اگرچه قبلاً بیوک انویژن ۲۰۲۱ را حداقل در بازار چین دیدهایم اما برای اولین بار انویژن ۲۰۲۱ بازار آمریکا در قامت یک کراس اوور لوکس و کامپکت معرفی شده است. با استایلی برجسته، پلتفرم جدیدی و برخی بهبودها در زمینه تکنولوژی، انویژن جدید حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
اولین چیزی که متوجه خواهید شد استایل بازنگری شده این خودرو است. بخش جلوی انویژن ۲۰۲۱ به لطف جلوپنجره بزرگتر، ورودیهای هوای متفاوت و چراغهای LED نازک تیزتر شده است. در بخش عقب هم چراغهای نرم کشیده شده به سمت درب پشتی و گلگیرها را میبینیم که نمایی جوانپسند را ایجاد کردهاند. البته این فقط طراحی انویژن نیست که ارتقا یافته زیرا این خودرو از پلتفرم مشترک با کادیلاک XT4 استفاده کرده و بنابراین ظاهری کم ارتفاعتر و پهنتر دارد.
انویژن ۲۰۲۱ با سه تریم منحصربهفرد Preferred، Essence و Avenir عرضه خواهد شد. همچنین پکیج جدید اسپورت تورینگ نیز عرضه شده و هر تریم با ویژگیهای بصری خاصی همراه میشود. برای مثال مدل اسپورت تورینگ دارای رینگهای ۲۰ اینچی با عناصر مشکی بوده درحالیکه تریم Avenir با رینگهای بزرگتر و عناصر کرومی در بدنه عرضه میشود. انویژن با رینگهایی از ۱۸ تا ۲۰ اینچی در دسترس میباشد.
زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۲۸ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متر قرار دارد که با یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک همراه میشود. انویژن ۲۰۲۱ بهصورت استاندارد خودرویی دیفرانسیل جلوست اما آپشن سیستم چهار چرخ محرک و حتی کمک به حرکت در سرپایینی نیز وجود دارد.
داخل کابین این خودرو صفحه لمسی ۱۰.۲ اینچی سفارشی با آمازون الکسا، اپل کارپلی بی سیم و اندروید اتو و همچنین شارژ بی سیم گوشی هوشمند دیده میشود. لیست کاملی از سیستمهای ایمنی وجود دارد که از جمله آنها میتوان ترمز اضطراری خودکار، تشخیص عابران پیاده، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار خروج از مسیر، هشدار برخورد از جلو، دستیار نوربالا، هشدار ترافیک پشتی و دستیار پارک عقب را نام برد. خریدارانی که به دنبال سیستمهای ایمنی بیشتر هستند میتوانند دوربین ۳۶۰ درجه، هدآپ دیسپلی و کروز کنترل تطبیقی را سفارش دهند.
بیوک انویژن ۲۰۲۱ قبلاً وارد نمایندگیها شده و با قیمت پایه ۳۲۹۹۵ دلار در دسترس است. نسخه میانی Essence قیمت ۳۷۶۰۰ دلاری داشته درحالیکه برای مدل لوکستر Avenir باید ۴۱۳۹۵ دلار پرداخت. پکیج ST نیز با قیمت ۱۳۲۵ دلار برای دو تریم اول در دسترس است.
پرهام و رهام
۴ بهمن ۱۳۹۹ماشین خوب و شیکی است ولی باز با موتور ۲ لیتری توربو باز کنه??
MR.JD
۴ بهمن ۱۳۹۹متاسفانه بیوک هم بر باد رفته لاقل یک اس یو وی بود کمی امید وار میشدیم ولی یک کراس اوور با موتور 2 لیتری و چهار سیلندر آنهم دیفرانسیل جلو بدترین شوخی تاریخ با بیوک !!!
در ضمن ظاهرش بیشتر شبیه یک خودروی اروپایی هست تا آمریکایی اگر آرم بیوک نبود میگفتم اوپل هست
این داستان همکاری بیوک و اوپل چیه ؟ بیوک که مال جنرال موتورز بود اشتباه نکنم
VIPER
۴ بهمن ۱۳۹۹اوپل واکسهال تحت تملک جی ام بود،
که به پژو فروختنش
میثم
۴ بهمن ۱۳۹۹طراحیش به سمت سلیقه همون چینیها روفته
زاویه مانیتورشم طوریه که فکر کنم وسط روز آفتاب بهش بخوره دیدش خیلی کم بشه
Ramin
۴ بهمن ۱۳۹۹یه سوال دارم
نمیدونم چرا همه رفتن تو فاز دنده بالا…
مثلا همین الان این خودرو گیربکسش 9 سرعتس…
دیسکاوری فکر کنم 10 سرعتس….
اخه مگه با این بیوک میخوام برم آفرود که اینقدر دنده داره…
تازه هرچی گیربکس دنده هاش بیشتر باشه شتابش کند تر میشه…
اگه دقت کنید در تخت گاز معمولا جمیز می دیسکاوری بر میداشت که همیشه تو درگ
و دور پیست آخر میشد…
تا جایی من میدونم گیربکس زیاد بیشتر برای بالا رفتن از جایی یا آفرود کاربرد داره..
سوالم اینه آیا دلیل دیگه ای هم هست که تعداد دنده رو زیاد میکنن؟
کسی میدونه؟ اگه میدونید بگید با سپاس
حسین دهمرد
۴ بهمن ۱۳۹۹خود پدال یه مقاله ای واسش گذاشته بود و خب خلاصه ش این بود که باعث میشه موتور همیشه تو بهترین دور باشه و فشار به موتور کم بشه . بیشترین تاثیر رو توی مصرف سوخت گذاشته بود. فرض کن واسه رفتن به طبقه بالا پله بزارن. طبیعتا هرچی پله ها بیشتر باشه ارتفاع هر پله کمتر میشه و فشار کمتری به بدن میاد.
شتابگیری هم نرمتر میشه . چون حین تعویض دنده دور موتور افت زیادی نمیکنه. روی شتاب اگر تاثیر مثبت نزاره تاثیر منفی هم نمیزاره. اگر گیربکس دو کلاچه باشه (که احتمالا ۹۹ درصد گیربکس هایی که بیشتر از ۷ دنده دارن دو کلاچه هستن) قطعا خیلی تاثیر مثبتی روی شتاب میزاره.
Ramin
۴ بهمن ۱۳۹۹اقای حسین این یعنی مثلا گیربکس 8 سرعته اتومات شتاب بهتری نسبت به 6 سرعته اتومات داره ؟؟؟
واقعا ؟ مطمئنی ؟؟
حسین دهمرد
۵ بهمن ۱۳۹۹در حالت کلی و از نظر تئوری بله اوضاع به نفع گیربکس ۸ سرعته هست ولی خب بگردی مثال نقض هم ممکنه پیدا بشه.
اونم تو سوپر اسپورت هایی مثه لامبورگینی پورشه فراری. که دور موتور بالایی دارن. و دنبال کاهش وزن هستن واسه همین از گیربکس ۶سرعته استفاده میکنن
البته از ۱۰ سرعته به بالا هم دیگه شلوغ و سنگین میشه بی فایده هست. ممکنه حتی تاثیر منفی هم بزاره.
سعید سابق
۵ بهمن ۱۳۹۹“… اخه مگه با این بیوک میخوام برم آفرود که اینقدر دنده داره… ….”
میشه بیشتر توضیح بدید !!!؟
Hadi
۴ بهمن ۱۳۹۹واقعاً زیباست…
کاش بیوک به اون دوران طلایی قدیم برگرده و سدان های 6 متری تولید کنه……
Mehdi TuRbO
۴ بهمن ۱۳۹۹ای کاش بیوک به دوره اوجش برگرده باز.دلم بیوک تو اوج میخواد ولی چه فایده دست ما که دور،دلم بیوک تو اوج میخواد خودمم تو اوج دوران ایران باشم?
زیزیگولو
۴ بهمن ۱۳۹۹خُب شاید تعیین یه برند بین انبوهی از انتخابایی که جلو روی مشتری هستش دشوار باشه ((البته همه جای دنیا بجز ایران)) ولی بنظر من اگه به محدوده قیمتا و انواع تجهیزات ایمنی ماشینا نگاه کنین بیوک انویژن یکی از محکم ترین و ایمن ترین ماشینای این سگمنت هستش که میتونه در مقابل ماشینایی مثل پورشه ماکان و بی ام و ایکس۳ قرار بگیره