در فیلم کلاسیک علمی تخیلی «هجوم ربایندگان جسم»، فضاییها به زمین میآیند و شروع به کپیهای انسانی بدون احساس میکنند. حال سناریویی مشابه این که بسیار شوم است، در مورد بیوک اتفاق افتاده است زیرا این برند بهطور کامل خودروهای سواری را رها کرده و کراساوورهایی مثل نسل جدید انویژن را جایگزین همهٔ آنها کرده است که به طرز نهچندان قانعکنندهای از مدلهای لوکس تقلید میکنند. البته اینطور نیست که نسل دوم انویژن از لحاظ ظاهری جذاب نباشد یا از ویژگیهای محبوب بیبهره باشد اما فراتر از این پیششرطهای اساسی، انویژن از لذت رانندگی و ویژگیهای واقعاً لوکسی برخوردار نیست که به آن کمک کنند تا از موقعیت خود بهعنوان یک کراساوور کامپکت با ژست لوکس فراتر برود.
برای اینکه جدیدترین تلاش بیوک بهخوبی نشان داده شود، در اینجا بالاترین تیپ انویژن یعنی اونیر را موردبررسی قرار دادهایم. این نسخه در بیرون با جلوپنجرهٔ منحصربهفرد مشکیرنگ و رینگهای ۲۰ اینچی تزئین شده و در داخل هم از صندلیهای چرمی و تجهیزات استانداردی که در تیپهای پایینتر یافت نمیشوند سود میبرد. این موارد شامل ماساژور صندلی راننده، تهویهٔ صندلیهای جلو، گرمکن صندلیهای عقب و شارژر بیسیم میشود. همچنین اونیر تنها تیپی است که به کروز کنترل تطبیقی، آینه دیده عقب دوربینی و دستیار پارک خودکار هم مجهز است. انویژن اونیر فول آپشن چهارچرخ محرک موردبررسی ما ۴۷,۱۰۵ دلار قیمت دارد که حداقل از گرانترین نسخهٔ لینکلن کُرسیر و اینفینیتی QX50 که قیمت هردو در صورت انتخاب آپشنهای سطح بالا میتواند به بیش از ۶۰ هزار دلار برسد ارزانتر است.
متأسفانه اما متریال داخلی اونیر شخصیت لوکس بیوک را تضعیف میکند درحالیکه از لحاظ ارگونومی هم از مشکلاتی رنج میبرد. بهعنوانمثال، علیرغم برخورداری از تنظیمات ۱۲ جهتهٔ صندلی راننده، نزدیکی غربیلک فرمان، موقعیت رانندگی را خراب میکند. شیفتر دندهٔ الکترونیکی نیز هرچند محفظهٔ اشیاء مفیدی را در زیر کنسول مرکزی فراهم کرده اما دکمههای انتخاب دنده بهاندازهٔ یک لیور سنتی حس خوبی ندارند. کنسول پلاستیکی مشکی پیانو هم گردوغبار و لکهها را به خود میگیرد و کسی را متقاعد نمیکند که داخل یک خودروی لوکس نشسته است.
بااینحال، فضای کلی داخل انویژن لوکس و آرام است اما گویی کابین خودرو آرزو دارد یک کوروت باشد زیرا راننده را در برمیگیرد و از سوی دیگر، به سرنشین جلو احساس انزوا میدهد. همچنین، دسترسی به کنترلهای تنظیم صدا برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی چندان راحت نیست اما غیر از این مورد، صفحهنمایش لمسی ۱۰.۲ اینچی بزرگ خودرو کارایی بیدردسری دارد و بهصورت استاندارد با اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم همراه است.
انویژن هندلینگ خیلی دقیقی هم ندارد زیرا فرمان آن فاقد احساس است و بدنه بیش از حد انتظار به طرفین متمایل میشود اما کیفیت سواری نرم خودرو موجب میشود همان حس لوکسی که بیوک به دنبال آن است را ایجاد کند. تیپ اونیر مورد آزمایش همچنین به کنترل الکترونیکی کمکفنرها هم مجهز است که بهتازگی بهعنوان آپشن ارائه شدهاند و به نظر میرسد برای حفظ راحتی سواری تلاش میکنند. با این جود، هرچند سواری انویژن بیسروصدا است اما در سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در داخل کابین ۶۶ دسیبل صدا به ثبت رسید که ۴ دسیبل بیشتر از نسل قبلی است.
مقداری از این سروصدای اضافی ناشی از پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ جدید است که در حالت سلو کمی و در حالت تختهگاز کاملاً پرسروصداتر از موتور چهار سیلندر قبلی است. نسل جدید انویژن تنها با همین پیشرانهٔ ۲۲۸ اسب بخاری عرضه میشود که جایگزین ۲ لیتری توربوی ۲۵۲ اسب بخاری و ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی ۱۹۷ اسب بخاری نسل قبل شده است. به همین دلیل، حالا رسیدن خودرو به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۷.۳ ثانیه طول میکشد که ۰.۸ ثانیه از نسل قبلی بیشتر است. البته قلهٔ گشتاور پایینتر این موتور در سرعتهای بزرگراهی یک مزیت است زیرا انویژن جدید در آزمایش رسیدن از سرعت ۸۰ به ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، عدد ۴.۸ ثانیه را ثبت کرد که ۰.۴ ثانیه از نسل قبلی سریعتر است. موتور جدید همچنین موجب صرفهجویی در مصرف سوخت هم میشود زیرا مصرف ترکیبی از ۱۰.۷ به ۹.۴ لیتر کاهش یافته است.
گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک انویژن نیز از یک حالت دستی اختصاصی برخوردار است که دندهها را تا ردلاین نگه میدارد مگر اینکه راننده از طریق پدالهای پشت غربیلک فرمان اقدام به تعویض دنده کند؛ اما غیر از این ویژگی و همینطور پدال ترمز محکم که کمک میکند خودرو از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت ظرف ۴۹.۳ متر متوقف شود، در انویژن DNA اسپرت زیادی وجود ندارد. حتی با قرار دادن خودرو در حالت رانندگی اسپرت نیز بازهم هیجانزده شدن پشت فرمان انویژن کار سختی است.
در پایان باید گفت نسل جدید بیوک انویژن در نگاه اول یک کراساوور لوکس کامپکت خوش استایل است اما رفتار رانندگی بیاحساس و برخی جزئیات ناخوشایند داخلی چیز دیگری میگویند. بیوک بر کیفیت بالای محصولات خود تأکید دارد و از اینفینیتی و لینکلن بهعنوان رقبای خود یاد میکند و هرچند در مقایسهٔ یک انویژن بالا رده و فول آپشن با QX50 و کُرسیر اختلاف قیمت زیادی به نفع بیوک وجود دارد اما نسخههای فول آپشن این کراساوورها احساس کاملاً لوکسی دارند که بیوک فاقد آن است؛ بنابراین، هرچند قیمت و طراحی انویژن مدل ۲۰۲۱ ممکن است جذاب باشند اما این خودرو بیشتر از اینکه لوکس باشد، وانمود میکند که لوکس است.
مشخصات فنی
Buick Envision Avenir 2021 | |
پیشرانه | ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو |
قدرت | ۲۲۸ اسب بخار |
گشتاور | ۳۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۷.۳ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت | ۹.۴ لیتر ترکیبی |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۷۸ میلیمتر |
طول | ۴,۶۳۵ میلیمتر |
عرض | ۱,۸۸۲ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۶۴۱ میلیمتر |
وزن | ۱۸۱۶ کیلوگرم |
حجم صندوق بار | ۷۱۰ لیتر |
مهدی ۲۰۰۰
۱۱ اسفند ۱۳۹۹واقعا جذابه.ولی در مقابل رقیبای دیگه ی آمریکاییش فک نکنم حرفی برای گفتن داشته باشه
محمد
۱۱ اسفند ۱۳۹۹در واقع هدفش بیشتر چین هست.
جنرال موتور کادیلاک رو برای آمریکا طراحی کرده
پدر خودرو سازی جهان
۱۱ اسفند ۱۳۹۹اولش فکر کردم یه خودرو ژاپنیه!
MR.JD
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ژاپنی نه
این خود اوپل هست : اوپل انویژن
افشار
۱۱ اسفند ۱۳۹۹بچه ها دیروز یک خبری بود در مورد پلاکهای فکی که نیروی انتظامی گفته پلاکهای فک شده ای که یک سال از فک شدن اونها گذشته با حفظ هویت دوباره به چرخه پلاک گذاری برمیگردن و واگذار میشن و این پیشنهاد نیروی انتظامی در هیئت دولت هم مورد قبول قرار گرفته یعنی حالا پلاکی که نام من هست و یک سال از فک شدنش گذشته رو میدن به یکی دیگه ؟ کسی میدونه جریان چیه؟
حسام
۱۱ اسفند ۱۳۹۹یه مطلبی خوندم که شمار پلاک ها داره به آخر میرسه، احتمالاً اینکار رو واسه جلوگیری از تموم شدن شمارهها انجام دادن
جمشید
۱۲ اسفند ۱۳۹۹یعنی پلاکت به فنا رف و میدنش به یکی دیگه
T.C.B.K
۱۱ اسفند ۱۳۹۹2 لیتری توربو 4 سیلندر
228 اسب….
350 گشتاور
شتاب 0 تا 100 = 7.2 ثانیه.
حداکثر سرعت = 210 کیلومتر.
گیربکس 9 سرعته اتوماتیک.
والا چی بگم…. ??????????
داخلش هم چنگی به دل من نمیزنه… نا سلامتی بیوک آمریکایی هستیا ؟؟ این چه وضعشه… ???
همه چیت عالیه… ولی با اون طراحی داخل نه چندان مناسب. و قدرت ضعیفت. و قیمت گرونت ( قیمت 45 هزار دلاری ) واقعا خودتو زیر سوال میبری…
بیوک هم بیوک های قدیم ……
ehsan fa
۱۱ اسفند ۱۳۹۹لعنت به کراس اورها که دارن بیوک رو هم از ما میگیرن
Benz309 1974
۱۱ اسفند ۱۳۹۹بیوک به جای سدان اومدی کراس اوور تولید میکنی؟
Hl>i
۱۱ اسفند ۱۳۹۹بحران های نفتی، مصرف سوخت، استاندارهای الایندگی و صنعت خودروسازی ژاپن بیشترین ضربه های بودن بر پیکر خودروسازان امریکای در طول این ۴۰ سال که باعث بی هویتی و دور شدن شرکت های امریکای از گذشته های طلایی شون .
شرکت نیمه لوکس ساز بیوک که در حال حاظر قدیمی ترین خودروساز در حال تولید امریکا هم هست و از نظر ساختاری شبیه شرکت منحل شده مرکوری می باشد هم خارج از این قاعده نبود و با فرارسیدن دهه نود مشکلات این خودروساز هم شروع شد که عمده ترینش از دست دادن سایز خودروهایش بود بخاطر همرنگ شدن با جماعت
البته یکی دیگه از مشکلات فعلی بیوک در طراحیش است، با اینکه شرکت GM چند سالی است که برند اوپل را رها کرده اما بیوک اوپل را رها نکرده و همچنان از نظر طراحی به این شرکت وفادار مانده
+|<i
Unknown
۱۱ اسفند ۱۳۹۹البته اینم بگم که موتورهای جدید با راندمان بالا هم توسعه یافته اند که مصرف سوخت کم و آلایندگی هم نیز دارند مثل موتور اسکای اکتیو مزدا ۳ ۲۰۱۹ که از نوع HCCI هست موتورهای جدید دیگه هم در دست توسعه است مثل PCCI و RCCI این موتور حدود ۶۰ درصد راندمان حرارتی دارد و آلایندگی بسیار کم (این موتور سوخت بنزین و گازوئیل را همزمان مصرف می کند) که با ترکیب اینگونه موتورها HCCI RCCI PCCI با سیستم های هیبرید و پلاگین هیبرید و کاهش وزن و کاهش حجم موتور و همچنین استفاده از فیلترها و کاتالیست های جدید میزان آلایندگی این موتورهای احتراقی را به نزدیک صفر می رسانند به طوری که از ماشین های برقی هم پاک تر می شوند مثلا دانشگاه پلی تکنیک والنسیا یک موتور بدون آلایندگی متناسب با استاندارد های ۲۰۴۰ اروپا ساخته است با فیلترهای گازهای آلوده ولی خوب اگر رسانه همینطور که برای جاروبرقی ها تبلیغ می کنه برای این موتورها هم تبلیغ کنه تجاری سازی می شود و م شاهد این نخواهیم بود که اسب سرکشی مثل فورد موستانگ تبدیل به جاروبرقی بشود …
حالا باید دید که آیا واقعا همتی برای این کار هست یا همه میخوان اسکی روی تسلا را بکنند …
فری
۱۱ اسفند ۱۳۹۹کراس اور بیوک عالیه
mahan
۱۱ اسفند ۱۳۹۹یک جمله از کلاسیک بازان کرج که بسیار مهمان نواز و دوستان خوب بنده هستند به یادگار دارم میگم که دوستان هم لذت ببرند:
سویل ماشین قراره و نوا ماشین کاره و اسکای لارک ماشین فراره!!
REVO
۱۱ اسفند ۱۳۹۹بحث بیوک و کلاسیک شد نمیشه نامی از riviera نبرد❤️پیشنهاد میکنم دوستانی ک توی خاطرشون نیست حتما سرچ کنن ببیننش.از نظر طراحی جواهری بوده واسه خودش.
mahan
۱۱ اسفند ۱۳۹۹واقعا فوق العاده بوده و هست همچنین کرایسلر امپریال و کادیلاک دویل کوپه سال ۱۹۶۵ (ارزو میکنم بتونم پیدا کنم اگر کردم میخرمش).کادیلاک الدورادو و شورلت کورت نسل 1 و …
جالب شد امشب یاد چه خودرو هایی افتادیم و خاطراتشون زنده شد!
Archi KHAN
۱۲ اسفند ۱۳۹۹جدای از پیک آپ ها و فول سایزها در سایر کلاسهای خودرویی امریکایی ها بشدت رو به افول هستند به نظرم