بیوک انویستا با قیمت پایهٔ ۲۳ هزار دلار، شاسیبلندی راحت و بسیار ارزانقیمت است و تنها مشکلی که دارد، پیشرانهٔ سه سیلندر ضعیف با تنها ۱۳۷ اسب بخار قدرت است.
انویستا محصول پایهٔ جدید بیوک است که پایینتر از انکور GX قرار میگیرد اما با نگاه به آن متوجه نخواهید شد که ارزانترین خودروی بیوک است. این ماشین حدود ۲.۵ سانتیمتر کشیدهتر از انکور GX است و فاصلهٔ محوری ۲,۷۰۰ میلیمتری آن ۱۰۴ میلیمتر بیشتر است. در داخل خودرو فضای پای صندلیهای عقب زیاد است و کابین جادار احساس میشود. سقف انویستا طبق رویهٔ طراحی این روزها بهصورت کوپه مانند طراحی شده اما خوشبختانه روی فضای سر عقب تأثیر منفی نگذاشته و نزدیک به ۶۰۰ لیتر فضای بار را در صندوقعقب فراهم میکند.
همین طراحی کوپه مانند همچنین به انویستا جذابیتی بخشیده است که بسیار بیشتر از قیمت پایهٔ ۲۳,۴۹۵ دلاری آن به نظر میرسد. حتی نمونهٔ آزمایشی ما که از تیپ پرچمدار اونیر است، با قیمت ۳۱,۴۳۰ دلاری هنوز هم خودروی ارزشمندی بهحساب میآید. ماشین ساختار مستحکمی دارد و در مواجه با ضربههای بزرگ به تعلیق هرگز دچار لرزش نمیشود. علاوه بر این، سواری نرم خودرو هیچگاه احساس شناور بودن نخواهد داشت. کابین انویستا با ۶۸ دسیبل سروصدا در سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، کاملاً ساکت و در حد خودروهای لوکس است اما گاهی سروصدا از در صندوق آرامش را برهم میزند.
در جلوی کابین روی داشبورد یک صفحه آمپر دیجیتالی ۸ اینچی و یک نمایشگر ۱۱ اینچی لمسی اطلاعاتی-سرگرمی دیده میشود که پاسخگویی خوبی دارد و استفاده از آن آسان است. در اینجا پلاستیک خشک زیادی به کار رفته و کفپوشها مشابه خودروهای اقتصادی هستند اما طراحی فوقالعادهٔ نمایشگرها و تودوزی جذاب بخشی از کاهش هزینهها را پنهان میکند. نسخهٔ اونیر بهصورت استاندارد با صندلیهای چرمی به همراه تنظیم شش جهتهٔ برقی ارائه میشود که بهراحتی در موقعیت ایدهآل راننده تنظیم میشود. بهطورکلی، کابین انویستا مکان دلپذیری برای گذراندن وقت است.
روی جاده، دقت فرمان عادلی است و وزن آن بهتر و طبیعیتر از برخی شاسیبلندهای گرانقیمت از برندهای لوکس احساس میشود. رانندگی انویستا در شهر و بزرگراه حس آرامش و اعتمادبهنفس دارد که همهٔ اینها خیلی عالی به نظر میرسند اما قیمت ارزان خودرو باید یکجا خود را نشان دهد که آن پیشرانه است. تمام تیپهای انویستا فقط با یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربوشارژ ارائه میشوند که تنها ۱۳۷ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. عایقهای خوب صدا تا حد زیادی تلاشی که این پیشرانهٔ کوچک انجام میدهد را مخفی نگه میدارد و حتی در حالت تختهگاز هم صدای موتور از ۷۱ دسیبل فراتر نمیرود.
این موضوع خوبی است زیرا موتور باید خیلی سخت کار کند تا این کراساوور ۱۴۰۰ کیلوگرمی را به سرعتی بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت برساند. البته گشتاور دور پایین موتور و ضرایب کوتاه گیربکس باعث میشود انویستا بتواند ظرف ۶.۷ ثانیه به این سرعت برسد اما سریعتر رفتن نیاز به صبر بیشتری دارد زیرا رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۹.۳ ثانیه طول میکشد و برای پیمودن ۴۰۰ متر باید ۱۷ ثانیه دندان روی جگر گذاشت. همچنین ازآنجاییکه مجبور بودیم دائماً این موتور کوچک را در سه دندهٔ اول از شش دندهٔ گیربکس به محدودهٔ ردلاین برسانیم تا شتاب مناسبی داشته باشیم، میانگین مصرف سوخت ۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر را ثبت کردیم که با مصرف ترکیبی اعلامی ۷.۸ لیتر فاصلهٔ زیادی دارد.
بهطورکلی، انویستا خودرویی راحت و مجهز است و قیمت مناسبی دارد که از زیر ۳۰ هزار دلار آغاز میشود و بهجز چند نکته در مورد کیفیت متریال داخلی، با دیگر نقاط قوت خود کمبود قدرت ۷۰ اسب بخاری را جبران میکند.
نقاط قوت: رفتار جادهای راحت، کابین جادار، قیمت پایهٔ بسیار پایین
نقاط ضعف: بهجز برخی مشکلات در متریال داخلی، انویستا فقط به قدرت بیشتری نیاز دارد
چکیده: گزینهای مناسب با ارزش بالا در برابر قیمت تا زمانی که خیلی برای رسیدن عجله نداشته باشید
مشخصات فنی
Buick Envista Avenir 2024 | |
پیشرانه | ۱.۲ لیتری I3 توربو |
قدرت | ۱۳۷ اسب بخار |
گشتاور | ۲۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۹.۳ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۷.۰ ثانیه |
توقف از ۱۱۰ | ۵۵.۸ متر |
شتاب جانبی | ۰.۸۳ جی |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت | ۷.۸ لیتر ترکیبی |
طول | ۴,۶۳۸ میلیمتر |
عرض | ۱,۸۱۶ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۵۵۷ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۰۰ میلیمتر |
وزن | ۱۴۱۷ کیلوگرم |
حجم صندوق بار | ۵۹۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر |
قیمت پایه | ۲۹,۶۹۵ دلار |
قیمت تستشده | ۳۱,۴۳۰ دلار |
زیزیگولو
۱۳ اسفند ۱۴۰۲همین وارد کشور ما بشه لوکس بحساب میاد و قیمت بالای هفت هشت میلیارد خواهد داشت و دولت مالیات سنگین از مالکین اونها به عنوان لوکس سواران دریافت میکنه
اسد
۱۴ اسفند ۱۴۰۲آخه سه سیلندر؟!!!! تف به روی اونایی که بیوک را به این روز انداختند!!!!!
آرمان اشرف زاده
۱۵ اسفند ۱۴۰۲دوست عزیز این ماشین برای کسایی هست که مصرف پایین سوخت و آلایندگی که تاثیر زیادی در هزینه های مالیات داره و کاهش استهلاک و پول بنزین،براشون مهم تر از قدرت و سرعت هستش،مناسب هست،مثل خانوم های که دنبال ماشین ارزون و جادار و خوشگل و کم خرج هستن
اونجا مثل ایران نیس و هر جنسی برای هر نوع مشتری تولید میشه
(Ali(chevynova
۱۳ اسفند ۱۴۰۲بسیار عالی
Taha Ayoobi
۱۴ اسفند ۱۴۰۲الان چرا این کاربر باید این همه دیس لایک بگیره
Taha Ayoobi
۱۵ اسفند ۱۴۰۲کامنت من براچی این همه دیس؟ 😂
Mr Tiger
۱۳ اسفند ۱۴۰۲عقبش چرا اینقد زشته… از دیگنیتی هم بدتره
آرش آمریکایی
۱۳ اسفند ۱۴۰۲این بیوکه یا حاصل جفتگیری لاماری و دیگنیتی
بیوکی که یه زمانی 8 سیلندر و 6 سیلندر بود الان از یه موتور توربو شارژر 1200 رنج میبره طراحیش از ماشینای چینی اسکی میره و قیافش شبیه 100 سال تنهاییه
Taha Ayoobi
۱۴ اسفند ۱۴۰۲طراحیش رو از چینی ها اسکی نمیره
عامه پسند تر شده
آرش آمریکایی
۱۴ اسفند ۱۴۰۲لرا به عمه میگن عامه
همون عامهپسند شدن مگه اینکه عمه خود ماری بارا بپسنده اینو
Taha Ayoobi
۱۵ اسفند ۱۴۰۲آرش تو پروفت که آمریکاس
تو هواداری چی هستی؟
😂
پارسا
۱۳ اسفند ۱۴۰۲شتاب زیر ۱۰ برای ماشین به این انداره خوبه همین موتور رو پراید زیر ۷ میزنه
𝐀𝐥𝐢
۱۳ اسفند ۱۴۰۲به عنوان یه چینی انصافا ظاهر خیلی جذابی داره
amirboss
۱۴ اسفند ۱۴۰۲از بیوک واقعا بعیده
انتظارشو نداشتم
طراحی مزخرف و جلف
این خودرو طعم چین میده
بیوک رو هر بی سروپایی نباید سوار بشه.
JaMsHiD
۱۴ اسفند ۱۴۰۲تجارت همینه
amirboss
۱۴ اسفند ۱۴۰۲اصالت قربانی تجارت شده
عاشق ماشین خسته
۱۴ اسفند ۱۴۰۲تودنیا چه خبره که میان موتورهایی با این حجم و با این تعداد سیلندر رو روی ماشین هایی با وزن بالای هزار کیلو میزارن. به نظرم موتور های سه سیلندر چه تنفس طبیعی چه توربو شار برای ماشین هایی با وزن زیر نهصدکیلو مناسبن نه بیشتر.
محمد
۱۵ اسفند ۱۴۰۲در مجموع خوب بنظر میرسه نقطه قوتش بنظرم طراحی داخلی فوق العادس ک اصلا به قیمتش نمیخوره یعنی اگر کسی بیرون ماشین رو نبینه و فقط عکس از داخلش ببینه باورش نمیشه این ماشین قیمتش زیر ۵۰تا هزارتا باشه
Saeid Moradzadeh
۲۴ فروردین ۱۴۰۳اتفاقا این ماشن رو من تست درایو کردم ،بر عکس موتور کوچیکش و وزن زیادش شتاب اولیه بسیار خوب وقابل پسندی داره بسیار کم صدا و بسیار نرم و اصالت بیوک رو حفظ کرده از طرفی بسیار فرمان تیز وبزی داره و لذت رانندگی باهاش رو دو چندان کرده طراحی خارجی وداخلیش نقد های بسیار با ارزشی از کار تستر های بزرگ آمریکا و سایتهای معتبر دریافت کرده که حتی طراحی خارجیش رو با بی ام و ، بنز کوپه و حتی جکوار مقایسه میکنند و همینطور طراحی داخلیش رو با ماشینهای لاکچری گران قیمتری مقایسه میکنن ولی خاطرمون باشه که فقط شما پول یک هندا سیویک یا تویوتا کرولا رو میپردازید و یک ماشین اس یو وی لاکچری تحویل میگیرید و از طرفی برند بیوک یکی از با دوامترین ماشینهای دنیاست که تورنکینگ سال دو هزار بیست و سه پس از تویوتا و لکسوس در مقام سوم قرار گرفت که البته هممون میدونیم تویوتا همیشه تو آمار هاش دروغ پردازی میکنه و بعد از ده سال گند کاریهاش در میاد و دیگه کسی یادش نیست ،،از طرفی سیف و ایمن بودن خودرو هست و بدنه بسیار محکم و قابل اعتماد که کمتر خودرویی در این حد قرار داره ،،در نهایت من شدیدا پیشنهاد میدم اگر میخواهید رنگ میکانیکی نبینید و از رانندگی لذت ببرید و جدیدترین سیستم های روز دنیا را در اختیار داشته باشید حتمی یک بیوک بخرید ،،من خودم نزدیک ده سال هست که بیوک دارم و واقعا راضیم و دوست دارم هموطنهام هم بهترینها رو سوار بشوند ،،،یکی از دلایلی که بیوک هم از آمریکایی ها یک سر گردن بالاتر هست هم از بعضی آلمانیها این نکته میتونه باشه که برند بیوک نزدیک به هفتاد سال با برند اوپل آلمان ادغام شده بود و هم از تکنولوژی آلمان و هم از تکنولوژی آمریکا بهره میبرده ،،بعنوان مثال میتوانید در گوگل سرچ کنید بیوک انکور در آمریکا در اروپا به اسم اوپل موکا فروخته میشه ،،،البته جنرال موتور اوپل رو یک چند سالی هست به پژو واگذار کرده ،،مرسی از توجه دوستان عزیز و صفحه خوب پدال