استراتژی خنده دارشون بازار رو ترک کردن

  7. Hadi

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2191 ديدگاه)

    حیف حیف…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا