انقلاب طراحی بیوک همچنان ادامه دارد و حالا این شرکت کراساوور کوپهٔ جدیدی بنام انویستا را معرفی کرده است. این خودرو که پیشنمایش آن از طریق کانسپت Electra-X ارائه شده بود، بهعنوان یک کراساوور هیجانانگیز کامپکت شهری برای نسل جوان و خانوادههای مدرن چینی طراحی شده است. انویستا اسپرتترین کراساووری است که تاکنون لوگوی بیوک روی آن نصب شده است.
این خودرو بهعنوان یک کراساوور کوپهٔ شیک، زبان طراحی جدید بیوک را به نمایش گذاشته است. این زبان طراحی با چیزی که قبلاً در محصولات بیوک دیدهایم کاملاً متفاوت است تا جایی که اگر لوگوی بیوک نباشد، تشخیص برند خودرو سخت خواهد بود. در جلوی انویستا چراغهای دوقسمتی با دیلایتهای باریکی در بالا جلبتوجه میکنند درحالیکه پروفیل جانبی خودرو با سقف شیبدار و روکشهای پلاستیکی نمای اسپرتی را ایجاد کردهاند. در عقب نیز شاهد چراغهای افقی باریکی و یک اسپویلر یکپارچه هستیم.
خریدارانی که خواهان نمای اسپرتتری هستند میتوانند پکیج GS را سفارش دهند که جلوپنجرهٔ مشکیرنگ، قاب مشکی براق آینههای جانبی، رینگهای ۱۸ اینچی مشکی و کالیپرهای ترمز قرمزرنگ را به همراه دارد. انویستا ۴,۶۳۸ میلیمتر طول، ۱,۸۱۶ میلیمتر عرض و ۱,۵۶۵ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۷۰۰ میلیمتر است. این یعنی کراساوور کوپهٔ بیوک کمی از مدل انویژن کشیدهتر است اما ۷۹ میلیمتر فاصلهٔ محوری کمتری دارد.
در داخل انویستا خریداران از یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی در کنار یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بهرهمند خواهند بود که دومی از ناوبری بایدو، سیستم فرمان صوتی هوشمند کاملاً جدید بایدو، اپل کارپلی بیسیم و قابلیت بهروزرسانی از راه دور برخوردار است. داشبورد چرمی با تریم کرومی، غربیلک فرمان D شکل، شارژر بیسیم گوشیهای هوشمند و صندلیهای جیر هم از دیگر ویژگیهای قابلتوجه داخل این کراساوور جدید آمریکایی هستند.
انویستا روی پلتفرم کامپکت جدید جنرال موتورز ساخته شده و از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۸۱ اسب بخار قدرت استفاده میکند. انتقال نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس CVT صورت میگیرد. این قوای محرکه خودرو را ظرف ۷.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند. بیوک هماکنون سفارشات خرید انویستا را در چین با قیمت پایهٔ ۱۵۰ هزار یوآن معادل ۲۱,۸۳۰ دلار میپذیرد.
phonix
۶ شهریور ۱۴۰۱:/
حق گوی باطل
۶ شهریور ۱۴۰۱مطمئنید این فیس لیفت دیگنیتی نیست😑😑😑
نوید AJ
۶ شهریور ۱۴۰۱یه سؤال دیگه، هنوزم میشه بیوک رو امریکایی دونست؟
Mehdi
۶ شهریور ۱۴۰۱دوستان قبول دارم خیلی چینی طور شده ولی نمیدونم چرا من میتونم به این خودرو اعتماد کنم ولی تو خودروهای چینی احساس شدید بی اعتمادی دارم بهشون با اینکه گرون تره ولی اعتمادش بیشتر برام چینی برام حس اسباب بازی میده ولی این بیوک چینی طور اون حس بم نمیده
Reza Waffen SS
۶ شهریور ۱۴۰۱آمریکا خودش چینیه
chevrolet3
۶ شهریور ۱۴۰۱ای خدا یه زمانی بیوکم اسکایلارک با موتور ۳۵۰ میزد . من و پدر خدا بیامرزم موتورشو باز کردیم پهن حیاط کردیم قشنگ با بنزین تو ااستمبولی شستیمش و یه رنگ نارنجی خوشگل یه روغن خیلی خوب زدیم بهش بستیمش . همه چیش نو بود . قالپاقاش دستش میزدی درنگ درنگ صدا میداد . صدای بوق فابریکش وای خدا . اینکه میگم موتورشو در اوردیم به خاطر تمیز کاری بود چون پدرم خیلی تمیز کار بود میخواست یه بیوک جمع کنه کل بوشهر و جنوب رو بزنه . گیربکس کامارویی انداختیم روش با هدرز که بعدها اضافه کردیم خداشاهده یادمه با لاستیک ۲۳۵ . ۵۰ متر هرزگرد زد . بیوک چه غولی بود . جنرال موتورز باهاش چی کار کرد . این یکی از اشتباهات جی ام عزیزم بود . اما با این اشتباهات بازم دوسش دارم . .
زنده باد بیوک ۳۵۰ . زنده باد چکاوک ایران . زنده باااااد .
احمدرضا
۶ شهریور ۱۴۰۱اوروس کوچولو
Alan.r
۶ شهریور ۱۴۰۱اگه لوگوی روی کاپوت رو بردارن هیچکس نمیفهمه یه ماشین آمریکاییه ظاهرش خیییییییییییلی شبیه محصولات چینیه بیوک دیگه اون ابهت گذشته رو نداره
aMiRsHaYaN
۶ شهریور ۱۴۰۱از اسکای لارک به کجا رسید
F22RAPTOR
۶ شهریور ۱۴۰۱داداش این زبون طراحی مخصوص بازار چینه
و بقول دوستان چینی طوره تا چینی پسند باشه
منم خوشم نمیاد البته
Porsche
۶ شهریور ۱۴۰۱خیلی شبیه طراحی چینی ها شده
بیوک کلاسیک قدیم کجا بیوک الان کجا…
arshia
۶ شهریور ۱۴۰۱یه جوری نوشته اسپرت ترین گفتم الان یه موتور v8 ۴۰۰ اسبی گذاشتن روش
موتور یک و نیم لیتری با ۱۸۰ خر بخار!!
T
۶ شهریور ۱۴۰۱این واقعا بیوکه؟؟؟؟؟؟؟
من فکر کردم ماشین چینی
چی بر سر بیوک اومده؟
بیوک خداحافظ برای همیشه 😔😑
T
۶ شهریور ۱۴۰۱بیوک دیگه یک ماشین چینی… دیگه این برند بدرد نمیخوره .
مسعود
۶ شهریور ۱۴۰۱دیگه این دنیا به درد نمیخوره
قبلا چینی ها از محصولات دیگه کپی میکردن الان برعکس شده…
JDM lover
۶ شهریور ۱۴۰۱لاشه بیوک اسکای لارک قدیمی رو به صدتای این ترجیح میدم
بیوک دیگه بیوک نیس….
Ali
۶ شهریور ۱۴۰۱لعنت به چین و طمع یه مشت یوان
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۶ شهریور ۱۴۰۱والا این آرمش هم دیگه بیوئیک نیست.بیوئیک هم رفت پیش پونتیاک.
aliHOZA
۶ شهریور ۱۴۰۱این لاماری ایما نیست؟!
ماکسیمیلیان
۶ شهریور ۱۴۰۱are you using the GNU operating system?
aliHOZA
۶ شهریور ۱۴۰۱yeah.
علی
۶ شهریور ۱۴۰۱همین را ترجیح میدم به خودروهای ساخت داخل و چینی
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۶ شهریور ۱۴۰۱دنیا خودرو شده خبر های بد
علی جردن
۶ شهریور ۱۴۰۱خودروی آمریکایی ۴ سیلندر به چشمم مثل خودروی چینی می مونه
آمریکایی ها باید فقط ۶ ۸ سیلندر بسازن این قلب های کوچیک دو بزارن برا آسیایی ها
chevrolet3
۶ شهریور ۱۴۰۱امریکا فقط باید موتور اسمال و بیگ بلاک بزنه . فقط . اقا پدر خدا بیامرزم تعریف میکرد تنها ماشینی که باهاش از ابادان بار سیگار و قاچاق میزدن همین شورلت وانت جمس وانت بود . بعضی وقتا هم دوج بود . البته فقط جی ام . موپار کیلو چنده فورد کیه اصلا؟ فقط جی ام .
مهردادکمال
۶ شهریور ۱۴۰۱سازنده زیباترین محصولات دهه هفتاد کارش به کجا کشیده…
خدایی من فکر کردم یه محصول چینی است
OM.01
۶ شهریور ۱۴۰۱از نظر من این بیوک انویستا ماشین بدی نیست و قیمت خوبی هم داره ظاهر و داخلش هم خوبه فقط ای کاش 2 لیتری بود وگیربکسشAT بود.
داشتم کامنت هارو میخوندم کامنت ها برام جالب بود.وقتی یه ماشین چینی معرفی میشه همه میان میگه آشغاله شبیه فلان ماشینه کپی هست بدرد نمیخوره. بعد یه برند مثل بیوک یا آئودی و… ماشین برای بازار چین میده همه میگن شبیه ماشین چینی شده! آخر کدوم شد؟ کدوم شبیه کدومه؟!
اینکه ماشین چینی شبیه ماشین های معتبره بخاطر اینکه اکثر برندهای چینی مراکز طراحی تو کشورهای اروپایی مثل ایتالیا آلمان و بریتانیا دارن و طراحان معروف اون ماشینارو طراحی میکنن مثل طراح رولزرویس فانتوم و کولینان(اسمش یادم رفته) چندسال پیش رفت هونگچی. اینکه ماشین های انحصاری برند های مطرح برای بازار چین ماشیناشون شبیه چینی هاس چون چینی ها این سبک طراحی رو دوست دارن.
Mr Naftalin az roghan abad
۷ شهریور ۱۴۰۱هعی برندی که اینقدر دوستش داشتم چی شده…. GNX هنوز زندست.. لوگوشو. نگا شبیه ریش تراش آقامه چی بگم والا. جنرال موتورز تر زد به بیوکو شورولت و کادیلاک
پدرام
۷ شهریور ۱۴۰۱یکی باید به این چینی ها بگه شما می خوای ماشین هاتو کپی کنی هر غلطی می خواهی بکن اما خواهشا اعتبار برندهای جهانی رو با این طرح هایی که میکسی از چندین ماشین هست خراب نکنید.
البته حیف که کمپانی های آمریکایی هم برای اینکه بازار چین رو از دست ندن نمی تونن جلوی این کارها رو بگیرن