بیوک

نگاهی به پنج نسل از بیوک رگال

دقیقاً چهل سال پیش بیوک، مدل رگال خود را به عنوان یک خودروی متوسط لوکس برای آمریکای شمالی معرفی کرد. از آن زمان به بعد، به جز شکافی پنج ساله که بعد از سال ۲۰۰۰ و مربوط به تولید انحصاری در چین بود، رگال بدون وقفه و در طول پنج نسل، در خط تولید بیوک قرار گرفت. عنوان رگال اولین بار در مدل سال ۱۹۷۳ بیوک سنچوری رگال به کار رفت. این خودرو، مدلی سطح بالا از خط تولید خودروهای این شرکت به شمار می‌رفت و در واقع، اولین خودروی شخصی لوکس تولید جنرال موتورز بود.

1975 Buick Regal Coupe
۱۹۷۵ Buick Regal Coupe
رگال با موتور ۵/۷ لیتری V8 عرضه شد و برنامه‌های زیادی برای حرکت به سمت جلو داشت، امّا در همان ابتدا مجبور شد تا با مسائلی مانند تحریم بزرگ نفتی اعراب در دهه هفتاد میلادی دست و پنجه نرم کند. بنابراین، شرکت سازنده مجبور شد تا از موتور V8 به V6 سوئیچ کند و این وضعیت برای سال‌ها ادامه یافت. تا این‌که بیوک وارد عرصه موتورهای توربوشارژ شد و از رگال ۱۹۷۸ تا به حال، این تکنولوژی را در این مدل خودرو به کار برده است.

ولی برگردیم به بیوک رگال ۱۹۷۳ و ببینیم که هر کدام از پنج نسل بیوک رگال چه دستاوردی برای دنیای اتومبیل با خود داشته‌اند:

نسل اول: ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۷

اولین رگال با بدنه‌ای کشیده و شیشه‌های بزرگ و بسیاری از ویژگی‌های خودروهای لوکس آن زمان ارائه شد. رگال کوپه ۷۳ به تعداد ۹۱۵۵۷ دستگاه فروخته شد و رکورد فروش بیوک را از سال ‍۱۹۵۵ شکست. رگال ۱۹۷۵ تنها خودروی متوسط در ایالات متحده محسوب می‌شد که با موتور V-6 کار می‌کرد.

نسل دوم: ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۷

نسل جدید نسبت به نسل قبل کوچکتر شده بود و رگال ۱۹۷۸ با موتور ۳/۸ لیتری V6 توربوشارژ به بازار آمد. در عین‌حال، اولین خودروی بیوک با موتور توربو به شمار می‌آمد و سرآغازی برای خودروهای دهه ۸۰ بیوک مانند گرند نشنال و GNX شد.

نسل سوم: ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۶

کوچک‌شدن خودروهای تولیدی در امریکا ادامه یافت و نسل سوم رگال نیز از این قضیه بی‌نصیب نبود. رگال تغییرات عمده فنی را در این نسل تجربه کرد و از یک خوروی دیفرانسیل عقب به یک دیفرانسیا جلو تبدیل شد. نیرومحرکه نیز توسط موتورهای شش‌سیلندر از جمله موتور ۳/۸ لیتری V6 تأمین می‌شد.

نسل چهارم: ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۴

مانند مدل سال ۱۹۷۳، رگال ۱۹۹۷ نیز یکی از پرفروش‌ترین خودروهای بیوک شد. بیوک رگال GS مدل ۱۹۹۷ با اولین موتور V6 سوپرشارژر ساخت خودروساز به بازار آمد. این موتور، ۲۴۰ اسب‌بخار قدرت داشت و گشتاوری برابر ۳۷۹ نیوتن‌متر تولید می‌کرد.

نسل پنجم: ۲۰۰۹ تا کنون

بعد از یک دوره‌ی پنج ساله که بیوک، مدل رگال خود را فقط برای کشور چین تولید می‌کرد، نسل پنجم رگال، ابتدا در سال ۲۰۰۹ در چین عرضه و یک‌سال پس از آن در بازارهای امریکا عرضه شد. طراحی این نسل بر پایه اوپل اینسیگنیا بود. همچنین، رگال در سال ۲۰۱۲ مدل GS خود را با عملکرد بالا معرفی کرد.
2014 Buick Regal
۲۰۱۴ Buick Regal
مدل سال ۲۰۱۴ نیز در همین امسال ارائه شده که استفاده از سیستم دو دیفرانسیل را برای مشتریان پیشنهاد می‌کند. مدل کنونی رگال، از قدرتمندترین موتور استاندارد دنیای اتومبیل‌سازی استفاده می‌کند: موتور ۲ لیتری توربو چهار سیلندر. این موتور با قدرت ۲۵۹ اسب‌بخار، می‌تواند گشتاوری به اندازه ۴۰۰ نیوتن‌متر تولید کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. محسن.د

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    از سال 1988 دیگه ابهت امریکایی خودشو ازدست داد!

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. شهاب

      ۲۰ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (266 ديدگاه)

      ماشینای آمریکایی بیشترین ضربه رو از بحران نفتی تو همون سال ها خوردن….

    2. نوید

      ۲۱ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (24 ديدگاه)

      کاملا با حرفت موافقم

      موافقم 1
      مخالفم 2
    3. سجاد

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      یه دوره افت داشته ، اما الآن باویژگی های جدیدی برگشته .
      برای مثال استفاده از چوب در طراحی داخلیش کم نظیره!
      یه نکته دیگه هم اینه که ماشینهای امریکایی دهه های 60 تا 80 بیشتر طول و عرض شون نسبت به ماشینهای دیگه فرق میکرد ، اما الآن با وجود اینکه هنوز بزرگتر از اروپایی ها هستن اما در طراحیشون تناسب بهتری هست .
      برای مثال ابهت به فورد تاروس ، یا همین بیوک رگال رو وقتی درک میکنید که اون رو در کنار یک سراتو یا پژو ببینید .
      (نکته سایز استاندارد چرخ تاروس 19 اینچ هستش)

    4. امید

      ۱ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دیگه هر شرکت خودرو سازی با زبان طراحی های روز جلو میرن فقط دوج و پورش یکمی هم بی ام وه اصالت خودشون حفظ کردن ک اونا هم امسال همه مدل هاشون برقی شدن

  2. Kurosh

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    خیلی باحالی پدال…

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود.

    بیوک یکی از بهترین ماشین های امریکاست.

    ولی از زمانی که جنرال موتورز بیشتر سهم اوپل المان رو خریداری کرد ،

    طراحیه بیوک هم دیگه بر اساس اپل اینسیگنا شد.طوری که در امریکا فقط

    ارم ماشین فرق میکند.طراحی همان طراحی است.

    ((( ایران و المان )))

    1. AMC

      ۲۱ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (33 ديدگاه)

      اقا میلاد رکورد زدی ها 1157 دیدگاه معلومه صبح تا شب تو پدالی.

  4. آرمین 66

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (238 ديدگاه)

    خیلی عکسای خوبی بود دمت گرم خیلی حال داد

  5. SAEED

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (197 ديدگاه)

    سلام.
    برند بیوک اسمشم جذابه!!!!

  6. حمادی

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    پیشرفته خوبی است

  7. جلال

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلام
    در باره رگال که نمیدونم
    ولی بیوک ها ایران رو زیاد سوار شدم وخیلی ازشون خاطره دارم
    یه بار یادش بخیر عید نوروز 83 بود که با یه بیوک ایران رفتیم مسافرت قم
    البته من خودم پشت فرمون نبودم
    ولی خیلی حال داد
    نرمی و جاداریی که داشت واقعا حرف نداشت
    هیچ وقت اون خاطره از یادم نمیره

  8. hero

    ۲۲ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (593 ديدگاه)

    سلام و عرض ادب
    بعضی از دوستان اعتقاد دارند که اگه ماشین آمریکایی بیاد ایران دیگه آخرشه
    و از این جور حرفا
    حالا سوالی که پیش میاد اینه که آیا ماشینای آمریکایی توی خود آمریکا موفق بودن؟
    آیا خود آمریکاییها ماشینای خودشونو به خودروهای اروپایی و ژاپنی ترجیح میدن؟
    علت ورشکسته شدن جی ام چی بود؟
    چرا ماشینای آمریکایی نه در اروپا نه در آسیا خریدار ندارن؟
    توی کشوری که این همه ماشین لوکس و ارزان ساخته میشه چرا باید تویوتا و
    لکسس و نیسان و مزدا در صدر جدول پر فروشها باشن؟
    نه دوستان اشتباه نکنید!آواز نی از دور خوش است
    یاد مقاله ای از مهندس فرهاد کاشانی افتادم که نوشته بود:
    ماشین آمریکایی فقط مورد علاقه قشر ضعیف جامعه آمریکاست!

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. امید

      ۱ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      شما چیزی در مورد روح یک ماشین میدونید

  9. برومند

    ۲۲ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین قدیمیش ابهتش بیشتره

  10. کافر مقدس

    ۲۲ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    اصالت نهایت جذابیت است

  11. reza

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (145 ديدگاه)

    نسل اول و دوم اصلا به درد نمیخوره

  12. REZA . JUST TOYOTA

    ۱۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    ابهتش داره کم می شه
    نسل اولی بهترین نسل شه

  13. mohsen610

    ۲۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (41 ديدگاه)

    باسلام وقتی داخل بیوک میشینی انگار تو کشتی هستی از بس جاداره وقویه حس قدرت وامنیت به آدم تلقین میکنه بیوکb5یادش به خیر

  14. A.H.P

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بیوک فقط gnx

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا