بیوک انکور GX که قبلاً خودرویی زیر حد متوسط بود، در بهروزرسانی اخیر به لطف بازطراحی شیک بدنه، کابین لوکس و تجربهٔ رانندگی دوستداشتنی، به پیشتاز واقعی کلاس خود تبدیل شده است.
جنرال موتورز طی چند سال گذشته، خانوادهٔ شاسیبلندهای کوچک خود را بهطور کامل بروز کرده و آنچه که زمانی از بدترین خودروهای بازار بوند حالا به کراساوورهای کوچک عالی تبدیل شدهاند. شورلت تریلبلیزر و بیوک انکور GX اولین خودروهای این سری بودند که درخشیدند و پسازآن نیز شورلت ترکس و بیوک انویستا ارائه شدند. حال نیز فیسلیفت انکور GX به بازار آمده است. البته تغییرات بیرونی گسترده ممکن است باعث شود فکر کنید این یک نسل جدید است.
طراحی جدید دماغه با فرم تیز، چراغهای جلوی باریک و جلوپنجرهای عریض، شخصیت جذابی به این شاسیبلند کوچک بخشیدهاند یعنی چیزی که در نسخهٔ قبلی چندان به چشم نمیخورد. همچنین این اولین بیوک تولیدی محسوب میشود که از لوگوی جدید این شرکت با سه سپر مجزا استفاده میکند. برای فیسلیفت مدل ۲۰۲۴ همچنین بیوک نسخهٔ پرچمدار جدید اونیر را هم ارائه کرده است که با تریم کرومی بیرونی، رینگهای ۱۹ اینچی و چرم بهتر و پلاستیکهای نرمتر در داخل، خیلی خوب به نظر میرسد. البته هرچند این متریال برای این سگمنت احساس لوکسی دارند اما شاید بهاندازهٔ چیزی که از یک مدل اونیر انتظار میرود لوکس به نظر نرسند.
بیوک در داخل انکور GX بزرگترین نمایشگر این کلاس را ارائه کرده است. این شامل یک صفحه آمپر دیجیتالی ۸ اینچی به همراه یک نمایشگر لمسی ۱۱ اینچی میشود که هردو بهصورت استاندارد در تمام تیپهای ارائه میشوند. چیدمان نمایشگر لمسی خیلی خوب انجام شده و دسترسی به همهٔ منوها آسان است. پاسخگویی سیستم سریع است و اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم هم بهصورت استاندارد ارائه میشود.
انکور GX روی جاده همان شخصیت سرزندهٔ شورلت تریلبلیزر را دارد. پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری سه سیلندر توربو خیلی پرفورمنس هیجانانگیزی را فراهم نمیکند اما با ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتن متر گشتاور، قدرت مناسب و گشتاور دور پایین زیادی برای شتاب گیری در شهرها دارد. با ورود به بزرگراه اما پیشرانه ضعف خود را نشان میدهد. با فراتر رفتن سرعت از صد کیلومتر بر سرعت، موتور کشش خود را از دست میدهد و با وجود گیربکس CVT، با فشردن بیشتر پدال گاز، فقط سروصدا بیشتر میشود.
بنابراین، یک سفر جادهای طولانی با انکور GX مجهز به گیربکس CVT خوشایند نخواهد بود. البته خوشبختانه بیوک در نسخههای چهارچرخ محرک، گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک را ارائه میکند که رفتار بهتری دارد. بیوکهای جدید به شخصیت اسپرت شهرت ندارند و انکور GX هم از این قاعده مستثنی نیست. وقتی با سرعت به پیچها وارد میشود، حجم زیادی از بادیرول وجود خواهد داشت اما با وجود سواری بسیار نرم و راحت، باید انتظار چنین چیزی را داشت.
بااینحال، در سرعتهای شهری انکور یک همراه نرم و راحت خواهد بود. سیستم تعلیق نرم است و مثل یک خودروی لوکس واقعی، مشکلات جاده را محو میکند درحالیکه کابین هم در سرعتهای متوسط ساکت است. عایق سروصدا در اینجا از تریلبلیزر قطعاً بهتر است همانطور که از خودرویی تقریباً لوکس انتظار میرود.
جمعبندی
چیزهای خوب زیادی در بیوک انکور GX مدل ۲۰۲۴ وجود دارد. خودرویی که زمانی زیر حد متوسط بود، حالا به لطف بازطراحی شیک دماغه، کابین لوکس و تجربهٔ رانندگی دوستداشتنی، به پیشتاز واقعی کلاس خود تبدیل شده است. البته در این ماشین بهعنوان کراساووری لوکس، هنوز هم اشکالاتی که بیشتر در خودروهای اقتصادی دیده میشود مثل کیفیت متریال و پیشرانهٔ ضعیف وجود دارد. همچنین انکور GX گرانتر از برخی رقبای خود در این کلاس است. قیمت این خودرو از ۲۷,۳۹۰ دلار آغاز میشود و در تیپ پرچمدار اونیر به ۳۳,۱۹۵ دلار میرسد اما این رقمی است که برای یکی از لوکسترین کراساوورهای سابکامپکت بازار خواهید پرداخت.
مشخصات فنی
Buick Encore GX 2024 | |
پیشرانه | ۱.۳ لیتری I3 توربو |
قدرت | ۱۵۵ اسب بخار |
گشتاور | ۲۳۵ نیوتن متر |
گیربکس | CVT |
محور محرک | جلو |
فاصلهٔ محوری | ۲,۵۹۶ میلیمتر |
طول | ۴,۳۵۳ میلیمتر |
عرض | ۱,۸۱۳ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۶۲۸ میلیمتر |
وزن خالص | ۱۳۷۱ کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۷.۳ ثانیه |
مصرف سوخت | ۷.۸ لیتر ترکیبی |
قیمت پایه | ۲۶,۰۹۵ دلار |
قیمت تستشده | ۳۵,۷۴۰ دلار |
tahaayoobi
۱۹ دی ۱۴۰۲ببین چی به سر آمریکا اومد که دیگه موتور های 1.3 توربو میبینیم توش.
Mike
۱۹ دی ۱۴۰۲این بیوک خیلی وقته که چینی حساب میشه .
Reza-a
۱۹ دی ۱۴۰۲بازار هدفش چین بوده وگرنه پلتفرمش اوپل موکا هست که میشه گفت آلمانی آمریکاییه
Saeid
۲۰ دی ۱۴۰۲رضا عزیز زمانی که خودرو آمریکایی تولیدش تو ایران استاپ شد ،آمدن یک جایگزین برای تولیداتشون برای خاورمیانه و خود آمریکا کانادا و ارروپا پیدا کردن و کجا بهتر از شانگهای چین ؟ این خودرو کاملا تحت کوالیتی کنترل آمریکا تولید میشه ، و یک نکته ای که تو چین این خودرو خیلی محبوبه اینه که این برند تو چین از صد سال پیش رویال خودرو چین بوده یعنی تمام سیاست مداراشون با این خودرو اینور و اونور میرفتن ومیروند ،،،یعنی حکم بنز داره یا کادیلاک براشون ،،واین برند رو میپرستند ،،،
Saeid
۲۰ دی ۱۴۰۲دوست عزیز مرسی از نظرتون ولی یادمون باشه که گوشی اپل هم الان چین تولید میشه ،،و مهم اینه که تحت لیسانس و کنترل کیفیت امریکا تولید میشه ،
پیام
۱۹ دی ۱۴۰۲چیزی به سر آمریکا نیومده! کره زمین به شدت گرم شده! نگاهی به بیست سال قبل و میزان برف بندازید! به نظرم طراحی زیبایی هم داره.
amir
۱۹ دی ۱۴۰۲طراحیش اتفاقا به درد همون چینی ها میخوره چیزی که براش طراحی شده
B
۱۹ دی ۱۴۰۲هر وقت میرم دانشگاه همیشه بیوک قدیمی اونجا پارکه رنگش آبیه ترین داخلشم آبی خیلی روشنه فوقالعاده زیباست زیباییش برام به مراتب از پورش و بی ام و بیشتره 🥲
Saeid
۲۰ دی ۱۴۰۲سلام و مرسی از اطلاعات کاملتون ،،من اتاق قبلی این خودرو بیوک انکور رو چهار سال لیز کرده بودم و تمام اطلاعاتی که دادین کاملا صحیح هست خودرویی بسیار زیبا برای تو شهر البته برای هایوی و مسافرت هم نرم وخوبه وی کمی سبک هست و نباید خیلی ور سرعت بری باهاش مصرفش بسیار خوب و کم مصرف هست من لیز کرده بودم وبعداز دوران لیز پسش دادم و فکر کنم یکی از بزرگترین اشتباهاتم بود چون باید میخریدمش ،،رنگش هم بادمجونی بود یا گیلاسی تیره بهش میگفتن بیوک انکور در اروپا بانام اوپل موکا فروش میره و در واقع بیوک و اوپل هر دو برای مدت خیلی درازی یک کمپانی بودن ،،علتی که من برند بیوک رو خیلی میپسندم دقیقا بخاطر امیخته شدن تکنولوژی خودرو جرمنی و آمریکایی هست و کلا بیوک رو خودرویی منحصر به فرد کرده .،موفق و پیروز باشید
رهگذر
۲۰ دی ۱۴۰۲چیزی به سرش نیومده دنیا در حال کاهش مصرف سوخت های فسیلی ناچارن برای گرفتن مجوزهای تردد و استاندارد اینکارارو بکنن
هدف جهانی
۱۹ دی ۱۴۰۲اصلا شبیه یک بیوک نیست فکر کنم در آینده نزدیک جنرال موتور تصمیم بگیرد بیوک را هم مثل الدزموبیل به تاریخ بسپارد چون طراحی های آن اصلا در حد بیوک نیست و اصالت ندارد و بیشتر شبیه یک نمونه آسیایی البته زشت هست
NAVID۰۰۹۸
۱۹ دی ۱۴۰۲ارزش خریدی نداره با این مشخصات و قیمت !!!
amir
۱۹ دی ۱۴۰۲قیمتش خیلی خوبه
علی جردن
۱۹ دی ۱۴۰۲دوج توناله بهترین این سگمنته هم ریشه ایتالیایی داره هم از دست مهندسان آمریکایی بیرون اومده بنظرم از بیوک لوکس تره
amir
۱۹ دی ۱۴۰۲آیا منظور شما آلفا رومئو توناله اس یا من اشتباه متوجه شدم؟
علی جردن
۱۹ دی ۱۴۰۲احتمالا منظورت آلفارومئو هورنت بوده🤝🏻😁
Reza-a
۱۹ دی ۱۴۰۲توناله یک سگمنت از این بزرگتره تقریبا تو کلاس کامپکت هست ولی این تو کلاس ساب کامپکته
Saeid
۲۰ دی ۱۴۰۲علی عزیز آلفا رومئو توناله هست و قیمتش دوبرابر این هست دودج هورنت هست که ده هزار دلار از توناله ارزونتره ولی باز نزدیک بیست هزار دلار از بیوک گرونتره دوست عزیز ،،
ارسلان
۱۹ دی ۱۴۰۲اگر اتفاقات شوم رقم نخورده بود ، اینم الان داشتیم با قیمت ۲۶,۰۰۰ دلار!! معادل ۱۸۲,۰۰۰ تومن …. خدا از باعث و بانی هاش نگذره
آرین
۱۹ دی ۱۴۰۲آمریکایی ؟ 1.3 لیتر ؟ 4 سیلندر ؟ توربو شارژ ؟ سی وی تی ؟
فرهاد
۲۰ دی ۱۴۰۲۳ سیلندر ۹دنده
DeadLine
۱۹ دی ۱۴۰۲کاش جی ام اینو زودتر بازنشست میکرد و یه برند جدید بجاش میزد برای بازار چین . حداقل به گذشته خودش وفادار میموند . بیوک با اون مدلای موندگارش مثل GNX و … نباید به این روز میفتاد .
لوگوشو برداری قشنگ میشه با لیفان و جک و جیلی و چری اشتباه گرفت .
H2
۱۹ دی ۱۴۰۲یادمون باشه بیوک کاملا در چین ساخته میشه
چین کاملا در صنعت خودروی آمریکا نفوذ کرده
هنوز داغن نمیفهمن
زمانی به خودشون میان که میبینن بدون چین نمیتونن حتی برندهای خودشون مثل فورد و شورولت و تسلا تولید کنن
Fy
۱۹ دی ۱۴۰۲یه ماشین بی نقص ولی در این حال بدرد نخور
۱۹ دی ۱۴۰۲دوست دارم وقتی میرم دوبی یدونه صفر خشکشو بگیرم باهاش برم دور دور تو خیابونای دوبی اما فقیر به حساب میام اگه با این برم اونجا ولی خب…😁😁😆😆
۱۹ دی ۱۴۰۲نوشابه هم بده ولی خب😔
RIO
۱۹ دی ۱۴۰۲از جلو شبیه لاماریه
از عقب حس میکنم شبیه آلفارومئو ه
یوسف
۱۹ دی ۱۴۰۲برند بیوک قراره فاصله بین شورلت و کادیلاک رو در سبد محصولات جنرالموتورز پر بکنه ولی همیشه بین این دوتا برند گیج میزنه، نه اقتصادیه و نه لوکس، در حالت پایه چندان پریمیوم نیست و خریدار مدلهای متنوع شورلت رو ترجیح میده و در تریم اونیر اونقدر گرون میشه که شاید طرف ترجیح بده بره سراغ کادیلاک، تو برندهای فورد هم مرکوری این حالت رو داشت و آخر بایگانی شد، بیشتر فروش بیوک در بازار چینه که مردم باهاش خاطره و نوستالژی دارن.
شاید بهتر بود جنرالموتورز به جای بیوک، پونتیاک رو حفظ میکرد تا یک برند پرفورمنس مثل دوج داشته باشه، گرچه اگر پونتیاک هم زنده میموند در حال تولید کراساوور بود.
🤡
۱۹ دی ۱۴۰۲این امریکاییههه مثلااا؟؟
فرهاد
۲۰ دی ۱۴۰۲ماشین بسیار نرم و راحتیه، امکاناتشان با توجه به قیمتش کامله، 3 سیلندره نه چهار .
اما توربو ، که اصلا احساس نمیشه.
منی که قبلاً کاپریس8سیلندر 350 داشتم با توجه به توربو شدنش توان خوبی داره.
CVT نیست
9 دنده اتومات داره ، تعویض دنده خیلی نامحسوس هست
AWD هست که البته FWD هم داره.
مصرف میانگین با توجه به نوع رانندگی متفاوتی
مثلاً روزهای عجلهای و تخته گاز تا 11 هم میره
اما روزهای با حوصله تا 6.2 هم هست.
برای کسی که میخواد از شورلت شیکتر سوار شه اما پول کادیلاک نداره عالیه
اگه اشتباه نکنم در کره اسمبل میشه.
البته نسخههای تو آمریکای شمالی احتمالا توی آمریکاست.
بی نقص نیست
اما از کراساورهای هم رده بالاتره