بیوک با رونمایی از کانسپت الکترا GS، آینده طراحی خودروهای برقی خود را به نمایش گذاشت. این سدان لوکس با طول بیش از ۵.۳ متر، رقیبی برای مرسدس S کلاس و تسلا مدل S محسوب میشود.
بیوک که در بازار چین جایگاه ویژهای دارد، با معرفی کانسپت الکترا GS چشمانداز خود برای آینده خودروهای برقی را ترسیم کرده است. این سدان برقی که در چین طراحی شده، با الهام از موجود اساطیری سنتاور (موجودی با بالاتنه انسان و پایینتنه اسب) خلق شده است. «استوارت نوریس»، مدیر طراحی جوینت ونچر سایک-جنرال موتورز و معاون طراحی جنرال موتورز در چین، درباره این خودرو میگوید:
الکترا GS فراتر از یک کانسپت است؛ این یک پیشنمایش طراحی است که نشاندهنده تعهد بیوک به موفقیت در عصر برقیها خواهد بود
الکترا GS با طول ۵,۳۰۱ میلیمتر و فاصله محوری ۳,۲۰۰ میلیمتر، نهتنها از تسلا مدل S و لوسید ایر بزرگتر است، بلکه حتی از نسخه کشیدهٔ مرسدس S کلاس نیز طویلتر است. این ابعاد که بهویژه برای بازار چین با علاقه به خودروهای بزرگ طراحی شده، الکترا GS را به یکی از بزرگترین سدانهای برقی تبدیل کرده است. طراحی بدنه این خودرو ترکیبی از خطوط نرم و تهاجمی است که شباهتهایی به مدلهای چینی مانند بیوایدی سیل و هان دارد. شیشه عقب با شیب تند و خطوط روان بدنه، ظاهری مدرن و آیرودینامیک به آن بخشیده است. بیوک جزئیاتی درباره پیشرانه ارائه نکرده، اما تأیید کرده که این خودرو کاملاً برقی است.
کایبن الکترا GS با تمرکز بر تجمل و راحتی طراحی شده است. داشبورد کوتاه و شیشه جلوی بزرگ، دید عالی را برای راننده فراهم میکند و صندلیهای ارگونومیک، راحتی بینظیری ارائه میدهند. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی شامل دو نمایشگر مجزا است که یکی برای راننده بهعنوان صفحه آمپر دیجیتال و دیگری برای سیستم سرگرمی که توسط راننده و سرنشین جلو قابلاستفاده است. طراحی کابین، اگرچه بسیار شیک است، اما بهگونهای ظریف و بدون خودنمایی طراحی شده که به قول بیوک، «کلاسیک اما باوقار» است.
بیوک همچنین از زیربرند جدید الکترا برای خودروهای انرژی نو و پلتفرم پیشرفته Xiao Yao هم رونمایی کرد. این پلتفرم که بهطور خاص برای بازار چین طراحی شده، قرار است طی ۱۲ ماه آینده پایهگذار تولید شش مدل جدید باشد. زیربرند الکترا با شعار «ترکیب میراث جهانی بیوک با نوآوریهای محلی»، سه مدل اصلی شامل یک سدان، یک شاسیبلند و یک مینیون لوکس با نام انکاسا را معرفی خواهد کرد. این مینیون که با پیشرانههای پلاگینهیبریدی و الکتریکی عرضه میشود، به گفته بیوک، جایگاه این برند را در بازار مینیونهای چین تقویت خواهد کرد. سه خودروی مذکور طراحی یکپارچه با ویژگیهای مشترکی مثل جلوپنجرهٔ کوسهای برجسته دارند.
پلتفرم Xiao Yao به دلیل انعطافپذیری بالای خود، امکان تولید انواع خودروها ازجمله سدان، ون و شاسیبلند را فراهم میکند. این پلتفرم از انتقال قدرت محرک دیفرانسیل جلو، محرک عقب و چهارچرخ محرک پشتیبانی میکند و با پیشرانههای متنوعی مانند پلاگینهیبریدی، تمام الکتریکی و هیبرید بردافزا سازگار است. بیوک همچنین با همکاری شرکت CATL، باتریهای لیتیوم آهن فسفات با قابلیت شارژ فوقسریع ۶۴۰ کیلووات توسعه داده است. این باتریها میتوانند در ۱۰ دقیقه، برد ۳۵۰ کیلومتری را ارائه کنند. بیوک با همکاری شرکت مومنتا نیز از سال ۲۰۲۵ سیستم کمکراننده سطح دو را برای رانندگی شهری معرفی خواهد کرد درحالیکه استفاده از تراشه کوالکام ۸۷۷۵ امکاناتی مانند نمایشگر هدآپ واقعیت افزوده ۵۰ اینچی، هشت نمایشگر داخلی و قابلیتهای مبتنی بر هوش مصنوعی را فراهم میکند.
بیوک در سال ۲۰۲۴ شروع قدرتمندی در بازار آمریکای شمالی داشت و تلاش میکند جایگاه خود را در این بازار رقابتی تقویت کند. بااینحال، تعرفههای تجاری اعمالشده توسط دولت آمریکا بر خودروهای وارداتی از چین و کره، چالشهایی برای این برند ایجاد کرده است زیرا بسیاری از محصولات بیوک در این کشورها تولید میشوند.
amir
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴اولا بیوک الکترا۱۹۷۵ و الکترا ۲۲۵ دیگه سکته رو زدن رفت دوما چراغاش چرا شبیه مدلای تویوتاس سوما اس کلاس لوکسه این بیشتر شبیه کوپه اسپرته که برای رقابت با چینی ها باشه
Mr wrong
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴رقیبی برای اس کلاس و مدل س؟
ما زندان بودیم مدل اس رفته کنار اس کلاس نشسته؟
.NARGES.
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴بیوک =چینی ترین آمریکایی
سوشیانت
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴بیوک واقعا مثل گذشته نیست اینو قبول دارم ولی میشه بفرمایید به جز بیوک دقیقا کدوم یکی از خودروسازان آمریکایی چینی هستن که میفرمایید این چینی ترینشونه؟!
بهنام
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴فکر کردم کانسپت نسل بعد پریوسه.
مهدی
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴غیر از لوگو بیوک، هیچ چیزش شبیه بیوک نیست.
مزدک
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴درود بر جنرال موتورز؛ نماد اصالت آمریکایی!!! جا داره بگیم: ماشالا! یا مثلا مرحبا! نمی دونم؛ هرچی بزرگان می فرمایند…
حیف ریویراهای ۱۹۶۳ تا ۷۶، حیف الکتراهای ۱۹۵۹ و ۶۰ و ۲۲۵ کاستوم چهار در هاردتاپ ۱۹۷۰، حیف GS های ۶۵ تا ۷۳، امان از دل سوخته ی از اون لسابر کانسپت ۵۱ و کل لسابرهای ۵۹ تا ۷۶، شرمنده ی زیبایی لیمیتد ۱۹۵۸، روسیاه برابر عظمت رودمستر های ۵۷ تا ۵۸، آقا! اصلا همون اسکای لارک های تولید خودمون؛ ببخشن نسل بشر رو، که این همون کمپانی ای هست، که استریم لاینر ۱۹۴۹ میلادی رو ساخته!
…نه؛ در برابر اینایی که گفتم، اینو خیلی دوسش ندارم! شاید، البته جسارت نباشه؛ فقط گفتم شاید، می تونست یکم بهتر باشه!!! …یا شایدم اصلا نباشه… آره! فکر کنم اینطور بهتره… شاید بهتره که اصلا دیگه هیچی نباشه… مطلقا هیچی!
Rebel
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴بی اصالتی و بی هویتی ازش میباره