بی وای دی BYD

تایید دنزا Z9 GT استیشن 952 اسب بخار BYD برای بازار اروپا

دنزا Z9 GT با قیمت ۴۷ هزار لار و صفرتاصد ۳/۶ ثانیه،  استیشن واگن جدید از  بی وای دی است که در دسترس مشتریان اروپایب خواهد بود.
دنزا Z9 GT / نمای جلو

چینی‌ها مشخصات کلیدی Z9 GT را اعلام کرده‌اند. این محصول با قوای محرکه برقی و پلاگین هیبریدی عرضه می‌شود و حداقل قیمت ۴۷ هزار دلاری دارد. البته برای مدل‌های فول آن باید حدود ۵۹ هزار دلار پرداخت کرد. همچنین دنزا به زودی عرضه Z9 GT را در بازارهای اروپایی شروع خواهد کرد. این خودروی جدید استیشنی برای بازارهای جهانی محسوب می‌شود و اخیراً نیز مجوزهای فروش در چین را دریافت نموده است. چندی قبل پیش فروش دنزا Z9 GT با بازه قیمتی ۴۸ تا ۶۰ هزار دلاری در چین شروع شد و البته تحویل رسمی آن به مشتریان با اندکی کاهش قیمت کلید خورده است. Z9 GT توسط ولفگانگ ایگر طراح کهنه‌کار آئودی که به این برند چینی پیوسته طراحی شده است. مدل برقی دنزا Z9 GT از سپر جلوی متفاوت با ورودی هوای کوچک در مرکز آن استفاده می‌کند درحالی‌که ورودی هوای نسخه پلاگین هیبریدی بزرگ‌تر است.

از نظر طراحی ظاهری باید گفت این محصول جدید تا حدودی به پورشه پانامرا شباهت دارد و ابعاد ظاهری آن نیز چنین چیزی را نشان می‌دهد. طول/عرض/ارتفاع نسخه برقی Z9 GT به ۵۱۸۰/۱۹۹۰/۱۴۸۰ میلی‌متر می‌رسد اما طول مدل پلاگین هیبریدی به دلیل طراحی سپرها اندکی بیشتر بوده و ۵۱۹۵ میلی‌متر اعلام شده است. به این ترتیب استیشن جدید دنزا ۱۲۸ میلی‌متر طویل‌تر از پانامرا خواهد بود. Z9 GT جدید با چهار رنگ بدنه نقره‌ای، سفید، خاکستری و مشکی عرضه خواهد شد. از جمله ویژگی‌های این محصول می‌توان به رینگ‌های ۲۱ اینچی و فرمان پذیری چرخ‌های عقب اشاره کرد.

داخل کابین نیز فضای کافی برای پنج نفر وجود دارد. در کنسول مرکزی استیشن دنزا یک نمایشگر بزرگ نصب شده و پشت فرمان هم پشت آمپرهای دیجیتالی به چشم می‌خورند. نمایشگر لمسی دیگری نیز در دسترس سرنشین جلو قرار دارد. نکته جالب اینکه تونل مرکزی پذیرای شیفتر دنده کریستالی به همراه دو پد شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند است. صندلی سرنشین جلو نیز از حالت جاذبه صفر سود می‌برد. دنزا Z9 GT دارای دو یخچال است که در جلو ظرفیت ۴ لیتری داشته و ظرفیت یخچال پشتی به ۱۰ لیتر می‌رسد. از جمله ویژگی‌های خاص کابین می‌توان به سیستم صوتی سطح بالا و صندلی‌های قابل تنظیم ردیف دوم اشاره کرد.

نسخه پلاگین هیبریدی Z9 GT از پلتفرم e3 و نسل پنجم سیستم DM بی وای دی استفاده کرده است. این مجموعه از پیشرانه ۲ لیتری توربو با ۲۰۳ اسب بخار قدرت و سه موتور برقی با قدرت ترکیبی ۸۵۸ اسب بخار تشکیل می‌شود. این نسخه از استیشن موردبحث در عرض ۳.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و باتری ۳۸.۵ کیلووات ساعتی هم در حالت برقی توان پیمایش ۲۰۱ کیلومتری را فراهم می‌کند. البته شعاع حرکتی ترکیبی Z9 GT پلاگین هیبریدی حدود ۱۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

مدل برقی بر پایه پلتفرم ۳.۰ Evo ساخته شده و موتورهای برقی آن در مجموع ۹۵۲ اسب بخار قدرت دارند. صفر تا صد کیلومتر در ساعت نسخه برقی ۳.۴ ثانیه اعلام شده و باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی آن نیز شعاع حرکتی ۶۳۰ کیلومتری را میسر می‌سازد. نسخه پلاگین هیبریدی استیشن دنزا در سه تریم با نام‌های پرو، مکس و اولترا ارائه می‌شود. مدل پرو فاقد سیستم تعلیق بادی، هدآپ دیسپلی، ماساژور صندلی‌های ردیف دوم و برخی آپشن های دیگر بوده و همچنین با یک دوربین کابین عرضه می‌شود؛ اما تمامی این آپشن ها در مدل مکس وجود دارد و در مدل اولترا هم درهای برقی، صندلی‌های چرم ناپا و ۲۶ بلندگوی سیستم صوتی به خودرو اضافه می‌شوند.

دنزا در مراسم رونمایی از Z9 GT نسخه‌ای سفارشی با نام لیمیتد فرست ادیشن را نیز معرفی کرد که فقط به تعداد ۲۰۱۰ دستگاه تولید می‌شود. این مدل‌های پلاگین هیبریدی در دو تریم مکس و اولترا تولید می‌شوند و در نسخه اولترا بجای آینه‌های سنتی دوربین‌های جانبی و دید محیطی وجود دارند. مدل برقی دنزا Z9 GT نیز با دو تریم پرو و مکس در دسترس است که از نظر تجهیزات مشابه مدل‌های پلاگین هیبریدی هستند هرچند نسخه سفارشی فرست ادیشن برای این نسخه وجود ندارد. همان‌طور که گفته شد استیشن موردبحث در بازارهای اروپایی نیز عرضه خواهد شد تا رقیب مستقیمی برای محصولات بی ام و، آئودی و مرسدس بنز باشد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    نسخه لیمیتد فرست ادیشن دنزا Z9 GT مخصوص کلکسیونرهای چینی ساخته شده و بخاطر تولید محدود بودن در آینده احتمال گران شدنش بسیار زیاده

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. amirkhanzadeh

      ۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (483 ديدگاه)

      منطقی به خوام بگم انصافا با این قدرت و این طراحی عالی کار کرده و نکته جالب اینجاست قیمتش خیلی خوبه
      عقب خودرو خیلی دلچسب شده
      هر چند نکته منفی کار بنظرم اون مانیتور بزرگ داخل کابینه
      البته برای من اون مانیتور جذاب نیست شاید شما خوشتون بیاد

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. پیام

      ۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2086 ديدگاه)

      آرمش که شبیه سانگ یانگ هست. جلوش که از کیا گزفته شده. عقبشم واقعا زشت هست. طراخی داخلشم هیچ زیبایی خاصی نداره

      موافقم 1
      مخالفم 3
  2. JaMsHiD_R1988

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2408 ديدگاه)

    تناسباتش از سری پنج بهتره
    فقط چراغ عقبش یه ذره درازه

  3. faster

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    نسخه فولش نصف قیمت m5 تورینگ با همون پرفورمنس . کار اروپایی ها خیلی داره سخت میشه دم چینیها گرم واقعا کارشون درسته

  4. mmd@

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (202 ديدگاه)

    ماشین خوشگلی بهترین شرکت چینی جیلیه😃

  5. 𝐀𝐥𝐢

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1418 ديدگاه)

    تا الان ماشین چینی تولید محدود ندیده بودم!

  6. خلیلو

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خاورمیانه‌ای‌ها به خودروهای چینی سلام کنید و شما ماشینهای گران اروپایی بای بای 🤗✋

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا