بیوایدی قصد دارد برای مقابله با تعرفههای واردات اتحادیهٔ اروپا، تولید خودروهای برقی خود را به اروپا منتقل و از قطعهسازان اروپایی خرید کند.
بیوایدی اعلام کرده است قصد دارد خودروهای الکتریکی خود را در اروپا به تولید برساند تا تعرفههایی که اتحادیهٔ اروپا برای واردات خودروهای الکتریکی چینی وضع کرده است را دور بزند. این شرکت چینی هماکنون علاوه بر تعرفهٔ ۱۰ درصدی برای خودروهای تولید چین که به اروپا صادر میشوند، با تعرفهٔ ۱۷ درصدی اضافه هم مواجه شده است. بااینحال، معاون اجرایی بیوایدی «استلا لی» هنگام سخنرانی در نمایشگاه خودروی پاریس خاطرنشان کرد که این شرکت بسیاری از قطعات خودروهای خود را در اروپا تولید میکند. پکیجهای باطری خودروهای بیوایدی در کارخانههای مجارستان و ترکیه مونتاژ میشوند و صرفاً سلولهای باطری از چین وارد میشوند.
لی طی مصاحبهای با رویترز اضافه کرد که بیشتر خودروهای الکتریکی بیوایدی که در اروپا به فروش میرسد، در مجارستان تولید میشود. همچنین هدف این شرکت خرید هر چه بیشتر قطعات از سازندگان اروپایی و همینطور تأمینکنندگان چینی است که هماکنون کارخانههای تولید در اروپا راهاندازی کردهاند. به گفتهٔ لی، بیوایدی هنوز در حال تصمیمگیری است که آیا هزینهٔ تعرفهها را بر دوش خریداران بگذارد یا از سود خود شرکت بکاهد. وی افزود که به دلیل تعرفهها، انتظار نمیرود بیوایدی بتواند خودروهای خود را در اروپا با قیمتی کمتر از ۳۰ هزار یورو به فروش برساند.
بیوایدی همچنین پس از حضوری ناامیدکننده در بازار آلمان، قصد دارد در شیوهٔ فعالیت خود در این کشور اروپایی تغییراتی ایجاد کند. سال گذشته، بیوایدی بیش از ۴ هزار دستگاه خودرو در اروپا به فروش رساند اما فروش این شرکت در نیمهٔ نخست سال جاری به زیر ۱۵۰۰ دستگاه رسیده است. به گفتهٔ لی، دلیل این موضوع، عدم ایجاد زیرساختهای لازم بوده است. به همین دلیل، در آگوست امسال بیوایدی تصمیم گرفت شرکت آلمانی توزیعکنندهٔ خودروی Hedin Electric Mobility را بخرد تا کنترل بیشتری بر فروش خودرو در بازار این کشور داشته باشد. وی در این رابطه گفته است:
شما بهزودی شاهد تغییر خواهید بود و بسیاری از خودروهای بیوایدی را در آلمان خواهید دید
amirkhanzadeh
۲۷ مهر ۱۴۰۳اینم شارلاتان بازی رو یاد گرفت 🤣
علی منصوری
۲۷ مهر ۱۴۰۳داش امیر جدیدا هر جا بحث ماشین میاد این byd یجوری رخنه کرده ، حالا حساب کن شارلاتان بازیم باشه
ALI A
۲۷ مهر ۱۴۰۳بی وای دی در پاکستان هم قراره مونتاژ کنه… ببینید ما کجاییم که پاکستان رو ترجیح داد…
پیام
۲۷ مهر ۱۴۰۳این چینی ها مثل علف هرز هستن. از یه جا جلوشون رو بگیری، از جای دیگه سر درمیارن! فقط باید از ریشه زدشون.
اکسل
۲۹ مهر ۱۴۰۳فقط باید ریشه نژاد پرستی رو زد
Behi
۱ آبان ۱۴۰۳قبلنا گوشیهامون باتریشون بزور ۲۵۰۰ میلی آمپر با شارژر ۹ واتی بود یا نمایشگر الایدی رو فقط سامسونگ استفاده میکرد، حافظه داخلی و رم بالا یه آرزو بود، قیمتها فضایی بود تا اینکه چینیا وارد بازار شدند و بازار رو بشدت رقابتی کردن.
ورود چینیا به صنعت خودروسازی هم دقیقاً باعث رقابت به نفع مصرفکنندگان شده.
بابت چنین طرز فکری متأسفم براتون، منوتو سهامداران شرکت بنز و پورشه نیستیم که از بزرگ شدن خودروسازان چینی بترسیم بلکه مصرف کننده هستیم که اتفاقاً باید خیلی خوشحال باشیم.
Mosafer
۲۷ مهر ۱۴۰۳بیاد فیلم دشمن پشت دروازه ها.
Galant.VR4(JDM)
۲۷ مهر ۱۴۰۳قدرت چین رو دست کم نگیرید! آلمان هم هدف گرفته
در بین تمام خودروسازان چینی اسم byd خیلی بیشتر سر زبانها میچرخه و مردم از کیفیت و تنوع محصولاتش راضی هستن.
همینطور در برخی نمایندگیهای BYD و حتی MG شرایط فروش خاصی رو مد نظر گرفتن که مشتری ها بتونن هم اقساط و هم از خدمات ویژهای برخوردار باشن
قشنگ معلومه byd آسیب پذیر ترین برند حال حاضر اروپا رو هدف گرفته یعنی فولکس چون ترکیه یکی از مشتری های ثابت این آلمانی هست و مجارستان هم اکثرا برند هایی سوار میشن که یا زیرمجموعه فولکس هستن یا برند اصلی
خلاصه قویترین برند اروپا هم آسیب پذیر نشون داده
Kiarash
۲۷ مهر ۱۴۰۳من در یک کلام میگم دوران خوش اروپایی ها تموم شد و رفت
و واقعا رقیب بدی شد برای اروپایی ها و من چند سال قبل فکر می کردم چین اگه همینجوری ادامه بده و و به پیشرفت بزرگی برسه خیلی خفن خواهد شد و این اتفاق داره هرچه سریعتر رخ میده و داده
Arshia m3csl
۲۷ مهر ۱۴۰۳کسی پول ۹۱۱ یا پانامرا داشته باشه چرا بره byd بخره هیجان و لوکسی و اسپرتی چیزیه که کره تو ۵۰ سال بهش نرسید بعد چین برسه؟ چینی ها اصلا مفهوم لوکس نمیدونن چیه بعد بیان با s class و پانامرا و ۹۱۱ و amg gt63 رقابت کنن؟
Mazda 323
۲۷ مهر ۱۴۰۳دقیقا حرفت درسته ولی متاسفانه برنامه هایی که چین برای اروپا ریخته و حتی سهام های بیشتر شرکت های اروپایی افتاده دست چین
لذتی که بنزینی داره برقی که نداره و مخصوصا مهندسی آلمانی
و حتی دوام ژاپن رو هم که ندارن و بازاریابی ضعیفی هم دارن چینی ها
Ali
۲۷ مهر ۱۴۰۳مزدا جان ژاپن به کیفیت و آلمانیا به سواری و شما فقط نباید به این توجه کنی چرا که یک بخش مهمتر به نام قیمت وجود داره و چین به قیمت
MehdiTurbo
۲۷ مهر ۱۴۰۳تمام این حرف ها تمام تفکر فقیرانه و از سر اقتصاد پایین جامعه که قشر زیادی گرفته است میاد
همان داستان گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده
مثلا یکی نوشته طرف عقده فلان برند مثل بعضی ها نداره و …
داداش اینا تمامش از درون خودت نشات میگیره یعنی برات شده عقده یعنی چون یکی پولش داره خریده دردت میگیره میخوای کوچیکش کنی میگی عقده فلان برند مثل بعضی ها نداره اتفاقا کلا همه افراد ایمگونه زمانی که خودشان داشته باشند بسیار پر عقده اند فقط دردشان نداشتن و داشتن دیگری
اگه نه کسی خل نیست پورشه هشتاد هزار دلاری ول کنه چینی سی هزار دلاری بگیره اسن اسمش عقده نیست اسمش لیاقت شمام به جای کوچیک کردن و تمسخر از سر نداشتن تلاش کن بخر
متاسفانه درصد زیادی از جامعه ما دچار این تفکر که از سر حسادت و اقتصاد پایین میاند شدند
نه اینکه خود من داشته باشم و بخوام دفاع کنم من خودم جز قشر متوسطم ولی حقیقت همینه و مردم ما پر از حسادت و این طرز صحبت تحقیر زخم و .. شدند و هر چی زمان میگذره بدتر میشند همین چینی سوارا چند وقت دیگه هندی سوارا میاند دوباره میخواند چینی سوارا را مسخره کنند و بگند طرف عقده فلان برند نداره چینی بخره و این داستان ادامه دارد
جامعه خیلی بد شده تا ده سال پیش به این شدت نبود تو اینستا گرام تو پدال و …
Kiarash
۲۷ مهر ۱۴۰۳حرف حق
راستگو
۲۷ مهر ۱۴۰۳اقا ارشیا چین هدفش رقابت با 911و gt63نیس
مقرون به صرفه های زیرپنجاه هزار دلار رو هدف گرفته وکارشم درست انجام میده
چین خطری برای فروش پورشه فراری و..نداره
علی
۲۷ مهر ۱۴۰۳طرف عقده فلان برند رو مثل بعضی ها نداره دنبال ماشینی هستش با کارایی مناسب و قیمت به صرفه
احسان
۲۷ مهر ۱۴۰۳آره اصلا نمیدونن لوکس چی هست !!!!!
شما فکر کنم از اسم چین فقط کالاهای وارد شده به ایران رو دیدید و شنیدید !!؟؟
Sina_carshow
۲۷ مهر ۱۴۰۳همین الانش از کره ای بهترن تازه بحث پرفورمنس اگه به پورشه نرسن که هنوز نرسیدن ولی خوب بازم بحث پانامرا شد یه تست گوزن این ماشینو با تست گوزن بی وای دی دنزا زد ۹ جی تی مقایسه کن دنزا هندلینگ بهتری داره
Sina_carshow
۲۷ مهر ۱۴۰۳همین الانش از کره ای بهترن تازه بحث پرفورمنس اگه به پورشه نرسن که هنوز نرسیدن ولی خوب بازم بحث پانامرا شد یه تست گ. و . ز . ن این ماشینو با تست بی وای دی دنزا زد ۹ جی تی مقایسه کن دنزا هندلینگ بهتری داره
Sajad
۲۷ مهر ۱۴۰۳هر کسی یک سلیقه ای داره
Mr wrong
۲۷ مهر ۱۴۰۳فراری و مکلارن که خراب کردن (مکلارن طراحی رو ،فراری هم طراحی هم وی ۱۲ رو باخت)
ولی فک کنم پورشه چیز لایقی برا جایگزینی ۹۱۸ بسازه
Sajad
۲۷ مهر ۱۴۰۳فقط اینا نیست قیمتاشون هم هست واقعا گران
علی جردن
۲۷ مهر ۱۴۰۳BYD با تولید خودرو در کشورهای اروپایی عملا دانش و فناوری و تکنولوژی های برتر خودروهای چینیو به اروپا منتقل میکنه با انتقال دانش کاملا موافقم هرجا دانشی بود باید به بقیه هم یاد داد با افتخار برای چین ایستاده دست میزنم👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
JaMsHiD_R1988
۲۷ مهر ۱۴۰۳وضع کننده این تعرفه ها چه مشکلی برای پیش اومده یا چه سنگی جلو پاش بوده که نتونسته جلوی خرید کارخونه توسط چینی هارو بگیره؟
hosen
۲۷ مهر ۱۴۰۳Byd خوب داره جا پای خودشو محکم میکنه
همینطوری پیش بره آینده خوبی در انتظارشونه.
مهران
۲۷ مهر ۱۴۰۳مشکل چینی ها اینه که طراحی رو بی معنی کردن
Kiarash
۲۷ مهر ۱۴۰۳دقیقا طراحی بعضی از خودرو هاشون واقعا بی روح و داخل خودرو انگار فضا پیماست
علی جردن
۲۷ مهر ۱۴۰۳چین بهترین طراحان و استخدام کرده از طراح ارشد بیامو سری ۶ یعنی آقای نادر فقیهزاده بگیر تا طراحان رویایی لامبورگینی و رولزرویس
Sajad
۲۷ مهر ۱۴۰۳ولی میتونید ببینید تمام وبلاگ نویس ها و جوانانی که میرن نمایشگاه بیشتر تو صف عکس گرفتن از خودرو های هیبرید و برقی هستن واقعا اهمیت میدن به اینجور ماشین ها الکی ساخته نشده
Ali
۲۷ مهر ۱۴۰۳یادمه یک زمانی بی ام و از بی وای دی بخاطر شباهت یکی از محصولاتش شکایت کرد و البته که شکایتش به جایی نرسید ولی واقعا شبیه بودن.
و بی وای دی الان وارد خونه ی آلمانیا شده و اگر همین رویه رو پیش بگیرن در آینده ازشون پیشی میگیره.
ی حرف عجیب میخوام بزنم ولی پیشرفت خودروسازای چینی خیلی جذاب و جالبه اگه بی تعصب باشیم.
تا چند وقت پیش خیلی ازشون متنفر بودم ولی الان که با خودم دودوتا چهارتا میکنم حتی اگر توی کشورای اروپایی زندگی میکردم بیشتر سمت آسیاییا میرفتم واسه مصرف.
حسین دهمرد
۲۷ مهر ۱۴۰۳با آمریکا هم همین کارو میکنه
علی منصوری
۲۷ مهر ۱۴۰۳آینده خودرو برقی اینا دارن ترسیم میکنن، یجوری دارن پیشرفت میکنن ک متحیر میشه آدم ، جدیدا ک محصولاتشون هم نوآوری داره هم کیفیت، البته تو بحث برقی خدایی ی کمپانی مرجع و مولفه، اینو من نمیگم آمار و ارقام میگه
مهزیار
۲۷ مهر ۱۴۰۳هدف اتحادیه اروپا هم همینه. اشتغال زایی در اروپا
محمد
۲۷ مهر ۱۴۰۳این چین خیلی کارش درسته.
رفته تو مجارستان سرمایه گذاری کرده که با کل اتحادیه اروپا زاویه داره از لحاظ سیاسی ولی باز تو اتحادیه هست.
با اینکه قطعات تو خود اروپا تولید میشه ولی سود فروش خودرو ها به جای اینکه بره تو جیب فولکس واگن و رنو،میره تو جیب چینی ها.
و به مرور زمان اروپا مونتاژ کنندهی چینی ها میشه.
بهزاد
۲۷ مهر ۱۴۰۳چقدر ساده و راحت تحلیل کردی😄
ببین اصلا سودی کسب میکنه که از جیب رنو و فولکس داری خرج میکنی.
فروش خودروهای برقی به چوخ خورده بعد داری دنبال خط ۴ آدیداس میگردی.
خود این شرکت ها در چین یک بام و دو هوا هستند و اگر دولت های محلی پول تزریق نکنند ۹۹ درصدشون ورشکسته میشوند.
یه زمانی طرفداران تسلا خواب هایی میدیدند که داره تبدیل به کابوس میشه حالا هم چاینا لاورز😄
ارسلان
۲۷ مهر ۱۴۰۳اروپا همین و میخوات….
محمد
۲۸ مهر ۱۴۰۳پورشه تایگان پشم بی وای دی یانگ وانگ یو ناین هم نیست.برای اونایی گفتم که فکر میکنند اسم و رسم و اصالت باعث ایجاد برتری میشه.