شرکت بی وای دی در ادامه موفقیتهای خود توانست شرکت سایک موتور را پشت سر گذاشته و به بزرگترین گروه خودرویی چین تبدیل شود.
این شرکت سال قبل پرفروشترین برند بازار چین لقب گرفت و برای اولین بار توانست از زمان شروع جوینت ونچرهای اشتراکی با برندهای خارجی چنین جایگاهی را در اختیار داشته باشد. بی وای دی هماکنون به دستاورد دیگری رسیده و آن هم تبدیل شدن به بزرگترین گروه خودرویی کشور چین است. شرکت موردبحث در ماه سپتامبر بهصورت رسمی از سایک موتور عبور کرده است. البته حضور سایک موتور در جایگاه بزرگترین گروه خودرویی چین همواره محل شک و تردید بوده چراکه این شرکت تکیه زیادی به جوینت ونچرهای خود با فولکس واکن، جنرال موتورز و وولینگ داشته است. در حقیقت همه برندهای تحت مالکیت سایک سهم نسبتاً کمی از کل فروش آن را در اختیار داشتهاند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که حضور بی وای در جایگاه جدید خود شامل برندهای دیگر آن یعنی دنزا، فانگ چنگ بائو و یانگ وانگ نیز میشود.
گروه بی وای دی در ماه سپتامبر فروش ۴۱۹,۴۲۶ دستگاهی را ثبت کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد بیش از ۴۵ درصدی را نشان میدهد. همچنین فروش بی وای دی ابتدای سال تاکنون نیز به حدود ۲.۷ میلیون دستگاه رسیده که حاکی از رشد ۳۲.۱ درصدی است؛ اما شرکت سایک وضعیت خوبی ندارد و با اینکه بخشی از افت فروش آن به عدم استقبال از محصولات جوینت ونچر با جنرال موتورز مربوط میشود اما مشکلات سایک فراتر از این مورد است و به برندهای بزرگترش ارتباط دارد. در واقع به نظر میرسد فقط جوینت ونچرهای فولکسواگن و وولینگ وضعیت نسبتاً پایداری دارند.
سایک در ماه سپتامبر فروش ۳۱۳,۲۶۰ دستگاهی داشته که افت قابلتوجه ۳۵ درصدی را بر جای میگذارد. همچنین فروش این شرکت از ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۴ نیز حدود ۲.۶ میلیون دستگاه است که افت ۲۱.۵ درصدی را نشان میدهد. البته زمانی که آمار تولید را بجای آمار فروش در نظر بگیریم، نتایج نسبتاً مشابهی را خواهیم دید. در حال حاضر بی وای دی فاصله کمی با سایک دارد اما احتمالاً تا انتهای سال فاصله آن با سایک بیشتر خواهد شد. معمولاً فروش خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی در نیمه دوم سال بیشتر است و احتمالاً تا ماه دسامبر همین روند ادامه خواهد داشت. بی وای دی استاد تولید چنین محصولاتی بوده درحالیکه به نظر میرسد سایک در زمینه تولید خودروهای بدون آلایندگی با چالشهایی مواجه است.
amir
۲۲ مهر ۱۴۰۳حق بی وای دی بود که بزرگ ترین گروه خودرویی چین بشه با اختلاف باز بقیه برند های چینی بهتر بوده و همه هم تقریبا هم نظرن
Kiarash
۲۲ مهر ۱۴۰۳ولی سایک خوب طرفدار بیشتری داره چون ام جی تو بازار اروپا هم هست
amirkhanzadeh
۲۲ مهر ۱۴۰۳بی وای دی جدیدا خوب داره عمل می کنه باید همین فرمون رو بره
محمد
۲۲ مهر ۱۴۰۳قدرت سایک در صادراتشه که فعلن فاصله زیادی با بی وای دی داره که البته احتمالن این فاصله نیز کم خواهد شد
Kiarash
۲۲ مهر ۱۴۰۳ولی من اگه بخوام سایک یا بی وای دی رو انتخاب کنم سایک رو انتخاب می کنم
Kiarash
۲۲ مهر ۱۴۰۳ولی یه دلیل دیگه داره که سایک صادرات بیشتری داره قیمت مناسبی هم داره و گارانتی ولی بی وای دی تو بازار اروپا با قیمت خیلی بیشتری عرضه میشه از ۲۸ هزار یورو هاچیکش شروع میشه تا ۶۰ هزار تا
Mosafer
۲۲ مهر ۱۴۰۳بی وای دی غول آینده چین میشه
علی منصوری
۲۲ مهر ۱۴۰۳یجورایی پرچمدار چینیاس BYD و اینم نتیجه تلاش و مشتری مداری و کیفیت و نوآوری این شرکته، و البته مدیریت قوی و انتخاب سیاستهای درست، برعکس مدیران شرکتهای خودرو در ایران
🥇M🏆Bavaria///👑
۲۲ مهر ۱۴۰۳قدرت چین فقط byd 💪👑
همایون
۲۲ مهر ۱۴۰۳دوستان من یه چیز رو متوجه نشدم الان خودروهایی فولکس با نشان خودش تو چین با مشارکت اونا تولید میشه به برند فولکس هم جزو تولید چینیها حساب میشه؟یا اون برندهای چینی که با اروپاییها و آمریکاییها مشارکت داره هم به نام چینیه نوشته میشه
رامتین
۲۲ مهر ۱۴۰۳سایک، byd و جیلی عملا برندهای برتر چین هستند.
محمد
۲۲ مهر ۱۴۰۳بی وای دی با همین فرمون شاید اگر اتفاق خاصی رخ نده ۱۰ سال دیگه جای تویوتا رو بگیره.
ببین کی گفتم