پس از چند مرحله عقبنشینی، کادیلاک بالاخره برای معرفی سیستم جدید رانندگی نیمهخودکار خود با عنوان «سوپر کروز» آماده است. این ویژگی قرار است که در کادیلاک CT6 پرستیژ سدان مدل ۲۰۱۸ ارائه شود. این در حالی است که قبلاً معرفی این سیستم برای پاییز سال ۲۰۱۶ پیشبینی شده بود و کادیلاک بعداً این زمانبندی را برای تکمیل تکنولوژی جابجا کرد. امّا این سیستم در پاییز امسال، با کنترل اتوماتیک سرعت و فرمان در هنگام حرکت در بزرگراه، از راه میرسد.
«سوپر کروز» شانس خود را در برابر سیستم «اتوپایلوت» تسلا امتحان میکند. البته این دو سیستم، کاملاً شبیه یکدیگر عمل نمیکنند. به گفته کادیلاک، برخلاف سایر سیستمهای رانندگی نیمهخودکار، سوپر کروز میتواند میزان توجه را راننده را نسبت به مسیر پیشرو ارزیابی کند. همچنین کادیلاک میگوید که این برای اولین بار است که در صنعت خودروسازی از دادههای نقشهبرداری دقیقی LiDAR در کنار حسگرها، دوربینها و تکنولوژی GPS استفاده میکند. جوآن دو نیسچن (Johan de Nysschen)، در خبری که در این رابطه منتشر شده، میگوید:
فلسفه حاکم بر کادیلاک، مبتنی بر بالا بردن سطح رانندگی است. سوپر کروز شرایط رانندگی ایمن، ساده و بدون استفاده از دستها را در بزرگراهها فراهم میکند.
چراغهای مادون قرمز و یک دوربین کوچک در بالای ستون فرمان، وظیفه مانیتورنیگ موقعیت سر راننده را برعهده دارند و در حالتی که سیستم عدمتوجه لازم از طرف راننده نسبت به جاده را تشخیص دهد، با استفاده از هشدارها سعی میکند که تمرکز دوباره راننده را برگرداند. اگر راننده همچنان به هشدارها بیتوجه باشد، سوپر کروز میتواند وسیله نقلیه را به شکلی ایمن، متوقف نماید.
دادههای نقشه دقیق LiDAR در ترکیب با تجهیزات دیگر، موجب بهبود کنترل وسیله نقلیه در تپهها و پیچها، در هنگام حرکت در جاده میشوند. به گفته کادیلاک، این کمپانی تمام بزرگراهها و رمپهای خروجی آنها را با جزئیات مناسب در ایالات متحده نقشهبرداری کرده و در همین حال، تکنولوژی GPS، امکان تشخیص دقیق موقعیت لحظهای را ۴ تا ۸ برابر دقیقتر از سیستمهای معمولی، فراهم میکند.
در همین حال که کادیلاک سیستم سوپر کروز را معرفی میکند، تسلا نیز برای معرفی «اتوپایلوت هارد ور ۲» آماده میشود؛ سیستمی که یک حالت رانندگی کاملاً خودکار را در دسترس قرار میدهد. ضمن اینکه برخی کمپانیها نظیر فورد و بیامو نیز برای ارائه نسخهای پیشرفته از خودرانها در دهه آینده میلادی آماده میشوند.
Hamid.Hellcat
۲۸ فروردین ۱۳۹۶بازگشت باشکوه کادیلاک به روزهای اوج!
(ali(CHEVY NOVA
۲۸ فروردین ۱۳۹۶افرین کادیلاک این با اصالت زیبا روى
#ali.m#
۲۸ فروردین ۱۳۹۶اصلا همین لوگوی کادیلاک میارزه به کل رقباش .
همیشه طراحی هاش یه سرو وگردن بالا تر از رقبای دیگشه.
چه خوبه که کامیون و امبولانس و ون تجاری کادیلاک نداریم . ?☺
بهروز
۲۸ فروردین ۱۳۹۶اره راست میگی
چه قدرم خوبه که کادیلاک اس ال اس نداریم
کادیلاک اس ال ار نداریم
کادیلاک پراجکت وان نداریم
و از همه مهمتر فرض کن بگن تیم فرمول یک کادیلاک :)
(ali(CHEVY NOVA
۲۸ فروردین ۱۳۹۶بهروز=کاربرى1000 اسم
آریا
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶این کاربر 1000 اسم که مینویسین بی معنی ترین جمله در جهانه.
زیر کامنتای منم اینو نوشته بودین ولی بدونین که خیلی بی معنیه.
اینجا کسی با کسی دشمنی نداره و همین کل کل کردنا از جذابیت های این سایته ولی جملات شما خیلی تند و بی معنی هستن.
GRAND
۲۸ فروردین ۱۳۹۶چقدر فرمونش خوشکله :/
Hamid.Hellcat
۲۸ فروردین ۱۳۹۶به نظر من تکنولوژی خودران (اتو پایلوت) به دلیل نبود زیرساختهای کافی، در حال حاضر کارایی نداره ولی این سیستم بسیار کارامد و کاربردی هست.
#ali.m#
۲۸ فروردین ۱۳۹۶این حرف منم بود وقتی بقیه میگفتن چرا لکسس استفاده نکرده . سیستم های کاملا خودکار چندان کارایی ندارن.
خسرو
۲۸ فروردین ۱۳۹۶توامریکایی ها فقط کادیلاک ..
Ace
۲۸ فروردین ۱۳۹۶.
جدیدا کادیلاک داره خیلی بهتر از گذشته کار میکنه.
حمیدرضا
۲۸ فروردین ۱۳۹۶به نظر من هرچقدرم علم پیشرفت کنه باز هم نیاز به بودن عقل انسانی هست خیلی جاها حتی بهترین خلبان های خودکارم باید خاموش بشن و انسان جای خودش بشینه
آریا
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶پیشرفت کادیلاک خیلی چشمگیره و رقابت رو جذاب تر میکنه.
s class
A8
سری 7
CT6
LS
G90
….
و هیچ کدوم از همه لحاظ بهترین نیست.