بی وای دی سی لاین ۷ شاسیبلندی خانوادگی و برقی است که با یکبار شارژ مسافت ۵۰۰ کیلومتری را میپیماید.
این شرکت چینی جدیدترین جزئیات از رقیب خود برای تسلا مدل Y را منتشر کرده است. سی لاین ۷ اولین خودروی اروپایی بی وای دی است که از پلتفرم جدید ۳.۰ ایوو بکار رفته در کراس اور آتو ۳، هاچبک دلفین و سدان سیل استفاده میکند. پلتفرم یاد شده دارای ساختار سلول به بدنه است که در آن سلولهای باتری بهصورت مستقیم به شاسی وصل شدهاند. همچنین باتری لیتیوم آهن فسفات نیز در خودروی یاد شده بکار رفته و توانایی نصب چند موتور برقی روی آن وجود دارد. نسخه پایه بی وای دی سی لاین ۷ با نام کامفورت شناخته میشود و یک موتور برقی آن که روی اکسل عقب نصب شده ۳۰۸ اسب بخار قدرت دارد. باتری ۸۲.۵ کیلووات ساعتی این مدل توان پیمایش ۴۸۳ کیلومتر را فراهم میسازد. تیپ کامفورت شاسیبلند موردبحث با وزن ۲۲۲۵ کیلوگرم سبکترین عضو خانواده است و در عرض ۶.۷ ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد.
مدل رده میانی دیزاین از یک موتور برقی دیگر در اکسل جلو بهره برده و علاوه بر فراهم نمودن سیستم چهار چرخ محرک، قدرت خودرو را به ۵۲۳ اسب بخار میرساند. افزودن این موتور وزن خودرو را به ۲۳۴۰ کیلوگرم افزایش و شعاع حرکتی آن را به ۴۵۵ کیلومتر کاهش میدهد هرچند سی لاین ۷ دیزاین میتواند در عرض ۴.۵ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. نهایتاً به مدل فول اکسلنس میرسیم که از همان دو موتور برقی با ۵۲۳ اسب بخار قدرت استفاده کرده اما باتری بزرگتر ۹۱.۳ کیلووات ساعتی باعث ثبت توان پیمایش ۵۰۲ کیلومتری میشود. وزن این مدل که دارای باتری بزرگتر و تجهیزات کابین بیشتر است ۲۴۳۵ کیلوگرم اعلام شده هرچند شتاب آن مشابه مدل دیزاین و ۴.۵ ثانیه است.
هر دو مدل کامفورت و دیزاین در عرض ۳۲ دقیقه شارژ ۱۰ درصدی باتری را به ۸۰ درصد میرسانند اما در مدل فول این میزان شارژ در ۲۴ دقیقه به دست میآید. همه نسخههای بی وای دی سی لاین ۷ از پمپ گرمای استانداردی برخوردار هستند که گرمای کابین را تولید کرده و در هوای سرد شعاع حرکتی را بهبود میبخشد. داخل کابین شاسیبلند موردبحث یک نمایشگر مرکزی ۱۵.۶ اینچی وجود دارد که امکان چرخش آن به حالت عمودی و افقی وجود دارد. این سیستم از کنترل صوتی جدیدی بهره میبرد.
گفته شده سیستم کنترل صوتی خودرو توانایی تشخیص صدای ۵ سرنشین داخل کابین را دارد و میتواند تنظیمات مخصوص هر فرد را اعمال کند. برای مثال زمانی که از سی لاین ۷ بخواهید دمای صندلیهای عقب را کاهش دهد، سیستم تهویه مطبوع بخش عقب خودرو وارد عمل خواهد شد. پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی، چهار درگاه USB، سوکت برق برای لوازمخانگی و… جزو دیگر تجهیزات خودروی موردبحث هستند.
چینیها مدعی هستند فضای بار سی لاین ۷ حدود ۵۲۰ لیتر گنجایش دارد و با خواباندن صندلیها این فضا به ۱۷۸۹ لیتر افزایش مییابد. قرار است اولین نمونههای خودروی بی وای دی از اوایل سال آینده میلادی شروع شود و با اینکه قیمت آن در بازارهای اروپایی مشخص نیست اما در کشور چین حداقل قیمت آن برابر با ۲۶ هزار دلار بوده و برای مدل فول باید حدود ۳۳ هزار دلار پرداخت کرد. سی لاین ۷ یکی از شش خودروی برقی و پلاگین هیبریدی است که در ۱۴ ماه آینده از طرف بی وای دی راهی بازارهای اروپایی خواهند شد.
Mohsen68
۲۳ آبان ۱۴۰۳تو همه چیز باید بدترینش رو انجام بدید، اینم چینی خوب، چرا اینو وارد نمیکنید؟
البته نه، بیخیال…
با چرتکه شما مصرف کننده باید پول لامبورگینی رو براش پرداخت کنه…
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ آبان ۱۴۰۳حداقل قیمت 26 هزار دلار و اگر وارد بشه 2/5 تا 3 میلیارد قیمت خواهد داشت
پویان
۲۳ آبان ۱۴۰۳سلام جناب اشتری. خسته نباشید.
یه سوال. ایا الکتروموتور خودردهای برقی در ایران تولید می شه؟.
موتوژن قرار بود تولید کنه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ آبان ۱۴۰۳با عرض تاسف باید بگم، فناوری شرکتهای ایرانی در حد موتور کولر آبی هست
ما سادهترین قطعات الکترونیک، مثل ترازیستور نمی تونیم با کیفیت مشابه برندهای چینی تولید کنیم
خودروهای برقی، در زمینه برق و الکترونیک پیچیدگی فنی زیاد دارند و ساخت اونها برای کشوری مثل ایران، سختتر از مدلهای بنزینی هست
همین شرایط بی برقی مملکت که دچارش هستیم، ثابت میکنه شرکتهایی مثل مپنا در ساخت موتور و ژنراتور لازم برای نیروگاه بسیار عقبافتاده و ناتوان هستند
سامان
۲۳ آبان ۱۴۰۳بسیار عالی👏🏻👏🏻
🥇M🏆 Bavaria///👑
۲۳ آبان ۱۴۰۳بی وای دی محصولاتش خیلی خوشگلن و خیلی کم کپی برداری میکنه و البته کیفیت خیلی بهتری هم نسبت به هم وطناش داره😍🌞
دمش گرم
hosen
۲۳ آبان ۱۴۰۳کاش جای این برند های بی نام نشون چینی حداقل از byd وارد میکردن
𝐀𝐥𝐢
۲۳ آبان ۱۴۰۳طراحیش قشنگه خوشم اومد
حسن پاشایی
۲۸ آذر ۱۴۰۳با سلام بی وای دی قبلا وارد ایران شده مدلهای قدیمیش ولی با مدلهای جدیدش قابل مقایسه نیستن
با همه این اوصاف معتقدم چین شاید بتونه بزرگترین صادر کننده خودرو بشه ولی هیج وقت نمیتونه دل ماشین بازها رو راضی کنه
نمیدونم چرا اینقدر بدم میاد از ماشین چینی