دومین کشتی حمل خودروی شرکت بی وای دی توانایی حمل حدود ۷ هزار خودروی هیبریدی و برقی این شرکت به قاره اروپا را دارد.
کشتی موردبحث که چانگژو نام دارد از چند روز پیش عملیاتی شده و یکی از مدیران بی وای دی اعلام کرده این کشتی سریعاً پس از تحویل به خودروساز یاد شده فعالیت خود را آغاز نموده است. با طول حدود ۲۰۰ متری، کشتی چانگژو توانایی حمل حداکثر ۷ هزار خودرو را دارد. این کشتی هماکنون در حال حمل حدود ۵ هزار خودروی برقی بی وای دی به مقصد اروپاست. بی وای دی چانگژو در اکتبر ۲۰۲۴ به آب انداخته شده و پس از کشتی هیفی دومین کشتی باری این خودروساز مشهور به شمار میرود.
کشتیهای موسوم به رو-رو از انواع کشتیهای تجاری و باری هستند که برای حمل محمولههای چرخدار از جمله خودروها، وانت پیکاپ ها، اتوبوسها و وسایل نقلیه ریلی طراحی شدهاند. این خودروها یا با اتکا به چرخهای خود در کشتیها جای میگیرند و یا اینکه یک وسیله نقلیه چرخدار دیگر آنها را به درون کشتیها حمل میکند. بی وای دی سه کشتی از نوع رو-رو را در اختیار دارد که اولی با نام اکسپلورر نامبر ۱ شناخته میشود و کشتی اجارهای است اما دو کشتی دیگر توسط این خودروساز خریداری شدهاند.
بی وای دی اولین کشتی خود را در ژانویه سال جاری میلادی سفارش داد هرچند همانطور که گفتیم مالکیت آن در اختیار شرکت یاد شده نیست و کمپانی بینالمللی زودیاک تملک آن را در اختیار داشته و بی وای دی آن را اجاره نموده است؛ اما اولین کشتی متعلق به خود بی وای دی با نام هیفی شناخته میشود و نام آن از روی کارخانهای به همین نام برداشته شده است. کشتی هیفی اولین بار در بیستم سپتامبر امسال به آب انداخته شد و سازنده آن شرکت گوانگژو شیپیارد است. نام کشتی چانگژو هم از روی کارخانه چانگژو بی وای دی انتخاب شده و فرایند تولید آن از سال ۲۰۲۲ کلید خورده بود. سازنده این کشتی شرکت CIMC است.
شایان ذکر است بی وای دی در ماه نوامبر بیش از ۵۰۶ هزار دستگاه خودروی برقی و هیبریدی به فروش رساند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد فراتر از ۶۷ درصد را نشان میدهد. برند موردبحث تا به اینجای سال جاری میلادی حدود ۳.۷۵ میلیون دستگاه خودرو فروخته که حاکی از رشد بیش از ۴۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۳ است. از این تعداد حدود ۳۱ هزار خودرو در کشورهای دیگر فروخته شده و ۲۸ هزار دستگاه آنها از انواع صادراتی کشور چین بودهاند. چینیها میخواهند هفت کشتی رو-رو دیگر را به عنوان بخشی از برنامههای گسترش حضور خود در بازارهای جهانی خریداری کنند.
یوسف
۱۶ آذر ۱۴۰۳یا خدا…. فاتحه همه خودرو سازای معمولی خوانده ست…. هیچ راهی ندارن مگر کاهش تولید به همراه ارتقا به لوکس سازی….
همون کاری که جگوار داره میکنه…..
هدف لندرور هم همین هست کاهش تولید اما بهتر و گرانتر برای مشتری های خاص.
هیچ خودرو ساز اروپایی نمیتونه تولید زیاد داشته باشه.
مشت قلی
۱۶ آذر ۱۴۰۳نگران نباش ایران و خودرو و سایپا همیشه پابرجا هستن
مهدی
۱۶ آذر ۱۴۰۳خخخخخخخخخ
کاوه
۱۶ آذر ۱۴۰۳اگه چین نبود کل دنیا باید چی کار می کردند ؟؟؟
اکبر
۱۶ آذر ۱۴۰۳اینا اولش ارزان میدن بعد که همه ورشکست شدن و بی رقیب ماند اونوقت قیمت ها رو می بره بالا فعلا دارن با ضرر میدن البته با کمک مالی دولت چین تو تجارت بین الملل بهش میگن دامپینگ اگر ترامپ جلوشونو گرفت که هیچ و گرنه فاتحه همه خوانده است
Amirmohammad
۱۶ آذر ۱۴۰۳اصلا هیچ ضرری نمیکنن،کالای چینی همیشه بنا به دلایلی که مشخصه برای تولید کننده چینی ارزان میوفته و شما فکر میکنی دارن با ضرر میدن! دولت که نمیتونه چندین سال از تولید کنندگان ضررده حمایت کنه الکی که حالا هرچقدر هم میخواد اقتصادشون قوی باشه دامپینگ چیز متداومی نمیتونه باشه هیچوقت.ماشین یکی از صنایع هست شما تو هر بحثی ورود کنی چینیا ارزونش رو دارن،مثلا خیلی از تولیدکنندگان پوشاک ایرانی پارچه هاشون رو از چین میارن چون با وجود هزینه حمل و نقل زیادش بازم میصرفه واسشون از بس قیمتش مناسبه
ترامپ هم ۴ سال رئیس جمهور بود کاری نتونست بکنه،۴ تا تعرفه گذاشت رو کالاهای چینی اونورم چین همونقدر تعرفه گذاشت رو کالاهای آمریکایی،همین
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۶ آذر ۱۴۰۳خودروسازی چین بسیار سودآور هست و سالانه میلیون ها خودرو از صدها شرکت، با ضرر فروخته نمیشن
مسئله دامپینگ در این ابعاد، کاملا غیر ممکنه و صورتهای مالی شرکتهای بزرگ مثل بیوایدی و جیلی و سایکموتورز و چانگان، نشونمیده با همین قیمت پایین، زیانده نیستند
بهزاد
۱۶ آذر ۱۴۰۳اصلا بحث دامپینگ شرکت های خودروسازی چین یا به عبارتی زیان دهی در زمان فروش یک خودرو ساخته شده مطرح نیست.
بحث تولید در چین به حمایت های دولتی یا دخالت های سیستماتیک مربوط میشه.
برخی از شرکت های بزرگ معدنی و تولید مواد اولیه در چین دولتی هستند و طبق برآوردهای اولیه مشخص شده میزان سود حاصل از فروششان به تولیدکنندگان محلی در نهایت ۵ درصده و شرکت های خصوصی هم با دستور دولت موظفند با همین میزان سود محصولشان را به تولیدکنندگان ارائه کنند در حالی که برای خارجی ها با سودهای بالای ۱۰ درصد کار میکنند.
علاوه بر یارانه ۲۸۰۰ دلاری برای فروش خودروهای برقی یا پلاگین هیبرید ، دولت این خودروها را از مالیات معاف کرده که فکر کنم دو یا سه سال باشه.
طبق آخرین دستور دولت، میزان پرداخت اولیه برای خرید خودرو توسط بانک ها برای خودروهای مثلا سبز ۱۰۰ درصد تعیین شده و یک شخص میتونه بدون پرداخت یک دلار پول، یک خودرو اقساط کنه.
علاوه بر موارد فوق، مالیات های دریافتی پایین از تولیدکنندگان به همراه هزینه های کم انرژی و زمین رایگان برای تولید و عرضه و قوانین مربوط به فروش و تردد خودروهای درون سوز در برخی شهرها و استان ها نیز در پیشبرد اهداف دولتی موثر بوده.
برای درک بهتر اهداف دولت چین همین متن کفایت میکند؛
China has been the biggest subsidizer in absolute terms, contributing 2.2 trillion USD in subsidies in 2020, or nearly 15% of GDP and approx. 1,600 USD per capita
چین در سال ۲۰۲۰ حدود ۲.۲ تریلیون دلار یارانه تقبل کرده یا به عبارتی ۱۵ درصد gdp و اگر به آمار سایر کشورها رجوع کنیم طبق روال عادی ۲ تا ۵ درصد gdp کشورهای صنعتی به سوبسیدها تعلق میگیره اما این ارقام در چین به صورت عجیبی بالاست و اگر اشتباه نکنم چین حدود ۲۳۰ میلیارد دلار فقط در بخش انرژی سوبسید میده.
به هر حال دوستانی که عدد و رقم میدونن اگر فکر میکنند چین با زور بازو و قدرت تفکر به اینجا رسیده دیگه جای بحثی نیست.
چین به صورت سه بعدی به رقابت لطمه میزنه.
Amirmohammad
۱۶ آذر ۱۴۰۳نه عزیز با زور بازو به اینجا نرسیدن همینطور تاس انداختن شانسی شانسی شدن اقتصاد دوم دنیا، BYD هم تصمیمات و سیاست هاشو با سنگ کاغذ قیچی و استخاره میگرفت حالا شانسش خوب بود درست در اومدن و تو ۷ سال شد بزرگترین تولید کننده برقی دنیا!
هر سری یه طومار مینویسی یه سری صحبت های همین مدلی میکنی.با واقعیت دنیا کنار بیا
بهزاد
۱۶ آذر ۱۴۰۳بنده در انتها اشاره کردم برخی عدد و رقم را خوب درک نمیکنند😄
حتی آمارهای صندوق بین المللی پول در مورد تزریق پول به صنعت و اقتصاد چین را هضم نمیکنی.
وقتی یک اقتصاد بزرگ مسیر غیر متعارف طی میکنه و در بزنگاه تاریخی خودش وارد بحران اقتصادی بشه نتنها خودش بلکه سایر کشورها را تحت تاثیر قرار میده.
نگرانی سازمان های اقتصادی جهان از همین رو است و بارها به چین هشدار دادن که دست از دخالت ها برداره و سایر کشورها تا ابد نمیتونن با این وضع با چین تجارت داشته باشند و تعرفه ها هر سال افزایش پیدا میکنه و دولت چین هم منبع مالی بی پایان نداره و تا یک جایی حمایت ها ادامه داره.
جالبه شماها از صنعت پوشاک و نساجی چین خوشحالی در حالی که اولین کشور آسیب دیده در این مورد ایران بود و هزاران شاغل در این صنعت در ایران متحمل زیان شدند.
تا حالا به خودت زحمت ندادی بری وضعیت اقتصادی چین را بررسی کنی بعد مثل داستان لینک های پدافند هوایی داری روده درازی میکنی ، نکشیمون لایه های پدافندی😄
مهدی
۱۶ آذر ۱۴۰۳چین ۵ مورد فلز یا ماده استراتژیک رو برای آمریکا تحریم کرد .
بهزاد
۱۷ آذر ۱۴۰۳مهدی جان بدهی شرکت راه آهن چین به ۱ تریلیون دلار رسیده!
همینجوری به توهمات ابر قدرت شدن ادامه دهند بزودی این بدهی از ۲ تریلیون دلار عبور میکنه و این فقط برای یک شرکته که سرمایه های زیادی را در بخشی هزینه میکنه که امکان بازگشتش صفر است.
به قول یکی از تحلیل گران سالانه میلیاردها دلار در صنعت خودرو هزینه میکنه تا بازار خودرو سقوط نکنه از اونور عظیم ترین پروژه ریلی جهان را پیش میبره تا مشکل تردد خودرویی را حل کنه😄
به معنای واقعی در عصر توهمات عجیبی زندگی میکنیم.
حسین دهمرد
۱۶ آذر ۱۴۰۳چقد ثروتمنده
Kim
۱۶ آذر ۱۴۰۳دوستان نگرانی شما در رابطه با شرکت BYD بی مورد است، ما با داشتن دو شرکت ایران خودرو و سایپا حرف اول و آخر را در آسیا میزنیم. اگه اونا تازه کشتی جهت حمل ۷۰۰۰ خودرو خریداری کردن ما ماشین حمل خودرو به تعداد ۵ تا ۶ خودرو را داریم. تازه هیچ شرکتی در رابطه با فروش خودرو شرایط استثنایی را که ما داریم را نداره از جمله زمان و مدل خودرو و رنگ در زمان تحویل به انتخاب شرکت خودرو ساز.
Mosafer
۱۶ آذر ۱۴۰۳همه در حال پیشرفت ما در حال تماشا
وحید
۱۶ آذر ۱۴۰۳خدا بده برکت ، ماشالله به مدیران بی وای دی و لعنت بر کارمانیا دزد که این برند رو در ایران نابود کرد
علیرضا
۱۶ آذر ۱۴۰۳چه قدرتی دارد این چین ! واقا نگران کننده هست برای باقی خودروساز ها . هرچند که همین الان شرکت های بزرگ جهان وابسته به چین شدن ! برای مثال باتری برخی از خودرو های تویوتا و اروپایی داره توسط همین شرکت اروپایی ساخته و تامین قطعه میشن
genius
۱۶ آذر ۱۴۰۳یه عده خجسته میگن چین که بیاد بالا هیمنه امریکا میشکنه آره امریکا آسیب می بینه ولی قطعا برای ما خیری نداره چین اگه الآن هنوز خیلی به اینور و اونور دنیا دست درازی نمیکنه چون سایه امریکا بالاسرش هست و میترسه وگرنه روزی که یک تنه بشه قدرت اول ظرف یکسال کاری میکنه که روی جدشون یعنی چنگیز مغول سفید بشه!! واقعا اگر دنیا بره بسمت چند قطبی شدن خوبه ولی اینکه امریکا بره و چین جاشو بگیره هیچ دردی از کشورهای بیچاره ای مثل ما درمون نمیکنه چون باز هم ماها رو اصلا تو بازی راه نمیدن
علی
۱۷ آذر ۱۴۰۳فعلا که چنگیز خان مغول رفته توی آمریکا ، کل دنیا رو گرفته و جنگ راه میندازه :D
محمد
۱۶ آذر ۱۴۰۳ای خدا نگاه کن اونا پیشرفت کردند ما هنوز سایه جنگ تو خاورمیانه رومون سنگینی می کنه واقعا ناراحت کننده س این همه پیشرفت اگر پکن رو ببینید عصبی میشید
محمد
۱۶ آذر ۱۴۰۳سایپا تو زمینه کشتی از بی وای دی جلو تره😄
آخرین بار که چک کردم سایپا لجستیک ۳ تا کشتی باربری داشت.
ولی خداوکیلی وقتی ایران خودرو کشتی نداره از سایپا انتظاری نداشتم.
M power
۱۶ آذر ۱۴۰۳بازم اگه شرق قدرت اول بشه به نفع ماست چون حداقل از رو ظاهرم ک شده رابطه خوبی با ما دارن
محمود
۱۷ آذر ۱۴۰۳الکی ارزون نمیدن
مواد اولیه نفت هست که دارن مفت میخرن
همین
حجت شاکری 09215264192
۱۷ آذر ۱۴۰۳سلام با کی تصمیم گرفتین این همه خودرو خارج شود منم که نگفتم چیزی خارج شود سریع تو سایت داخلی بذارید جهت فروش مردم و متقاضی خودرو داخلی بخرن اینکارا چی می کنید کدام متقاضی و فرد خارجی پول خودرو کامل داده می فرستین من حجت شاکری هستم دستور میدم سریع لغو کن ارسال خودرو به اروپا و هر کجای دیگه مردم منتظرن خودرو لوکس و برقی بذارید جهت خرید اون دقیقا از راه درست سری متوجه شدین 7 هزار خودرو نوشته شد باید سریع لغو خروج و پیگیری بازگشت دهید برگردد داخل اینکارا خلاف قوانین هست خودسرانه اینکار شد حتما یا کلاهبردار هها اینکار کردن
وطن دوست
۱۷ آذر ۱۴۰۳خدا از سر تقصیر عوامل آشکار و پنهان ایران خودرو و همچنین عوامل اتخاذ تعرفه سنگین در وارد کردن خودروهای کم مصرف و ایمن نگذرد و انشاا… روح سیاه و به خاک ذلت کشیده شوند.