بی وای دی BYD

بی وای دی با تولید خودرو در مجارستان و ترکیه، تعرفه‌های اتحادیه اروپا را دور می‌زند

بی‌وای‌دی قصد دارد برای مقابله با تعرفه‌های واردات اتحادیهٔ اروپا، تولید خودروهای برقی خود را به اروپا منتقل و از قطعه‌سازان اروپایی خرید کند.

بی‌وای‌دی اعلام کرده است قصد دارد خودروهای الکتریکی خود را در اروپا به تولید برساند تا تعرفه‌هایی که اتحادیهٔ اروپا برای واردات خودروهای الکتریکی چینی وضع کرده است را دور بزند. این شرکت چینی هم‌اکنون علاوه بر تعرفهٔ ۱۰ درصدی برای خودروهای تولید چین که به اروپا صادر می‌شوند، با تعرفهٔ ۱۷ درصدی اضافه هم مواجه شده است. بااین‌حال، معاون اجرایی بی‌وای‌دی «استلا لی» هنگام سخنرانی در نمایشگاه خودروی پاریس خاطرنشان کرد که این شرکت بسیاری از قطعات خودروهای خود را در اروپا تولید می‌کند. پکیج‌های باطری خودروهای بی‌وای‌دی در کارخانه‌های مجارستان و ترکیه مونتاژ می‌شوند و صرفاً سلول‌های باطری از چین وارد می‌شوند.

لی طی مصاحبه‌ای با رویترز اضافه کرد که بیشتر خودروهای الکتریکی بی‌وای‌دی که در اروپا به فروش می‌رسد، در مجارستان تولید می‌شود. همچنین هدف این شرکت خرید هر چه بیشتر قطعات از سازندگان اروپایی و همین‌طور تأمین‌کنندگان چینی است که هم‌اکنون کارخانه‌های تولید در اروپا راه‌اندازی کرده‌اند. به گفتهٔ لی، بی‌وای‌دی هنوز در حال تصمیم‌گیری است که آیا هزینهٔ تعرفه‌ها را بر دوش خریداران بگذارد یا از سود خود شرکت بکاهد. وی افزود که به دلیل تعرفه‌ها، انتظار نمی‌رود بی‌وای‌دی بتواند خودروهای خود را در اروپا با قیمتی کمتر از ۳۰ هزار یورو به فروش برساند.

بی‌وای‌دی همچنین پس از حضوری ناامیدکننده در بازار آلمان، قصد دارد در شیوهٔ فعالیت خود در این کشور اروپایی تغییراتی ایجاد کند. سال گذشته، بی‌وای‌دی بیش از ۴ هزار دستگاه خودرو در اروپا به فروش رساند اما فروش این شرکت در نیمهٔ نخست سال جاری به زیر ۱۵۰۰ دستگاه رسیده است. به گفتهٔ لی، دلیل این موضوع، عدم ایجاد زیرساخت‌های لازم بوده است. به همین دلیل، در آگوست امسال بی‌وای‌دی تصمیم گرفت شرکت آلمانی توزیع‌کنندهٔ خودروی Hedin Electric Mobility را بخرد تا کنترل بیشتری بر فروش خودرو در بازار این کشور داشته باشد. وی در این رابطه گفته است:

شما به‌زودی شاهد تغییر خواهید بود و بسیاری از خودروهای بی‌وای‌دی را در آلمان خواهید دید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. amirkhanzadeh

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1034 ديدگاه)

    اینم شارلاتان بازی رو یاد گرفت 🤣

    موافقم 24
    مخالفم 5
    1. علی منصوری

      ۲۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (389 ديدگاه)

      داش امیر جدیدا هر جا بحث ماشین میاد این byd یجوری رخنه کرده ، حالا حساب کن شارلاتان بازیم باشه

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. ALI A

        ۲۷ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (81 ديدگاه)

        بی وای دی در پاکستان هم قراره مونتاژ کنه… ببینید ما کجاییم که پاکستان رو ترجیح داد…

        موافقم 9
        مخالفم 2
    2. پیام

      ۲۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      این چینی ها مثل علف هرز هستن. از یه جا جلوشون رو بگیری، از جای دیگه سر درمیارن! فقط باید از ریشه زدشون.

      موافقم 13
      مخالفم 15
      1. اکسل

        ۲۹ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (129 ديدگاه)

        فقط باید ریشه نژاد پرستی رو زد

      2. Behi

        ۱ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (174 ديدگاه)

        قبلنا گوشی‌هامون باتریشون بزور ۲۵۰۰ میلی آمپر با شارژر ۹ واتی بود یا نمایشگر ال‌ای‌دی رو فقط سامسونگ استفاده می‌کرد، حافظه داخلی و رم بالا یه آرزو بود، قیمتها فضایی بود تا اینکه چینیا وارد بازار شدند و بازار رو بشدت رقابتی کردن.
        ورود چینیا به صنعت خودروسازی هم دقیقاً باعث رقابت به نفع مصرف‌کنندگان شده.
        بابت چنین طرز فکری متأسفم براتون، منوتو سهامداران شرکت بنز و پورشه نیستیم که از بزرگ شدن خودروسازان چینی بترسیم بلکه مصرف کننده هستیم که اتفاقاً باید خیلی خوشحال باشیم.

  2. Mosafer

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (214 ديدگاه)

    بیاد فیلم دشمن پشت دروازه ها.

    موافقم 7
    مخالفم 3
  3. Galant.VR4(JDM)

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1169 ديدگاه)

    قدرت چین رو دست کم نگیرید! آلمان هم هدف گرفته
    در بین تمام خودروسازان چینی اسم byd خیلی بیشتر سر زبان‌ها میچرخه و مردم از کیفیت و تنوع محصولاتش راضی هستن.
    همینطور در برخی نمایندگی‌های BYD و حتی MG شرایط فروش خاصی رو مد نظر گرفتن که مشتری ها بتونن هم اقساط و هم از خدمات ویژه‌ای برخوردار باشن
    قشنگ معلومه byd آسیب پذیر ترین برند حال حاضر اروپا رو هدف گرفته یعنی فولکس چون ترکیه یکی از مشتری های ثابت این آلمانی هست و مجارستان هم اکثرا برند هایی سوار میشن که یا زیرمجموعه فولکس هستن یا برند اصلی
    خلاصه قویترین برند اروپا هم آسیب پذیر نشون داده

    موافقم 23
    مخالفم 15
    1. Kiarash

      ۲۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (487 ديدگاه)

      من در یک کلام میگم دوران خوش اروپایی ها تموم شد و رفت
      و واقعا رقیب بدی شد برای اروپایی ها و من چند سال قبل فکر می کردم چین اگه همینجوری ادامه بده و و به پیشرفت بزرگی برسه خیلی خفن خواهد شد و این اتفاق داره هرچه سریعتر رخ میده و داده

      موافقم 16
      مخالفم 12
    2. Arshia m3csl

      ۲۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1187 ديدگاه)

      کسی پول ۹۱۱ یا پانامرا داشته باشه چرا بره byd بخره هیجان و لوکسی و اسپرتی چیزیه که کره تو ۵۰ سال بهش نرسید بعد چین برسه؟ چینی ها اصلا مفهوم لوکس نمیدونن چیه بعد بیان با s class و پانامرا و ۹۱۱ و amg gt63 رقابت کنن؟

      موافقم 5
      مخالفم 23
      1. Mazda 323

        ۲۷ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (22 ديدگاه)

        دقیقا حرفت درسته ولی متاسفانه برنامه هایی که چین برای اروپا ریخته و حتی سهام های بیشتر شرکت های اروپایی افتاده دست چین
        لذتی که بنزینی داره برقی که نداره و مخصوصا مهندسی آلمانی

        و حتی دوام ژاپن رو هم که ندارن و بازاریابی ضعیفی هم دارن چینی ها

        موافقم 4
        مخالفم 5
        1. Ali

          ۲۷ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (154 ديدگاه)

          مزدا جان ژاپن به کیفیت و آلمانیا به سواری و شما فقط نباید به این توجه کنی چرا که یک بخش مهمتر به نام قیمت وجود داره و چین به قیمت

          موافقم 5
          مخالفم 5
        2. MehdiTurbo

          ۲۷ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (2363 ديدگاه)

          تمام این حرف ها تمام تفکر فقیرانه و از سر اقتصاد پایین جامعه که قشر زیادی گرفته است میاد
          همان داستان گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده
          مثلا یکی نوشته طرف عقده فلان برند مثل بعضی ها نداره و …
          داداش اینا تمامش از درون خودت نشات میگیره یعنی برات شده عقده یعنی چون یکی پولش داره خریده دردت میگیره میخوای کوچیکش کنی میگی عقده فلان برند مثل بعضی ها نداره اتفاقا کلا همه افراد ایمگونه زمانی که خودشان داشته باشند بسیار پر عقده اند فقط دردشان نداشتن و داشتن دیگری
          اگه نه کسی خل نیست پورشه هشتاد هزار دلاری ول کنه چینی سی هزار دلاری بگیره اسن اسمش عقده نیست اسمش لیاقت شمام به جای کوچیک کردن و تمسخر از سر نداشتن تلاش کن بخر
          متاسفانه درصد زیادی از جامعه ما دچار این تفکر که از سر حسادت و اقتصاد پایین میاند شدند
          نه اینکه خود من داشته باشم و بخوام دفاع کنم من خودم جز قشر متوسطم ولی حقیقت همینه و مردم ما پر از حسادت و این طرز صحبت تحقیر زخم و .. شدند و هر چی زمان میگذره بدتر میشند همین چینی سوارا چند وقت دیگه هندی سوارا میاند دوباره میخواند چینی سوارا را مسخره کنند و بگند طرف عقده فلان برند نداره چینی بخره و این داستان ادامه دارد
          جامعه خیلی بد شده تا ده سال پیش به این شدت نبود تو اینستا گرام تو پدال و …

          موافقم 6
          مخالفم 1
      2. Kiarash

        ۲۷ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (487 ديدگاه)

        حرف حق

        موافقم 4
        مخالفم 4
      3. راستگو

        ۲۷ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (181 ديدگاه)

        اقا ارشیا چین هدفش رقابت با 911و gt63نیس
        مقرون به صرفه های زیرپنجاه هزار دلار رو هدف گرفته وکارشم درست انجام میده
        چین خطری برای فروش پورشه فراری و..نداره

        موافقم 6
        مخالفم 1
      4. علی

        ۲۷ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (69 ديدگاه)

        طرف عقده فلان برند رو مثل بعضی ها نداره دنبال ماشینی هستش با کارایی مناسب و قیمت به صرفه

        موافقم 10
        مخالفم 4
      5. احسان

        ۲۷ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        آره اصلا نمیدونن لوکس چی هست !!!!!
        شما فکر کنم از اسم چین فقط کالاهای وارد شده به ایران رو دیدید و شنیدید !!؟؟

        موافقم 2
        مخالفم 3
      6. Sina_carshow

        ۲۷ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (240 ديدگاه)

        همین الانش از کره ای بهترن تازه بحث پرفورمنس اگه به پورشه نرسن که هنوز نرسیدن ولی خوب بازم بحث پانامرا شد یه تست گوزن این ماشینو با تست گوزن بی وای دی دنزا زد ۹ جی تی مقایسه کن دنزا هندلینگ بهتری داره

      7. Sina_carshow

        ۲۷ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (240 ديدگاه)

        همین الانش از کره ای بهترن تازه بحث پرفورمنس اگه به پورشه نرسن که هنوز نرسیدن ولی خوب بازم بحث پانامرا شد یه تست گ. و . ز . ن این ماشینو با تست بی وای دی دنزا زد ۹ جی تی مقایسه کن دنزا هندلینگ بهتری داره

        موافقم 2
        مخالفم 2
      8. Sajad

        ۲۷ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (23 ديدگاه)

        هر کسی یک سلیقه ای داره

  4. Mr wrong

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (335 ديدگاه)

    فراری و مک‌لارن که خراب کردن (مک‌لارن طراحی رو ،فراری هم طراحی هم وی ۱۲ رو باخت)
    ولی فک کنم پورشه چیز لایقی برا جایگزینی ۹۱۸ بسازه

    موافقم 2
    مخالفم 11
    1. Sajad

      ۲۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (23 ديدگاه)

      فقط اینا نیست قیمتاشون هم هست واقعا گران

  5. علی جردن

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    BYD با تولید خودرو در کشورهای اروپایی عملا دانش و فناوری و تکنولوژی های برتر خودروهای چینیو به اروپا منتقل میکنه با انتقال دانش کاملا موافقم هرجا دانشی بود باید به بقیه هم یاد داد با افتخار برای چین ایستاده دست میزنم👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

    موافقم 9
    مخالفم 18
  6. JaMsHiD_R1988

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2774 ديدگاه)

    وضع کننده این تعرفه ها چه مشکلی برای پیش اومده یا چه سنگی جلو پاش بوده که نتونسته جلوی خرید کارخونه توسط چینی هارو بگیره؟

  7. hosen

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (655 ديدگاه)

    Byd خوب داره جا پای خودشو محکم میکنه
    همینطوری پیش بره آینده خوبی در انتظارشونه.

    موافقم 10
    مخالفم 2
  8. مهران

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مشکل چینی ها اینه که طراحی رو بی معنی کردن

    موافقم 5
    مخالفم 7
    1. Kiarash

      ۲۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (487 ديدگاه)

      دقیقا طراحی بعضی از خودرو هاشون واقعا بی روح و داخل خودرو انگار فضا پیماست

      موافقم 6
      مخالفم 8
      1. علی جردن

        ۲۷ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        چین بهترین طراحان و استخدام کرده از طراح ارشد بی‌ام‌و سری ۶ یعنی آقای نادر فقیه‌زاده بگیر تا طراحان رویایی لامبورگینی و رولزرویس

        موافقم 7
        مخالفم 6
      2. Sajad

        ۲۷ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (23 ديدگاه)

        ولی میتونید ببینید تمام وبلاگ نویس ها و جوانانی که میرن نمایشگاه بیشتر تو صف عکس گرفتن از خودرو های هیبرید و برقی هستن واقعا اهمیت میدن به اینجور ماشین ها الکی ساخته نشده

  9. Ali

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (154 ديدگاه)

    یادمه یک زمانی بی ام و از بی وای دی بخاطر شباهت یکی از محصولاتش شکایت کرد و البته که شکایتش به جایی نرسید ولی واقعا شبیه بودن.
    و بی وای دی الان وارد خونه ی آلمانیا شده و اگر همین رویه رو پیش بگیرن در آینده ازشون پیشی میگیره.
    ی حرف عجیب میخوام بزنم ولی پیشرفت خودروسازای چینی خیلی جذاب و جالبه اگه بی تعصب باشیم.
    تا چند وقت پیش خیلی ازشون متنفر بودم ولی الان که با خودم دودوتا چهارتا میکنم حتی اگر توی کشورای اروپایی زندگی میکردم بیشتر سمت آسیاییا میرفتم واسه مصرف.

    موافقم 6
    مخالفم 8
  10. حسین دهمرد

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    با آمریکا هم همین کارو میکنه

    موافقم 2
    مخالفم 6
  11. علی منصوری

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (389 ديدگاه)

    آینده خودرو برقی اینا دارن ترسیم میکنن، یجوری دارن پیشرفت میکنن ک متحیر میشه آدم ، جدیدا ک محصولاتشون هم نوآوری داره هم کیفیت، البته تو بحث برقی خدایی ی کمپانی مرجع و مولفه، اینو من نمی‌گم آمار و ارقام میگه

    موافقم 4
    مخالفم 4
  12. مهزیار

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (444 ديدگاه)

    هدف اتحادیه اروپا هم همینه. اشتغال زایی در اروپا

    موافقم 1
    مخالفم 3
  13. محمد

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    این چین خیلی کارش درسته.
    رفته تو مجارستان سرمایه گذاری کرده که با کل اتحادیه اروپا زاویه داره از لحاظ سیاسی ولی باز تو اتحادیه هست.
    با اینکه قطعات تو خود اروپا تولید میشه ولی سود فروش خودرو ها به جای اینکه بره تو جیب فولکس واگن و رنو،میره تو جیب چینی ها.
    و به مرور زمان اروپا مونتاژ کننده‌ی چینی ها میشه.

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. بهزاد

      ۲۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2545 ديدگاه)

      چقدر ساده و راحت تحلیل کردی😄
      ببین اصلا سودی کسب میکنه که از جیب رنو و فولکس داری خرج میکنی.
      فروش خودروهای برقی به چوخ خورده بعد داری دنبال خط ۴ آدیداس میگردی.
      خود این شرکت ها در چین یک بام و دو هوا هستند و اگر دولت های محلی پول تزریق نکنند ۹۹ درصدشون ورشکسته میشوند.
      یه زمانی طرفداران تسلا خواب هایی میدیدند که داره تبدیل به کابوس میشه حالا هم چاینا لاورز😄

      موافقم 1
      مخالفم 3
  14. ارسلان

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (401 ديدگاه)

    اروپا همین و میخوات….

    موافقم 2
    مخالفم 1
  15. محمد

    ۲۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (71 ديدگاه)

    پورشه تایگان پشم بی وای دی یانگ وانگ یو ناین هم نیست.برای اونایی گفتم که فکر میکنند اسم و رسم و اصالت باعث ایجاد برتری میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا