بیوک

نسخهٔ اسپرت بیوک ریگال GS جدید، رسماً معرفی شد

پس از چند ماه انتشار تصاویر و اطلاعات غیررسمی، سرانجام بیوک رسماً نسخه اسپرت ریگال GS جدید را رونمایی کرد. البته شگفتی چندانی در این رابطه وجود ندارد چراکه قبلاً تقریباً به‌طور کامل اطلاعات و مشخصات این ماشین افشا شده بود ولی خبر خوب اینکه مشخصات رسمی ریگال GS دقیقاً با آنچه که قبلاً منتشر شده بود یکسان است. این یعنی بیوک سدانی لیفت‌بک با استایلی جذاب، سیستم چهارچرخ محرک، ویژگی‌های لوکس و عملکرد بالا ارائه کرده است.

زیر کاپوت این سدان اسپرت برخلاف نسل قبلی یک پیشرانه ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۲ پوند گشتاور قرار گرفته است. این همان موتوری است که در سدان بزرگ‌تر بیوک لاکراس و همین‌طور شورلت کامارو RS بکار می‌رود. البته این پیشرانه در ریگال GS قدرت مشابهی با لاکراس دارد اما در کامارو ۳۳۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. بااین‌حال این گام قابل‌توجهی به سمت جلو نسبت به موتور چهار سیلندر توربوشارژر نسل قبلی محسوب می‌شود که این به ارائه رانندگی چابک و سریع کمک می‌کند. همچنین درعین‌حال با تجهیز به سیستم غیرفعالسازی سیلندرها و سامانه توقف/حرکت، به کاهش مصرف سوخت هم توجه شده است.

عملکرد این موتور با یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک و سامانه چهارچرخ محرک با کلاچ دوگانه تکمیل می‌شود. به گفته بیوک این سیستم برای ارائه عملکرد مطلوب، قدرت را دقیقاً میان چرخ‌های جلو و عقب تقسیم می‌کند. همچنین در کنار این، سیستم کنترل رانندگی بیوک هم به‌صورت استاندارد در تمامی مدل‌های ریگال ارائه شده که شامل سه حالت رانندگی استاندارد، اسپرت و GS می‌شود و سواری‌های مختلفی بین اسپرت یا راحت را ارائه می‌کند. این سیستم از نسل دوم سامانه کنترل مداوم تعلیق بیوک استفاده می‌کند که تعلیق و کمک‌فنرها را بیش از ۵۰۰ بار در ثانیه تنظیم می‌کند.

ریگال GS در داخل به صندلی‌های عملکردی منحصربه‌فردی مجهز شده است که دارای گرم‌کن، سردکن و ماساژور بوده و پشتی آن‌ها هم قابل تنظیم است. در کابین این خودرو همچنین غربیلک فرمان اسپرت D شکل، پدال‌های فلزی و یک نمایشگر سربالای سفارشی هم ارائه می‌گردد. اکثر ویژگی‌های خودرو از طریق سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کنترل می‌شود که توسط یک صفحه‌نمایش هشت اینچی ارائه شده و به‌صورت استاندارد با اندروید اتو گوگل و کارپلی اپل سازگاری دارد. همچنین برای صفحه آمپر هم یک نمایشگر هشت اینچی قابل تنظیم در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، این سدان اسپرت آلمانی-آمریکایی به مجموعهٔ کاملی از سیستم‌های کمک‌رانندهٔ سفارشی مجهز شده که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به دستیار تغییر خط، ترمز خودکار و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد.

ریگال GS جدید در بیرون نیز مجهز به سپرهای جلو و عقب منحصربه‌فرد به همراه رکاب‌های اسپرت، اسپویلر عقب و مارک‌های GS شده است. البته حتماً اطلاع دارید که بیوک ریگال اساساً نمونهٔ تغییر برند داده‌شدهٔ اوپل اینسیگنیا است اما در نسخهٔ GS با انجام اقداماتی مانند رینگ‌های استاندارد ۱۹ اینچی و ترمزهای برمبو، استایل متمایز و اسپرتی به خود گرفته است؛ اما نکتهٔ ناامیدکننده در رابطه با این خودرو این است که چراغ‌های جلوی LED در این خودرو به‌صورت آپشنال ارائه می‌گردد نه استاندارد.

قیمت نسل جدید بیوک ریگال GS از ۴۰ هزار دلار آغاز می‌شود که ۱۵ هزار دلار بیشتر از تیپ پایهٔ ریگال و ۱۰ هزار دلار بیشتر از نسخهٔ استیشن TourX است. خودرویی که نخستین استیشن بیوک پس از مدل بدنه روی شاسی رودماستر متعلق به بیش از ۲۰ سال پیش محسوب می‌شود. همچنین ریگال GS جدید ۲۵۰۰ دلار هم نسبت به نسل قبلی خود افزایش قیمت را تجربه کرده است که البته با توجه به طراحی کاملاً جدید و قدرت بیشتر، ارزش این افزایش قیمت را دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2661 ديدگاه)

    برای من بیوک بی نقص ترین امریکایی دنیاس.

    1. (ali(CHEVY NOVA

      ۲۹ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      احسنت بر بىوک
      بىوک مسىر موفقىت رو داره درست پىش مىره و پله هاى پىشرفت رو ىکى ىکى بالا مىره
      قدرت موتورش هم بسىار خوب و بالاست
      اما بهترین کارى که بىوک کرده اینکه لوگوى کلاسىک خودش رو همچنان حفظ کرده

      1. (ali(CHEVY NOVA

        ۲۹ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (7385 ديدگاه)

        دوستان امروز مىخوام یه مطلب بزارم براتون خىلى جالبه
        این مطلب براى AMC hurst sc/rambler هستش
        Comments: Needing an entry in the growing compact performance segment, AMC took the lowly Rambler Rouge compact and decided to make a muscle car out of it. AMC turned to Hurst Performance Research Inc., and created the SC/Rambler (often nicknamed “Scrambler”), which debuted in the middle of the 1969 model year. All SC/Ramblers began life as appliance white Rambler hardtops with two-tone mags, racing mirrors, blackout grille and tail panel, Hurst badging, and a functional ram-air hood scoop with an upthrust snout. Under the hood, AMC fited its largest V8, the 315 bhp, 390 cid V8. A Borg-Warner four speed with Hurst shifter and a 3.54:1 limited-slip differential completed the powertrain. The suspension was toughened up with heavy-duty shocks, anti-sway bar, and anti-hop rear links. E70x14 Red Stripped Goodyear Polyglas tires and the AMX’s optional heavy duty brakes with Bendix front discs were included. The interior was standard gray vinyl Rouge interior with the addition of reclining bucket seats (with red, white, and blue headrests), full carpeting, and a Sun 8000rpm tach strapped to the steering column. A $61 AM radio was the only option available. The exterior was treated to one of the wildest factory paint jobs on any muscle car. Two exterior options were available. The first 500 cars built featured the “A” trim with red center body side panels, and thick blue horizontal racing stripes on the hood, roof, and deck. A blue arrow pointed towards the scoop, which had large letters spelling the words “390 CU.IN” and the word “AIR” appeared on both sides of the air scoop. When these quickly sold, a second batch of were made with the new “B” type trim. These had a mostly white exterior with narrow red and blue stripes. Then a third batch was made, reverting to the “A” style trim, but lacking some of the elements. About 1,200 of the 1,512 made had the “A” treatment. It may have been a supercar caricature, but it was quite a performer. With 315 bhp and a curb weight of just 3,000 lbs., the hot compact had a power-to-weight ratio of just 10.03 lbs/bhp. This enabled the SC/Rambler to pull off quarter miles in the low 14 seconds at 99 mph. Not bad for a little compact from AMC, even if it lasted only one year.

        Production: 1,512
        Engines: 390 V8 315 bhp @ 4600 rpm, 425 lb-ft @ 3200 rpm.
        Performance: 390/315: 0-60 in 6.3 seconds, 1/4 mile in 14.3 seconds @ 99 mph.
        منبع این متن muscle car club هستش

  2. SRT VIPER

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    ای کاش این خودرو با سیستم منحصرا دف عقب جایگزین کومودور میشد

  3. رامتین

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3254 ديدگاه)

    واقعا زیباست ولی یکم از اوپل تقلید کرده.

    1. بیژن

      ۲۹ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (255 ديدگاه)

      چون این سه خودرو( رگال، کومودور، و اینسیگنیا) سابقا زیرمجموعه GM بودند..واز یه پلت فرم و تقریبا طراحی یکسانی بهره میبرند.فقط اسامی آنها در بازارهای مختلف متفاوت اند.

  4. Kamran

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    بی نهایت زیبا و با وقار

  5. تورج

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (53 ديدگاه)

    به نظرم، قیافه ماشین بیشتر اروپاییه تا آمریکایی. کافیه با مدلهای معروف قدیمی بیوک مقایسه کنین.

  6. مهدی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1327 ديدگاه)

    واقعا زیباست بهتر از بنز و بی ام و بسیار پیشرفته و بروز واقعا امریکا سطح اول زیبایی شناختی تکنولوژی کیفیت و کارایی هستش ژاپنی ها با وجود کیفیت خوب ولی از زیبایی بی بهره هستن و همون کیفیت رو مدیون همکاری با امریکایی ها هستن

  7. شهروز

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    بسیار زیبا و متوازن”من که عاشقش شدم شما رو نمیدونم؟خدایا تا کی حسرت این ماشینا رو خواهیم خورد؟چرا تو عهد دقیانوسیم؟و هر روز خودمون رو گول میزنیم و هر کمپانی خودروهای از رده خارج خودش را به اسم همکاری وتولید مشترک قالبمون میکنن!!و تک وتوک خودروهای وارد شده هم قیمتهای نجومی داره که عملا نمیشه خریدش!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا