سدان فول سایز بیوک ساکتتر و زیباتر از همیشه است
بیوک در دههٔ اول قرن بیست و یکم روندی نزولی در پیشگرفته و از دوران اوج خود کاملاً دور شده بود. اما گویا این برند اصیل آمریکایی قصد بازگشت به شکوه گذشتهٔ خود را دارد چراکه نسل جدید سدان فول سایز لاکراس کاملاً نمایانگر چنین امری است. خودرویی که بر روی پلتفرم جدید P2XX جنرال موتورز ساخته شده و در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۵ رسماً رونمایی شد. بیوک لاکراس در بین سدانهای جنرال موتورز مدلی نیمه لوکس محسوب شده و بین شورلت ایمپالا و کادیلاک XTS قرار میگیرد.
مهمترین ویژگی مدنظر تیم طراحی لاکراس جدید سکوت هرچه بیشتر اتاق آن بوده است و آنها برای توصیف کابین این خودرو از عبارت «به ساکتی کتابخانه» استفاده کردهاند. همانطور که میدانید یکی از مهمترین ویژگیهایی که موجب قدرتمند شدن ارزش یک برند میشود آرامش و سکوت داخلی محصولات آن است بهویژه در خودروهای لوکس و نیمه لوکس. سدان بزرگ و لوکس بیوک ممکن است از این لحاظ در حد رولزرویس فانتوم یا مرسدس بنز S کلاس نباشد اما هنوز هم برای کسانی که در رابطه با میزان دسیبل داخلی خودروی خود نگراناند یکی از بهترین گزینهها بشمار میرود.
شیشههای چندلایه، درهای سه لایه و سیستم فعال جلوگیری از صدا در لاکراس جدید موجب افزایش اعتبار بیوک شده و این خودرو از همه لحاظ بهتر و ساکتتر از هر خودروی ۲۰۱۷ دیگری است. به همین دلیل و برای کاهش هرچه بیشتر صداهای اضافی حتی از تیغه برفپاککنهای مخصوصی در لاکراس جدید استفادهشده که صدای کارکرد آنها را به حداقل میرساند.
سکوت و آرامش تنها یکی از اهداف سهگانهٔ اصلی در لاکراس است که جهت بهبود مدنظر بوده است؛ بنابراین دو هدف دیگر، عملکرد کلی و سواری و راحتی صندلیها بوده است؛ در سوی دیگر با اینکه عملکرد بالا هیچگاه در لاکراس و یا حتی اکثر بیوکها (البته بهجز ریگال GS) وجود نداشته اما خروجی لاکراس ۲۰۱۷ بهطور نسبی بهتر از نسخههای قبلی است که این مورد هم ارزش برند بیوک را تقویت میکند.
بارزترین چیزی که لاکراس جدید ازدستداده است حدود ۱۳۵ کیلوگرم وزن است که حتی در این سدان فول سایز هم امر مهمی بشمار رفته و موجب بهبود هندلینگ، شتاب و مصرف سوخت گردیده است. کاهش وزن و استفاده از سیستم تعلیق جدید Five-Link در عقب موجب بهبود سواری خودرو شده است. بااینحال هندلینگ خودرو گاهی اوقات در جادههای پرپیچوخم سفت و خشک احساس میشد اما برای خودروی دیفرانسیل جلویی با فاصلهٔ محوری زیاد سریعتر از چیزی بود که انتظار داشتم درحالیکه تعلیق Five-Link نیز سواری خودرو را حتی بیشازحد ساکت و بیصدا میکند.
برای کسانی که لاکراسْ آنها را هدف قرار داده بهوضوح راحتی سواریِ اهمیت بیشتری از هندلینگ دارد. در طول آزمایش در انواع جادهها به رانندگی پرداختم و بیشتر ناهمواریهای مسیر بهراحتی توسط سیستم تعلیق اسفنجی بیوک محو میشد. من لاکراس را با هر دو نوع رینگ ۲۰ اینچی سفارشی به همراه سیستم کنترل مداوم نوسانات و رینگهای ۱۸ اینچی با تعلیق ثابت راندم که در هر دو نمونه سواری کاملاً راحت بود. هرچند که سواری رینگهای ۱۸ اینچی خصوصاً در جادههای محلی با آسفالت نامرغوب ساکتتر بود که این به نظر من با روح یک سدان لوکس هماهنگی بیشتری دارد.
لاکراس جدید ۲۰۱۷ فقط با یک نوع موتور تجدیدنظر شدۀ ۳.۶ لیتری V6 عرضه میشود که قدرت و گشتاور آن نسبتاً بیشتر از دیگر ۶ سیلندرها با حجمی مشابه است. قدرت این پیشرانه با افزایش ۶ واحدی به ۳۱۰ اسب بخار رسیده درحالیکه گشتاور آن نیز با ۲۵ واحد افزایش به ۳۶۰ نیوتن متر رسیده است که به همراه کاهش وزن تأثیر مثبتی در عملکرد خودرو داشته و این بیوک کاملاً سریعتر از قبل احساس میشود. این مورد درصورتیکه از پشت مدل قدیمی پشت مدل جدید بنشینید احساس میشود. وزن لاکراس ۲۰۱۷ چیزی در حدود ۱۶۳۰ کیلوگرم است (سازنده هنوز وزن رسمی خودرو را اعلام نکرده است) که باعث میشود خروجی موتور آن به شما اعتمادبهنفس بدهد هرچند که تا حد وحشتناکی سریع نیست.
برای بسیاری از کسانی که قصد خرید لاکراس را دارند شتاب صفرتا صد اهمیتی ندارد اما قطعاً یک طراحی ظاهری زیبا برایشان بسیار مهم است. بهخصوص در این کلاس که همهٔ سدانها با طراحی جدیدی به بازار آمدهاند. تویوتا آوالون جدید، نیسان ماکسیما و کیا کادنزا همگی واقعاً خوب هستند اما لاکراس از این لحاظ با طراحی جلویی مدرن، خطوط منحنی بدنه و طراحی ظریف عقب حداقل یک سطح بالاتر از خودروهای مذکور قرار میگیرد.
این داستان در داخل کابین هم تکرار شده و در جدیدترین مدل لاکراس شاهد خطوطی بسیار زیبا و مواد باکیفیت هستیم. صندلیها (به یاد داشته باشید که این یکی از اهداف موردنظر مدیران ارشد بیوک جهت بهبود در لاکراس جدید بوده است) تا زمانی که نیروهای هنگام پیچیدن بسیار قوی نباشند نرم و راحتاند. این صندلیها مجهز به گرمکن، سردکن و ماساژور هستند که برای این محدودهٔ قیمتی بسیار زیاد هستند درحالیکه بهطورکلی لاکراس جدید بسیار مجلل است.
بااینحال جزئیات ناخوشایندی هم در اتاق این بیوک وجود دارد همچون استفاده از پلاستیک مشکیرنگ بهویژه در اطراف شیفتر تعویض دنده که بهآسانی به ماهیت لوکس بیوک خدشه وارد کرده است. البته استفاده از چوب واقعی در داخل موجب بهبود فضا شده است. بیوک همواره توجه خاصی به صفحهنمایش سیستم اطاعاتی-سرگرمی خود دارد که این امر در لاکراس هم اعمالشده و نمایشگر لمسی آن کاملاً در برابر بجای ماندن اثرانگشت مقاوم است؛ اما شیفتر الکترونیکی تعویض دندهٔ لاکراس ازلحاظ فیزیکی کوچک بوده و برای استفاده چندان مطلوب نیست.
در بازار خودرو سالبهسال تعداد خریداران سالخورده کاهش میابد و بیوک هم این را خوب میداند؛ اما این را هم میداند که رهبری در یک بازار رو به فرسایش به معنی پتانسیل بالا برای سودآوری است چراکه اکثر سازندگان توجه چندانی به آن ندارند چه رسد به اینکه بخواهند محصولی کاملاً جدید در این کلاس عرضه کنند. بااینحال بیوک لاکراس رقبایی چون تویوتا آوالون، لکسوس ES350، نیسان ماکسیما و کیا کادنزا را روبروی خود میبیند. خودروهایی که ادعا میکنند امکانات پریمیومی را با قیمت غیر پریمیوم ارائه میکنند.
قیمت پایهٔ بیوک لاکراس ۲۰۱۷ از حدود ۳۲ هزار دلار آغاز میشود اما اگر به سمت تیپهای بالاتر بروید که مجهز به سیستم چهارچرخ محرک هستند، قیمت آن به بیش از ۴۰ هزار دلار افزایش میابد. محدودهای که رقبای زیادی در آن حضور دارند اما موضع قدرت بیوک در پالایش، راحتی بسیار بالای صندلیها و سکوت فوقالعادهٔ اتاقش است؛ یعنی تمام آن چیزهایی که خریداران این کلاس خودرویی به دنبال آن هستند. بعلاوه فضای داخلی مجلل و مقرونبهصرفه بودن نیز از دیگر ویژگیهای بیوک لاکراس جدید هستند و البته یکچیز دیگر، برخورداری بیصداترین برفپاککن جهان!
مشخصات فنی
Buick LaCrosse 2017 | |
پیشرانه | ۳.۶ لیتری V6 |
قدرت | ۳۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو |
طول | ۵.۰۱۷ متر |
وزن | ۱۶۳۰ کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر |
حجم صندوق بار | ۴۲۴ لیتر |
قیمت پایه | ۳۲,۹۹۰ دلار |
منبع: Motor1
Amir Kral
۲۰ مرداد ۱۳۹۵بیوک خیلی مظلومه در حالی که ماشین های خوبی تولید میکنه.ولی خیلی بی سرو صداس.هیچ هیاهویی نداره.برعکس اروپایی ها……
Ace
۲۰ مرداد ۱۳۹۵اصلا مظلوم نیست.
در اروپا شاید زیاد خبری ازش نباشه. اونم به علت تفاوت سلیقه ی زیاد… ولی در آمریکا عاشق سینه چاک خیلی زیاد داره.
آرش آمار
۲۰ مرداد ۱۳۹۵بیوک لاکراس همون اوپل اینسینیا است. Opel Insignia
ali
۲۰ مرداد ۱۳۹۵به ارش امار
و اپل هم زیر مجموعه ی جی ام هست
احسان
۲۰ مرداد ۱۳۹۵منم میخواستم بگم آقا آرش ولی ترسیدم،جلوش خیلی شبیه اپل هست
Ashkan
۲۰ مرداد ۱۳۹۵زیبارو ایران (تیبا) رو بذارید بغلش تا تفاوته دو صنعت نمایان شه
دیوید یوید او اس آه
HADI
۲۰ مرداد ۱۳۹۵طراحی ظاهریش خوبه ولی به نظر من کابینش زیاد چنگی به دل نمیزنه ولی به نسبت قیمت 32 هزار دلاری امکانات عالی رو به ادم میده
سیدعلیرضا
۲۰ مرداد ۱۳۹۵خیلی زیباست…
عام پوری
۲۰ مرداد ۱۳۹۵طراحیش بهت میشگه فقط باهام میشه رفت خرید. :|
احسان
۲۰ مرداد ۱۳۹۵عالیه،تنها ایرادش اون شیفتر دنده است کن کپی برابر اصل بی ام و ۲۰۰۷ شده
احمد باقری
۲۰ مرداد ۱۳۹۵طراحیش یکی از بهترین ها در این سبک هست.
mehran911
۲۰ مرداد ۱۳۹۵اصلا دوست ندارم بیوک و لینکلن عقب بمونن .
باید سریع دست بکار شن .
.
این ماشین هم در نوع خودش با توجه به قیمتش خودروی خوبی به نظر میرسه .
.
خیلی دوست دارم تجربه اش کنم
uss zumwalt DDG-1000
۲۰ مرداد ۱۳۹۵قیمت 32990 دلار میشه 115465000 تومن
به نظرم قدرت و پیشرانه اش به فیمتش خوبه
MehdiTurbo
۲۰ مرداد ۱۳۹۵اتفاقن طراحیش میگه همیشه پر قدرت کنارتم خیلی جادارو بزرگ عین قدیما برا من ی حس نوستالژی داره،منو یاد کوچیکیام میندازه.یادش بخیر ی شورولت داشتیم بش اون موقعها میگفتند تو شتری،سوار ک میشدی انگار سوار کشتی شدی،ماشینا قدیم خیلی محکم بودندو سفت.
حمیدرضا
۲۰ مرداد ۱۳۹۵این ماشین شاهکاره عالیه من عاشق ماشین های برند بیوک هستم این ماشین در امریکای شمالی و خصوصا چین خیلی هم خوب فروش داشته دلیل دیگه ای که زیاد در جهان معروف نیست بازار محدودش به امریکا کانادا چین و اگر اشتباه نکنم مکزیکه چون تو خلیج فارس هم دیده نمیشه
ali
۲۰ مرداد ۱۳۹۵یوهوووووو زنده باد بیوک این عزیز پر اصالت
اولین کانسپت ساز دنیا ازش غیر این بعیده
خوشحالم که بیوک مثل کادیلاک داره بر میگرده تو دوران اوجش
ممنونم از بیوک که اون ارم جاودانش رو به همون 3 رنگ زیبا نگه داشته
به مناسبت این مدل زیبا از بیوک شعر جدیدم رو برای شورولتم همینجا میخونم
ای که در سراشیبی عشقت ترمز دل خالیست
بسوی تو می ایم ما را پذیرا باش
ای که عالم همه مبهوت جسه ی توست
ما را غرشی کن که یک غرش کافیست
حمیدرضا جان داداش ادم خوش سلیقه ای هستی که از بیوک خوشت میاد
حميد
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ماشین خوبیه قیمتش هم عالی
طراحی بیرون اگه یکم انحنی بیشتر داشت جالب تَر میشد
روح الله
۲۰ مرداد ۱۳۹۵سلام دوستان.خیلی کم پیش میاد من نظری بدم ودرکل سعی میکنم همه نظرات رو با دقت بخونم.
متاسفانه بجز عده معدودی از عزیزان که اهل فن هستن ونظراتشون واقعا درراستای نقد یا تعریف هستش بقیه دوستان الکی میان وایراد بیخودی میگیرن یا بعضا بصورت کاملا احساسی از برند خاصی حمایت الکی میکنن.
امیدوارم به درجه ای از فرهنگ برسیم که الکی درمورد چیزی نظر ندیم.
محمدرضا
۲۰ مرداد ۱۳۹۵دلمو بُرد ، دلمو بُرد (با ریتم بخونید )
واقعا عالیه ، نویسنده عزیز خیلی خیلی ممنون .
اصالت یعنی این !
سکوت ، قدرت کافی ، کابین جادار و لوکس . یه آمریکایی اصیل
امیر دهقان
۲۰ مرداد ۱۳۹۵خواهش میکنم سپاس از لطفتون
عیسی
۲۰ مرداد ۱۳۹۵یه ماشین با اصالت امریکایی..قیمتشم نسبت به امکاناتش واقعا عالیه..با این قیافه و مشخصات از ازرا ارزونتر میوفته….
احسان
۲۰ مرداد ۱۳۹۵منکه خوشم اومد
efk
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ما حرف میزنیم و شعار میدیم اونا عمل میکنن…
hamid
۲۱ مرداد ۱۳۹۵جای نماینده های این کلاس و سگمنت و البته این برند و برندهای رقیب تو بازار کشورمون خالیه.فکرشو کنین با35هزار پول بین خرید لاکراس و کرایسلر300 و آوالون و ماکسیما و تاروس موندیم.با انتخاب سیاستهای درست و با در نظر گرفتن منافع ملی امروز میتونستیم به تمام دنیا خودرو صادر کنیم.لازم نبود حتما برند ملی داشته باشیم..هنوزم فرصت هست با تجدید نظر درست و بموقع از طریق اتصال به غولهای این صنعت بریم سمت قطعه سازی مدرن وایجاد ارزش افزوده و اشتغال زایی و صادرات رو فاکتورهای مهم در نظر بگیریم.متاسفانه مسئولین دلسوز! ما فقط بازار داخلی رو میبینن و هدفشون رو چپوندن بزورو خالی کردن جیب هموطن تنظیم شده.
hamid
۲۱ مرداد ۱۳۹۵مشکل صنعت بیمار و دولتی!!! خودروی ما نه تنها قرار دادن افراد بی سواد و ناشایست و بعضا حتی نامرتبط رو پست های مهم و کلیدی این صنعته ،وطن پرست نبودن مدیران این صنعت و اعتنا نکردن به نیاز و خواست مردمه.تو کجای دنیا پارادوکس بیش از نیم قرن داشتن صنعت خودروسازی و تولید پراید و 405 و 3برابر بودن قیمت خودروهای وارداتی (نسبت به قیمت واقعی) قابل مشاهدست.حتی روسها هم به مردمشون همچین ظلمی نکردن و مردمشون میتونن به خودروهای روز با قیمت واقعی دسترسی داشته باشن و تویوتا و نیسان و حتی GM اونجا مشغول تولیدن.
javadm4
۳۰ آبان ۱۳۹۵بیوک و ولوو یه مشکلی با چراغ دارن