جنرال موتورز برای مینیون پلاگینهیبریدی لوکس بیوک GL8 از گیربکس دو سرعتهٔ هیبریدی جدید ساخت بورگوارنر استفاده کرده است.
اوایل سال جاری، جنرال موتورز عرضهٔ نسخه جدید بیوک GL8 پلاگینهیبریدی را در چین آغاز کرد این خودرو اولین مینیون هیبریدی بیوک محسوب میشود و از ترکیبی منحصربهفرد از موتور الکتریکی و پیشرانهٔ بنزینی استفاده میکند. حال برای این خودرو، گیربکس دو سرعتهٔ هیبریدی ساخت بورگوارنر ارائه شده است. در این نوع گیربکس، کلاچ تر و ماژول کنترل هیدرولیک عمل تعویض دنده را انجام میدهند. این برای اولین بار است که چنین گیربکسی در خودروهای پلاگینهیبریدی جنرال موتورز در بازار چین ارائه میشود.
معاون ارشد بورگوارنر در این رابطه گفته است:
بازار چین برای خودروهای انرژی نو بهسرعت در حال تحول است و تکنولوژیهای نوآورانهٔ مختلفی را میطلبد. ما خوشحالیم که کلاچ تر و ماژول کنترل هیدرولیک را برای گیربکس دو سرعتهٔ هیبریدی بیوک GL8 ارائه میکنیم. این همکاری با بیوک نهتنها نشاندهندهٔ مهارت فنی بورگوارنر است بلکه بر توانایی ما برای تحقیق و توسعهٔ محلی در چین هم تأکید دارد
قوای محرکهٔ GL8 از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو، یک موتور الکتریکی و یک پکیج باطری تشکیل شده است که با تولید ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور، این خودرو را به قویترین مینیون پلاگینهیبریدی بازار چین تبدیل کرده است. به لطف این اعداد قابلتوجه، GL8 میتواند ظرف ۷.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو همچنین میتواند تا ۱۳۸ کیلومتر را صرفاً بهصورت تمام الکتریکی طی کند. کلاچ تر در گیربکس دو سرعته هیبریدی نهتنها طراحی جمعوجوری دارد بلکه به بهبود راندمان هم کمک شایانی میکند. در همین حال، ماژول کنترل هیدرولیک هم مزیتهای زیادی مثل دقت کنترل بالا، کاهش نشتی و افزایش راندمان را به دنبال دارد. این نوع گیربکس همچنین با طراحی جمعوجور و وزن سبک، خنککنندگی کلاچ و موتور الکتریکی را تسهیل میکند.
GL8 علاوه بر قوای محرکهٔ قدرتمند و کارآمد، در داخل هم خصوصاً در صندلیهای ردیف دوم بسیار مجلل است. در این مینیون، سرنشینان ردیف دوم علاوه بر بهرهمندی از صندلیهای لوکس با گرمکن، سردکن و ماساژور، از میزهای تاشو و سیستم سرگرمی با نمایشگرهای ۱۵.۶ اینچی هم برخوردار خواهند بود. حتی برای ردیف سوم هم صندلیهای VIP قابل سفارش است که هرچند ظرفیت سرنشین را به شش نفر کاهش میدهد اما در عوض تنظیم برقی، گرمکن و تهویه را ارائه میکند. قیمت بیوک GL8 پلاگینهیبریدی در چین از ۳۶۰ هزار یوآن معادل ۵۰ هزار دلار آغاز میشود.
Taha Ayoobi
۱۴ مرداد ۱۴۰۳چرا تو جاهای دبگه عرضه نمیکنن؟
Alimopar
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ببین بیوک به چه روزی افتاد
علی Shelby
۱۴ مرداد ۱۴۰۳شبیه ماشین چینی ها طراحی شده چون برای بازار چینه
nikan
۱۴ مرداد ۱۴۰۳سبک طراحی بیوک کلا همینطوری چینی شده
Taha Ayoobi
۱۴ مرداد ۱۴۰۳جنرال موتورز بیوک رو گذاشته برا چین.
برا همینه که بخش اعظم فروشش تو چینه و کلا کراس اوور ساز شده.
بیوک رو با سلیقه و ترند روز جلو میبره ولی باز هم طراحی هاش منحصر به فرده.
به امید روزی که بیوک برگرده به ریشه هاش.
froG-driVer
۱۵ مرداد ۱۴۰۳خوشبختانه فقط طراحی های چینیه و کیفیتش در حد اسم جنرال موتورزع🤲🏻🤲🏻
mosafer
۱۴ مرداد ۱۴۰۳به نظر این شکل ون فقط سمت چین بازار خوبی داره
ساقی
۱۴ مرداد ۱۴۰۳درسته . همونطور که پیکاپ رو به اسم امریکا و هاچبک رو به اسم اروپا میشناسیم ، ون لوکس هم شاخصهی چینه . از برندهای مختلفی میشه ون لوکس خرید و بازار رقابتی پررونقی داره . تویوتا ، بیوک ، لکسوس ، بنز ، ترامپچی ، هونگچی ، زیکر و …
حتی مجهز به تعلیق بادی ، قدرت های بالای ۴۰۰ اسب ، صندلیای کاپیتانی فول ( گرم کن – سردکن – تهویه – مساژ ) یخچال ، نمایشگرای متنوع و بزرگ هستند
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۴ مرداد ۱۴۰۳لذت نشستن رو صندلیهای عقب این ماشین تو مسافرت در جادهایه طولانی مثل کرج سبزوار اوج لذته.یا ترافیکه سر پل فردیس تا سر پل ذهاب
Taha Ayoobi
۱۴ مرداد ۱۴۰۳دلم خواست
اصلا دیگه با این ماشین ترافیک معنایی نداره.
ساقی
۱۴ مرداد ۱۴۰۳قبلا در اروپا و امریکا هم ون ها محبوب تر بودند اما شاسی بلندا بازارشو گرفتند. همین الانم بازار امریکا ون های پرفروشی داره مثل کرایسلر پاسیفیکا ، هوندا ادیسه ، تویوتا سیهنا ، کیا کارنیوال
دوج هم گرند کاروان رو داشت که تا سال ۲۰۲۰ ، سالی بالای صدهزارتا میفروخت که اونم متوقف شد . گرند کاروان منبع درامد خیلی خوبی بود
علیزاده
۱۴ مرداد ۱۴۰۳اگه این بیوک هست پس بیوک های دهه ۶۰ و ۷۰ چی هستن
Taha Ayoobi
۱۴ مرداد ۱۴۰۳بیوک سیاست هاش عوض شده.
👊
۱۴ مرداد ۱۴۰۳بعد از مرگ اولدزمبیل ، بیوک قدیمی ترین خودروساز امرکیاییه . بیوک بود که پیشرانه OHV رو به امریکا داد و بیوک مدل B اولین خودرو با موتور OHV بود . اما اون روزای خوش گذشته دیگه تموم شده و هم اکنون ۸۰ درصد فروش بیوک در چینه و باید هم زبان طراحیش چینی پسند باشه . بیوک ثابت میکنه قدمت و اصالت ، لزوما باعث موفقیت یه کمپانی در آینده نیست و زیادند کمپانیای امریکایی که علیرغم عمر و تجربه بالا ، به پایان راه رسیدند . مثل پونتیاک ، اولدزمبیل و …
کی میدونه در آیندهی نزدیک چه اسامی به لیست درگذشتگان اضافه میشه ...
Taha Ayoobi
۱۴ مرداد ۱۴۰۳جنرالموتورز بیوک رو گذاشته برا چین و ترند روز.
ولی اصالتی که بیوک داره، باعت میشه که اگر همین الان بخواد برگرده به ریشه های خودش به راحتی بتونه.
چون همه میشناسنش، ولی یه برندی که تازه تاسیس بشه خیلی کارش سخت تر از یه برندیه که اصالت داره.
سوشیانت
۱۵ مرداد ۱۴۰۳نکته جالب راجب gl8 اینه که صندلی های جلو ۱۸ جهت تنظیم میشن همچین چیزی رو در مینی ون های لوکس خیلی کم میبینیم الان مینی ون های چینی نهایتا صندلی های جلوشون در ۱۲ جهت تنظیم میشه
Taha Ayoobi
۱۵ مرداد ۱۴۰۳درسته بیوک چینی شده ولی کیفیت آمریکایی داره
سوشیانت
۱۵ مرداد ۱۴۰۳دقیقا بیوک هنوز هم خوبه ولی گذشته ش واقعا بهتر بود