بیوک الکترا E5 یک کراساوور الکتریکی روی پلتفرم اولتیوم است که ابتدا در چین و سپس در آمریکای شمالی عرضه خواهد شد.
جوینت ونچر سایک-جنرال موتورز از اولین محصول بیوک که بر اساس پلتفرم اولتیوم ساخته شده در چین رونمایی کرده است. این خودرو که الکترا E5 نام دارد همچنین اولین محصول تولیدی محسوب میشود که از لوگوی جدید بیوک استفاده میکند و درعینحال از زبان طراحی جدید این برند آمریکایی هم بهره میبرد که در سالهای آینده بیشتر آن را خواهیم دید. الکترا E5 یک کراساوور میان سایز پنجنفره با فاصلهٔ محوری کشیده و اوورهنگهای کوتاه است یعنی ویژگیهایی که از یک خودروی برقی اختصاصی انتظار میرود.
اگر ظاهر الکترا E5 کمی آشنا به نظر میرسد به این دلیل است که در ماه ژوئن پیشنمایش آن از طریق کانسپت Electra-X ارائه شد. هرچند این ماشین فعلاً برای بازار چین معرفی شده است اما تصاویر جاسوسی که هفتهٔ گذشته از یک پروتوتایپ بشدت استتار شده منتشر شد نشان میدهد که اولین کراساوور الکتریکی بیوک در آمریکای شمالی هم عرضه خواهد شد. این خودرو ۴,۸۹۲ میلیمتر طول، ۱,۹۰۵ میلیمتر عرض و ۱,۶۵۵ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری سخاوتمندانهٔ ۲,۹۵۴ میلیمتری آن دقیقاً با شورلت اکوئناکس EV برابر است. این یعنی هرچند الکترا E5 حدود ۵۷ میلیمتر طول بیشتری نسبت به کراساوور الکتریکی شورلت دارد اما این دو ماشین اشتراکات زیادی باهم دارند.
هرچند بیوک هنوز مشخصات قوای محرکهٔ الکترا E5 را اعلام نکرده است اما اطلاعاتی که ماه گذشته توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین منتشر شد نشان میدهد که این کراساوور الکتریکی جدید آمریکایی بهصورت تک موتوره با ۲۴۱ اسب بخار قدرت راهی بازار چین خواهد شد. بااینحال، بهاحتمالزیاد بعداً یک نسخهٔ قویتر دو موتورهٔ چهارچرخ محرک هم برای این ماشین ارائه خواهد شد. نسخهٔ چینی الکترا E5 وزنی برابر با ۲۵۷۰ کیلوگرم دارد و حداکثر سرعت آن ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
به گفتهٔ بیوک، این کراساوور جدید بهزودی در بازار چین عرضه خواهد شد و بنابراین، انتظار میرود مشخصات کامل و تصاویر داخلی آن در آیندهٔ نزدیک منتشر شود. جوینت ونچر سایک-جنرال موتورز از زمان معرفی برند بیوک در چین در سال ۱۹۹۸ تاکنون بیش از ۱۰ میلیون دستگاه خودرو به فروش رسانده است.
ali(chevynova)
۳۰ آذر ۱۴۰۱هرچند با الکتراهای قدیم هیچ شباهتی نداره ولی تلاشهای بیوک بعنوان یکی از قدیمی ترین خودروسازان جهان با ۱۲۳ سال قدمت بسیار برام قابل احترام و زیباست
بردیا
۳۰ آذر ۱۴۰۱چرا شبیه چینی ها شده ؟
محمد
۳۰ آذر ۱۴۰۱بیوک از دست رفته
مهردادکمال
۳۰ آذر ۱۴۰۱دقیقا
فکر کردم لاماری هست
NAVID۰۰۹۸
۳۰ آذر ۱۴۰۱مگه لاماری نیست 😂🤦♂️ !
دیگه این دنیا به درد نمیخوره !
بیوک شده لاماری
لاماری شده بیوک
اون این شده یا این اون شده !
نوید A.J
۵ دی ۱۴۰۱ولکام تو چاینا ورلد
arshia
۳۰ آذر ۱۴۰۱نکننننن
کم بلرزونید تن gnx رو
کجایی بیوک؟!؟!
ali(chevynova)
۳۰ آذر ۱۴۰۱الکترا سال ۱۹۵۹ توسط بیوک معرفی شد و تا دهه های ۷۰ به اوج خودش رسید
ماشینهای لوکس ۶ متری بودن با موتورهای ۷/۵ لیتری و گشتاورهای بالای ۴۵۰ نیوتن!!!!
البته این کانسپت بیوک بیشتر خواسته نام الکترا رو زنده کنه نه سنت های اون رو
در هر صورت بیوک عشقه
محمد
۳۰ آذر ۱۴۰۱آره حالا بیوک چینی نیست اما بقیه برند ها چینی هستن
ali(chevynova)
۳۰ آذر ۱۴۰۱بیوک سهامش برا کجاست؟ افرین جنرال موتورز که آمریکاست
بنز چی؟
این بیوک طبق گفته متن برای بازار چین هست که قراره امریکا هم عرضه بشه مثل ائودی a8 که مخصوص بازار چین هم داره و کشیده تره
فهمیدی؟
مازیار
۳۰ آذر ۱۴۰۱چین تو بنز سهام داره و اون محصولات ازش بیرون میاد
GM سهام بیوک رو داره و این محصولات ازش بیرون میاد
خوبه که چین همه جا سهام داشته باشه
ali(chevynova)
۳۰ آذر ۱۴۰۱بعضی ها هنوز نتونستن سهامداری چین در نماد آلمان رو هضم کنن😂
انشالاه در جهانی موازی بنز همچنان آلمانی خواهد ماند
blackwing
۳۰ آذر ۱۴۰۱علی ، الکترا ۶ متری با موتور ۷.۵ لیتری مدل پارک اونیو ( سال ۱۹۷۵ فقط ۳۷ عدد از مدل الکترا پارک اونیو ساخته شد ) اگه دلت خواست ببینی بیا زیر پارکینگ خونم یدونه دارم ببین لذت ببر 🙂
به سفارش کاخ سعدآباد وارد شده ، شماره موتور نداره ، سرهنگ تمام راهور موقع پلاک کردن ( سال ۱۳۸۷ ) بلند شد احترام نظامی گذاشت گفت فقط بگین اینو از کجا آوردین ؟؟
Arshia m3csl
۳۰ آذر ۱۴۰۱چقدر این بیوک طراحی جلوش شبیه لاماری ایما شده😂😂😂😂 بیوک رو نابود کردن حیف بیوک که شده ماشین مخصوص بازار چین ولی کیفیتش از ماشین چینی ها بالاتره و بیوک بیاد ایران مردم خیلی استقبال میکنن ازش چون طراحی چینی شکل دوست دارن مردم تو ایران بیوک بیاد اینجا موفق میشه و جنرال موتورز بفهمه طراحی ماشین چینی ها تو ایران محبوبه میاد پارس خودرو رو میخره و ماشین های بیوک رو اینجا میسازه و به مردم تو ایران میفروشه و کلی سود میکنه اگه پارس خودرو رو جنرال موتورز بخره تو ایران حسابی سود میکنه با تولید بیوک تو ایران هم میتونه به کشورای اطراف بیوکش رو صادر کنه و هم فروش بالا تو ایران خواهد داشت
Reza Waffen SS
۳۰ آذر ۱۴۰۱چینیزه شده
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۳۰ آذر ۱۴۰۱بیوک از دست رفت.
امیرحسین
۳۰ آذر ۱۴۰۱این بیوک نیست کجاین رئیسای قبلی جنرال موتورز😔
محمد
۳۰ آذر ۱۴۰۱واقعا این چینی ها فازشون چیه ماشین های غیر چینی هم که سوار میشن می خوان شبیه ماشین چینی باشه!!! خب الان باید یه تفاوتی داشته باشه ماشین غیر چینی و چینی همشو که شبیه هم کردین
ابهت بیوک رفت زیر سوال این چیه؟!!!!
Habib
۳۰ آذر ۱۴۰۱چقدر قشنگ.
amirboss
۳۰ آذر ۱۴۰۱داداش یکی از بزرگ ترین بازارهای خودرو دنیا چینه. برای همینه که خودروسازهای دارن سایت چین هم راه میندازه تا خودرو با سلیقه چینیا تولید کنن.
Arian
۴ دی ۱۴۰۱اسم الکترا رو نجس نکن بیوک الکترا یک زمان اندازه تایتانیک با متور 454 بود الان شده لاماری
این دنیا دیگه بدرد نمیخوره