چند سال اخیر، برعکس انتظارات، به کام کادیلاک بود. در دورهای که رکود اقتصادی و کمبود نوآوری دست در دست هم داده و با حملههای گازانبری در یک چشم به هم زدن بسیاری از غولهای خودرو سازی را یک به یک به زانو درآوردهاند، کادیلاک با حفظ خون سردی تمام امید خود را به نوآوری و خلاقیت مهندسانش بسته. و البته پاداش این صبر و انتظارش را هم گرفته. این موفقیت به وضوح در طراحی منحصر به فرد و کارایی ATS و CTS مشهود است.
ظاهر زیبا به ارزش ۳۵,۰۰۰ دلار
ظاهر ELR یادآور خودروهای درون فیلمهای علمی تخیلی همچون IRobot است. طراحی بدنه بسیار چشم نواز و نو بوده و باعث تمایز ELR از اکثر خودروها میشود. کاپوت خودرو با دقت تراش کاری شده و جلوی آن به دلیل ارتفاع زیاد ابهت خاصی پیدا کرده است.چراغهای جلو و عقب با وجود فضای کمی که اشغال کردهاند، اما بسیار کار آمد بوده و زیبایی خودرو را دوچندان کردهاند. شیشهی جلو متناسب با یک خودروی کوپه با شیب ملایم ساخته شده و با فراهم کردن زاویهی دید وسیع، باعث میشود احساس کنید تمامی جاده را تحت نفوذ خود دارید. این شیب ملایم در ساخت شیشهی عقب نیز حفظ شده و در پایان نیز، سقف خودرو با یک انحنای ظریف زینت بخش آن دو میشود. اما متأسفانه در هنگام دنده عقب گرفتن متوجه شدیم که برعکس زاویه دید گسترده از جلو، حدود ۳۰% زاویهی دید عقب، به دلیل طراحی نامناسب پنجرههای کناری سد شده است.
دوگانه سوزی به ارزش ۲۵,۰۰۰ دلار
اشتباه نکنید! منظور از دوگانه سوزی اضافه کردن سیلندر CNG توسط سایپا (مطمئن!) به پراید ۱۳۱ نیست. ELR در کنار موتور ۴ سیلندر خود، دارای یک باطری قدرتمند نیز میباشد که میتواند با تولید نیرویی تا ۱۸۱ اسب بخار، و به حرکت در آوردن چرخهای جلو شما را تا مسافت ۵۰ کیلومتر جابه جا کند.
نه به این شوری شور، نه به این بی نمکی
طبق انتظار رانندگی در حالت الکتریکی بسیار کم صدا و راحت میباشد (قابل توجه کسانی که عادت به بیرون بردن ماشین، ظهر گرما و بدون اجازه اهل منزل دارند). اما پس از اتمام باطری، هنگامی که برای شارژ مجدد آن اقدام به روشن کردن موتور بنزین سوز میکنید، از صدای آن شگفت زده خواهید شد. تفاوت دو حالت همچون تفاوت گوش دادن به راه رفتن مورچه و فیل است! متأسفانه انتظار نمیرفت که در زیر همچنین پوستهی زیبایی، چنین موتور پر سر و صدایی قرار گرفته باشد. کادیلاک انتظارات را از خودروی خود به بسیار بالا برده بود اما این موتور پر سر و صدا، نقطه ضعف بزرگی برای یک خودروی امروزی، مخصوصاً خودرویی لوکس محسوب میشود.
حالتهای ویژه به ارزش ۱۵,۰۰۰ دلار
چهار حالت ویژه و قابل انتخاب برای ELR در نظر گرفته شده است که میتواند در بهینهتر و روانتر کردن رانندگی نقش به سزایی داشته باشند. حالت اول، حالت پیش فرض کارخانه است که بر متوازن کردن راحتی و بهینه سازی مصرف سوخت تاکید دارد. حالت دوم، حالت ورزشی با انجام تغییراتی جریان بنزین، سیستم هدایت و سیستم تعلیق را برای رانندگی در سرعتهای بالا متناسب میسازد. حالت کوهستان موتور را با سرعت بالاتری به حرکت وا میدارد تا مانع از خالی شدن باطری گردد. و در آخر حالت ذخیره با بهینه سازی مصرف باطری، عمر آن را طولانیتر کرده و خودرو را مناسب برای رانندگی در شهر میسازد.
نتیجه گیری
پس از ATS و CTS انتظار داشتیم تا کادیلاک ضربهی تمام کنندهی خود را به بازار زده و با ساخت خودرویی تجملیتر، این سه گانه را به خوبی و خوشی به پایان رسانده; برای هر خریداری با هر توان مالی به عنوان یک انتخاب مناسب قرار گیرد. اما به نظر میآید که آخر کاری، کادیلاک صبر خود را از دست داده و سه گانه ی خود را به شکل نامطلوبی به پایان رسانده است. ELR به عنوان یک خودروی دو گانه سوز الکتریکی، نقاط قوت زیادی دارد اما ظرفیتهای آن بسیار بیشتر از اینها است. ظرفیتهایی که اگر کمی بیشتر بسط داده میشدند، می توانست آن را برای چندین سال متوالی، یکه تاز هم ردههای خود سازد. [دانلود ویدئو]
جواد
۲ دی ۱۳۹۲از همه نظر محشره
حمید
۲ دی ۱۳۹۲اون لچکی جلوش خیلی باحاله
PEUGEOT
۲ دی ۱۳۹۲باسلhم
خیلی خوشگله یعنی هرچقدر بگم زیباست بازم کم گفتم
آخه تو طراحی نگاه کن بی نظیره
طراحی چراغ های عقب و جلو رو نگاه کن که چقدر روی بدنه ماشین کشیده شده
حتی آینه بغل هم طراحی شکسته و تیزی داره
طراحی داخلش هم دیگه حرفی واسه گفتن نذاشته
آخه خدا ما چه گناهی کردیم نمی تونیم از این ماشینا سوارشیم
P E U G E O T
توفیقی
۲ دی ۱۳۹۲من از ماشین هیبریدی خوشم نمیاد.به جای موتور 4 سیلند و یه موتور هیبرید
یه موتور 8 سیلند سوپرشارژدار مثل CTS-V بزنن من که اونو به این ترجیح میدم
km
۲ دی ۱۳۹۲توفیقی جان آمریکایی ها و اروپایی ها مثل من و شما فقط به دنبال اسب بخار و سرعت و این حرفا نیستند. دنبال کم مصرف بودن، کارایی زیاد و … هستند که ماشین هیبرید رو میخرن باور کن این قضیه هنوز تو ایران جا نیفتاده وگرنه مردم به اینجور ماشینا حمله ور میشدند. به نظر شما چرا پورشه، بنز، کادیلاک، لکسس و … برای همه ی مدلهاشون هیبرید هم عرضه می کنند تازه با قیمت بالاتر و میتونن ضرر هم کنن؟
sorena330تحریم گیرندگان جان مردم تاپیروزی
۲ دی ۱۳۹۲یه چند مدل سوناتا هیبریدی (blue tech) وارد مناطق آزاد ارس و انزلی کردن اما اصلا استقبال نشد…
دقیقا همون اتفاقی که برای لکسس هیبریدی افتاد…
با بنزین لیتری 700 کسی به فکر محیط زیست نیست…
نظرمن اینه که نظام برای خودرو های هیبریدی یا الکتریکی یا اونهایی که کمتر از 100 گرم co2 وارد هوا میکنن تعرفه رو بردارن یا حتی سوبسید تعلق بدن…
PEUGEOT
۲ دی ۱۳۹۲توفیقی جان من هم باهات موافقم ولی مصرف پایین و طراحی بسیار زیبا تا حدود زیادی این عیب رو می پوشونه.
ahmad
۲ دی ۱۳۹۲قشنگه. عقبش شبیه لکسوز lfa شده.صندلی های عقبش جای نشستن یه نفرو الکی پر کردن
km
۲ دی ۱۳۹۲به نظرم کادیلاک تو طراحی داخلی حرف اولو میزنه.(بدون تعصب گفتم)
هر کی موافقه لایک کنه هر کی مخالفه دیسلایک و لطفا نظر بده که کدوم برند از این نظر سرتره. ممنون
PEUGEOT
۲ دی ۱۳۹۲تا حدود زیادی موافقم km جان ولی بی رقیب نیست
محسن.د
۲ دی ۱۳۹۲kmجان به نظر من آئودی سرتره!
alireza
۲ دی ۱۳۹۲Km جان طراحی داخلیش زیباس ولی مثل بنز یا ب ام و اون موندگاری رو نداره.
جهانگير
۲ دی ۱۳۹۲تویوتا رو عشقه
زیگما
۳ دی ۱۳۹۲سکوت مرا پذیرا باشید
محسن.د
۲ دی ۱۳۹۲همه ی زیبایی کادیلاک به اون صفحه نمایش وسطش هست که تو حالت روشن(ومخصوصا وقتی باتری رو به رنگ سبز نشون میده!) به چشم آدم خیلی زیبا میاد.همین کادیلاک با صفحه نمایش خاموش!
http://www.netcarshow.com/cadillac/2014-elr/1024×768/wallpaper_3b.htm
آئودی از تمام فضا خیلی خوب استفاده میکنه از دسته دنده فوق العاده زیبا و ساعت آنالوگ تاحتی دکمه های روی سقف!ضمن اینکه بدون شک آئودی خیلی بیشتر به مسائل ارگونومیک فکر میکنه! دوتا عکس از دو محصول لوکس آئودی و کادیلاک از یک زاویه و با چراغهای روشن.(جفتشون قشنگن،سلیقه هر نفر فرق میکنه)
http://www.netcarshow.com/audi/2014-a8l/1024×768/wallpaper_11.htm
http://www.netcarshow.com/cadillac/2014-cts/1024×768/wallpaper_2c.htm
علی عقیلی
۲۵ دی ۱۳۹۲محسن دمت گرم
ولی خب بابا ایودی A8 یکی از لوکس ترین ماشینهای دنیا بعد از بنزه
من طراحی و امکانات عقب ایودی A8 رو بیشتر از هر ماشینی تو دنیا دوست دارم .
ولی خب خودم یه S65 AMG میخرم !!!!!
Sina.Ferrari
۲ دی ۱۳۹۲بسمه تعالی
نمره از ۲۰
طراحی بیرونی=۲۰
طراحی داخلی=۱۸
شتاب =۱۲
قدرت موتور(هردو)=۱۴
ای کاش تو کشورمون به جای CNG از سوخت الکتریکی استفاده کنن.
ولی کو گوش شنوا.
hoseyn
۲ دی ۱۳۹۲در جواب نویسنده(نه مترجم محترم)باید گفت:
فقط املا ننوشته غلط نداره!!کادیلاک میخواسته دیرتر از این عرضه نکنه!!و تا چند ماه دیگه مدل جدیدش بدون ایراد احتمالا می یاد!!
زیگما
۲ دی ۱۳۹۲بدون شک یک ی از زیبا ترییییییییییین خودرو هایی است که در سال 2013 به بازار اومده.دهانم همچنان باز است.خیلی زیباست.واقعا دارم به این موضوع شک میکنم که جی ام واقعا در سال 2008 ورشکسته شد؟
همچنان دهانم از طراحی این خودرو باز استتتتتتتتتتتت
زیگما
۲ دی ۱۳۹۲1.به چرم داخل خودرو و به خصوص روی داشوبرد دقت کنید.یه لایه چرمی که از روی سرعت سنج میگذره و با شیب ملایمی به ستون ها میرسه.لایه دوم روی کنسول مرکزی هست.لایه سوم هم روبروی صندلی شاگرد.یه مقدار هم جیر بکار بردن.کیفیت و طراحی فضای داخلی بسیار زیباست.
2.قابل توجه نویسنده ، برای اینکه حالت شیک و مجلسی خودروی کوپه پیدا کنه مجبور هستن ستون عقب رو با زاویه زیاد طراحی کنن.برای همین نقطه ی کور زیاد داره.
3.ترجمه هم کار هر کسی بود، واقعا زیبا بود
SAEED
۲ دی ۱۳۹۲سلام.
کادیلاکو دوس دارم،بنظرم همه چیزش جذابه!حتی تلفظ کلمه ((کادیلاک)) ب آدم هیجان میده!!
آرمین 66
۲ دی ۱۳۹۲حالم بهم میخوره از ماشین های ایرانی همش تکراری شده 206 که برای 13 سال پیشه پژو 405 برای 25 سال میشه پژو پرشیا 13 سال میشه سمند هم فقط چراغاشو عوض کردن 12 سال پراید هم 25 سال تیبا که عقبش با جلوش همخونی نداره 40 ساله پیکان وانت داره تولید میشه که فقط سپر عقب جلوشو تغییر دادن دنا هم که همون سمند چراغ جدیده رانا هم بدنش 206 صندقداره ماشین های ایران خودرو و سایپا خیلی بدرد نخورن عقب مونده ام صنعت خودرو سازی ما برمیگرده به 40 50 سال که هیچ پیشرفتی نکرده با تشکر از با تجربه ها ؟
احسان1
۳ دی ۱۳۹۲خسته نشدی از این جمله های تکراری تو هر موضوعی همین کامنت رو میزاری میخواد به موضوع ربط داشته باشه میخواد نداشته باشه اینایی که شما میگی خودمون میدونیم نمیخواد به خودمون دیکته کنیم داریم میبینیم
فقط سری ۳
۳ دی ۱۳۹۲اگر اشتباه نکنم پژو ۴۰۵برای ۳۲سال پیشه .برای سال۱۹۸۲باتشکر
حامد MASERATI GT
۲ دی ۱۳۹۲چه هیبتی داره لامصب
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۲ دی ۱۳۹۲بسمه تعالی
آرمین بهتر نبود از علائم نگارشی استفاده می کردی تا بفهمیم داری چی میگی؟!!
آلمان و ایتالیا
۲ دی ۱۳۹۲اصلا تابلو که تو کشته مرده ی ماشین آمریکایی هستی
خودش میدونه کیو میگویم
آلمان و ایتالیا
ali
۲ دی ۱۳۹۲قیمتش خیلی تنده… با این پول ماشینای بهتری میشه خرید با قیمت پایین تر
feri
۲ دی ۱۳۹۲حرف نداره فقط حیف جا نیست آدم عقبش بشینه همش جای ماشینه
آرمین 66
۳ دی ۱۳۹۲سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری از چه لحاز میگی حرف من واقعیت است
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۳ دی ۱۳۹۲بسمه تعالی
نه اشتباه نکن،حرفات کاملا صحیحه.
منظورم اینه که از علائم نگارشی (ویرگولی ،خط فاصله ای و…)استفاده کنی.
سعید
۳ دی ۱۳۹۲ماشین خوبی هست شاید وقتی آفتاب از غرب طلوع بکنه من هم یه دونه اش رو خریدم و انداختم زیرپام…
ولی نمی دونم چرا هر وقت این ماشین ها و بررسی شون رو می خونم احساس شدید افسردگی می گیرم …
مرتضی
۳ دی ۱۳۹۲داخلش به شدت دلگیر و در عین حال یغوره مثل اکثر کادیلاکا!!! بیرونش سیاهه زشته بقیه رنگاش جالبه
ESI
۳ دی ۱۳۹۲کادیلاک عاشق اسمتم
محمدرضا
۴ دی ۱۳۹۲یکی از اینا ماه آینده قراره به تبریز بیاد و ارس پلاک شه.
مجتبی
۶ دی ۱۳۹۲سلام به همه.
وقتی اسم کادیلاک رو میشنوم،اولین چیزی که به ذهنم خطور میکنه،طراحی لوکس و راحت داخل کابین هستش،اما تو این مدل،بنظرم یکمی در مورد فضای داخلی کابین شرکت کادیلاک خوب عمل نکرده.از طرفی هم،حیفه برای این ماشین فقط به موتور4 سیلندر رضایت داد.حداقل باید 1 موتور6 سیلند یا 1موتور دیزل هم براش قرار میداد(برای بازده بهتر و آلایندگی کمتر).
طراحی داشبورد دقیقا مثل مدل قبلیه(Cadillac CTS)،میشه گفت کادیلاک خواسته همون نما رو با قسمت های جداشده،به نمایش بذاره.رنگ کرمی برای داخلی کابین هم زیادی تو چشمه،مخصوصا که اگه قرار باشه با لباس های چرم تیره رنگ سوار ماشین بشی،بنظرم سریع براق بودن خودشو از دست میده.تو طراحی بیرونی هم باید گفت چراغ های عقبش زیادی روی ماشین کشیده شده،اما از طرفی هم اتصالش به خط بدنه ای که روی درها ایجاد شده،زیبایی خاصی به ماشین داده و باعث شده شیب ماشین محسوس ودل نشین بشه.طول ماشین هم یجورایی کمه که شاید بشه فضای کم صندلی های عقب رو به این ربطش داد.وقتی از جلو به ماشین نگاه میکنی،چراغ های نازک با جلو پنجره باز و بزرگ تناسب نداره و تو ذوق میزنه(احساس دماغ گندگی رو القا میکنه).در کل طراحیش اصلا در حد کادیلاک نیس،مخصوصا برای سال2014 ودر شرایط بدتر،برای سال2015.مخصوصا وقتی حریف مقابلش کوروت c7،فورد 2015 و شورولت کامارو2014 باشه.فک نکنم کادیلاکELR بتونه مث دو برادر قبلیش تو عرصه خودروهای لوکس بدرخشه.مخصوصا با قیمت 75000 دلار!!!
راستی رفقا،بنظرتون cng میذارن روش یا lpg؟!!!