نسل سوم کادیلاک CTS سدان با موتور V6 توربو، میتوانست نظر هر علاقهمندی را به خود جلب کند. امّا در طراحی دوباره نسل جدید CTS، خودرویی که قرار است رقیبی برای سری ۵ بی ام و و دیگر خودروهای مطرح در این کلاس باشد، با یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ و چهار سیلندر عرضه شده است. البته این موضوع، کمک زیادی به پایین نگه داشتن قیمت نسل جدید این خودرو کرده است؛ با این وجود، CTS مدل ۲۰۱۴ با موتور ۲ لیتری و قدرت ۲۷۲ اسببخار، قیمت پایهای برابر با ۴۶ هزار و ۲۵ دلار دارد و هنوز هم نسبت به مدل سال قبل، ۶۰۳۵ دلار، گرانتر است. باید درنظر داشت که مدل سال قبل دارای یک موتور ۳ لیتری V6 با قدرت ۲۷۰ اسببخار بود. با این حال، موتور ۲ لیتری چهار سیلندر عملکرد بهتری در گشتاوری تولیدی دارد. این موتور که در سدان کوچکتر ATS نیز استفاده شده است، در دور موتور ۱۷۰۰ دور بر دقیقه، میتواند گشتاوری به اندازه ۴۰۰ نیوتنمتر ایجاد کند. این مقدار، ۱۰۰ نیوتنمتر بیشتر از مدل قبلی با V6 و یک اگزوز است و همچنین، ۲۷ نیوتنمتر بیشتر از مدل جدید CTS با موتور ۳/۶ لیتری غیر توربو با قدرت ۳۲۱ اسببخار است.
همانطور که در ATS نیز دیده میشود، خروجی موتور به سرعت در دور موتور ۵۵۰۰ دور بر دقیقه به حداکثر اسببخار خود میرسد. موتور به آرامی، سرعت خودرو را افزایش میدهد و با صدایی که از خود ایجاد میکند، راننده را برای فشار بیشتر پدال گاز، وسوسه میکند. در یک بررسی محدود، مصرف سوخت ۱۳/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مشاهده شد. همچنین، طبق برآورد سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، کادیلاک CTS با موتور ۲ لیتری توربو در هر ۱۰۰ کیلومتر، به صورت ترکیبی، ۱۰/۲ لیتر سوخت مصرف میکند که حدود نیم لیتر بهتر از موتور ۳/۶ لیتری است. خودرویی که در این تست استفاده شد، دارای سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک و دیفرانسیل عقب بود؛ این درحالی است که استفاده از دیفرانسیل چهارچرخ، ۲ هزار دلار دیگر برای مشتری هزینه دارد و ۶۸ کیلوگرم نیز به وزن خودرو خواهد افزود.
در تست شتاب بین سرعت صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت یا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت، و همچنین تست عبور از یکچهارم مایل، CTS با موتور ۲ لیتری توربو، ۰/۲ ثانیه از موتور V6 جلوتر است و برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت، ۶/۲ ثانیه و برای گذر از مسافت یکچهارم مایل ۱۴/۸ ثانیه زمان نیاز دارد. سرعت نهایی خودرو نیز در عبور از یکچهارم مایل، ۱۵۲/۹ کیلومتر بر ساعت است. سرعت نهایی به ۲۱۴ کیلومتر بر ساعت محدود شده است و این در حالی است که سرعت نهایی موتور V6، ۲۳۱/۷ کیلومتر بر ساعت است. با این وجود، عملکرد هر دو خودرو در کنترل و ترمز، بسیار خوب است. بنابراین، سرعت نهایی کمتر، دلیلی بر عملکرد پایین این مدل کادیلاک نیست و میتواند برای راههای پر پیچوخم، مناسبتر نیز باشد.
مشخصات:
- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
- قیمت مدل تست: ۶۵۱۲۵ دلار(قیمت پایه: ۴۶۰۲۵ دلار)
- نوع موتور: DOHC 16-valve inline-4توربوشارژ و خنککننده داخلی ، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخترسانی انژکتور مستقیم.
- گنجایش: ۱۹۹۸ سیسی.
- قدرت: ۲۷۲ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۳۹۹/۹ نیوتنمتر در ۱۷۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک با قابیلت پدل شیفتر.
ابعاد:
- فاصله دو محور چرخها: ۲/۹۱ متر.
- طول ماشین: ۴/۹۷ متر.
- عرض: ۱/۸۳ متر.
- ارتفاع: ۱/۴۵ متر.
- وزن کلی: ۱۶۹۲ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۲ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۶/۵ ثانیه.
- صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۳۲/۷ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۹ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۴/۸ ثانیه با سرعت ۱۵۲/۹ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۱۴ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۹/۹۸ متر.
- نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: ۰.۸۳ g.
مصرف سوخت:
- سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۱۱/۸ لیتر در شهر و ۷/۸۴ لیتر در بزرگراه.
- مصرف سوخت در تست: ۱۳/۸ لیتر در صد کیلومتر.
km
۸ بهمن ۱۳۹۲از نظر طراحی واقعا شاهکاره، چه طراحی داخلی چه خارجی. قیمت و مشخصات فنیش هم واقعا مناسبه. بهترین رقابت رو امسال ماشین های تو این رده دارند. ای کلاس و A6 و سری 5 و ES
جلال
۸ بهمن ۱۳۹۲سلام
دوستان ببخشید یه سوال بیربط
میلاد فقط آلمان فقط بنز
محسن فقط المان فقط پورشه
محمد فقط ژاپن فقط لکسوس
xفقط ایتالیا فقط منصوری
یارو فقط المان فقط فولوکس
محمد فقط کره فقط هیوندای
و…
قضیه چیه؟
یه مدت ما نبودیم از اخبار عقب افتادیم
چرا پدال اینقدر شیر تو شیر شده؟
carbonado aventador
۸ بهمن ۱۳۹۲من و سینا رو بأهم قاطى کردى و نام بردی ، علتش رو هم ……..!!!!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۹ بهمن ۱۳۹۲درود.
جلال جان شیر تو شیر نشده!!!!
بلکه رقابت های کاربران پدال وارد فاز جدیدی شده!!!!
شما هم میتونی به این گروه بپیوندی !!!!
تازه دو نفر رو جا انداختی :
امین . فقط المان . فقط ب ام و .
حمید . فقط المان . فقط ب ام و .
موفق باشی.
((( ایران و المان )))
Reza
۸ بهمن ۱۳۹۲دوستان ببخشید که به نظر شماها پاسخی میدم ربطی نداره از همه پوزش میخوام.
دلیلم این بود که بگم پدال جان انتظار ما از تو بیشتر از اینا بود .خوب چرا از اون موتورهای قویتری ک براش گذاشتن نگفتی ک دوستان هم اشاره کردن و قیمتش به 71.857می رسه.
saied
۸ بهمن ۱۳۹۲زیباست . من که دوس دارم . از نزدیک دیدنشم واسه خودش عالمی داره .
alireza
۸ بهمن ۱۳۹۲طراحیش بینظیره . فقط کاش می شد تو ایران هم نمایندگیشو داشتیم تا بتونیم بخریمش.
امیدبرتر
۸ بهمن ۱۳۹۲اگه تو ایران بیاد از 100میلیون بالاتره!کی این همه پول داره واقعا؟؟؟؟؟؟
amin
۹ بهمن ۱۳۹۲عزیزم از 200 میلیون هم بالاتره بلکه هم از 300 میلیون
towncar
۹ بهمن ۱۳۹۲70000دلار فولش با دلار 3000تومنی 210 میلیون وبا توجه به موتورش گمرک 90درصد میخوره که میشه 400 میلیون تومان ناقابل البته میشه 6میلیون تومان دیگه هم بابت تریم چوب یا فیبر کربن با رنگهای پریمیم اضافه کرد
به نظر شما می ارزه ؟ گه می ارزه لایک و اگه نمی ارزه دیس لایک بزنید
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۸ بهمن ۱۳۹۲درود.
از کادیلاک خیلی خوشم میاد.
مخصوصا اون خط اتویی که در طراحی داره!!!!!
طراحیش خاصه.
بین ازمایش ها و تست هایی که بین این کادیلاک و بنز E کلاس و ب ام و سریه
5 و ائودی آ6 انجام شد ، ائودی مقام اول و کادیلاک مقام دوم بنز مقام
سوم و ب ام و مقام چهارم را کسب کرده بود.
((( ایران و المان )))
Zonda R
۹ بهمن ۱۳۹۲F.A
میلاد جان
اون کادیلاک،ats بود
منبع سایت موتورترند و مجله ماشین بهمن ماه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۹ بهمن ۱۳۹۲درود.
کاملا در اشتباهی .
دوباره تیتر مطلب رو نگاه کن .
صفحه ی 64 .
کادیلاک CTS .
گیریم هم که حرف شما درست باشه . ATS رقیب ب ام و سری3 و
ائودی آ4 و بنز C کلاس است.
((( ایران و المان )))
Zonda R
۹ بهمن ۱۳۹۲F.A
درسته cts بود الان دیدم:-o
مصطفی
۸ بهمن ۱۳۹۲خیلی قشنگه.پدال جان یه فیلمی هم ازش میذاشتی
رهگذر
۸ بهمن ۱۳۹۲از پهلو بخصوص شباهتهایی به مرسدس داره دقت کنین!!
زیگما
۸ بهمن ۱۳۹۲دیگه وقتی ایرادی تو یه ماشین پیدا نمیکنن میان میگن از پهلو شبیه فلان ماشینه!!
مثل اینکه بگی جنیفر لوپز از پهلو شبیه منه!!!
علی
۹ بهمن ۱۳۹۲زیگما جان منم با نظر رهگذر یه جورایی موافقم
این ایراد نیست اتفاقا یه نقطه قوته
به نظر منم طراحی جلو و کنارش دقیقا آدم رو به یاد مرسدس بنز میندازه. کادیلاک چند سالی هست که طرح های بی نظیر و چشم گیری میده بیرون
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۹ بهمن ۱۳۹۲درود.
واقعا زیگما؟؟؟
فدات شم .
تا حالا کجا بودی؟؟؟
((( ایران و زیگما )))
carbonado aventador
۱۰ بهمن ۱۳۹۲نظر من کو?????? (super veloce)
امید
۸ بهمن ۱۳۹۲کادیلاک روح داره ادمو جذب خودش میکنه
ESI
۸ بهمن ۱۳۹۲درسته محصولات کادیلاک زیبا هستند ولی این مدل با توجه به مشخصات ظاهری و فنی و البته قیمتی که براش تائین کردند خرید این خودرو به صرفه نباشد
توفیقی
۸ بهمن ۱۳۹۲فول آپشنش با قویترین موتور و مرغوبترین چرم و رنگ سفید سفارشی 995 دلار
میشه 74950 دلار با موتور 313 کیلو واتی.خوبه لااقل از بنز C63 فول آپشن که میشه 85000 دلار بهتره.
pentagon usa
۸ بهمن ۱۳۹۲و ما همچنان اندر خم ایربگ پرایدیم…
جلال
۸ بهمن ۱۳۹۲سلام
بسیار زیباست
ولی هنوز جای یه سوپر لوکس سلطنتی تو محصولاتش خالیه
چون با سابقه ای که کادیکاک داره باید یه سر آمد هم داشته باشه تا بتونه با بزرگان رقابت کنه
احسان(احسان سابق)
۸ بهمن ۱۳۹۲عاشق این ماشینم بخصوص با اون تکنولوژی های عجیب غریبش که نمیدونم چی چی مغناطیسی و ضربه گیر و هر چی هست بهش میاد خوب باشه!داخل و خارج این ماشین عالی طراحی شده
towncar
۸ بهمن ۱۳۹۲ماشینه خیلی خوبیه ولی هنوز خیلی مونده که به lincoln برسه
carbonado aventador
۸ بهمن ۱۳۹۲خندیدیم!!!!!
towncar
۹ بهمن ۱۳۹۲کجاش خنده دار خیلی هم جدی گفتم وقتی لینکلن زمان کندی سقف شیشه ای داشت کادیلاک کجا بود الان هم 365mks اسب با موتور 3500 لینکلن در برابر فقط 320 اسب بخار اون هم باموتور 3600 قدرتی کمتر داره
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۸ بهمن ۱۳۹۲کادیلاک خیلی خوب داره پیش میاد.
جزو معدود شرکتهایی هم هست که سعی میکنه خودروهاش رنگ و بوی امریکایی داشته باشند.
ali
۹ بهمن ۱۳۹۲از نظر ظاهری طراحی خوبی داره چه داخل چه خارج .. ولی از نظر هندلینگ . کیفیت بعیده در حد رقیبهای آلمانیش باشه …
ali
۹ بهمن ۱۳۹۲کلا ماشین های امریکایی برای ما ایرانی ها خیلی ماشینه !… در حالی که در بقیه گشورها رتبه بندی ماشین ها از لحاظ کیفیت و اینا 1. آلمان 2.ژاپن 3. آمریکا بعدش کره و فرانسه و …
علی
۹ بهمن ۱۳۹۲اگه پول وامکانشو داشتم حتما کادیلاک رو به جای رقبا می خریدم
saed
۱۱ بهمن ۱۳۹۲انگار امریکای ها دارن به دوران اوج بر میگردن
شایان . فقط ایران . فقط پراید
۱۱ بهمن ۱۳۹۲من عاشق کادیلاکم حرف نداره
((ایران سایپا))
سینا
۲۵ اسفند ۱۳۹۲این ماشین تو یکی از سایت ها 170مایل رفت چیزی حدود 280 کیلومتر ما بعد پدال مینویسه 215 سرعت نهایی این ماشینه سمند ما تو قم باهاش 220 تا رفتیم بهد این 215 تا بره دمت گرم پدال یه خورده اطلاعاتتو به روز کن
shahin
۲۹ خرداد ۱۳۹۳پس این موتور v8چی شد.