بیوک گرند نشنال که در دههٔ ۸۰ قاتل سوپرکارها بود، به مصاف لامبورگینی کانتاش رفته تا پس از چهل سال این موضوع را دوباره اثبات کند.
زمانی که بیوک گرند نشنال در سال ۱۹۸۲ معرفی شد، قاتل سوپرکارها محسوب میشد. این کوپهٔ لوکس با خودروهایی مثل کوروت و حتی فراریهای زمان خود رقابت میکرد و حالا میخواهیم پس از چهل سال دوباره همین موضوع را ببینیم زیرا یک یوتیوبر خودرویی بنام «تایلر هوور» یک گرند نشنال خریده و آن را در برابر رقیبی قدرتمند از آن دوره یعنی لامبورگینی کانتاش قرار داده است. این یکی از ارزانترین گرند نشنالهای حال حاضر در ایالاتمتحده بوده و با قیمت ۳۵ هزار دلار در حراجی برت جکسون خریداری شده است.
هرچند این گرند نشنال به نظر کاملاً استاندارد به نظر میرسد اما هوور شک دارد که شاید کمی تغییر در آن ایجاد شده باشد زیرا سرعت خیلی خوبی دارد ولی بااینحال بهطور قطعی چیزی مشخص نیست. با فرض اینکه خودرو واقعاً استاندارد کارخانهای است، موتور ۳.۸ لیتری V6 توربوشارژ آن ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. البته گمان میرود بیوک این اعداد را کمتر اعلام کرده و خروجی واقعی این موتور حدود ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور است.
از سوی دیگر، کانتاش حاضر در این رقابت از نوع بیست و پنجمین سالگرد مدل ۱۹۸۹ است و موتور ۵.۲ لیتری V12 آن ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. با توجه به این اعداد، طبیعتاً کانتاش باید بتواند بدون مشکل خاصی گرند نشنال را مغلوب کند اما در عمل داستان متفاوتی رخ میدهد. در اولین درگ، بیوک لامبورگینی را در گردوغبار خود رها کرد و تا انتها پیشتاز ماند. پسازاین حتی سه درگ دیگر هم انجام شد و هر سه بار بیوک علیرغم تلاش کانتاش پیروز به پیروزی رسید. البته لامبورگینی به دلیل داشتن حداکثر سرعت بیشتر نهایتاً میتواند از کوپهٔ بیوک پیشی بگیرد اما این به مسافتی بسیار بیشتر از ۴۰۰ متر نیاز دارد.
عملکرد بیوک وقتی چشمگیرتر میشود که توجه داشته باشیم شش سیلندر و نزدیک به ۱۸۰ اسب بخار قدرت کمتری دارد و در زمان عرضه قیمت بسیار ارزانتری نسبت به کانتاش داشته است.
R@min
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲کانتاش با همه زیبایی و طراحی ساختار شکنی که داشت مشکلات عدیده کیفیت ساخت، گیربکس و هندلینگ بسیار بدش گریبان گیرش بود. البته این مسائل پشت طراحی و موتورش نسبتا پنهان شد.
گرند نشنال هم که دیگه سوپراستار دوران ننگین آمریکا بود و خیلی جاها آبروداری کرد برای جی ام.
مازیار
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲کلا لامبورگینی داستانهاش بیشتر از واقعیاتش هست
البته تا قبل از قاطی شدن تو فولکس واگن که یه کمی این مسئله رو تغییرش داد اما نه کاملا
R@min
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲به هر حال هر کسی که ادعای به زیر کشیدن فراری رو کرد مورد توجه قرار گرفت و خیلی از واقعیت های خود اون محصول پشت اسم این تقابل گرفت و صد البته قدرت رسانه ای آمریکا خیلی بهش کمک کرد چه قبل قرن 21 و چه بعد از اون. حتی تو آهنگ های سبک رپ و هیپ هاپ خواننده های مطرح امروزی تبلیغ این برندو تو تکست هاشون می شنویم. چند بار گفتم قدرت بازاریابی و تبلیغات مجموعه فولکس تو قرن جدید با فاصله میلیون کیلومتری از همه برندها قوی تره، چه با ادعای رکوردشکنی پیست ها چه قدرت رسانه و چه اشاره های غیر مستقیم تو فرهنگ عامه.
مازیار
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲اون ادعا بیشتر از سر یگانه بودن به عنوان رقیب هموطن و اون حس دوقطبی تشکیل شده در مورد اسپرت سازای خاص ایتالیایی بود _ و البته اون ماجرای مشهور شکل گیری کمپانی _ و نه ادعایی وارد
Carbonado Aventador
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲با احترام به سهامداران دو شرکت…
جفتشون عشقن❤️
mercedes
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲به نظرم کانتاش جدید زیبا ترین خودرویی هست که تا به حال ساخته شده.
SRT
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲به نظر من هم زشت ترین لامبورگینی ای هست که تا الان تولید شده
mercedes
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲بلاخره سلیقه ها فرق داره ، ولی به نظر من زیبا ترینه.
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/08/Lamborghini-Countach-3-1.jpg
محمدهادی
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲آره
حقیقتا زیبا و بی نقصه
بنظرم یه سرو گردن از سیان و وننو تو طراحی بی نقص تره و شایسته ی عبارت کونتاش جدیده
MehdiTurbo
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲از دید من لامبورگینی رولتو زشت ترین لامبورگینی تاریخ بسکه همه لامبورگینیای قبلش عالی بودن اصلا جانشین مناسبی نیت
مخصوصا داخلش که از اون کابین خلبانی و اون دکمه استارت قرمزش که میزدی بالا شده یه پشت تمپر و مانیتور دیجیتال مثل مک لارن حیف اون لامبو بود
از نظر من کانتاش جدید زیباتز از کانتاش قبلی و زیباتر از رولتو
اگه یه طرح مدرن فضایی که بویی از خودرو نبرده فقط حجیم فضایی مدرن رولتو اگه خطور و خودرو حس خودرو بودن بخواین نسل قبلش که کامل گاو وحشی تو چهره اش مشخص بود
reza342
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲دقیقا جدیدش زشتترین لامبورگینیه و صدای طراح مدل قدیمیش رو هم در آورده بود
یه زنگ بزن به زنگوله یه قصه بشنو
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲با احترام من نظرم روی گالاردو هست
مورسیه لاگو رو عاشقشم ولی واقعا نمیفهمم چطور یک نفر میتونه به گالاردو بگه زیبا
طراحیش مال قرن بوقه و هیچی نداره خیلی سادست!(البته زمان خودش قطعا خوب بوده) ولی روی صحبتم با کسانیه که میان مثلا میگن گالاردو از svj زیبا تره!
MohammaD
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲آره تو لامبورگینی های دهه اخیر طراحیش از همه بهتره اما شخصا گالاردو و مورسیه لاگو رو زیباترین و جذاب ترین لامبو ها میدونم و حسابشون از بقیه شون جداست برام .
درباره این درگ هم بنظرم حتی اگه بیوک نمی برد بازم برنده واقعی از نظرم بیوک بود چون یه کوپه آمریکایی دهه هشتادی بتونه این سطح از پرفورمنس رو داشته باشه واقعا نوبره و البته همین قضیه کار درست بودن و ژن خوب بودن مک لارن رو نشون میده که با وجود تازه کار بودن چنین اعجوبهای رو تونستن به کمک جنرال موتورز خلق کنن .
پوریا چالش
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲تنها نیستی واقعا کونتاش جدید زیبا ترین ماشین جهانه
R/T
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲او ووووووف
اون بیوک عجب رخی داره
البته لامبورگینی هم کارش درسته
عارف رضاییان
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲به نظرم قیاس غیر منطقی و تابلو جانبدارانه هست اینکه لامبورگینی که دونفرست و نسبت قدرت به وزن بیشتری داره نتونه بیوک چهار نفره که کلی تجهیزات اضافی تو اتاقش هست مثل صندلی عقب و صندوق که باعث میشه وزنش بیشتر بشه رو ببره باید به عقل سازنده کلیپ شک کرد به نظرم باز هم آمریکاییها حس خود کوچک بینیشون گل کرد ورو آوردن به کل کل با ایتالیاییها تا حالا من یک تست وکلیپ ندیدم که سازنده اش ایتالیاییها باشند واین نشانه قدرت اونهاست که نیازی به تبلیغ نمیبینن
یوسف
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲با عقل جور در نمی آید….. بیوک تیون شده ست شک نکنید
پوریا چالش
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲شما فقط نگا کنید ک اون زمان هم لامبورگینی زیبا بود ولی.کند مثل الان هنوز کند.ولی اخر زیبایی
Hamidreza
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲چرت ترین درگ… این سیا بازیا چیه…!؟
455 اسب، چهار چرخ محرک، وزن کمتر، گشتاور بیشتر…
بیاین کنتاش بزارین رو خط خاموشش کنین، بیوک خودش حرکت کنه بره…!!!
اقبال
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲لامبورگینی کنتاش نسل اول ، شتاب صفر تا صدش 3.2 ثانیه است که سالها بی رقیب بود ؛ برای من قابل باور نیست که این بیوک ، بدون تیونینگ و بدون کَلَک ، لامبورگینی رو مثل آب خوردن جا بذاره……
محمدهادی
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ازونجا که اهالی شهرهای مختلف در امریکا عاشق تیونینگ و افزایش توان موتورن اونم در یک مدل دهه هشتاد کم قیمت مطمئنم پایین بودن وزن اولیه این بیوک گزینه ایده آلی بوده برای تیونینگ این پسر بچه کله داغ امریکایی و با شیطنت خواسته کاری که کرده رو پنهان کنه و عملکرد شگفت انگیزشو به رخ بیننده ها بذاره
شیطنت در اعداد و ارقام کاملا مشخصه
فرهاد
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲حالا اون پسرو قبول ندارین میگین تقلب کرده
نویسنده و سایت پدالو چی؟؟؟الان ینی پدال هم داره دروغ میگه؟
Hamidreza
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲پدال به نقل از این بچه یانکی حرف زده…