امروز در ادامهٔ برگزاری دور هشتم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال به سراغ گروه کراساوورهای سابکامپکت لوکس رفتهایم که در دوئل قبلی آن دو کراساوور تازهوارد یعنی جگوار E-Pace و ولوو XC40 در برابر یکدیگر قرار گرفتند. در این دوئل مجموعاً تعداد ۱۵۲۸ رأی به ثبت رسیده است که XC40 توانست با دریافت ۸۲۶ عدد از آنها و کسب ۵۴ درصد از کل آراء، با اختلافی جزئی پیروز گردد درحالیکه E-Pace موفق به کسب ۷۰۲ رأی شده است. حال امروز در دوئل دیگری از گروه کراساوورهای سابکامپکت شاهد رقابت میان بیوک انکور و مینی کانتریمن خواهیم بود.
بیوک انکور
آئودی Q3 | آکورا CDX | بامو X1 | رنجروور اووک |
آئودی Q3 | رنجروور اووک | ||
آئودی Q2 | بامو X2 | اینفینیتی QX30 | دیاس ۶ |
؟ | اینفینیتی QX30 | ||
بیوک انکور | مینی کانتریمن | جگوار E-Pace | ولوو XC40 |
؟ | ولوو XC40 | ||
لکسس UX | مرسدس بنز GLA | ||
؟ |
در سال ۲۰۱۲ اوپل که هنوز تحت مالکیت جنرال موتورز قرار داشت، کراساوور سابکامپکتی بنام موکا را معرفی نمود. این خودرو که بر روی پلتفرم گاما II جنرال موتورز ساخته شده است، در بریتانیا با برند واکسهال عرضه میگردد. سپس در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۲ بیوک هم نسخهٔ آمریکایی موکا را با نام انکور رونمایی کرده و با مدل ۲۰۱۳ روانهٔ بازار ایالاتمتحده کرد؛ بنابراین بیوک انکور در اصل نسخهٔ ریبج شده و تا حدودی لوکستر اوپل موکا است. علاوه بر این، شورلت ترکس نیز بر اساس همین پلتفرم ساخته شده و اشتراکات فراوانی با موکا/انکور دارد. انکور اولین کراساوور کوچک بیوک و چهارمین کراساوور کلی بیوک پس از مدلهای Rendezvous، Rainier و انکلیو محسوب میشود. در اوایل سال ۲۰۱۶ اما اوپل اقدام به معرفی نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ موکا نمود که عمده تغییرات آن در قسمت جلویی صورت گرفته و با نام موکا X به بازار آمد؛ بنابراین بیوک هم این نسخهٔ فیسلیفت شده را با مدل ۲۰۱۷ راهی بازار ایالاتمتحده کرد. درحالیکه اوپل موکا با پیشرانههای بنزینی و دیزلی مختلفی در اروپا عرضه میگردد، بیوک در بازار ایالاتمتحده انکور را تنها با یک موتور ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی عرضه میکند. این موتور ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد که برای انتقال آن به چرخها یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. انکور در دو نسخهٔ دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک قابل خریداری است. بیوک انکور سال گذشته در بازار ایالاتمتحده ۸۸ هزار دستگاه فروش داشته و دومین کراساوور لوکس پرفروش در این کشور محسوب میشود.
مینی کانتریمن
مینی که پس از خریداری شدن توسط بامو جانی دوباره گرفته بود، در اوایل قرن بیست و یکم تصمیم به افزایش تنوع محصولاتش گرفت. بدین ترتیب این برند بریتانیایی در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۰ اولین کراساوور تاریخ خود را با نام کانتریمن رونمایی کرد. این خودرو یک کراساوور سابکامپکت لوکس بود که نسل نخست آن تا سال ۲۰۱۶ به تولید رسید. نسخهٔ کوپهٔ دودر این کراساوور نیز با نام پیسمن ساخته شد. سپس در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۶ مینی نسل دوم کانتریمن را رسماً رونمایی کرد. مینی در نسل اول کانتریمن نسخهٔ کوپهٔ دودر آنرا نیز با نام پیسمن تولید کرد اما تولید این مدل در سال ۲۰۱۶ متوقف شد و خبری از آن در نسل دوم کانتریمن نیست. این نسل از کانتریمن اما روی پلتفرم دیفرانسیل جلوی جدید بامو بنام UKL2 ساخته شده که با نسل دوم کراساوور بامو X2 مشترک است. کانتریمن در بخش پیشرانهها نیز کاملاً وابسته به شرکت مادر خود بوده و تمامی موتورهای آن متعلق به بامو هستند. این کراساوور لوکس بریتانیایی در تیپ پایه با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر بنزینی توربوشارژ عرضه میگردد که ۱۳۵ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور داشته و به جهت هماهنگی با رقیب آمریکایی، برای این دوئل هم همین موتور را انتخاب کردهایم. انتقال نیروی این موتور توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا یک واحد شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای جلو یا هر چهارچرخ صورت میگیرد. مینی کانتریمن سال گذشته در بازار ایالاتمتحده نزدیک به ۱۵ هزار دستگاه فروش داشته است.
مشخصات فنی
بیوک انکور | مینی کانتریمن | |
پیشرانه | ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر | ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۱۵۵ اسب بخار | ۱۳۵ اسب بخار |
گشتاور | ۲۴۰ نیوتن متر | ۲۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو/چهارچرخ | جلو/چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۸.۴ ثانیه | ۹.۱ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۶.۶ ثانیه | ۱۷.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۵ کیلومتر/ساعت | ۱۹۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۸.۴ لیتر (ترکیبی) | ۹ لیتر (ترکیبی) |
ظرفیت باک | ۵۳ لیتر | ۵۱ لیتر |
وزن | ۱۵۳۴ کیلوگرم | ۱۶۰۴ کیلوگرم |
طول | ۴.۲۷ متر | ۴.۳۱ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۵۵ متر | ۲.۶۷ متر |
حجم صندوق بار | ۳۵۵ لیتر | ۴۵۰ لیتر |
قیمت پایه | ۲۳,۹۸۵ دلار | ۲۷,۴۵۰ دلار |
قیمت موردبررسی | ۲۸,۸۸۵ دلار | ۲۸,۹۵۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9917351]
KING 918
۲۵ دی ۱۳۹۶لوگوی بیوک با لیفان انگار یکیه ……..
کپی لوگو دیگه نداشتیم
PaRHaM
۲۵ دی ۱۳۹۶??
F۲۲RAPTOR
۲۵ دی ۱۳۹۶تاریخ تاسیس برند ها رو اگر دقت بفرمایید،
متوجه خواهید شد که در صورت کپی لوگو کدو م
کپی بوده.با تشکر.
???
KING 918
۲۵ دی ۱۳۹۶: o من نمیدونم چرا این طوری برداشت شد که من گفتم بیوک کپی کرده …..
من لیفان رو گفتم .. من چین رو گفتم که همه چی رو کپی میکنه اما حالا داره دیگه لوگو رو هم کپی میرنه ….
عجب بابا
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۵ دی ۱۳۹۶داداش محمدرضا از پورشه که بهتره ماکان رو از زوتای SR9 کپی زده.
واقعا از پورشه بعیده.?
Wrx
۲۵ دی ۱۳۹۶مینی کانتریمن ?
یکم از نظر فنی ضعیفتر هست ولی برای من جذاب تره ?
ماتئوس هِتْزِنِرْ
۲۵ دی ۱۳۹۶مینی ۴ سیلندر بود فنی هم بهتر میشد
اما همینطوری هم خاصه و تو دلبرو ♥️
حامد
۲۵ دی ۱۳۹۶چرا یا این حجم موتور مصرف سوختشون انقده؟
فرامرز
۲۵ دی ۱۳۹۶آره عجیبه. منم اول فکر میکردم موتورهای توربو تو قدرت و نحوه رانندگی یکسان مصرف خیلی کمتری دارن ولی هفته پیش با یه ب ام و ۱۲۰ یه مسافرت ۳۰۰ کیلومتری داشتم و به این نتیجه رسیدم که مصرف سوخت توربوها اگه بیشتر نباشه کمتر هم نیست. یکی دو سال پیش تو یه ویدئوی بررسی مرسدس آ۴۵ با موتور ۱.۶ لیتری طرف میگفت که مصرفش تو شرایط پرفشار از یه موتور ۸ سیلندر تو شرایط مشابه کمتر نیست و فکر کنم عددی که بعد از یه دور پیست گزارش کرد یه چیزی تو مایه های صدی ۴۰ لیتر بود. در رابطه با تجربه خودم باید بگم هر چند اگه توربو تو بعضی دورهای موتور خیلی کمک میکنه ولی من حس موتور تنفس طبیعی رو خیلی دوست دارم چون فیدبک خوبی میده که الآن دور موتور و سرعت چنده و … صدای موتور تنفس طبیعی هم که خیلی بهتره
F۲۲RAPTOR
۲۵ دی ۱۳۹۶فرامرز جان
a45 amgموتورش ۲.۰ لیتری
Saeed Boroomand
۲۵ دی ۱۳۹۶مصرف سوختشون استاندارده، سازمان EPA تست هاش به شکلی هست که توی دنیای واقعی نتیجه ای که افراد میگیرن یا بهتر باشه از اون نتایج یا مشابه. و به جز این به خاطر رفرش تر بودن قوانین احتمال این که شرکتی موتورش رو برای سیکل تست بهینه کنه و نه دنیای واقعی کمتره. جالبیش به اینه که mokka رو اکه مصرف سوختش رو نگاه کنید که توی اروپاست مصرف سوختش رو خیلی کمتر اعلام کردن :)
به هیمن دلایل بعضی شرکت ها که ماشین توی امریکا وارد میکنن عموما و کمتر تولید پیش میاد که اصلا مصرف سوختشون رو اعلام نکنن، بعضی مدل ها بنز و بی ام و و …
توی این تست ها خب البته ماشین های داخلی مون با موتور های کم توانسون مصرفشون دیگه شش و نیم لیتر در هر صد کیلومتر نخواهد بود…
به جز این موتور های توروبو توی دور موتوری که اسب بخار یکسانی تولید کنه مصرفشون کمتر هست ، و خب اگه خوب پیاده بشن توی یه ماشین( جعبه دنده) و بر حسب سبک رانندگی ما میتونن به جز توی توان بیشتر توی مصرف سوختم مفید باشن،
البته این موضوع روش بحث زیاد هست این روزا…
DELL
۲۵ دی ۱۳۹۶تنها مزیت مینی تو حجم صندوقشه.بیوک با مصرف سوخت کمتر،قدرتی بیشتر و شتابی بهتر و از همه مهمتر قیمتی کمتر داره.
فرامرز
۲۵ دی ۱۳۹۶درسته ولی مینی شخصیت خاصی داره و اینکه از نظر لوکس بودن و کیفیت مواد و احتمالاْ امکانات استاندارد از بیوک (اوپل) بالاتره. تو اروپا مینی رو از نظر لوکسی با آئودی، مرسدس و ب ام و تو یه سطح میدونن و قیمت گذاری مشابهی هم داره
محمدرضا
۲۵ دی ۱۳۹۶درست مینی تحت مالکیت بیمر هست ولی هیچ جای دنیا مینی رو در حد لوکس سازای آلمانی نمیدونن
درعوض بیوک واقعا برند لوکس هست وکیفیت بالایی داره
AK_007
۲۶ دی ۱۳۹۶بیوک یک برند نیمه لوکس هست
شاهين
۲۵ دی ۱۳۹۶منم به مظرم بیوک ماشین بهتریه و بهش رای دادم.ولی راستش اگر قرار بر خریدن بود مینی جذاب تره واسه خریدن
F۲۲RAPTOR
۲۵ دی ۱۳۹۶مینی
F۲۲RAPTOR
۲۵ دی ۱۳۹۶ظاهرش فانتزی و زیبا
هر چند موتور بیوک قویتر و در عین حال کم مصرف تره و یه جورایی از نظر فنی برد با بیوکه
رای من بر مبنای ظاهر مینی
ایمان انزو
۲۵ دی ۱۳۹۶مینی یه اسطورست
ارش
۲۵ دی ۱۳۹۶مینی محصول مشترک آلمان و انگلیس .معجون آلمانی انگلیسی معلومه چقدر عالی میشه دیگه???
ماتئوس هِتْزِنِرْ
۲۵ دی ۱۳۹۶مینی
ونوم اف ۵
۲۵ دی ۱۳۹۶همه چیز نشون از برتری بیوک انکور داره هر چند ظاهر مینی هم خیلی دوست دارم رای به بیوک میدم
حمیدرضا
۲۵ دی ۱۳۹۶با احترام به همه آلمانی دوست ها ولی بیوک خیلی سرتر از مینی بزرگ هست هم از نظر چهره هم قدرت هم شتاب هم قیمت و جالب اینکه برای اولین بار یه اتومبیل ساخت امریکا از یه ماشین المانی کم مصرف تر هست
رای من بیوک
Raha
۲۶ دی ۱۳۹۶مینی خیلی ناز و لوسه