دقیقاً چهل سال پیش بیوک، مدل رگال خود را به عنوان یک خودروی متوسط لوکس برای آمریکای شمالی معرفی کرد. از آن زمان به بعد، به جز شکافی پنج ساله که بعد از سال ۲۰۰۰ و مربوط به تولید انحصاری در چین بود، رگال بدون وقفه و در طول پنج نسل، در خط تولید بیوک قرار گرفت. عنوان رگال اولین بار در مدل سال ۱۹۷۳ بیوک سنچوری رگال به کار رفت. این خودرو، مدلی سطح بالا از خط تولید خودروهای این شرکت به شمار میرفت و در واقع، اولین خودروی شخصی لوکس تولید جنرال موتورز بود.
رگال با موتور ۵/۷ لیتری V8 عرضه شد و برنامههای زیادی برای حرکت به سمت جلو داشت، امّا در همان ابتدا مجبور شد تا با مسائلی مانند تحریم بزرگ نفتی اعراب در دهه هفتاد میلادی دست و پنجه نرم کند. بنابراین، شرکت سازنده مجبور شد تا از موتور V8 به V6 سوئیچ کند و این وضعیت برای سالها ادامه یافت. تا اینکه بیوک وارد عرصه موتورهای توربوشارژ شد و از رگال ۱۹۷۸ تا به حال، این تکنولوژی را در این مدل خودرو به کار برده است.
ولی برگردیم به بیوک رگال ۱۹۷۳ و ببینیم که هر کدام از پنج نسل بیوک رگال چه دستاوردی برای دنیای اتومبیل با خود داشتهاند:
نسل اول: ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۷
اولین رگال با بدنهای کشیده و شیشههای بزرگ و بسیاری از ویژگیهای خودروهای لوکس آن زمان ارائه شد. رگال کوپه ۷۳ به تعداد ۹۱۵۵۷ دستگاه فروخته شد و رکورد فروش بیوک را از سال ۱۹۵۵ شکست. رگال ۱۹۷۵ تنها خودروی متوسط در ایالات متحده محسوب میشد که با موتور V-6 کار میکرد.
نسل دوم: ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۷
نسل جدید نسبت به نسل قبل کوچکتر شده بود و رگال ۱۹۷۸ با موتور ۳/۸ لیتری V6 توربوشارژ به بازار آمد. در عینحال، اولین خودروی بیوک با موتور توربو به شمار میآمد و سرآغازی برای خودروهای دهه ۸۰ بیوک مانند گرند نشنال و GNX شد.
نسل سوم: ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۶
کوچکشدن خودروهای تولیدی در امریکا ادامه یافت و نسل سوم رگال نیز از این قضیه بینصیب نبود. رگال تغییرات عمده فنی را در این نسل تجربه کرد و از یک خوروی دیفرانسیل عقب به یک دیفرانسیا جلو تبدیل شد. نیرومحرکه نیز توسط موتورهای ششسیلندر از جمله موتور ۳/۸ لیتری V6 تأمین میشد.
نسل چهارم: ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۴
مانند مدل سال ۱۹۷۳، رگال ۱۹۹۷ نیز یکی از پرفروشترین خودروهای بیوک شد. بیوک رگال GS مدل ۱۹۹۷ با اولین موتور V6 سوپرشارژر ساخت خودروساز به بازار آمد. این موتور، ۲۴۰ اسببخار قدرت داشت و گشتاوری برابر ۳۷۹ نیوتنمتر تولید میکرد.
نسل پنجم: ۲۰۰۹ تا کنون
بعد از یک دورهی پنج ساله که بیوک، مدل رگال خود را فقط برای کشور چین تولید میکرد، نسل پنجم رگال، ابتدا در سال ۲۰۰۹ در چین عرضه و یکسال پس از آن در بازارهای امریکا عرضه شد. طراحی این نسل بر پایه اوپل اینسیگنیا بود. همچنین، رگال در سال ۲۰۱۲ مدل GS خود را با عملکرد بالا معرفی کرد. مدل سال ۲۰۱۴ نیز در همین امسال ارائه شده که استفاده از سیستم دو دیفرانسیل را برای مشتریان پیشنهاد میکند. مدل کنونی رگال، از قدرتمندترین موتور استاندارد دنیای اتومبیلسازی استفاده میکند: موتور ۲ لیتری توربو چهار سیلندر. این موتور با قدرت ۲۵۹ اسببخار، میتواند گشتاوری به اندازه ۴۰۰ نیوتنمتر تولید کند.
یه دوره افت داشته ، اما الآن باویژگی های جدیدی برگشته . برای مثال استفاده از چوب در طراحی داخلیش کم نظیره! یه نکته دیگه هم اینه که ماشینهای امریکایی دهه های 60 تا 80 بیشتر طول و عرض شون نسبت به ماشینهای دیگه فرق میکرد ، اما الآن با وجود اینکه هنوز بزرگتر از اروپایی ها هستن اما در طراحیشون تناسب بهتری هست . برای مثال ابهت به فورد تاروس ، یا همین بیوک رگال رو وقتی درک میکنید که اون رو در کنار یک سراتو یا پژو ببینید . (نکته سایز استاندارد چرخ تاروس 19 اینچ هستش)
سلام در باره رگال که نمیدونم ولی بیوک ها ایران رو زیاد سوار شدم وخیلی ازشون خاطره دارم یه بار یادش بخیر عید نوروز 83 بود که با یه بیوک ایران رفتیم مسافرت قم البته من خودم پشت فرمون نبودم ولی خیلی حال داد نرمی و جاداریی که داشت واقعا حرف نداشت هیچ وقت اون خاطره از یادم نمیره
سلام و عرض ادب بعضی از دوستان اعتقاد دارند که اگه ماشین آمریکایی بیاد ایران دیگه آخرشه و از این جور حرفا حالا سوالی که پیش میاد اینه که آیا ماشینای آمریکایی توی خود آمریکا موفق بودن؟ آیا خود آمریکاییها ماشینای خودشونو به خودروهای اروپایی و ژاپنی ترجیح میدن؟ علت ورشکسته شدن جی ام چی بود؟ چرا ماشینای آمریکایی نه در اروپا نه در آسیا خریدار ندارن؟ توی کشوری که این همه ماشین لوکس و ارزان ساخته میشه چرا باید تویوتا و لکسس و نیسان و مزدا در صدر جدول پر فروشها باشن؟ نه دوستان اشتباه نکنید!آواز نی از دور خوش است یاد مقاله ای از مهندس فرهاد کاشانی افتادم که نوشته بود: ماشین آمریکایی فقط مورد علاقه قشر ضعیف جامعه آمریکاست!
محسن.د
۲۰ آذر ۱۳۹۲از سال 1988 دیگه ابهت امریکایی خودشو ازدست داد!
شهاب
۲۰ آذر ۱۳۹۲ماشینای آمریکایی بیشترین ضربه رو از بحران نفتی تو همون سال ها خوردن….
نوید
۲۱ آذر ۱۳۹۲کاملا با حرفت موافقم
سجاد
۲۱ دی ۱۳۹۳یه دوره افت داشته ، اما الآن باویژگی های جدیدی برگشته .
برای مثال استفاده از چوب در طراحی داخلیش کم نظیره!
یه نکته دیگه هم اینه که ماشینهای امریکایی دهه های 60 تا 80 بیشتر طول و عرض شون نسبت به ماشینهای دیگه فرق میکرد ، اما الآن با وجود اینکه هنوز بزرگتر از اروپایی ها هستن اما در طراحیشون تناسب بهتری هست .
برای مثال ابهت به فورد تاروس ، یا همین بیوک رگال رو وقتی درک میکنید که اون رو در کنار یک سراتو یا پژو ببینید .
(نکته سایز استاندارد چرخ تاروس 19 اینچ هستش)
امید
۱ مهر ۱۴۰۱دیگه هر شرکت خودرو سازی با زبان طراحی های روز جلو میرن فقط دوج و پورش یکمی هم بی ام وه اصالت خودشون حفظ کردن ک اونا هم امسال همه مدل هاشون برقی شدن
Kurosh
۲۰ آذر ۱۳۹۲خیلی باحالی پدال…
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۲۰ آذر ۱۳۹۲درود.
بیوک یکی از بهترین ماشین های امریکاست.
ولی از زمانی که جنرال موتورز بیشتر سهم اوپل المان رو خریداری کرد ،
طراحیه بیوک هم دیگه بر اساس اپل اینسیگنا شد.طوری که در امریکا فقط
ارم ماشین فرق میکند.طراحی همان طراحی است.
((( ایران و المان )))
AMC
۲۱ آذر ۱۳۹۲اقا میلاد رکورد زدی ها 1157 دیدگاه معلومه صبح تا شب تو پدالی.
آرمین 66
۲۰ آذر ۱۳۹۲خیلی عکسای خوبی بود دمت گرم خیلی حال داد
SAEED
۲۰ آذر ۱۳۹۲سلام.
برند بیوک اسمشم جذابه!!!!
حمادی
۲۰ آذر ۱۳۹۲پیشرفته خوبی است
جلال
۲۰ آذر ۱۳۹۲سلام
در باره رگال که نمیدونم
ولی بیوک ها ایران رو زیاد سوار شدم وخیلی ازشون خاطره دارم
یه بار یادش بخیر عید نوروز 83 بود که با یه بیوک ایران رفتیم مسافرت قم
البته من خودم پشت فرمون نبودم
ولی خیلی حال داد
نرمی و جاداریی که داشت واقعا حرف نداشت
هیچ وقت اون خاطره از یادم نمیره
hero
۲۲ آذر ۱۳۹۲سلام و عرض ادب
بعضی از دوستان اعتقاد دارند که اگه ماشین آمریکایی بیاد ایران دیگه آخرشه
و از این جور حرفا
حالا سوالی که پیش میاد اینه که آیا ماشینای آمریکایی توی خود آمریکا موفق بودن؟
آیا خود آمریکاییها ماشینای خودشونو به خودروهای اروپایی و ژاپنی ترجیح میدن؟
علت ورشکسته شدن جی ام چی بود؟
چرا ماشینای آمریکایی نه در اروپا نه در آسیا خریدار ندارن؟
توی کشوری که این همه ماشین لوکس و ارزان ساخته میشه چرا باید تویوتا و
لکسس و نیسان و مزدا در صدر جدول پر فروشها باشن؟
نه دوستان اشتباه نکنید!آواز نی از دور خوش است
یاد مقاله ای از مهندس فرهاد کاشانی افتادم که نوشته بود:
ماشین آمریکایی فقط مورد علاقه قشر ضعیف جامعه آمریکاست!
امید
۱ مهر ۱۴۰۱شما چیزی در مورد روح یک ماشین میدونید
برومند
۲۲ آذر ۱۳۹۲ماشین قدیمیش ابهتش بیشتره
کافر مقدس
۲۲ آذر ۱۳۹۲اصالت نهایت جذابیت است
reza
۲۱ خرداد ۱۳۹۳نسل اول و دوم اصلا به درد نمیخوره
REZA . JUST TOYOTA
۱۶ آبان ۱۳۹۳ابهتش داره کم می شه
نسل اولی بهترین نسل شه
mohsen610
۲۲ آبان ۱۳۹۴باسلام وقتی داخل بیوک میشینی انگار تو کشتی هستی از بس جاداره وقویه حس قدرت وامنیت به آدم تلقین میکنه بیوکb5یادش به خیر
A.H.P
۲۶ شهریور ۱۴۰۰بیوک فقط gnx