اگر هرگز نام بلک هاوک به گوش شما نخورده مشکلی نیست! این یک پرنده کمیاب است. در واقع این تنها بلک هاوک تاریخ بیوک است که حاصل نبوغ میشائیل دابل، مدیر خودروهای سفارشی بیوک بوده است. خودروی موردبحث به خاطر گرامی داشت یکصد سالگی بیوک در سال ۲۰۰۳ تولید شده و ظاهر بسیار جذابی دارد. بلک هاوک یک کوپه/کانورتیبل با سقف تاشدنی بوده و در کل یک خودروی سفارشی برای گرامی داشت تاریخ پرافتخار بیوک است. این خودرو دقیقاً از همان نوع محصولات وحشیانهای است که بیوک میتوانست در عصر حاضر تولید کند.
اما در بطن این خودرو یک محصول کاملاً شناخته شده و عادی یعنی بیوک ریویرا ۱۹۹۶ قرار دارد. خوشبختانه این چیزی از ظاهر ریویرا دیفرانسیل جلو در بلک هاوک دیده نمیشود. بیوک بلک هاوک از خودروی Y جاب ۱۹۴۰ الهام گرفته و دارای قطعاتی از خاطرهانگیزترین محصولات تاریخ این خودروساز میباشد. برای مثال جلوپنجره از بیوک ۱۹۳۹ گرفته شده و برخی قطعات بیوک رودمستر ۱۹۴۱ و ۱۹۴۸ نیز در آن به چشم میخورند. حتی چراغهای جلو نیز ما را به یاد Y جاب میاندازند.
بلک هاوک بجای طراحی دیفرانسیل جلوی ریویرا از طراحی دیفرانسیل عقب استفاده میکند. این خودرو همچنین فاصله بین محوری بیشتری نسبت به ریویرا دارد. البته که استایل عالی این خودرو بدون وجود یک پیشرانه پرقدرت کامل نخواهد بود به همین خاطر زیر کاپوت بلک هاوک همان پیشرانه بکار رفته در بیوک ۴۵۵ مدل ۱۹۷۰ قرار دارد. این پیشرانه قدرت ۴۶۳ اسب بخاری تولید کرده و گیربکس 4L80E اتوماتیک نیز نیرو را به چرخ های عقب میرساند.
بلک هاوک همچنین سیستم تعلیق مستقل شورولت کوروت را قرض گرفته و بنابراین همهچیز این خودرو متعلق به بیوک نیست اما خب همکاری بین اعضای یک خانواده امری معمول است. داخل کابین نیز به اندازه ظاهر آن احساسبرانگیز بوده و بازهم چیز خاصی از ریویرا در بلک هاوک دیده نمیشود. صندلیها، پانل دربها و داشبورد با چرم رنگ روشن پوشانده شده و تریم چوب واقعی نیز در فرمان و برخی جاهای دیگر دیده میشود.
بلک هاوک یک خودروی سفارشی تولید شده توسط شرکتهای متفرقه نبوده و توسط خود بیوک تولید شده است. این خودرو به حدی خوب است که در فیلم پسران بد ۲ به عنوان خودروی شخصی ویل اسمیت ظاهر شده و هماکنون توسط Mecum حراج شده است.
🔥A.H MOTORS🔥
۱۹ دی ۱۴۰۰Wow!
امیرشایان فرازی
۱۹ دی ۱۴۰۰چقدر زیبا بود
حیف که تولید نشد 😔😔😔
آمریکایی باز
۱۹ دی ۱۴۰۰۱ من از همه چیزش خوشم اومد به جز فرمون
۲ شما هم مثل من فکر می کنید همین دیروز این ماشین تراحی شده یا نه👍👍👍👍یا من روانی شدم 🤔🤔🤔🤔
کافر مقدس
۱۹ دی ۱۴۰۰بیوک دهه 50 جز اون کمپانی های دارای تکنولوژی خاص بود که حتی تا دهه 80 هم ادامه داد با اسکرین تاچ که دکور نبود و خیلی هم کاربردی بود . ریموت کی لس همون دهه 80 جز آپشن های خاص بیوک بود
https://www.youtube.com/watch?v=iIBd6ww4SYI&ab_channel=RE
دهه 70 هم از چیزی مثل ایربگ بهره میبرد که اون موقع اسم ش متفاوت بود ولی همون تکنولوژی بعد ها ختم به تولید و استاندارد شدن چیزی به اسم ایربگ شد . حتی شورولت و الدزمبیل در مدل ناینتی ایت از ایربگ های بیوک استفاده میکرد
https://www.gminsidenews.com/threads/1973-chevy-with-airbags.80787/page-2#post-1769255
البته کادیلاک ایربگ های مختص خودش رو داشت
https://automotivemileposts.com/cadillac/cadi1974acrs.html
خیلی از کمپانی ها به رشد صنعت خودرو کمک کردن از جمله بیوک . حالا درسته در حال حاضر تو ایران ملت یقه جر میدن برای برند های خارجی که هیچ ارتباطی جز اینترنت باهاشون ندارن . ولی تک تک کمپانی های امریکایی-اروپایی-زاپنی همه دست بب دست هم به صنعت خودرو و توسعه ش رشد و تفکر ارائه دادن
viper
۱۹ دی ۱۴۰۰ممنون بابت اطلاعات مفید
خیلی جالبه اولین کارخونه خودروسازی امریکا بیوک بود در سال ۱۸۹۹ و اولین کارخانه ای که موتور های پوشراد رو طراحی کرد و اختراع کرد بیوک بود .
(بیوک به خاطر پوش راد ها همیشه دوستت داریم )
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۱۹ دی ۱۴۰۰شرکت های آمریکایی همیشه در بحث امکانات رفاهی پیشرو بودن ولی همیشه در مقابل تغییرات کلی شاسی و پیکربندی و موتور مقاومت های خاص و بعضا جذابی از خودشون نشون دادن نمونش استفاده چندین و چند ساله از موتور های کایوت ، ls ، همی ، پوشراد و ….. هست که خیلی وقته در این خودروها استفاده میشه و بعضی وقتا مثل gt500 کاملا انتخاب درستیه و بعضی وقت ها مثل کوروت zr1 قبلی بهترین انتخاب نیست ولی هر چقدر که در این موضوع از خودشون مقاومت نشون میدن ، در بحث طراحی سعی میکردن نو آور باشن ( مخصوصا سالهای ۱۹۷۵ تا ۲۰۰۰ ) که البته هر وقت از اصالتشون دور شدن شکست خوردن و عملا در بخش طراحی های نوآورانه تا اوایل دهه ۲۰۰۰ استعداد نداشتن و خیلی وقتها زشت خودروهای تاریخ از جمله pt کروزر ، آزتک ، میتسوبیشی / دوج چارجر ، ریویرا بلوگایی رو ساختن ولی قبل از دهه ۷۰ و بعد از بحران های دهه ۲۰۰۰ دوباره خودشونو جمع و جور کردن و در حال حاضر اکثرا طراحی های عامه پسند و تو دل برویی دارن که همونطور که گفتم رازشم بازگشت نسبی طراحی ها به اصالت گذشتشون یا متاسفانه بعضی وقتها متمایل شدنشون به سمت اروپاییاس ( کامارو بهترین مثاله ) ، در کل آمریکا هیچ وقت خودروسازی بی حاشیه و آرام و راکدی نداشته و همیشه رقابت های لفظی و فراز و نشیب های خاصی داشته که حتی همین الانم در مصاحبه های مدیرعامل جیپ در مورد ماشینای فورد میتونین بهش پی ببرین ، خب شاید بعضیا اینارو دوست نداشته باشن ولی من از اینکه آمریکایی ها به صورت کاملا رو با هم دیگه بحث و جدل میکنن خوشم میاد و به نظرم به این صنعت در این کشور روح خاصی میبخشه که دوست داشتنیه و اونو متفاوت از صنایع خودرویی دیگر کشور ها میکنه ، حتی من که عاشق سبک اروپاییم این بحث های جذاب باعث میشه که رقابت دوتا آفرودر معمولی مثل برانکو و جیپ بعضا برای من دنبال کننده حساستر از رقابتهایی شه که از نظر ماشینی ارزش بیشتری دارن ، اما همون چاشنی بحث هست که این اتفاق رو رقم میزنه
امیدوارم تونسته باشم منظورمو انتقال بدم
R@m!n
۱۹ دی ۱۴۰۰البته موتورای همی و ls پوشراد هستن و موتور GT500 میل لنگ تخت با سوپرشارژ و کایوتی موتور modular هست که با پوشراد تفاوت نسبتا زیادی داره، صرفا خواستم تفکیک کنم این قضیه رو.
قضیه موتورای پوشراد بخاطر سنت یا مقاومت نیست بلکه بخاطر پایین اوردن هزینه های تولید هست. با بهتر شدن اوضاع آمریکایی ها می بینیم که دیگه این موتورا جایگاهی ندارن. فورد 10 سال زود تر شروع کرد، جی ام و داج هم به زودی با این موتورا خداحافاظی می کنن.
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۱۹ دی ۱۴۰۰میدونم آقا رامین فقط اینارو کلی کنار هم گذاشتم وگرنه کایوت خودم تو یه پستی فرقشو با پوشراد توضیح دادم
R@m!n
۱۹ دی ۱۴۰۰خیلیم عالی 👍
NAVID۰۰۹۸
۱۹ دی ۱۴۰۰ماشین جالبیه در زمان خودش ، اما انگاری در یک گاراژ شخصی ساخته و پرداخته شده و نه یک کارخانهی عظیم !
viper
۱۹ دی ۱۴۰۰سکوت بعدش درود
۴۵۵
امیرحسین
۱۹ دی ۱۴۰۰سلطان گاوچرونا
به به
خیلی خواسنی
مهردادکمال
۲۰ دی ۱۴۰۰از بیوک چی مونده الان چند تا کراس اور معمولی که گاهی دیدم با کیا و هیوندا مقایسه میکنن!!! یه زمانی از لحاظ لوکس بودن و طراحی در حد مرسدس و حتی بالاتر بود اما الان هیچ
حسین
۲۰ دی ۱۴۰۰یاد آهنگ بلا چاو افتادم.
این بیوک هم عاشقشم.مثل پانوز رودستر تو میدتون مدنسه.