بیوک

دیدار با بیوک کاسکادا، همزاد آمریکایی اوپل

زیرمجموعهٔ آلمانی جنرال‌موتورز یعنی اوپل در سال ۲۰۱۳ خودروی کانورتیبل چهارنفره‌ای را بانام کاسکادا معرفی نمود. کاسکادا بر روی پلت‌فرم نسل قبلی اوپل آسترا که با مدل‌های زافیرا و اینسیگنیا هم مشترک است ساخته‌شده و به همین دلیل خصوصاً در نمای جلو شباهت فراوانی با نسل قبلی آسترا دارد. اوپل کاسکادا با عنوان واکسهال کاسکادا در انگلستان، هولدن کاسکادا در استرالیا و بیوک کاسکادا در ایالات‌متحده و چین هم عرضه می‌شود که در ادامه دیداری داریم با بیوک کاسکادا در ایالات‌متحده.

2016-Buick-Cascada-Review--

مزیت رفتن به مناطق ساحلی چیست؟ نشستن لب دریا، تفریحات آبی و یا گشت‌وگذار؟ هرچه که باشد مردم رفتن به ساحل را دوست دارند بخصوص اگر محل زندگی‌شان مناطق گرم یا بسیار سرد باشد. برای سفر به ساحل در تعطیلاتْ خودروی کانورتیبل بیوک کاسکادا گزینهٔ مناسبی است. همهٔ کانورتیبل‌ها فضای سرنشینان عقب و همین‌طور صندوق بار را قربانی می‌کنند خصوصاً در هنگام باز بودن سقف. البته بیوک کاسکادا به‌طور کامل از این اصل مستثنی نیست و حتی نمی‌توان آن را رسماً نسخهٔ کانورتیبل بیوک ورانو و معادل اروپایی آن، اوپل آسترا دانست اما بسیاری از قطعات خود را از آن‌ها قرض گرفته است.

نتیجهٔ این عمل نه‌تنها متقاعدکننده است بلکه بسیار هم قابل‌توجه است. شخصاً به نظر من آئودی A3 کانورتیبل بسیار خسته‌کننده است اما نشان بیوک هنوز هم کشش و جذابیت چهار حلقهٔ آئودی را ندارد. کاسکادا طراحی داخلی ویژه‌ای ندارد. جزئیاتی چون کنسول وسط و روکش چرم مناسب هستند و سیستم ناوبری به‌صورت استاندارد برای آن ارائه می‌گردد اما طراحی داخلی کلی آن به حدود سال ۲۰۰۹ بازمی‌گردد.

2016-Buick-Cascada-11

اظهارنظر دربارهٔ عملکرد خوب یا بد کاسکادا بستگی به درخواست و انتظارات شما از آن دارد. بیوک کاسکادا خودروی سریعی نیست اما هنگامی‌که سقف آن باز باشد و باد صورت شما را نوازش دهد خودروی مناسبی احساس می‌شود. وقتی قصد انجام مانورهای سریعی را دارید باید پا را به‌شدت روی پدال گاز فشار دهید و در این صورت هرچند که خودرو به درخواست شما پاسخ می‌دهد اما صدای موتور بسیار بلند شده و کاملاً در داخل اتاق شنیده می‌شود. بعلاوه موتور کوچک ۱.۶ لیتری توربو با ۲۰۷ اسب بخار قدرت برای وزن حدود ۲ تنی آن کافی به نظر نمی‌رسد. این موتور که در مدل‌های ریگال ورانو هم استفاده می‌شود، هنگامی‌که همهٔ توان آن را نیاز دارید آرامش مناسبی دارد اما در بحث مصرف سوخت با ۱۱.۲ لیتر در هر صد کیلومتر ناامیدکننده عمل می‌کند.

2016-Buick-Cascada-5

بنابراین سرعت از امتیازات کاسکادا محسوب نمی‌شود اما اگر شما نیاز به خودروی دارید که هنگام حرکت در بزرگراه با سقف باز و سرعت معقول، آرامش کافی داشته و شما را در برابر باد حفظ کند، بیوک کاسکادا حداقل در انجام این کار خوب عمل می‌کند. حتی اگر مسدودکننده‌های بادِ تاشوی پشت صندلی‌های عقب را بیرون نیاورده باشید. به همین دلیل کاسکادا در میان راحت‌ترین کانورتیبل‌های چهار صندلی بازار قرار می‌گیرد. هرچند به‌احتمال‌زیاد صندلی‌های عقب هنگامی‌که سقف باز است برای گذاشتن بار و وسایل مورداستفاده قرار خواهد گرفت اما زمانی که سقف بسته است صندوق بار فضای مناسبی را حداقل برای دو چمدان و چند کیسه فراهم می‌کند.

بااین‌حال رانندگی با کاسکادا خسته‌کننده‌تر از آن است که باید باشد. ستون‌های جلو مزاحم بوده و دید راننده را کاهش می‌دهند درحالی‌که دوربین و سنسورهای پارک نیز وجود ندارند. بعلاوه اگر در محلی زندگی می‌کنید که جاده‌های ناهموار دارد، سواری خودرو ناراحت بوده و رینگ‌های ۲۰ اینچی آن نیز این خشک بودن را تشدید می‌کنند؛ بنابراین کاسکادا را می‌توان در این زمینه با خودروهای ۲۰ سال پیش قابل‌مقایسه دانست چراکه سواری خشک آن من را یاد ساب ۹-۳ کانورتیبل می‌اندازد.

مبلغ ۳۷ هزار دلار برای نسخهٔ پریمیوم کاسکادا (که سنسور پارک و تجهیزات ایمنی را به خودرو اضافه می‌کند) رقم زیادی برای خودرویی خسته‌کننده است. بخصوص اگر محل زندگی شما در نزدیکی ساحل نباشد و بخواهید به‌طور روزانه از آن استفاده کنید. ولی بااین‌وجود بیوک کاسکادا به‌عنوان یک خودروی کانورتیبل موفق عمل کرده است.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. نوید جهرمی

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3792 ديدگاه)

    موستانگ کانورتیبل رو ترجیح میدم.

    1. ارش

      ۲۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2099 ديدگاه)

      داش اگه تو ایران از این به بعد موستانگ پیدا کردی سلاممو برسون

    2. Ashkan

      ۲۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (375 ديدگاه)

      امروز اپلش و دیدم با این مو نمیزدم حرف نداشت

  2. ali

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    ای ول بیوک اولین کانسپت ساز تاریخ در 1938 میلادی(با یه تحقیق میرسید به حرفم)
    بیوک خیلی خوب داره مسیر موفقیت رو طی میکنه و پارسال 1.500.000 ماشین تولید کرده در دنیا

    1. Nima

      ۲۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      به غیر از این که اولین کانسپت ساز تاریخ هست!
      زیبا ترین کانسپت تاریخ هم بیوک هست?
      بیوک لیسابر 1951 به عنوان زیبا ترین کانسپت تاریخ شناخته شده.
      ایشالا یه دستى هم به این مدل بکشه که عالى بشه.

      1. ali

        ۲۵ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (7387 ديدگاه)

        فدای داش نیمای عشقه امریکایی

  3. king 918

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    از فنی که امیدی بش نیست ………..
    اما ظاهری و کابین عالی خوشم اومد ……..

  4. احسان(احسان سابق)

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    بیوک و اوپل و واکسهال و هولدن تنها تفاوتی که محصولاتشون 3 تاس: 1-لوگوی جلوی ماشین 2-لوگوی پشت ماشین 3-لوگوی روی فرمون

    1. مجید.فقط مرسدس بنز.فقط آ ام گ

      ۲۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      خرید اوپل از درست ترین تصمیمات GM بود. شرکتی که به اندازه ی 120 سال قدمت داره….

    2. Nima

      ۲۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      نه یکم بیشتره تفاوت ها!
      بخصوص توى بحث کیفیت که بیوک از بقیشون خیلى بالاتره
      بعد اوپل بعد بقیه. و مسئله دیگه این که جنرال موتورز تکنولوژى هاى قدیمى ترش رو به هولدن و واکسهال میده و جدید تر هارو به اوپل و بیوک. و از نظر طراحى داخلى اتفاقا بسیار تفاوت بین مثلا محصولى مثل شورولت ترکس و بیوک و اوپل موکا هست. دیگه انقدر هم شبیه نیستن ولى آره خیلى شباهت دارن که براى کاهش هزینه هست.

  5. محمد جواد

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    ماشین خوبیه ولی قیمتش یه ذره بالاست

  6. محمد جواد

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    ماشین خوبیه
    زیبا..ساده..ارزان

  7. احمدرضا خواجه زاده

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    نمیدونم چرا جذابیت بقیه کانورتیبل هارو نداره

  8. خسته شده

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (623 ديدگاه)

    اوپل از این با کیفیت تره

  9. احمد باقری

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    ماشین خیلی قشنگیه.

  10. Mohammad2

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (24 ديدگاه)

    سانسور. !!!!!!!!سنسور لطفا اصلاح شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا