در قسمتی دیگر از سری رقابتهای خودرویی پدال، امروز نوبت به گروه کراساوورهای کامپکت لوکس رسیده است. در دور اول دوئلهای این گروه، بامو X3 و لکسس NX رودرروی یکدیگر قرار گرفتند که این رقابت به یکی از جذابترین و حساسترین دوئلهای دور اول تبدیل شد و بیشترین آراء نیز در آن به ثبت رسید. رقابت این دو کراساوور لوکس در سایت بسیار نزدیک به هم پیش رفته است بهگونهای که X3 با تنها ۶۳ رأی جلوتر از NX است اما نظرسنجی کانال تلگرام پدال کاملاً نتیجه را تغییر داده چراکه در این نظرسنجی لکسس NX با اختلاف زیادی بالاتر از بامو X3 قرار گرفته است. بدین ترتیب NX درمجموع با کسب ۳۰۷۹ رأی توانست بر بامو X3 با ۲۹۳۲ رأی پیروز گردد. در این دوئل جمعاً ۶۰۱۱ رأی به ثبت رسیده که تا اینجای کار یک رکورد محسوب میشود و لکسس NX با کسب ۵۱ درصد از کل این آراء پیروز شد. حال در دور دوم رقابتهای گروه کراساوورهای کامپکت لوکس، آکورا RDX به دیدار بیوک اِنویژن رفته است.
بامو X3 | لکسس NX | مرسدس بنز GLC | لندروور دیسکاوری اسپرت |
لکسس NX | ؟ | ||
دیاس ۵ | اینفینیتی QX50 | جگوار F-Pace | آلفارومئو استلویو |
؟ | ؟ | ||
آکورا RDX | بیوک انویژن | لینکلن MKC | ولوو XC60 |
؟ | ؟ | ||
آئودی Q5 | پورشه ماکان | مرسدس بنز GLC کوپه | بامو X4 |
؟ | ؟ |
RDX که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۰۶ رونمایی شد، نخستین کراساوور برند آکورا محسوب میشود. بدین ترتیب RDX آغازگر راه کراساوورهای آکورا بود که بعداً با مدل بزرگتر MDX و چندی پیش با مدل کوچکتر CDX ادامه پیدا کرد. نسل دوم این خودرو نیز در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۲ معرفی شد که طراحی آن طبق زبان طراحی جدید آکورا شکل گرفته است. این نسل از RDX پلتفرم یکسانی با هوندا CR-V دارد و در انواع چهارچرخ محرک یا دیفرانسیل جلو عرضه میشود. نسل دوم این کراساوور ژاپنی چند وقتی است مورد فیسلیفت قرار گرفته که برای اولین بار در نمایشگاه شیکاگو ۲۰۱۵ رونمایی شده و با مدل ۲۰۱۶ به بازار آمد. آکورا RDX در بازارهای بینالمللی شامل ایالاتمتحده، تنها با یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی عرضه میشود که ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۱ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای جلو یا هر چهارچرخ منتقل میگردد؛ اما غیرازاین موتور، یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 هم در لیست موتورهای RDX وجود دارد که البته فقط در بازار چین ارائه میشود.
بیوک اِنویژن سومین کراساوور در حال تولید بیوک پس از مدلهای انکلیو و انکور محسوب میشود. این کراساوور لوکس آمریکایی برای اولین بار در چین معرفی شد چراکه تولید آن فقط در کارخانهٔ چینی جنرال موتورز انجام میگیرد و از آنجا به ایالاتمتحده صادر میشود؛ بنابراین بیوک اِنویژن نخستین خودروی ساخت چین جنرال موتورز است که در ایالاتمتحده عرضه میگردد. اِنویژن که بهنوعی جایگزین مدل Rendezvous بشمار میرود، برای آمریکاییها نخستین بار در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶ رونمایی شد و سپس از اکتبر همین سال عرضهٔ آن در چین، آمریکا، کانادا و مکزیک آغاز گردید. این کراساوور لوکس روی پلتفرم دلتا D2XX جنرال موتورز ساخته میشود که با خودروهایی چون نسل جدید شورلت اکوئناکس و نسل جدید جمس تراین مشترک است. بیوک برای اِنویژن تنها پیشرانههای چهار سیلندر را در نظر گرفته که ما برای این رقابت و جهت نزدیکی با رقیب ژاپنی، قویترین نمونهٔ آنها را انتخاب کردهایم. این یک واحد ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو است که ۲۵۲ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور داشته و آنرا از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک یا هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخهای جلو یا هر چهارچرخ انتقال میدهد.
مشخصات فنی
بیوک اِنویژن | آکورا RDX | |
پیشرانه | ۲ لیتری ۴ سیلندر | ۳.۵ لیتری V6 |
تنفس | توربو | طبیعی |
قدرت | ۲۵۲ اسب بخار | ۲۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۵۲ نیوتن متر | ۳۴۱ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۷.۱ ثانیه | ۶.۲ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۳ ثانیه | ۱۴.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۵ کیلومتر | ۲۲۰ کیلومتر |
مصرف سوخت | ۱۰.۲ لیتر (ترکیبی) | ۱۰ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۱۸۴۵ کیلوگرم | ۱۷۸۵ کیلوگرم |
طول | ۴.۶۶ متر | ۴.۶۸ متر |
حجم صندوق بار | ۷۶۵ لیتر | ۷۳۵ لیتر |
قیمت پایه | ۳۴,۹۹۰ دلار | ۳۶,۶۴۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9758992]
فيصل
۱۱ خرداد ۱۳۹۶مصرف سوخت ۲ لیتری با ۳.۵ لیتری یکیه یعنی؟
سامان اذری
۱۱ خرداد ۱۳۹۶تو این مورد بله
اونم مربوط میشه به تکنولوژی ساخت انجین که هوندا یکی از استادان این کاره
برای مثال هوندا سیویک Type r با موتور 2 لیتری 315 اسب بخاری مصرف سوختش 7.3 لیتر در 100 کیلومتره
(ali(CHEVY NOVA
۱۱ خرداد ۱۳۹۶بىوک 4 سىلندر هست و اکورا 6 سىلندر اما تفاوت قدرتشون فقط 30 اسب هست اما گشتاور بىوک بىشتره
راى من بىوک هست
سامان اذری
۱۱ خرداد ۱۳۹۶علی جان بیوک موتورش توربو هست
.
و استفاده از موتور کوچکتر و توربو بودن بیوک هیچ مزیتی نداشت حتی مصرف سوختشم از اکورا بیشتر شده ولی از نظر استهلاک شتاب و تاپ اسپید اکورا خیلی عالی عمل کرده
رای منم اکورا بود
(ali(CHEVY NOVA
۱۱ خرداد ۱۳۹۶درسته سامان جان صحبت شما و حرف حق جواب نداره
(ali(CHEVY NOVA
۱۱ خرداد ۱۳۹۶دوستان امریکاى بازم امروز مىخوام براتون بازم نظر سنجى بذارم و ىه بحث جالب فنى
بىن پىلىموت fury مدل 1962 و دوج 330 مدل 1963 کدوم رو انتخاب مىکنىد
1. پىلىموت fury مدل 1962 لایک
2. دوج 330 مدل 1963دىس لایک
(ali(CHEVY NOVA
۱۱ خرداد ۱۳۹۶نظر سنجى بعد بىن 1933 pierce arrow silver arrow و Cadillac 452 1933 هست
1. کادیلاک 452 1933 لایک
2. 1933 pierce arrow silver arrow دىس لایک
(ali(CHEVY NOVA
۱۱ خرداد ۱۳۹۶خوب برسىم به بحث فنى امروز
رفقا ماشىنهاى .جنرال موتورز از اوایل دهه ى 70 براى ایمنى بىشتر سرنشىنان از جک هاى هىدرولىکى در پشت سپر عقب و جلو بهره مىبردن که همىن باعث مىشد که ضربه ى وارده به اطاق ماشىن رو دفع بکنه
اىن جک ها تا 2 تن ضربه رو مىتونه تحمل کنه اما اگه ضربه اى رو که بهش مىخوره زىاد از حد باشه بعد اىنکه ضربه رو دفع کرد سپر ماشىن عقب مىره و حدودا 30 دقىقه طول میکشه تا سپر بىاد جاى اولش
نکته مهم اىنکه اىن جک ها بعد گذشت اىن همه سال خىلىهاشون خراب شدن و کاراىى اولىشون رو ندارن
حالا باىد چه کار کرد؟
خوب بهتون میگم شما اول باىد جکها رو در بىارىد و توسط فرچه سىمى تمىىزشون کنىىد و بعد قسمت ته جک رو با فرز ببرید و ىه فنر قوى رو در داخل اون قرار بدید و بعد انتهاى جک رو که بریده بودید با دستگاه جوش متصل کند
اىن کارى بود که خود من هم انجام دادم و کارکرد جکاها عىن روز اولش شد
DYBALA
۱۱ خرداد ۱۳۹۶مرسی
چن وقتی بود جک سپرمون خراب شده بود!!
بحث فنیتون بسیار کمکمون کرد :)))
PaRHaM
۱۱ خرداد ۱۳۹۶علی جان ی چندتا سوال داشتم?
خب وقتی فنر رو عوض کنیم
کاهش قدرت پیدا نمیکنه جک؟
و این که وقتی جوش بدیم امکان شکستن جوک وجود نداره؟ و باعث تضعیف جک نمیشه؟
تو چ ماشینهایی استفاده شده از این جکا؟
(ali(CHEVY NOVA
۱۱ خرداد ۱۳۹۶پرهام جان فنرى رو که انتخاب مىکنىد نباىد زىار سفت با نرم باشه
قسمت جوش هم اگه حرفه اى انجام بشه مشکلى نداره
تو نوا. بىوک. کاپرىس و……… استفاده شده
یاسین
۱۱ خرداد ۱۳۹۶مقایسه فنی رو کاری ندارم الان از نظر طراحی طراحی بیرونی RDX بهتره ولی طراحی داخلی Nvision خیلی عالیه رک میگم ولی در مجموع با در نظر گرفتن کلیت قضیه که سر دوئل اکورد و ATS کوپه هم گفتم هردوعالین سلیقه تاثیر گذاره سلیقه من به اکورا نزدیک تره
(ali(CHEVY NOVA
۱۱ خرداد ۱۳۹۶درسته ىاسىن جان
هر 2 ماشىن خوبن و فقط سلىقه هاى ما هست که بىن اىن 2 ماشىن ىکى رو برتر مىدونه
Mahdi US CARS
۱۱ خرداد ۱۳۹۶رای من اکورا RDX
داخل اکورا خوشم نمیاد ولی بهش رای میدم
#ali.m#
۱۱ خرداد ۱۳۹۶به این میگن بدون تعصب رای دادن .
راستی طراحی داخلی بیوک خیلی بهتره .
DYBALA
۱۱ خرداد ۱۳۹۶از نظر طراحی بیوک برتره اما از جهت ماشینیّت، آکورا
Mohamad
۱۱ خرداد ۱۳۹۶رای من که آکوراست
اما نفمیدیم چرا هوندا دوتا مانیتور تو ماشیناش میزاره
واقعا لزومی داره؟!
PaRHaM
۱۱ خرداد ۱۳۹۶هر جفت ماشین های خوبی هستن
ولی من کلا از کراس اوور خوشم نمیاد?چ برسه ب کراس اوور کامپکت?
ب صورت کاملا سلیقه ای نظرم سمت انویژنه (ب خاطر طراحی داخلیش)
در کمال احترام هم میگم ! :
مصرف سوخت هاشون هم نمیدونم چرا اینجوری نوشته شده!
من اینجوری دیدم :
آکورا :
شهر : ۱۲.۴
اتوبان : ۸.۷۱
ترکیبی : ۱۰.۷
بیوک :
شهر : ۱۱.۸
اتوبان : ۹.۰۵
ترکیبی : ۱۰.۷
منبع هم کامنت بعدی(دیر تایید میشه!!!)
PaRHaM
۱۱ خرداد ۱۳۹۶https://www.fueleconomy.gov/feg/noframes/37308.shtml
https://www.fueleconomy.gov/feg/noframes/37672.shtml
جواد
۱۱ خرداد ۱۳۹۶کابین اکورا شبیه اتاق های شکنجه سفیده .ادم توش افسردگی میگیره.
کوشا
۱۱ خرداد ۱۳۹۶RDX پکیج بهتری ارائه میده با توجه به ظاهر و مشخصات فنی
BENZ&BMW
۱۱ خرداد ۱۳۹۶خیلی خیلی خیلی ببخشید که بی ربط میپرسم. آیا تولید رنو فلوئنس e4 متوقف شده؟ قطعاتش پیدا میشه؟مرسی از راهنماییتون
روزبه
۱۱ خرداد ۱۳۹۶دوتا ماشین به جد حوصله سر بر … برام فرقی نمیکنه کدوم بیاد بالا
Ali
۱۱ خرداد ۱۳۹۶فقط بخاطر موتور تنفس طبیعی به آکورا رای میدم
از نظر ظاهر درونی و بیرونی بیوک بهتره
ACR VIPER
۱۲ خرداد ۱۳۹۶من چون بیوک رو بیستر میپسندم بهش رای میدم ظاهر جذاب والبته گیرا
شوقی
۱۲ خرداد ۱۳۹۶چقدر این بیوک شبیه چانگان CS35 هستش
حمیدرضا
۱۲ خرداد ۱۳۹۶بیوک رو بیشتر دوست دارم به بیوک رای دادم همین و بس
ROHAM
۱۹ خرداد ۱۳۹۶اگه قرار بود یکی از این دو رو بخرم آکورا رو انتخاب می کردم چون تکنولوژی فنی قابل تحسینی داره ولی راستش به بیوک رای دادم چون به نظرم خیلی زیباتر از آکوراست، آکورا انگار کوره