بیوک از کابین شاسیبلند جدید و برقی الکترا E5 رونمایی کرد. شاخصترین ویژگی کابین این خودرو نمایشگر منحنی ۳۰ اینچی با کیفیت 6K است که برای اولین بار در چنین کلاس خودرویی دیده میشود.
پس از انتشار تصاویر رسمی بدنه بیوک الکترا E5 در دسامبر ۲۰۲۲، آمریکاییها از کابین خودروی ساخته شده بر پایه پلتفرم اولتیوم خود نیز پردهبرداری کردهاند. همانطور که گفتیم یکی از ویژگیهای شاخص بخش داخلی این خودرو نمایشگر ۳۰ اینچی منحنی OLED ساخت شرکت آی مکس است که ۱ میلیارد رنگ را منعکس میکند و با استفاده از سیستم کاکپیت مجازی جدید عملکرد نرمی دارد. از دیگر ویژگیهای کابین بیوک الکترا E5 میتوان به نمایشگر سربالای رنگی ۱۲.۶ اینچی، نورپردازی داخلی با ۱۲۱ رنگ و… اشاره کرد.
الکترا E5 همچنین از جدیدترین نسخه ارتباطی e کانکت بیوک استفاده میکند. این سیستم باعث دسترسی مالکان به محتوای مولتیمدیای متنوع با برنامههای داخل خودرو خواهد شد. خودروساز یاد شده میگوید شاسیبلند برقیاش با استفاده از دستورات صوتی هوشمند، پیکربندیهای سفارشی و پیشنهادهای مختص هر فرد تجربه مالکیت منحصربهفردی را در اختیار مالکان خواهد گذاشت. الکترا E5 برقی همچنین بهصورت استاندارد از کارپلی و شارژ بیسیم سود میبرد. به این موارد باید ویژگی کلید دیجیتال iKey را اضافه کرد که باعث ورود بدون کلید به خودرو میشود.
انیمیشن مخصوص خوشامدگویی، سیستم صوتی پیشرفته Bose و سیستم خالصسازی هوای هوشمند بیوکر جزو دیگر ویژگیهای خودروی برقی بیوک هستند؛ اما کلیدیترین پشتیبان کاکپیت هوشمند الکترا E5 معماری برقی VIP است که توسط چیپ کوالکام اسنپ دراگون ۸۱۵۵ تغذیه میشود. الکترا E5 همچنان با تکنولوژی 5G در دسترس است که باعث انتقال سریع دادهها و عملکرد نرم و بهروزرسانی از راه دور ویژگیهای متنوع خودرو خواهد شد. بیوک همچنین خاطرنشان میسازد محصول جدیدش از بیشترین فضای داخلی بین رقبا برخوردار است. دلیل اصلی چنین ادعایی نیز استفاده از پلتفرم اولتیوم و طراحی کارای کاکپیت عنوان میشود. با فاصله بین محوری ۲۹۵۴ میلیمتری و فضای پای ۱۰۳۰ میلیمتری در ردیف دوم، بیوک الکترا E5 گزینهای ایده آل برای خانوادهها خواهد بود. فضای بار ۱۶۵۸ لیتری نیز مناسب قرار دادن وسایل گوناگون است.
یکی از طراحان ارشد جوینت ونچر سایک–جنرال موتورز میگوید:
کابین الکترا E5 واقعاً از فلسفه طراحی ناب و خالص بیوک پیروی میکند و دارای سطوح تمیز و تندیسی با توجه فوقالعاده زیاد به جزئیات و تکنولوژی یکپارچه است. مشتریان بیوک قطعاً از زیبایی و ظرافت کابین این خودرو لذت خواهند برد. الکترا E5 به میراث طراحی بیوک وفادار است و تکامل هیجانانگیز عصر برقیها را نشان میدهد. محصول جدید بیوک در کلاس خود خواهد درخشید
طراحی کابین بیوک الکترا E5 نیز به لطف پانل شناور پشت آمپرها، عناصر روی دربها و توازن استفاده از متریال و رنگها آیندهنگرانه به نظر میرسد. یکپارچگی و ادغام جذاب نمایشگر اصلی و پانل پشت آمپرها یکی از ویژگیهای متمایز کابین خودرو است و کنترلر جواهر مانند کنسول مرکزی به همراه دستگیرههای درب و فرمان جدید نیز بر لوکس بودن خودرو تأکید میکنند.
(Ali(chevynova
۱۱ اسفند ۱۴۰۱افرین این شد
بیوک باید فعالیتش رو بعنوان یه شرکت اصیل 120 ساله بیشتر کنه
NAVID۰۰۹۸
۱۱ اسفند ۱۴۰۱مدتها پیش خواستم دوربین ثبت وقایع بگیرم واسه ماشینم که یکیش 4k بود و دیگری فولHD با تفاوت ۳ میلیون تومنی ، فروشنده گفت کیفیتشون تفاوت داره ولی چشم توان درک این تفاوت را ندارد و عملاً خرید کیفیت 4K پول دور ریختن هست !
حالا واقعاً 6K تفاوتش با 4K با چشم قابل دیدن و درک کردن هست یا فقط یه اسمی شده جهت شوآف و تبلیغات تا هم پول بیشتر بگیرند هم تو گوشوکرنا کنند !
RENAULT5
۱۱ اسفند ۱۴۰۱نه واقعا کیفیتشون خیلی فرق میکنه
اما فعلا خرید۴کی صرف نمیکنه چون محتوا با این کیفیت خیلی کم میشه پیدا کرد
۶کی هم اصلا نمیشه پیدا کرد
بهترین کار خرید فول اچ دیه
RENAULT5
۱۱ اسفند ۱۴۰۱مخالفین؟
خب یه ۱دقیقه محتوای ۶کی ایرانی بدید ببینیم
net
۱۱ اسفند ۱۴۰۱الان 8k اومده چجوری میگی محتوای 4k پیدا نمیشه😡. اوایل که تلویزیون hd اومده بود میگفتند بدرد نمیخوره محتوای hd پیدا نمیشه بعد که تلویزیون 4k اومد میگفتند بدرد نمیخوره محتوای 4k پیدا نمیشه حالا که چند سال هست تلویزیون 8k تولید شده میگن بدرد نمیخوره محتوای 8k پیدا نمیشه
net
۱۱ اسفند ۱۴۰۱تو امریکا دارند ۱۶k میبینند چجوری میگی محتوای 4k نیست
محمد
۱۱ اسفند ۱۴۰۱بستگی به اندازه صفحه و فاصله ای که به صفحه نگاه میکنی داره و در کل هم داخل ماشین فک نکنم کسی محتوایی با اون کیفیت بخواد ببینه پس چندان چیز ارزشمندی نیست و بیش تر تبلیغه.
مگر بخوای از فاصله نزدیک توش فیلم ببینی خیلی مهم نیست در اون حد هم باز برای اکثر افراد چندان قابل تشخیص نیست
علی
۱۱ اسفند ۱۴۰۱طراحی کابینش خیلی خوبه . اما ظاهرش متوسطه ، بیوک و ماشین الکتریکی؟!! فقط یه برند ماشین برقی را قبول دارم اونم تسلا هست که از اول همین بوده و هست . اصلا برندهای اصیل نباید دنبال این سیاست میرفتند ولی این اجباری شده اونم از طرف کدخداهای دنیا ، گلوبالیسم جهانی . لعنت به همه شون
net
۱۱ اسفند ۱۴۰۱چند سال پیش در کامنتهام میگفتم اگر شرکت سامسونگ و ال جی برای ماشینها صفحه نمایش باکیفیت oled 8k تولید کنند عالی میشه و کم کم داره صفحه نمایش با کیفیت وارد خودروها می شود.صفحه نمایش این بیوک ذوذنقه ای کج هست و حاشیه زیاد داره بد هست اگر مثل بی ام و x7 مدل ۲۰۲۳ مستطیلی با حاشیه کم بود قشنگتر میشد البته صفحه نمایش مستطیلی x7 منحنی هست بد شده اگر فلت بود قشنگتر میشد
net
۱۱ اسفند ۱۴۰۱الان تو عکس نگاه کردم و تو متن هم نوشته صفحه نمایش این ماشین مثل بی ام و x7 منحنی هست و بد شده.اگر صفحه نمایش مستطیلی بی ام و x7 مدل ۲۰۲۳ و بی ام و سری ۷ مدل ۲۰۲۳ به جای منحنی به شکل فلت بود قشنگتر میشد
R/T
۱۱ اسفند ۱۴۰۱زیباست
زیزیگولو
۱۱ اسفند ۱۴۰۱هرچی بیشتر رو به جلو میریم دکمه ها و کلیدای تنظیم روی داشبورد داره برداشته میشه و همه آپشنای ماشینا بصورت لمسی روی مانیتور روی داشبورد قرار میگره و حتی شیفتر دنده گیربکسای اتوماتیک الکترونیکی شده که یا بصورت دکمه ای هستش یا به صورت یه سر دنده خیلی کوچیک که با یه اشاره دست به عقب یا جلو میشه حالت رانندگی رو مشخص کرد (حالت D و N و R و P) ………… تو گیربکسای اتوماتیک قدیمی مثل همین چیزی در حال حاضر روی خیلی از ماشینای دنده اتوماتیک نصب هستش که تو این ماشینا تغییر وضعیت دنده به صورت مکانیکی هستش یعنی سردنده یا لیور از طریق یه تعداد کابل فولادی به گیربکس متصل هستش که وضعیت دنده رو تغییر میده (باید اهرم شیفتر دنده رو بصورت مکانیکی حرکت داد) ولی گیربکسای نصب شده روی خیلی از ماشینای دنده اتوماتیک جدید به صورت برقی هستش به این معنی که گیربکس اتصال مکانیکی و مستقیمی با شیفتر دنده نداره و هر جور تغییر تو وضعیت دنده از طریق یه پالس الکتریکی به گیربکس میرسه و گیربکس متناسب با اون فرمان و دستور الکترونیکی وضعیت دنده رو تغییر میده و در واقع تعویض دنده از طریق پالس برقی انجام میشه یعنی اگه دکمه ای باشه اول باید پدال ترمز رو فشار بدین و بعدش با فشار دادن یا چرخوندن دکمه روی داشبورد یا کنسول حالت دنده عقب یا دنده جلو یا دنده خلاص یا پارک رو انتخاب کنین و اگه بصورت اون سردنده های کوچیک که گفتم باشه بعد از گرفتن ترمز سردنده رو به حالت اشاره به سمت عقب یا جلو حرکت میدیم (درست مثل دسته بازیهای آتاری در دوران بچگیمون) و حالت رانندگی رو انتخاب میکنیم
Royal Driver
۱۱ اسفند ۱۴۰۱بیوک رو کشتنش رفت
شاپور
۱۱ اسفند ۱۴۰۱بیوک e5 عالی از همه نظر
مهرانیان
۱۱ اسفند ۱۴۰۱واقعاً رقت انگیز شده که همه شرکتها یک تبلت دراز گذاشتند بجای کلاستر. بعنوان طرفدار شدید مرسدس بنز باید بگم مرسدس بنز در سال 2014 یک غلطی کرد و یک تبلت بزرگ در s class 2014 استفاده کرد. تا همین امروز همه دارند اسکی میرن
مهزیار
۱۱ اسفند ۱۴۰۱کی میگفت کابینای دیجیتال جذاب نیستن؟
Afg
۱۱ اسفند ۱۴۰۱Wawwwwww امریکن