در ماه جولای امسال، بیوایدی با فروش ۳۱۵ هزار دستگاه، پس از تویوتا و فولکسواگن به سومین برند پرفروش جهان تبدیل شده است.
بیوایدی هر هفته خبر از ورود به بازار خودروی کشور دیگری میدهد. از جمهوری ترینیدادوتوباگو گرفته تا کره جنوبی، خودروهای این برند چینی هماکنون در سراسر جهان به فروش میرسند هرچند که بازار ایالاتمتحده هنوز یک استثناء بزرگ است. بااینحال، حتی بدون حضور در بازار بزرگ آمریکای شمالی، بیوایدی در جولای گذشته به سومین خودروساز پرفروش جهان تبدیل شده است. دو برند اول عبارتاند از تویوتا با فروش ۶۵۱,۲۰۰ دستگاه و فولکسواگن با ۳۴۶,۲۰۰ دستگاه درحالیکه بیوایدی با فروش ۳۱۵,۶۰۰ دستگاه در جایگاه سوم قرار گرفته است. این در حالی است که تسلا با فروش ۱۱۲,۴۰۰ دستگاه خودرو در جولای امسال، در رتبهٔ سیزدهم جهان دیده میشود.
حدود دوسوم از فروش بیوایدی به خودروهای هیبریدی اختصاص داشته است اما فروش خودروهای الکتریکی این شرکت هم ۱۲ درصد افزایش یافته است. البته بیوایدی در ابتدای سال جاری فروش قدرتمندی را تجربه نکرد و به همین دلیل، علیرغم عملکرد قابلتوجه در جولای، در فروش کلی تا اینجای سال، در جایگاه هشتم و پشت سر برندهایی مثل هوندا و شورلت قرار دارد. همچنین اگر مجموع فروش شرکتها را در نظر بگیریم یعنی کل فروش جنرال موتورز بجای فقط برند شورلت یا کل فروش استلانتیس، بیوایدی هنوز خیلی عقب خواهد بود. بااینحال، همین عملکرد بیوایدی هنوز هم چشمگیر است زیرا این شرکت دیگر خودروی بنزینی خالص عرضه نمیکند و تمام فروش آن به مدلهای هیبریدی، پلاگینهیبریدی و الکتریکی اختصاص دارد.
ازآنجاییکه محصولات بیوایدی خودروهایی مطلوب با قیمت رقابتی هستند، هجوم خریداران به سمت ساختههای این شرکت عجیب به نظر نمیرسد. همین موضوع باعث نگرانی دولتهای اروپایی و همینطور خودروسازان غیرچینی شده است. همچنین انتظار میرود در ادامهٔ امسال فروش بیوایدی همچنان روند افزایشی داشته باشد زیرا فروش خودرو در چین در نیمهٔ دوم سال بیشتر میشود. یکی از دلایل رکود فروش بیوایدی در ابتدای سال ۲۰۲۴، شلوغی و مراسمهای سال نوی چینی بود که خریداران را از خریدهای بزرگ مثل خودرو بازمیدارد.
به نظر میرسد تعرفههای اتحادیهٔ اروپا، آمریکا و کانادا نتوانستهاند مانع رشد بیوایدی شوند زیرا این شرکت چینی همچنان به گسترش حضور خود در بازارهای جدید ادامه میدهد و زنجیرهٔ تأمین قطعات خود را متنوعتر میکند. تعرفههای اتحادیهٔ اروپا از ابتدای جولای اعمال شد و تعرفههای آمریکا و کانادا نیز ورود بیوایدی به این دو بازار بزرگ را غیرممکن کرده است. بااینحال، این شرکت چینی برای دور زدن تعرفهها، به دنبال خرید یا ایجاد کارخانه در اروپا و مکزیک است تا بتواند خودروهای خود را بدون اعمال تعرفه در قارهٔ سبز و آمریکای شمالی عرضه کند.
کولول خودرو شناس
۱۷ شهریور ۱۴۰۳مطالبتون قشنگ برای پنج روز قبله واقعا انتقال خبر سرعتش هم مهمه.
لطفا یکم تو پخش خبر سریع باشید ممنون
🇰🇷
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ولی خیلی از خبرا رو سریع پوشش دادن. اون نیسان ارمادا ، تصادف مجری BBC ، بنز S الکتریکی جدید، نهایتا یکی دو روزه اومد رو سایت
بعدشم حالا ۵ روز زودتر یا دیرتر برای مایی که از کل جهان جدا شدیم و فقط ناظر اتفاقات هستیم ، مگه فرقی میکنه ؟
Mr wrong
۱۷ شهریور ۱۴۰۳منطقی بود
𝐀𝐥𝐢
۱۷ شهریور ۱۴۰۳دور از انتظار نبود
مهدی
۱۷ شهریور ۱۴۰۳الان اساتید میان میگن ماشین چینی آشغاله
PARSA
۱۷ شهریور ۱۴۰۳وقتی کل بازار یه سری کشورا از جمله ایران رو کاملا در دست گرفتن و جلوی واردات هرچی دیگر رو گرفتن معلومه باید پرفروش شن حتی با کیفیت به شدت پایین
Sina_carshow
۱۸ شهریور ۱۴۰۳آها
بعد دکتر جان بی وای دی چند درصد از سهم بازار ایرانو در اختیار داره؟
محمد
۱۷ شهریور ۱۴۰۳چشم بادومی های کمونیست اگه مهار نشن با دامپینگ و سو استفاده از جمعیت زیاد و پایین نگهداشتن تعمدی ارزش پولشون برای تولید ارزان تر صنایع دنیا رو با چالش جدی مواجه میکنن ، تعرفه روی همه محصولات ساخت چین نه فقط خودرو باید خیلی افزایش پیدا کنه ، تجارت آزاد موقعی معنا داره که چینی هام مثل همه دنیا جوانمردانه و بدون کمک یارانه های دولتشون و هزاران حقه و جاسوسی صنعتی محصول تولید کنن
مهدی
۱۷ شهریور ۱۴۰۳حالا شما چه خوشت بیاد چه نه باید همچین سیستم سیاسی رو تحسین کرد که با وجود همچین جمعیت و بدون منابع خاص به همچین سطحی رسیده . یادمون نره بقیه ابرقدرت ها تو این دویست سال صنعتی شدن چند ده میلیون آدم رو کشته و چندصد میلیون نفر رو بیچاره کردن. چین در مقایسه با اونا کمونیست که نه خدای معرفته… والا
محمد
۱۷ شهریور ۱۴۰۳بله رشد و توسعه انفجاری چین از دهه نود میلادی به این طرف کاملا قابل تحسینه و چیز های زیادی میشه از روش ها و تجربه هاشون یاد گرفت ولی به تجربه ثابت شده چه دولت های شرقی چه دولت های غربی اگه بتونن طرف مقابل رو حذف کنن یا مردم استعمار کنن اینکارو میکننن همین الان کاری که چین توی آفریقا یا حتی با مردم خودش داره میکنه کم از برده داری و استعمار نیست
احمد
۱۸ شهریور ۱۴۰۳ازبین بردن فقر مطلق ، در سال ۲۰۲۰ اونم بین ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر اسم ش برده داریه؟
اینکه نه نفت داشته باشی نه گاز …. اینجوری کار و شغل واسه این جمعیت عظیم تهیه کنی و نون شون رو جور کنی و از فقر درشون بیاری ، اسمش برده داریه؟
هند جمعیت ش تقریبا برابر با چین هست
یه سر به آمار فقر و پیشرفت و توسعه هند بزن(هند دموکراسی داره) اونجا می تونی برده داری رو ببینی
JaMsHiD_R1988
۱۷ شهریور ۱۴۰۳کرونا هم حتما کار خرابکارای خاور میانه بود😂
ab0lf4zl
۱۹ شهریور ۱۴۰۳بدون منابع خاص؟؟؟؟
چین سومین کشور از نظر ذخایر طبیعی و معدنیه داداش.
اون کشوری ک منابع نداره ژاپنه نه چین. این اطلاعات رو تو ستاد بهتون میدن؟؟؟؟
ab0lf4zl
۱۹ شهریور ۱۴۰۳فقط همین رو بدون ک اطلاعات از چین خارج نمیشه و خارجم بشه ایران پوشش نمیده .
Saeed Boroomand
۱۷ شهریور ۱۴۰۳سو استفاده از جمعیت زیاد رو توی فاکس هم بگی کرک هاشون میریزه ؛)
Amirmohammad
۱۸ شهریور ۱۴۰۳اونا دارن با این کار بقیه برندهای دنیا رو مجبور میکنن تو رقابت قیمت پایین بیارن! همین بی وای دی نبود الان محصولات تسلا حداقل ده هزار دلار گرون تر بودن
بعد تو بعنوان صرفا یه مصرف کننده از این قضیه ناراحتی ؟!!! سهامدار تسلایی؟ یا برندی داری که داره تو بازار جهانی تولید میکنه؟
احسان
۱۸ شهریور ۱۴۰۳برای نجات دنیا باید تمام خودروهای دنیا هیبرید ی یا برقی بشن . تابستون بعدی نمیخواهم هوا گرمتر بشه
محمد
۱۸ شهریور ۱۴۰۳تفکرات مردم ایران چرا انقدر تنده.
هیچ جای دنیا به طور کلی هیچ مردمی از مردم دیگر نفرت و دشمنی ندارند.
یک جوری میگی چشم بادومی کمونیست که انگار داری تحقیرش می کنی.
همین تفکرات مردممون باعث نفرت و دشمنی میشه و باعث میشه روابط خوبی با کشور ها نداشته باشیم و خودمون در وهله اول ضرر و آسیب می بینیم.
این موضوع هم در ارزشی ها و هم در براندازان مشاهده می شود.
Taha Ayoobi
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ماشلا وارن بافت و دولت چین.
Taha Ayoobi
۱۷ شهریور ۱۴۰۳یعنی این دوتا اگه نبودن بی وای دی هنوز تو زیر پله داشت باتری گوشی تولید میکرد.
علی جردن
۱۷ شهریور ۱۴۰۳و فولکس واگن در حال ورشکستگی
آرین صاحب جمعی
۱۸ شهریور ۱۴۰۳تو هیچ جای دنیا بستن یک کارخانه برای کاهش هزینه ورشکستگی نیست
🇰🇷
۱۷ شهریور ۱۴۰۳مجارستان و مکزیک ، ۲ کشور مهم برای BYD
یکیش برای دور زدن تعرفه اروپا یکیشم برای ورود به امریکا
دونه به دونه کشورای مختلف رو هدف میگیره. از خرید سایت تولید فورد در بزریل ، تا افتتاح کارخونه تایلند ، سرمایه گذاری در ترکیه و … . BYD یه کار بزرگ دیگه هم کرده اونم کسب سهم از بازار خودروی برقی ژاپن بوده . تا یکی دو سال آینده هدف دارن که ۳۰ هزار خودروی برقی در ژاپن بفروشند که خیلی جالبه . BYD از بازارهای نوظهور هم غافل نیست مثل امریکای لاتین و افریقا . فارغ از بحث یارانه و مشوق های دولت چین ، واقعا باید به مدیریت این برند آفرین گفت
hosen
۱۷ شهریور ۱۴۰۳واقعا دست خوش داره این byd
عملکردشون به عنوان یه برند چینی خیلی خوب بوده.
khashayar.
۱۷ شهریور ۱۴۰۳به نظر چرخش کلی قدرت از غرب به شرق در حال رخ دادنه. و هیچ راه فراری هم نیست
الان از نظر شهرسازی چین حتی از امریکا هم زده جلو. خودرو هم با شروع عصر برقی در اختیار کامل چین است. حتی در فروش تسلیحات نظامی هم جای روسیه رو گرفته و …..
در صنعت تراشه هم به زودی از اتفاقات خوبی برای چین می افته. و عملا اژدهای سرخ بیدار شده.
AMIR GERMAN
۱۷ شهریور ۱۴۰۳خبر فوری: رولزرویس گوست در حین لایی کشی با وانت پراید تصادف کرد
Mr wrong
۱۷ شهریور ۱۴۰۳امپراتوری هان داره زنده میشه دوباره
اژدها
۱۸ شهریور ۱۴۰۳اژدها بیدار می شود
Amir Enzo
۱۷ شهریور ۱۴۰۳در بازه زمانی کوتاهی تو صدر جدول فروش میمونه اما روبه کاهش میره
JaMsHiD_R1988
۱۷ شهریور ۱۴۰۳چینیا واقعا دارن داغ میشن
Mr wrong
۱۸ شهریور ۱۴۰۳ویل دورانت میگه:
کشور های باستانی و منشاء تمدن بعد از مدت زمان درازی به اصل خودشون برمیگردن و مجددا میشن مراکز تمدن جهان
Galant.VR4(JDM)
۱۸ شهریور ۱۴۰۳هر کشوری که از علم و دانش به نحو احسنت استفاده کنه میتونه بهترین باشه ربطی به قدمت و تمدن نداره
به نظرم حرفشون بی منطق و دلیله
بهترین های الان بهترین های آیندههستن
آمریکا
چین
ژاپن
آلمان
کرهجنوبی
فرانسه
Mr wrong
۱۸ شهریور ۱۴۰۳دوست عزیز منظور ویل دورانت اینه کشور های باستانی و تاریخی که دچار چرخه طبیعی شدن(گردش به دور خود و دور باطل زدن)مجدد به چرخه تاریخی برمیگردند(پیشرفت رو به جلو و خطی) چون اینا ذاتا میل بازگشت به ریشه ها و دوران شکوه خودشون دارن
رنسانس اروپا از ایتالیا(وارث روم باستان)شروع شد و منشاء ترقی اروپا ایتالیاست
Galant.VR4(JDM)
۱۸ شهریور ۱۴۰۳درسته 👏🏻 بازگشت به ریشه ها شکوهمنده
و همینطور هنگام تولد دوباره کشور های پیشرفته الان بیشتر از قبل به فکر ترقی میشن و باز پیشرو در هر صنعتی خواند شد
HamiD
۱۸ شهریور ۱۴۰۳مام داشتیم بر میگشتیم ؛ متاسفانه مجددا پرتاب شدیم.